زندگی

آموزش به سگ ها و پیشنهاد بهترین نام ها برای سگ های نر و ماده!

آموزش دستورات مهم به سگ‌ها به همراه لیستی از بهترین نام‌ها برای سگ‌های نر و ماده را در نیونیوز1 از دست ندهید.

در این مطلب به نحوه آموزش سگ‌ها پرداخته‌ایم و مراحل آموزش دستوراتی مانند بیا و صبر کن را برای شما قرار داده‌ایم. همچنین در ادامه مطلب به  نحوه آموزش نام‌ سگ‌ها، نام‌های نامناسب و نکاتی درمورد نام‌گذاری آن‌ها پرداخته‌ایم. در قسمت پایانی این مطلب نیز لیستی از نام‌های محبوب برای سگ‌های نر و ماده را در مجله اینترنتی نیونیوز1 از دست ندهید. کدام نژاد سگ باهوش‌تر است و ارتباط عجیب انسان با آن به چه علت است؟

چگونه میتوان کلمه بیا را به سگ آموزش داد؟

آموزش کلمه (بیا) به سگ‌ها یک کار دشوار و مهم است. سعی کنید این کار را وقتی سگ‌تان توله‌ای کوچک است با او تمرین کنید. بیشتر سگ‌های جوان به دنبال صاحب خود می‌دوند. تنها کافی است که زانو بزنید و با آغوشی باز منتظر او شوید. هنگامی که سگ‌تان شما را در این حالت ببیند، به سمت شما خواهد آمد. توله‌سگ‌های 3 تا 4 ماهه مستقل و پرانرژی هستند و به چیز باارزشی به عنوان پاداش نیاز دارند. از آمدن سگ‌تان ناامید نشوید و تلاش کنید. سعی کنید جلسات آموزش برای او سرگرم‌کننده باشد.

در فاصله نیم تا یک متری از سگ قرار بگیرید و اسباب‌بازی یا خوراکی موردعلاقه‌اش را روبه‌روی بینی‌اش تکان دهید. سپس، نام سگتان را صدا بزنید و بگویید (بیا). از لحن دعوت‌کننده و شاد استفاده کنید. هنگامی که توله‌سگ از دستور شما اطاعت کرد، او را تحسین کنید و اسباب‌بازی یا خوراکی را به او بدهید. این کار را چندین‌بار در طول روز انجام دهید و با پاداش سگتان را تقویت کنید. حرکت خود را به تدریج با فاصله انجام دهید و از سگ‌تان بخواهید که نزد شما بیاید. چگونه یک سگ توانست صاحبش را از سرطان نجات دهد؟

آموزش را مرحله به مرحله سخت تر کنید!

سعی کنید فقط با فاصله میان خود و سگ به او آموزش ندهید و از راه‌های دیگر نیز استفاده کنید. برای مثال او را در جعبه‌اش قرار دهید و سپس او را صدا بزنید که نزد شما آید. در این آموزش توله‌سگ یاد می‌گیرد که با آمدن به سوی شما چیزهای خوبی در انتظارش است. هر جلسه از تمرین روند پیشرفت را خواهید دید. سعی کنید از چیزهایی که باعث حواس‌پرتی و مزاحمت می‌شوند دوری کنید و روند آموزش را به راحتی پیش ببرید.

روند آموزش باید به آرامی پیش رود و در مرحله پیشرفته باید او را در فضایی دورتر از خودتان با عوامل که حواسش را پرت می‌کنند، قرار دهید. اگر توله‌سگتان سرپیچی کرد، یک بند بلند را به او ببندید و از فرمان (بیا) استفاده کنید. اگر او از شما پیروی نکرد، به آهستگی بند را تکان دهید تا توجه او را به سمت خود جلب کنید. دوباره با شادی به او بگویید (بیا) و اسباب‌بازی یا خوراکی را به او نشان دهید. اطمینان حاصل کنید که حیوان‌خانگی شما این دستور را با موفقیت یاد گرفته است.

می‌توانید قلاده او را به یکی از دوستانتان بدهید و خودتان شروع به دویدن کنید و به سگتان بگویید (بیا). سعی کنید در فضای بیرونی و امن نیز این تمرین را انجام دهید تا سگتان در فضای باز و آزاد نیز بیاموزد که از شما پیروی کند. سگ‌ها عضو مهمی از مراسم ازدواج صاحبانشان هستند! روی بخش رنگی کلیک کنید و این مطلب جذاب از حضور سگ‌ها در مراسم ازدواج را مطالعه نمایید.

 

چگونه میتوان صبر کن و دنبالم بیا را به سگ آموزش داد!

اعمالی چون صبر کن و دنبالم بیا برای آموزش سگ‌ها و کنترل آن‌ها بسیار مهم هستند. برای اینکه به او یاد دهید در کنار شما راه بیاید، باید از خوراکی‌ها استفاده کنید. خوراکی را در کنار ران خود قرار دهید و توله‌سگ‌ را با صدای خود و غذا به سمت خود بکشانید. همان‌طور که توله‌سگ بینی خود را به سمت غذا می‌کشاند، یاد می‌گیرد که با شما هم‌قدم شود و شما را دنبال کند.

این آموزش در رابطه با سگ‌هایی که جلوتر از شما راه می‌روند نیز راه‌حل دارد. باید محیط فاقد هرگونه حواس‌پرتی برای سگ باشد. برای مثال می‌توانید او را در حیاط خلوت آموزش دهید. حتما از یک بند و یا قلاده استفاده کنید و با دستور (بنشین) آموزش را شروع و به سگ پاداش دهید. شروع به راه رفتن به سمت جلو کنید و با خوراکی‌هایی که در کنار ران خود نگه داشته‌اید، سگ‌ را تشویق کنید که به دنبالتان بیاید و یا با شما هم‌قدم شود. توجه داشته باشید که قلاده را فقط کمی شل کنید تا اگر سگ‌تان سعی کرد از کنار شما فرار کند، بتوانید به سرعت او را کنترل کنید.

در ادامه اگر سگ در کنار شما قدم برداشت، کمی قلاده را شل کنید. راه رفتن را با تشویق کلامی و جایزه ادامه دهید. هرگاه سعی کرد از شما جلوتر برود، قلاده را بکشید و او را در کنار خود قرار دهید و قلاده را مجدداً شل کنید. روش دیگر این است که بچرخید تا سگ در کنار شما قرار بگیرد. سگ‌ها وقتی دوباره به صاحبانشان برمی‌گردند اشک شوق می‌ریزند!

 

آموزش صبر کن به سگ!

کنترل سگ در مکان‌های شلوغ و یا جلوی درب ورودی مهم است. برای آموزش (صبر کن) ابتدا مکانی خلوت بیابید و شروع کنید. موقعیتی مانند جلوی درب ورودی جایی است که سگ‌ها علاقه دارند جلو بیایند. سعی کنید کلمه (صبر کن) را مدام تکرار کنید. این آموزش را زمانی انجام دهید که محرک خارجی مانند یک سگ دیگر در اطراف نباشد که سگ‌تان بخواهد فرار کند. برای اطمینان از کنترل او، می‌توانید از قلاده استفاده کنید.

در کنار درب ورودی بایستید و با کلمه (بنشین) شروع کنید. درحالی که بین سگ و درب هستید، قلاده را کمی شل کنید. به او دستور دهید که صبر کند. اگر او کمی مکث کرد، از درب خارج شوید و سپس اجازه دهید به دنبالتان بیاید. در ادامه این کار را با مدت زمان انتظار بیشتری انجام دهید. در مراحل بعدی از چیزهایی که حواسش را پرت می‌کنند، استفاده کنید. برای مثال شخص دیگری در خارج از درب ورودی باشد. اگر زمانی که درب را باز می‌کنید سگتان جلوتر از شما می‌دود، قلاده را بکشید و او را کنترل کنید و دستور (صبر کن) را به او بدهید. این آموزش را در مراحل پایانی در مکانی که با افراد جدید ملاقات می‌کند، انجام دهید.

چگونه نام سگ را به او یاد بدهیم؟

سگ‌ها نیازمند نام هستند و این یک الزام قانونی برای نگه‌داری آن‌ها است. هنگامی که سگ نام خود را یاد بگیرد، در مواقع اضطراری، در کنار سگ‌های دیگر و هنگامی که حواسش پرت است می‌توانید توجه او را به خود جلب کنید و او را کنترل کنید. برای اینکه نام را به سگ آموزش دهید، راه‌های بسیاری وجود دارند که در ادامه به چند مورد خواهیم پرداخت.

نکته اساسی برای شروع آموزش نام به سگ!

اولین کاری که برای آموزش نام سگ به او باید انجام دهید این است که او را به یک محیط ساکت و آرام ببرید. توجه داشته باشید که چیزهایی که حواس سگ‌تان را پرت می‌کنند از او دور کنید.

تمرین را فراموش نکنید!

تمرین بخش مهمی از آموزش سگ‌ها است. سعی کنید در روز حداقل 10 بار با او تمرین کنید و نامش را صدا بزنید. هنگامی که به شما نگاه کرد، به او بگویید (بله) و او را تشویق کنید. هر زمان که سگ‌تان را صدا زدید و او به شما نگاه کرد، به او پاداش دهید. می‌توانید در حین تشویق با او بازی کنید.

تمرکزتان را حفظ کنید!

هنگام آموزش نام سگ، پیش از اینکه به او پاداش دهید از او نخواهید که بنشیند یا بایستد. در اینجا هدف ما آموزش اسم است و فقط برای یادگیری آن جایزه می‌گیرد نه اعمال دیگر. در ادامه سگ شما شروع به جلب توجه خواهد کرد. او را با جوایز تشویق کنید.

بازی جهت یابی!

  1. برای شروع بازی از مکانی استفاده کنید که حواس سگتان را پرت نکند و جایی باشد که همیشه با او بازی می‌کنید.
  2. مقداری از غذای روزانه خود را به فاصله یک متر پرتاب کنید.
  3. پس از اینکه او غذا را خورد، به شما نگاه خواهد کرد. با گفتن (بله) یک تکه دیگر را پرتاب کنید.
  4. در این هنگام، زمانی که سگتان مدام به سمت شما بازمی‌گردد، درست پیش از بازگشت اسم او را صدا بزنید و به او جایزه دهید.
  5. شما می‌‌توانید هیجان این بازی را افزایش دهید. خوراکی‌ها را روی زمین بگذارید و به محض اینکه سگتان آن را خورد نامش را صدا بزنید و بدوید. در ادامه به سمت شما خواهد دوید و به او پاداش دهید.
  6. می‌توانید جایزه دیگری روی زمین بگذارید و بازی را تکرار کنید و لذت ببرید.

به خاطر داشته باشید که در تمرینات اولیه محیطی بدون حواس‌پرتی ایجاد کنید. در ادامه روند آموزش، لوازمی که باعث حواس‌پرتی سگ می‌شوند را به محیط آموزش اضافه کنید تا سطح او را افزایش دهید. اگر در طی مراحل سگ‌تان به نامش واکنشی نشان نمی‌دهد، اقلام حواس‌پرتی را کم کرده و یک مرحله به عقب بازگردید.

نکاتی برای انتخاب نام مناسب سگ نر و ماده؟

برای انتخاب نام مناسب سگ، قوانین سفت و سختی وجود ندارد. باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه آن‌ها را قرار داده‌ایم و دارای اهمیت هستند.

  • سعی کنید نام‌های کوتاه و دو هجایی انتخاب کنید که سگتان بتواند آن را به خاطر داشته باشد.
  • نامی را انتخاب نکنید که با اعضای خانواده و دوستانتان یکی باشد. همچنین سعی کنید از انتخاب نام‌های هم‌قافیه پرهیز کنید. نام‌های یکسان و هم‌قافیه باعث سردرگمی سگتان و حتی همان فردی که هم‌نام است، می‌شود.
  • نامی را انتخاب کنید که حرف صامت آن محکم باشد تا سگتان آن را راحت‌تر یاد بگیرد. برای مثال گریسی.
  • از اسامی که مانند دستورات رایج برای حیوانات هستند، استفاده نکنید. استفاده از این اسامی باعث سردرگمی حیوان خواهد شد و اگر توله در حال آموزش باشد، نتیجه آموزش‌ها خوب نخواهد شد. برای مثال نام میا و کلمه دستوری بیا.
  • همان‌طور که اشاره کردیم، نام‌های مشهور و کلاسیک فوق‌العاده‌ هستند، اما باید به یک نکته درمورد این اسامی دقت کنید. فرض کنید به همراه سگ‌تان به یک پارک و یا مکانی که چندین سگ دیگر نیز در آن‌جا هستند، رفته‌اید. سگ شما یک نام کلاسیک دارد و هنگامی که شما او را صدا می‌زنید ممکن است ده نفر دیگر نیز سگ خود را به همین نام صدا بزنند و این احساس خوشایندی به شما نخواهد داد. سعی کنید یک نام منحصربه‌فرد برای حیوان خانگی خود انتخاب کنید تا سگتان در مکان‌های عمومی سردرگم نشود.
  • اگر در نهایت با رعایت این نکات دچار مشکل شدید، انتخاب یک نام مستعار می‌تواند راه‌حل مناسبی برای جلوگیری از سردرگمی سگ‌تان باشد.
  • سعی کنید نام سگ را بیشتر زمانی صدا بزنید که چیزهای خوبی در انتظار اوست. هنگام تنبیه نام او را صدا نزنید تا به چیزهای منفی مرتبط نشود.

 

چگونه میتوانیم برای یک سگ اسم مناسبی انتخاب کنیم؟

اگر یک سگ دارید و نمی‌دانید که چه نامی برای او مناسب است، باید کمی با او وقت بگذرانید و با شخصیت او آشنا شوید. اگر سگ‌تان را از مکانی گرفته‌اید که افراد آن‌جا با او آشنایی دارند، می‌توانید با سوال کردن از آن‌ها درمورد شخصیت‌ و عادات او، ایده کلی درمورد این سگ دریافت کنید. آیا قصد دارید یک نام مشهور برای سگتان انتخاب کنید یا یک نام خاص و منحصربه‌فرد؟ نام‌هایی که در این فهرست قرار داده‌ایم کلاسیک هستند و مردم از آن‌ها برای سگ‌هایشان استفاده کرده‌اند. شما می‌توانید با توجه به نژاد و خصوصیات سگ خود نام او را از این لیست انتخاب کنید.

برای انتخاب نام برای سگ‌ می‌توانید از نام شخصیت موردعلاقه خود و یا هنرمندان پاپ الهام بگیرید. توجه داشته باشید که انتخاب نام از روی شخصیت‌های خیالی آثار مشهوری چون هری پاتر منحصربه‌فرد نخواهد بود. منابع بسیاری از نام‌ها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها الهام بگیرید. برای مثال رنگ سگتان می‌تواند الهام‌بخش باشد. استفاده از نام انسان نیز می‌تواند جذاب باشد.

 

بهترین نام ها برای سگ های نر!

چارلی، کوپر، مکس، میلو، اولیور، بادی، راکی، تدی، بنتلی، تاکر، دوک، لیو، وینستون، بر، توبی، لویی، جک، مورفی، جکس، فین، آس، آپولو، آرچی، اکسل، بیلی، باکستر، بیو، بنجی، بنی، بلو، بو، بودی، بومر، بردی، برودی، بروس، برونو، باستر، کش، چنس، چیس، کوکو، کودی، دکستر، دیزل، انزو، فرانکی، جورج، گیزمو، گانر، گاس، هنک، هارلی، هنری، هادسون، هانتر، جکسون، جیک، جاسپر، جوی، کوبی، کدا، لوکی، لاک، لوک، مارلی، موریک، موس، اوکلی، اودین، اسکار، اوتیس، پرنس، رنجر، رمی، رکس، رایلی، روکو، رومئو، روسکو، رودی، سام، سامی، سامسون، شدو، سیمبا، تنک، تئو، ثور، تایسون، والتر، زئوس، زیگی.

 

بهترین نام ها برای سگ های ماده!

لونا، پرنسس، بِلا، هارپر، فریجا، دِیزی، اوکلِی، جیجی، لوسی، هالی، ویلو، اسکای، لیبی، پنی، زینا، موکسی، سدی، کلاور، اوریو، مگی، شانل، استورم، رزی، کودا، روبی، مدی، شارلوت، نوا، استلا، بل، دلتا، لیلی، بلو، اکو، نالا، زویی، پایپر، کلیو، فندی، بیلی، گریس، گرتا، مارلی، هایدی، پیزلی، ایندی، الی، سندی، آیریس، لولا، آسپن، جون، مولی، کورا، کایا، سوفی، دیور، کوکو، مابل، لیلو، هیزل، رز، میکا، شلبی، میسی، راکسی، تیلی، نینا، میلی، ویولت، اوپال، هانی، پیپا، داکوتا، کویین، پاپی، اما، رمی، سیدنی، هارلی، موکا، کلویی، ساسی، اوا، مایا، استار، هانا، اسکوت، سانی، انجل، کالی، بانی، نایکس، ایزی، جوزی، پیچز، جینجر، میسی، رو، ساشا، پرل، روری، اولیو، ریور، آلی، روتی، السا، سالی، امبر، تسا، آکیرا، جید، براونی، لیدی، ایوی، دالی، وینتر، فینلی، فریا، فیونا، جینی، لولو، هوپ، جورنی، کیمبر، لکسی، میلا، مای، فیبی، موچی، مازی، شوگر، مینا، مینی، دافنه، نلی، دایموند، اسنو، جورجینا، توتسی، جولین، زیوا، جما.

 

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1

 

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا