سامسونگنقد و بررسی موبایل
موضوعات داغ

بررسی سامسونگ گلکسی اس 23: وقتی همه‌چیز بهتر از گذشته است!

سامسونگ گلکسی اس 23 با پردازنده‌ای بهتر از گذشته و صفحه نمایشی روشن تر، یک گوشی ارزشمند است!

خلاصه نوشته
  • دنبال یک گوشی کوچک، قدرتمند و با قیمت مناسب هستید؟ این بررسی برای شماست! بررسی سامسونگ گلکسی اس 23 نشان از دستگاهی کوچک اما بسیار قدرتمند دارد. اندازه‌ی کوچک، تراشه برتر و قیمت مناسب مهم‌ترین ویژگی‌های گلکسی اس 23 هستند.

اگر در دو سال گذشته یک پرچمدار از خانواده سامسونگ گلکسی خریداری کرده‌اید، شاید گلکسی اس 23 برای شما چندان جذاب نباشد. زیرا سامسونگ این مدل را با پیشرفت‌های عمده مورد هدف قرار نداده است. هرچند تقریبا در همه جهات دستخوش تغییرات مناسبی بوده است. به همین دلیل کسانی‌که از یک گوشی قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، از عملکرد پیشرفته و صفحه نمایش روشن‌تر در این گلکسی جدید خوشنود خواهند بود.

گویا سامسونگ در تولید گلکسی اس 23 خود را در شرایط سختی می‌بیند. هم باید به‌عنوان جدیدترین نسخه از یک گوشی پرچم‌دار باسابقه بدرخشد. هم باید حداقل تغییراتی در دستگاه خود ایجاد کند تا نسخه امسال متمایز از نسخه‌های قبلی باشد. و در نهایت هم باید امکانات پیشرفته‌تر و جذاب‌‌تر را برای مدل‌های گران‌تری مانند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا اختصاصی نگه دارد. قطعاً ایجاد این تعادل ماموریت سختی برای سامسونگ است. البته سامسونگ از پس این ماموریت در گلکسی اس 23 به‌خوبی برآمده است.

بررسی سامسونگ گلکسی اس 23

باید بدانید حرف‌های من به این معنا نیست که گلکسی اس 23 فاقد ویژگی‌های درجه یک است. یا وعده‌ای که سامسونگ هرسال به‌خوبی عملی می‌کند را انجام نمی‌دهد. اما در سمت دیگر نیز باید بدانید که اگر از پرچمداران گلکسی اس که در چند سال اخیر عرضه شده‌اند استفاده می‌کنید، گلکسی اس 23 واقعاً ویژگی خارق‌العاده‌ای ندارد که به طور چشمگیری نسبت به آنچه قبلاً در دست داشته‌اید، شما را شگفت‌زده کند. البته حل مشکلات مصرف انرژی و باتری در این نسخه یکی از نقاط قابل ستایش این دستگاه است.

با تمام این‌ها، باید بگویم اگر گوشی قدیمی‌تری دارید(مثلاً یک گلکسی اس 20 یا حتی یک دستگاه اندرویدی قدیمی از شرکت دیگر) در صورت ارتقاء به گلکسی اس 23، قطعاً متوجه یک جهش بزرگ خواهید شد. سامسونگ تغییرات کافی را در این دستگاه به‌وجود آورده است. از نمایشگر روشن‌تر، تا چیپست بسیار چشم‌گیر که در زیر بدنه این دستگاه قرار دارد، همه و همه نوید یک پرچم‌دار جذاب را می‌دهند. می‌توانید مطمئن باشید که گلکسی S23، در میان بهترین تلفن‌های اندرویدی امسال، در جایگاه مناسبی قرار می‌گیرد.

بیایید مقدمه را بیش از این طولانی نکرده و درباره یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ که این روزها می‌توانید بخرید، تخصصی‌تر صحبت کنیم. پس با نیونیوز1 در بررسی سامسونگ گلکسی اس 23 همراه باشید!

طراحی گلکسی اس 23

طراحی گلکسی اس 23

بیش‌تر موارد در طراحی گلکسی اس 23 بسیار شبیه به نسل قبلی خود است؛ البته تا زمانی‌که گوشی را به پشت برگردانید! زیرا سپس خواهید دید که سامسونگ طرح ماژول خاص خود را که در دو نسخه قبلی گلکسی اس استفاده کرده بود، حالا کنار گذاشته است تا زیبایی را به همین سادگی بسازد! لنزهای دوربین به صورت عمودی بر روی گلکسی اس 23 قرار گرفته‌اند و البته کمی از پشت گوشی بیرون زده‌اند. به‌جز آن‌ها هیچ آرایه جداگانه دیگری برای نگهداری دوربین‌های عقب وجود ندارد.

شاید شما هم مانند من از طرفداران ظاهر گلکسی اس 22 باشید اما من با دیدن گلکسی اس 23، ظاهر آن‌را ترجیح می‌دهم. طراحی دوربین‌ها حالا تمیزتر است و توجه کم‌تری را به دوربین‌ها جلب می‌کند. درواقع، کل ظاهر گوشی صیقلی‌تر و ظریف‌تر از همیشه است. در نسخه کرمی که من بررسی کردم برای دیدن لوگوی سامسونگ در پشت دستگاه نیز تلاش نیاز است. پس به‌عنوان کسی که از سادگی و متانت در طراحی لذت می‌برد، از ظاهر آرام‌تر سامسونگ گلکسی اس 23 قدردانی می‌کنم.

طراحی گلکسی اس 23

خوشبختانه شما با گلکسی اس 23 مجموعه‌ای از مواد اولیه گران‌قیمت را دریافت خواهید کرد. برای شروع سامسونگ می‌گوید که از شیشه گوریلا گلس ویکتوس 2 در بدنه این دستگاه استفاده می‌کند. این امر باید گوشی را بادوام‌تر و کمتر مستعد برداشتن خراش و ترک کند. شاید شما به حرف‌های تولید‌کننده اطمينان کنید اما بهتر است روی قاب‌های مناسب حساب کنید تا ظاهر گلکسی اس 23 خود را با اطمینان بیشتری شاداب نگه دارید!

علاوه بر رنگ کرم که ما برای بررسی انتخاب کردیم، شما می‌توانید رنگ مشکی، سبز یا اسطوخودوس را نیز به عنوان رنگ‌های گلکسی اس 23 انتخاب کنید.

یکی از چیزهای مورد علاقه کاربران در مورد گلکسی اس 22 در سال گذشته، هماهنگی مناسب و دلپذیر بین ویژگی‌های فیزیکی این دستگاه بود. در واقع من از تعادل بین اندازه صفحه نمایش 6.1 اینچی، ضخامت و طراحی آن دستگاه حرف می‌زنم. خوشبختانه در مورد گلکسی اس 23 نیز، که اساساً به اندازه مدل قبلی خود است، همین تعادل ادامه میابد. دستان شما در اولین لمس، احساس راحتی و سبکی خواهد داشت و چشمان شما نیز در اولین دیدار، مجذوب طراحی و اندازه مناسب دستگاه خواهند شد.

نمایشگر گلکسی اس 23

نمایشگر گلکسی اس 23

طولی نکشید که یکی از  بهترین ویژگی‌های گلکسی اس 23 را تشخیص دهم. صفحه نمایش 6.1 اینچی آمولد این دستگاه، حالا روشن‌تر از همیشه است. پنل گلکسی اس 22 با اندازه مشابه نیز، به نوبه خود بسیار روشن بود و حداکثر روشنایی آن به 1300 نیت می‌رسید. اما سامسونگ این میزان را برای گلکسی اس 23 به 1750 نیت افزایش می‌دهد.

در تست‌های آزمایشگاه ما، با روشن بودن HDR، روشنایی صفحه نمایش گلکسی اس 23 در آزمون به 1158 نیت رسید. در حالت SDR نیز با خاموش کردن ویژگی روشنایی تطبیقی، ما عدد چشمگیر 1002 نیت را ثبت کردیم. این میزان روشنایی بسیار روشن‌تر از نتيجه‌هایی است که از آیفون 14 و پیکسل 7 ثبت کردیم. در واقع آیفون 14 نتیجه 757 نیتی و پیکسل 7 نتیجه 926 نیتی را ثبت کردند. سامسونگ همچنین روشنایی صفحه نمایش گلکسی اس 23 را با حداکثر روشنایی اسمی 1750 نیت (با توجه به ادعای خود) افزایش می‌دهد.

اعداد آزمایشگاهی آن‌چه که در استفاده روزمره با Galaxy S23 دیدم را تأیید می‌کنند. من این دستگاه را به طور قابل توجهی روشن‌تر از رقبا می‌بینم. بنابراین تماشای ویدیوها در صفحه نمایش گلکسی اس 23، به‌خصوص در صحنه‌هایی با نور زیاد، لذت‌بخش است.

نمایشگر گلکسی اس 23

هرچند در صحنه‌های تاریک‌تر، احساس می‌کردم که برخی از جزئیات گم شده‌اند. شاید این مسئله ناشی از تلاش پنل آمولد برای تولید رنگ‌های مشکی واقعی‌تر باشد؛ شاید هم تمایل کارگردانان سینمای امروزی به زیاده‌روی در کنتراست نور صحنه‌های تاثیرگذار!

در هر صورت تست‌های آزمایشگاه ما تأیید می‌کنند که نمایشگر گلکسی اس 23 یک دنیای رنگی کم‌نظیر را ارائه می‌کند. در واقع حتی در حالت طبیعی، طیف رنگ‌های sRGB و DCI-P3 گستره بیشتری نسبت به دستگاه‌های رقیب دارد. اما در حالت Vivid این برتری، هرچند به قیمت از دست رفتن دقت رنگ، به بیش‌ترین حد خود می‌رسد. سامسونگ گلکسی اس 23 دارای میزان Delta-E برابر با 0.34 در حالت Vivid و رقم 0.24 در حالت طبیعی است. (هرچه این عدد به صفر نزدیک‌تر باشد، دقت رنگ‌های روی صفحه نمایش بیش‌تر می‌شود.) بنابراین سامسونگ در این بخش نیز بهتر از آیفون 14 و پیکسل 7 عمل می‌کند.

گلکسی اس 23 مانند نسل قبلی خود دارای نرخ نوسازی تصویر تطبیقی ​​است که بنا به فعالیت شما روی صفحه نمایش، از 48 هرتز تا 120 هرتز قابل تغییر است. صفحه نمايش 120 هرتزی تطبیقی به گلکسی اس 23 یک برتری مناسب نسبت به پیکسل 7 با فرکانس 90 هرتز و آیفون 14 با فرکانس 60 هرتز می‌دهد. اما به طور مثال وان‌پلاس 11 با محدوده 1 تا 120 هرتز، از عملکرد بهتری در این بخش برخوردار است.

عملکرد دوربین‌های گلکسی اس 23

عملکرد دوربین‌های گلکسی اس 23

در دوربین‌های گلکسی اس 23، سامسونگ همان مشخصاتی که در گلکسی اس 22 استفاده کرده است را تکرار می‌کند. حداقل برروی کاغذ که هیچ‌ چیز جدیدی وجود ندارد. بنابراین سنسور 50 مگاپیکسلی با اندازه‌ی متوسط 1/1.56 اینچی امسال نیز میهمان دوربین اصلی گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس خواهد بود. ماژول دوربین‌ها با یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی که قادر به زوم اپتیکال 3 برابری است، کامل می‌شود. البته با کمک نرم‌افزار، درست مانند گلکسی اس 22، در گلکسی اس 23 نیز می‌توانید تا 30 برابر بزرگنمایی کنید.

دوربین اصلی گلکسی اس 23 مانند دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی که در بررسی گلکسی اس 23 اولترا از آن صحبت کردیم، خیره‌کننده نیست؛ اما از آنجایی که گلکسی اس 22 نیز به خودی خود یک تلفن دوربین‌محور قدرتمند بود، می‌توان انتظار داشت که گلکسی اس 23 نیز تصاویر مناسبی تولید کند. علاوه‌بر آن باید برخی از پیشرفت‌های نرم‌افزاری که سامسونگ تبلیغ می‌کند را نیز در نظر بگیرید. یکی از چشم‌گیر‌ترین‌ها در میان آنان، الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی برای بازسازی رنگ‌ها و جزئیات در عکس‌های کم‌نور است. همچنین شما ویژگی‌های جدیدی مانند پشتیبانی از فیلم‌برداری 8K با سرعت 30 فریم‌برثانیه را نیز دریافت خواهید کرد.

برای اینکه ببینم Galaxy S23 چگونه با برخی از بهترین تلفن‌های دوربین‌محور رقابت می‌کند، آن را در کنار آیفون 14 و پیکسل 7 بررسی کردیم. بیایید ببینیم آیا پیشرفت‌هایی که سامسونگ در قابلیت‌های عکاسی در شب تبلیغ می‌کند نتیجه داده است یا خیر!

Galaxy S23
Galaxy S23
iphone 14
iphone 14

این نقاشی دیواری در کنار ساختمان در عکس گلکسی اس 23 بسیار واضح به نظر می‌رسد. اگرچه گویا دوربین برای تنظیم رنگ‌های گرم در نور چراغ خیابانی با چالش سختی روبه‌رو شده است. در نتیجه، رنگ‌ها کمی با خطا همراه می‌شوند. اما آیفون 14 به درستی رنگ‌ها را در کنار در نظر گرفتن نور خیابان تنظیم کرده است. بنابراین سیاهی دیوار، رنگ شکوفه های گیلاس و رنگ پوست کودک طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

Galaxy S23
Galaxy S23
iphone 14
iphone 14

عکس دوم از این اسکلت‌ها را در روز گرفتم. اما با حداقل نور محیطی موجود در زیرزمین، بنابراین گویا در شب عکس‌برداری شده است. در هر صورت یک بار دیگر، سامسونگ در کنار آمدن با تاریکی کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد. هرچند نتیجه عالی نیست، و مسئله در این‌جا نیز یک بار دیگر مربوط به رنگ است. سامسونگ به درستی برجستگی‌ها و شکاف‌های اسکلت‌های پلاستیکی را ثبت می‌کند. با این حال، رنگ‌های تولید شده کم‌دقت هستند و تضاد مشخصی با رنگ‌های دقیق‌تر و متعادل‌تر آیفون 14 دارند.

گلکسی اس 23 نسبت به بسیاری‌از گوشی‌های دوربین‌ محور دیگر در رنج قیمتی خود مزیتی دارد که دارای لنز تله‌فوتو است. در واقع دستگاه‌هایی مانند آیفون 14 و پیکسل 7 فاقد این لنز هستند. این یعنی زمانی که برای جزئیات بیشتر زوم می‌کنید، تصاویر واضح‌تری را در اختيار خواهید داشت.

ما مقایسه‌ را با پیکسل 7 شروع می‌کنیم که حداکثر زوم 8 برابری دارد. اما می‌تواند از ویژگی Super Res Zoom گوگل برای حذف برخی از نویزهایی که هنگام زوم دیجیتال ظاهر می‌شوند استفاده کند. هرچند پیکسل 7 در تصویربرداری از افق کار خوبی انجام می‌دهد، اما تصویر آن به اندازه‌ی تلاش گلکسی اس 23 واضح نیست. به برج دقت کنید که تلاش سامسونگ را نسبت به تلاش گوگل متمایزتر می‌کند. درختان نخل نیز نسبت به آنچه پیکسل 7 از آن‌ها شکار می‌کند، در تصویر گلکسی اس 23 بهتر شکار می‌شوند. تصاویر زیر نمونه زوم 8 برابری در این دو دستگاه را نشان می‌دهد.

Galaxy S23
Galaxy S23
Pixel 7
Pixel 7

وقتی قابلیت‌های زوم گلکسی اس 23 را با قابلیت‌های زوم آیفون 14 مقایسه کنید، که زوم دیجیتال 5 برابری دارد، اختلاف بیشتر مشخص می‌شود. در این‌ مقایسه نیز عکس شکار شده توسط سامسونگ متمرکز و دقیق به نظر می‌رسد و تعادل رنگی خوبی دارد. اما در سمت مخالف در عکس‌های آیفون 14 نویز زیادی وجود دارد و تصاویر به‌نوعی گویا آب‌رنگی شده‌اند.

د‌رحالی‌که متأسفانه باید بگویم پیکسل یا آیفون قادر به این کار نیستند، من تصمیم گرفتم تا 30 برابر بزرگنمایی کنم تا ببینم گلکسی اس 23 در این بزرگ‌نمایی چه چیزی می‌تواند ثبت کند. این تصویر مطمئناً به اندازه کافی دقیق است که تابلو را بخوانید. سایر جزئیات در کناره‌های ساختمان‌ها اما کمی تار می‌شوند. بنابراین استفاده از قابلیت زوم 30 برابری را توصیه نمی‌کنم. مگر اینکه یک سه‌پایه در نزدیکی شما باشد تا لرزش دستان خود را به حداقل برسانید.

Galaxy S23

 

در حالی که من همچنان در همان موقعیت بودم، با استفاده از لنز فوق عریض(اولتراواید) از یک مجسمه قطب نما عکس گرفتم تا قسمت بیشتری از افق را در پس‌زمینه عکس قرار دهم.

 

گلکسی اس 23 عکسی خوب و با جزئیات ایجاد می‌کند و چیزهایی مانند الگوهای آجری در پیاده‌رو را می‌گیرد و مانند سایر گوشی‌ها، آسمان آبی را به‌درستی نشان می‌دهد. من فکر می‌کنم در عکس اس 23 کمی خمیدگی و اعوجاج بیشتری وجود دارد. مثلاً تغییر ساختمان در گوشه سمت راست بالا نشانه آن است. اما اگر بیش‌ از حد سخت نگیرید، این یک عکس کاملا قابل قبول است.

Galaxy S23
Galaxy S23
iphone 14
iphone 14

در بخش‌های دیگر نیز Galaxy S23 مطمئناً می‌تواند همگام با سایر تلفن‌های دوربین‌محور و حتی برتر از آن‌ها باشد. نمای نزدیک از چند گل نرگس در حیاط، توانایی عالی گلکسی اس 23 را در عکس‌برداری به شما نشان می‌دهد. در این تصویر گلبرگ‌ها سفیدتر از آنچه آیفون تولید کرده به نظر می‌رسند. نتیجه بسیار ظریف و دلپسند است و به‌خوبی از نمونه تصویر آیفون متمایز می‌شود.

Galaxy S23
Galaxy S23
iphone 14
iphone 14

عکس زیر از باغچه نیز نقاط قوت گلکسی اس 23 را به عنوان یک گوشی دوربین‌محور به نمایش می‌گذارد. سامسونگ مانند گذشته تمایل دارد رنگ‌ها را کمی اشباع‌تر تولید کند. اما در اینجا این تصمیم به نفع گوشی سامسونگ است. در عکس سامسونگ همه‌چیز کمی روشن‌تر است. از خانه بنفش در پس‌زمینه گرفته تا گیاهان در پیش‌زمینه شامل این موضوع می‌شوند. اما عکس آیفون 14 شاید به آن اندازه پر جنب و جوش نباشد، اما به‌اندازه کافی رنگارنگ است.

Galaxy S23
Galaxy S23
iphone 14
iphone 14

البته رنگ‌های روشن‌تر همیشه به نفع گلکسی اس 23 نیستند. به‌طور مثال این غرفه را در سوپرمارکت محلی در دو عکس گرفته شده توسط Galaxy S23 و iPhone 14 نگاه کنید. هر دو تصویر روشن هستند اما Galaxy S23 آن‌قدر بر روشنایی متمرکز است که به از دست دادن جزئیات بخش‌هایی از تصویر بسیار نزدیک می‌شود. اما آیفون 14 با به تصویر کشیدن جزئیات ظریف‌تر، مانند بافت پوست روی میوه‌ها، عملکرد بهتری دارد. البته شاید استدلال کنید که عکس آیفون 14 خیلی گرم است. اما احتمالاً با من موافقید که به‌طور کلی ظاهر متعادل تری نسبت به آنچه که سامسونگ تولید می‌کند ایجاد کرده است.

Galaxy S23
Galaxy S23
iphone 14
iphone 14

وقتی از عکاسی پرتره حرف بزنیم، فکر می‌کنم موافق باشید که گلکسی S23 با عکس زیبایی که از این دختر ثبت کرده و چهره‌اش را بیش از حد صاف نمی‌کند، برتر از همتایان خود است. می‌توانید برخی از کک و مک‌های او را در عکس اس 23 ببینید؛ این جزئیات در تلاش آیفون 14 نسبتاً فروکش کرده‌اند. از لحاظ محو شدن پس‌زمینه نیز احتمالاً شما هم کامل‌ترین تصویر را متعلق به سامسونگ خواهید دانست. درواقع این همان پرتره‌ای است که من از یک گوشی دوربین‌محور انتظار دارم.

Galaxy S23
Galaxy S23
iphone 14
iphone 14

ممکن است گلکسی اس 23 تنظیمات دوربین عقب خود را نسبت به گلکسی اس 22 تغییر نداده باشد؛ اما شما یک دوربین جلوی جدید با جدیدترین پرچمداران سامسونگ دریافت می‌کنید. یک دوربین 12 مگاپیکسلی اکنون جلوی سامسونگ گلکسی اس 23 را مزیّن می‌کند. خوشبختانه این دوربین به فوکوس خودکار سریع نیز مجهز است.

اما متاسفانه هیچ‌یک از این موارد و پیشرفت‌ها در تصویری که می‌بینید مشهود نیست. بلکه نتیجه حداقل در این سناریو ناامید کننده است! سمت چپ عکس دارای نور پس‌زمینه است و بنابراین بیشتر جزئیات صورت در تصویر گلکسی اس 23 از بین می‌رود. درحالی‌که در عکس‌ آیفون 14 که در یک زمان از روز و در موقعیت یکسان گرفته شده‌ است، این مشکلات نوری وجود ندارند. آیفون درواقع با رنگ پوست دقیق و سایر رنگ‌های متعادل، نتیجه بهتری را رقم می‌زند.

Galaxy S23
Galaxy S23
iphone 14
iphone 14

حتی با گسترش قابلیت‌های عکاسی شبانه توسط سامسونگ و انتقال برخی از آن ویژگی‌ها به دوربین سلفی در گلکسی اس 23، اوضاع در شب بهبود چندانی نیافته است. این سلفی شبانه را در نظر بگیرید.

Galaxy S23
Galaxy S23
Pixel 7
Pixel 7

شاید در ابتدا تصویر سامسونگ را انتخاب کنید. اما باید بگویم سامسونگ برای متعادل کردن نور آبی از مشکل تنظیم نور رگه‌ای رنج می‌برد که باعث می‌شود پوست راه راه و سایه‌دار به نظر برسد. همچنین جزئیات روی ژاکت در پس‌زمینه کمی از بین رفته‌اند. البته برای عکس پیکسل 7 نیز چیزی برای تعریف در هنگام نوشتنم وجود ندارد. اما حداقل نور آبی بیش‌از حد شکارشده توسط آن توضیح می‌دهد که چرا صورت در تصویر گلکسی اس 23 تا این حد سایه‌دار به نظر می‌رسد! بله من سلفی را در زیر نور آبی گرفته‌ام که در تصویر سامسونگ هیچ نشانی از آن نیست اما در تصویر پیکسل 7 نیز نور آبی بیش‌ از حد منتقل می‌شود. البته به‌غیر از آن می‌توانید بافت های ژاکت را در تصویر پیکسل بهتر از سامسونگ ببینید.

من برای امتحان بیشتر، عکس‌های سلفی دیگری با دوربین جلوی گلکسی اس 23 گرفتم که نتایج به همان اندازه ناامیدکننده بود. می‌توانم بگویم این بخش به راحتی ضعیف‌ترین بخش در تنظیمات دوربین گلکسی اس 23 است. البته این موضوع چیزی از خوبی‌های عملکرد دوربین عقب گلکسی اس 23 کم نمی‌کند. در مجموع، گلکسی اس 23 عکس‌های بسیار خوبی را ایجاد می کند؛ خصوصاً اگر بخواهیم از قابلیت‌های زوم صحبت کنیم. اما اگر اهل عکاسی در شب هستید، شاید دوربین آیفون بتواند شب‌های بهتری برای شما رقم بزند!

عملکرد پردازشگر گلکسی اس 23

عملکرد پردازشگر گلکسی اس 23

اگر نمایشگر گلکسی اس 23 را بهترین ویژگی آن فرض کنیم، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان یک قلب تپنده قدرتمند، احتمالاً مهم‌ترین ویژگی این گوشی است. سامسونگ نه‌تنها به صورت کامل در تمام اعضای خانواده اس 23 از تراشه اسنپدراگون استفاده می‌کند، بلکه با سفارشی‌ سازی جدیدترین چیپست کوالکام با تاکید بر عملکرد، یک پله جلوتر از رقبا می‌رود. (تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در خانواده گلکسی اس 23 سرعت بیشتری نسبت به نسخه معمولی این تراشه دارد.) نتیجه این همکاری نزدیک بین سامسونگ و کوالکام، دستگاهی است که نه‌تنها بهترین سرعت را در دستگاه‌های اندرویدی لمس می‌کند، بلکه برای جدیدترین آیفون‌ها هم توانایی‌های خود را به رخ می‌کشد.

به طور مثال اگر بنچمارک Geekbench را در نظر بگیریم، در حال حاضر A16 Bionic در مدل‌های iPhone 14 Pro سریع‌ترین تراشه موبایلی موجود محسوب می‌شود. اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی نیز نتیجه رقابت چندساله میان پرچمداران سامسونگ و اپل را تغییر نمی‌دهد. اما گلکسی اس 23 این‌بار بسیار بیشتر از آنچه قبلا دیده بودیم به امتیاز Geekbench آیفون‌ها نزدیک می‌شود.

عملکرد پردازشگر گلکسی اس 23

درواقع گلکسی اس 23 با امتیاز چند هسته‌ای 4876 به سرعت آیفون 14 پرو با امتیاز 5469 یا آیفون 14 پرو مکس با امتیاز 5333 نیست. اما نسبت به نتیجه 3348 که توسط گلکسی اس 22 سال گذشته کسب شده بود، پیشرفت بسیار خوبی است. اما اگر منصفانه‌تر به انتخاب رقیب گلکسی اس 23 بپردازیم؛ باید آیفون 14 را برای انجام این چالش انتخاب کرد. جایی‌که گلکسی اس 23 با امتیاز 4876 خود امتیاز 4553 آیفون 14 مجهز به A15 Bionic را پشت‌سر می‌گذارد. البته پرچمدار سطح پایه اپل همچنان نتایج تک هسته‌ای بهتری دارد.

حذف یک دستگاه آیفون در تست Geekbench از صدر لیست، یک اتفاق جدید برای دستگاه‌های اندرویدی است. به‌ویژه که قیمت بسیاری از آن‌ها از کمتر از 800 دلار شروع می‌شود.

عملکرد پردازشگر گلکسی اس 23

در سمت دیگر اما بخش گرافیکی جایی است که اسنپدراگون 8 نسل 2 واقعاً بدون کاستی می‌درخشد. باید بگوییم که گلکسی اس 23 در معیارهای Wild Life 3DMark برخی از بهترین اعدادی که تاکنون دیده‌ایم را برای خود ثبت می‌کند. در تست Wild Life Unlimited نیز این گوشی پرچمدار با سرعت 87.3 فریم بر ثانیه، اساساً با امتیاز 87.5 فریم بر ثانیه گلکسی اس 23 اولترا مطابقت دارد. این امتیاز بالاتر از وان‌پلاس 11 است (84 فریم بر ثانیه) که از چیپست استاندارد اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند. در نهايت گلکسی اس 23 همه آیفون‌های سری 14 را شکست می‌دهد، حتی در تست سخت‌تر Wild Life Extreme Unlimited!

در آخرین آزمایش، تلفن‌ها را با استفاده از برنامه Adobe Premiere Rush و زمان‌بندی تبدیل یک ویدیوی 4K آزمایش می‌کنیم. آیفون به طور سنتی در این آزمایش پیروز بوده است و باید بگوییم این پیروزی در اینجا نیز ادامه دارد. اما گلکسی اس 23 بهترین زمان را در بین گوشی‌های اندرویدی که ما تاکنون آزمایش کرده‌ایم، ثبت کرده است. رمزگذاری ویدیو 39 ثانیه طول کشیده است. این مدت به خوبی زمان 28 ثانیه در آیفون 14 نیست، اما حتی یک ثانیه بهتر از گلکسی اس 23 اولترا است.

به صورت خلاصه باید بگویم که اگر برای عملکرد دستگاه خود اولویت زیادی قائل هستید اما تاکنون منتظر بودید که شکاف بین دستگاه‌های اندرویدی و آیفون کمتر شود، گلکسی اس 23 یکی از همان گوشی‌‌هایی است که تاکنون منتظرش بودید.

عمر باتری و سرعت شارژ گلکسی اس 23

عمر باتری و سرعت شارژ گلکسی اس 23

تست عمر باتری Galaxy S23 تایید می‌کند که این گوشی جدید حالا  یکی از بزرگترين نقطه ضعف‌های گلکسی اس 22 سال گذشته را بهبود داده است. بله منظور من عمر باتری است. آن تلفن در تست باتری ما حدود دو ساعت عقب‌تر از یک دستگاه معمولی با باتری مشابه بود. اما گلکسی اس 23 این کمبود را از دو طریق برطرف می‌کند. اول اینکه باتری آن کمی بزرگ‌تر از نسل قبلی خود با ظرفیت 3900 میلی آمپر ساعت است. دوم اینکه اسنپدراگون 8 نسل 2 بازده انرژی بیشتری را ارائه می‌دهد.

در آزمون باتری ما، گلکسی اس 23 توانست 10 ساعت و 27 دقیقه دوام آورد. درحالی‌که این رقم در میان بهترین عمر باتری گوشی‌هایی که ما آزمایش کرده‌ایم رتبه‌بندی نمی‌شود، اما از میانگین عمر باتری گوشی‌های هوشمند حدود نیم ساعت بهتر است. مهم‌تر از آن، باید گفت که دو و نیم ساعت جلوتر از زمان ثبت شده توسط گلکسی اس 22 است.

متاسفانه سرعت شارژ سامسونگ هنوز هم تغییری نکرده است. بنابراین گلکسی اس 23، همان سرعت شارژ 25 واتی را مانند قبل حفظ می‌کند. البته S23 Plus و S23 Ultra از سرعت 45 واتی استفاده می‌کنند. در حال آزمایش با شارژری که خریدیم(متاسفانه سامسونگ شارژر این دستگاه را در درون جعبه ارائه نمی‌کند)، گلکسی اس 23 با باتری کاملاً خالی، در مدت زمان 30 دقیقه 55 درصد شارژ شد. این چیزی است که مشابه آن‌را در آیفون 14 دیدیم. اما به‌طور مثال وان‌پلاس 11 گوشی سامسونگ را شرمنده می‌کند. آن دستگاه به لطف پشتیبانی از شارژ 80 واتی، در 30 دقیقه به 97 درصد شارژ می‌رسد.

نرم‌افزار و ویژگی‌های خاص گلکسی اس 23

نرم‌افزار و ویژگی‌های خاص گلکسی اس 23

گلکسی اس 23 با اندروید 13 از پیش نصب شده عرضه می‌شود. سامسونگ همچنان یکی از طولانی‌ترین برنامه‌های پشتیبانی در اکوسیستم اندروید را برای گوشی‌های خود ارائه می‌کند. درواقع این شرکت قول می‌دهد که چهار سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری و یک سال اضافه‌تر برای وصله‌های امنیتی را ارائه دهد. این بدان معناست که Galaxy S23 باید آخرین نسخه اندروید را در سال 2027 دریافت کند که هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

این گوشی در حال حاضر دارای رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ در کالبد اندروید است. این نسخه یک ویرایش جدید از رابط کاربری این شرکت کره‌ای است که به زودی راه خود را به سایر دستگاه‌های سامسونگ نیز باز خواهد کرد.

قیمت و ارزش خرید گلکسی اس 23 چگونه است؟

قیمت و ارزش خرید

سامسونگ قیمت مدل 128 گیگابایتی گلکسی اس 23 را 800 دلار تعیین می‌کند. درواقع این همان قیمتی است که این شرکت برای گلکسی اس 22 از خریداران دریافت می‌کرد. البته در نقاط مختلف دنیا، این گوشی جدید قیمت متفاوتی خواهد داشت.

همان‌طور که در بخش مشخصات گفتیم، این مدل تنها گوشی در سری جدید پرچمداران سامسونگ است که دارای 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در مدل پایه خود است. نسخه 256 گیگابایتی اس 23 نیز 860 دلار قیمت دارد. برای اطلاع شما باید بگویم که برای گلکسی اس 23 پلاس 1000 دلار و گلکسی اس 23 اولترا 1200 دلار باید پرداخت کنید. بررسی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را در نیونیوز1 از دست ندهید!

نقاط قوت و ضعف گلکسی اس 23

نقاط قوت و ضعف

بیایید ببینیم کره‌ای‌ها در گلکسی اس 23 چگونه نتیجه گرفته و در چه نقاطی ضعیف و در چه نقاطی قدرتمند عمل کرده‌اند.

نقاط قوت

1️⃣🔹کیفیت ساخت عالی در یک طراحی زیبا

2️⃣🔹نمایشگر بسیار جذاب و روشن 120 هرتزی با دقت رنگ ستودنی

3️⃣🔹دوربین‌های مناسب در روز و شب

4️⃣🔹عملکرد پایدار به لطف تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2

5️⃣🔹عمر باتری خوب اما با سرعت شارژ پایین

6️⃣🔹وعده پشتیبانی حداقل 4 ساله توسط سامسونگ

7️⃣🔹رابط کاربری هوشمند و غنی One UI 5.1

نقاط ضعف

1️⃣🔸نبود شارژر در درون جعبه و سرعت پایین شارژ

2️⃣🔸عملکرد ضعیف دوربین سلفی در شب

 

جمع‌بندی

اگر پرچمداران سال‌های اخیر سامسونگ را به دقت بررسی کنید، واضح است که مزایای گلکسی اس 23 بسیار بیشتر از معایب آن و تقریبا در کامل‌ترین وجه خود است. دارندگان گلکسی اس 22 و گلکسی اس 21 ممکن است دلیل قانع کننده‌ای برای ارتقا دستگاه خود نداشته باشند. اما عملکرد درخشان اسنپدراگون 8 نسل 2 که حالا برای گلکسی‌های سامسونگ به‌طور ویژه ساخته شده است، باید دلیل کافی برای سایر کاربران تلفن‌های اندرویدی باشد تا آخرین پرچمدار سامسونگ را به‌طور ویژه در نظر بگیرند. راستی بررسی سامسونگ گلکسی اس 22 را نیز در نیونیوز1 بخوانيد!

بررسی سامسونگ گلکسی اس 23

در پایان باید گفت هرچند گلکسی اس 23 اولترا تغییرات اساسی‌تری را مشاهده می‌کند، اما هم‌چنان برچسب قیمتی قابل توجهی نیز دارد. گلکسی اس 23 با قیمت مناسب‌تر، با صفحه نمایشی به همان اندازه روشن و با پردازنده‌ای به همان اندازه قدرتمند، به‌علاوه دوربین‌هایی مناسب، یک انتخاب منطقی برای عموم افرادیست که به آن فکر می‌کنند. همچنين بهبود عمر باتری یکی از شکایات کاربران را در مورد پرچمداران اخیر سامسونگ برطرف می‌کند. بنابراین سامسونگ گلکسی اس 23، حالا با کمترین کاستی‌ها به دست کاربران می‌رسد. برای یک خانواده‌ی پرهیاهو، گلکسی اس 23 به‌عنوان عضو کوچک نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند!

بررسی نیونیوز1 از سامسونگ گلکسی اس 23 چطور بود؟ در پایان نظر شما را به امتیازات این دستگاه در بخش‌های مختلف که توسط تیم نیونیوز1 پس از بررسی‌های مختلف اعطا شده‌اند، جلب می‌کنم. شما چه امتیازی به این دستگاه جذاب می‌دهید؟!

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و Tomsguide

امتیاز موبایل از نظر تیم نیونیوز1

کیفیت نمایشگر - 9.2
دوربین - 8.5
پردازشگر و سخت‌افزار - 9.1
باتری و شارژدهی - 8.7
طراحی و ظاهر - 9
کیفیت ساخت - 9
قیمت و ارزش خرید - 8.7

8.9

ميانگين امتیاز از نظر نیونیوز1

تیم تکنولوژی و بررسی گجت‌ها در نیونیوز۱ بر اساس پارامترهای متفاوت امتیازی را برای هر گجت و دستگاه هوشمند در نظر می‌گیرد. این پارامترها شامل کیفیت دوربین، متریال ساخت و کیفیت بدنه، قدرت و بهینگی پردازنده، ظاهر و زیبایی، کیفیت تصویر و نمایشگر، رابط کاربری و... می‌باشد.

امتیاز کاربران: 4.1 ( 1 رای)

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
Tomsguide
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا