فیلم و سریال
موضوعات داغ

بهترین سریال های 2022 تا به امروز: 10 سریال برتر 2022 به انتخاب نیونیوز1!

گلچین بهترین سریال های 2022 به انتخاب نیونیوز1!

در سال 2022 با کاهش کرونا فیلم و سریال‌های جذابی منتشر شد و سینما جانی دوباره گرفت. در این مطلب تحریریه سینما مجله اینترنتی نیونیوز1 تصمیم دارد تا بهترین سریال‌های منتشر شده در سال 2022 تا به امروز (6 مرداد 1401) را معرفی و بررسی نماید. با بررسی بهترین سریال های 2022 همراه ما باشید. این لیست کاملا اختصاصی مجله اینترنتی نیونیوز1 است و گلچین شده ما می‌باشد.

بهترین سریال های 2022: 10 سریال برتر نیمه اول سال!

سریال‌های بسیاری در نیمه اول سال 2022 منتشر شده‌اند. عناوینی که با ایده‌های منحصربفرد و تولیدی خوب همراه شدند تا سینما بعد از شیوع کرونا، مجددا جانی تازه بگیرد. در این مطلب تصمصم گرفتیم تا 10 عنوان برتر سریال‌های 2022 که تا به امروز (6 مرداد 1401) منتشر شده‌اند را معرفی و بررسی نماییم. این لیست گلچین انتخابی مجله اینترنتی نیونیوز1 است.

سریال جداسازی یا تفکیک 2022 Severance: سریال جدایی حافظه از اپل!

سریال جداسازی یا تفکیک (Severance) محصول 2022 از شبکه اپل تی وی می‌باشد. این سریال برای نخستین بار یک ایده جسورانه و خاص را به تصویر کشید. موضوع جداسازی حافظه شغلی از حافظه زندگی شخصی کارمندان یک شرکت، کلیت داستان این سریال را تشکیل داده بود. چه می‌شود اگر با ورود به محل کار هیچ خاطره‌ای از زندگی شخصی خود نداشته باشید؟! و یا با خروج از محل کار به یاد نیاورید که در آن محل به چه کاری مشغول بوده‌اید؟ این سریال میانگیتن امتیاز 8.7 را از کاربران IMDB دریافت کرده است. همچنین 97 درصد کاربران رسانه Rotten Tomatoes نسبت به تماشای آن رضایت داشته‌اند.

سریال تفکیک (جداسازی) به کارگردانی بن استیلر (Ben Stiller-ستاره مشهور هالیوود) و آئویف مک آردل (Aoife McArdle) پرداخته شده است. خالق اصلی این سریال دن اریکسون (Dan Erickson) می‌باشد. در این سریال آدام اسکات (Adam Scott) در نقش مارک و بریت لور (Britt Lower) در نقش هیلی ایفای نقش کرده‌اند.

گلچین بهترین سریال های 2022 به انتخاب نیونیوز1!

بررسی مختصر سریال جداسازی Severance 2022: تاریخ انتشار فصل دوم!

این ایده جذاب با تولیدی با کیفیت همراه شده و اتمسفر منحصربفردی را به نمایش گذاشته است. به نوعی ارتباط بین محیط شغلی با زندگی شخصی با یک عمل جراحی و قرار دادن تراشه‌ای در مغز به‌طور کامل قطع می‌شود. آیا کسی می‌تواند کشف کند که در آن شرکت چه کاری انجام می‌دهند و ارتباطی با زندگی بیرون خود برقرار کند؟ شغلی که با اعداد و ارقام عجیب و ظاهرا بی معنی در ارتباط است اما در پشت برده موضوع مرموز و عجیبی را سازماندهی می‌کند. جالبی موضوع این سریال این است که کارکنان دقیقا نمی‌دانند که با بررسی این اعداد و ارقام مشغول چه کاری هستند؟!

اتمسفر درون این شرکت با راهروهای پر پیچ و خمش، حس مرموز و مدنظر سازندگان را به خوبی به مخاطب منتقل می‌کند. سریال جداسازی تا کنون در یک فصل و 9 قسمت با ژانر رازآلود، علمی تخیلی و درام منتشر شده است. تولید فصل دوم این سریال تایید شده اما هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده است. پیش‌بینی می‌شود که انتشار فصل دوم این سریال از اکتبر 2022 تا مه 2023 (مهر 1401 تا اردیبهشت 1402) باشد. بدون شک سریال تفکیک یا جدا سازی یک عنوان لایق در لیست بهترین سریال های 2022 است.

بهترین سریال های 2022 تا به امروز: 10 سریال برتر 2022 به انتخاب نیونیوز1!

سریال ما همه مرده‌ ایم All of Us Are Dead 2022: شیوع ویروس زامبی از نتفلیکس!

سریال‌های کره‌ای در چند سال اخیر مورد توجه ویژه‌ای از سوی نتفلیکس قرار گرفته‌اند. سریال ما همه مرده ایم (All of Us Are Dead) در ژانر فانتزی، اکشن و درام از نتفلیکس در 1 فصل 12 قسمتی منتشر شد. داستان این سریال با شیوع یک ویروس شبیه به ویروس زامبی در دبیرستان یک مدرسه آغاز می‌شود. ویروسی که توسط معلم علوم این مدرسه که یک نابغه به شمار می‌رود، ساخته شده تا عمری جاودان به افراد بدهد. اما این ویروس آن‌ها را به هیولاهای زامبی‌نما تبدیل می‌کند.

جی هو پارکچان(Ji-hu ParkChan) یونگ یونیی (Young YoonYi) و هیون چو (Hyun Cho) در سریال ما همه مرده ایم ایفای نقش کرده‌اند. این سریال به کارگردانی لی جائه کیو (Lee Jae-kyoo) و کیم نام سو (Kim Nam-su) برگرفته از روایت اکنون در مدرسه ما  (Now at Our School) اثر جو دونگ گیون (Joo Dong-geun) می‌باشد. سریال ما همه مرده ایم امتیاز 7.5 را کاربران IMDB دریافت کرده و رضایت 83 درصدی داوران Rotten Tomatoes را به دست آورده است.

گلچین بهترین سریال های 2022 به انتخاب نیونیوز1!

بررسی مختصر سریال ما همه مرده ایم 2022 All of Us Are Dead

محیط این سریال که در قسمت‌های ابتدایی‌اش بیشتر در دبیرستان است در کنار هیجان بالای آن ترکیب خوبی را به وجود آورده است. همچنین ایفای نقش بازیگران جوان سریال ما همه مرده‌ایم رضایت‌بخش بوده است. لحظات بسیاری در این سریال، بازیگران به مرگ بسیار نزدیک می‌شوند و اضطراب مخاطب تا حد زیادی بالا می‌رود. همچنین چاشنی درام در روابط شخصیت‌های سریال در همان لحظات حساس دست و پنجه نرم کردن با مرگ، جلوه می‌نماید. گریم و جلوه‌های سینمایی این سریال کیفیت خوبی دارد و چهره زامبی‌های آن باورپذیر به تصویر درآمده است. تغییر چهره‌هایی که درست در مقابل دوربین و مخاطب صورت می‌گیرد از امتیازات این سریال است. این سریال یکی از پرهیجان‌ترین عنوان‌های لیست بهترین سریال های 2022 است.

بهترین سریال های 2022 تا به امروز: 10 سریال برتر 2022 به انتخاب نیونیوز1!

سریال محدوده بیرونی 2022 Outer Range: چالش باورها با ظاهر شدن یک چاه مرموز!

سریال محدوده بیرونی (Outer Range) محصول 2022 از شبکه آمارون پرایم ویدیو است. این سریال در ژانر فانتزی، علمی تخیلی، درام، رازآلود و هیجان‌انگیز می‌باشد. داستان این سریال با پدیدار شدن یک چاه مرموز در زمین مزرعه‌های خانواده آبوت آغاز می‌شود. چاهی که هرچیزی در آن بیافتد ناپدید خواهد شد. با پیدا شدن این چاه رخ دادن زنجیره اتفاقت ناگوار نیز آغاز می‌شود. گویا این چاه به یک جهان موازی متصل است.

جاش برولین (Josh Brolin) در نقش رویال آبوت، ایموژن پوتس (Imogen Poots) در نقش آتمن و لیلی تیلور (Lili Taylor) در این سریال ایفای نقش کرده‌اند. برایان واتکینز (Brian Watkins) خالق اصلی سریال محدوده بیرونی است. این سریال میانگین امتیاز 7.1 را از کاربران IMDB دریافت کرده است. همچنین در رسانه Rotten Tomatoes رضایت 81 درصدی را از نگاه داوران را ثبت کرده است. این سریال در 8 قسمت و یک فصل انتشار پیدا کرده است.

گلچین بهترین سریال های 2022 به انتخاب نیونیوز1!

بررسی مختصر سریال محدوده بیرونی 2022 Outer Range

سریال محدوده بیرونی با اتمسفری مرموز از بهترین سریال های 2022 است. ریتم و ضرب‌آهنگ این سریال سرعت متوسطی دارد. حوادث و اتفاقات محدوده بیرونی باورها و اعتقادات مخاطب و شخصیت‌های درون سریال را به چالش می‌کشد. ایفای نقش بازیگران به خصوص جاش برولین بسیار تاثیرگذار و رضایت‌بخش بوده است. او در این ایفای نقش بسیار خوش درخشیده است. کارگردانی و فیلم‌نامه سریال محدوده بیرونی نیز کیفیت قابل قبولی را ارائه کرده است. یکی از امتیازات این سریال درام شکل گرفته در روابط دو خانواده می‌باشد. اتحاد خانواده آبوت در مواجه با مشکلات و لغزش‌های آنان از نقاط تمکرز روایت است. ارتباط بطن داستان با یک جهان موازی و نشانه‌هایی اعتقادی که در طول سریال ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد از امتیازات اصلی تولید آن است.

گلچین بهترین سریال های 2022 به انتخاب نیونیوز1!

سریال ریچر 2022 Reacher: سریال جنایی و جذاب آمازون از بهترین سریال های 2022!

سریال ریچر (Reacher) در ژانر جنایی، درام و اکشن می‌باشد. این سریال در سال 2022 با یک فصل و 8 قسمت و از آمازون انتشار پیدا کرده است. داستان آن براساس کتاب قتلگاه از لی چایلد (Lee Child) و شخصیت جک ریچر می‌باشد. ریچر به کارگردانی یک تیم سه نفره متشکل از نوربرتو باربا (Norberto Barba)، سام هیل (Sam Hill) و عمر مده (Omar Madha) می‌باشد. آلن ریچسون (Alan Ritchson) بازیگر نقش جک ریچر بسیار برای این نقش با توجه به خصوصیات ظاهری و قد و قامتش مناسب بوده است.

داستان این سریال با ورود ریچر به شهر آغاز می‌شود. رخ دادن یک قتل همزمان با ورود او، شروع چالش‌های سریال می‌باشد. او در ابتدا به عنوان متهم دستگیر می‌شود اما در ادامه با توجه به توانایی‌هایش در حل پرونده‌های قتل به ماموران پلیس کمک می‌کند. سریال ریچر میانگین امتیاز 8.1 را از کاربران IMDB دریافت کرده است. آرای داوران رسانه Rotetn Tomatoes نسبت به تماشای این سریال 92 درصد مثبت بوده است.

بهترین سریال های 2022 تا به امروز: 10 سریال برتر 2022 به انتخاب نیونیوز1!

بررسی مختصر سریال ریچر 2022 Reacher

سریال ریچر با درون مایه موضوعی جنایی در محبط یک شهر کوچک می‌باشد. ریتم و ضرب آهنگ این سریال سرعت متوسط رو به بالایی دارد. کارگردانی و ایفای نقش بازیگران این سریال کیفیت رضایت‌بخشی داشته است است. آلن ریچسون در نقش جک ریچر و به عنوان نقش اصلی سریال خوش درخشیده است. چاشنی درام خفیف این سریال به حد کافی برای یک سریال جنایی است. اتمسفر این سریال و طراحی صحنه‌های آن ساده است. فیلم‌نامه سریال ریچر رازآلود و مهیج است و مخاطب را به خوبی درگیر نگه می‌دارد. این سریال به عنوان یک سریال جنایی لایق در لیست بهترین سریال های 2022 است.

گلچین بهترین سریال های 2022 به انتخاب نیونیوز1!

سریال پاچینکو 2022 Pachinko: رویاهای یک خانواده مهاجر کره‌ای به روایت اپل تی وی!

سریال پاچینکو در ژانر درام از شبکه اپل تی وی می‌باشد. این سریال در 1 فصل 8 قسمتی انتشار یافته است. داستان سریال پاچینکو روی 4 نسل از یک خانواده مهاجر کره‌ای متمرکز است. این خانواده با دردسرها و چالش‌های پیش‌رویشان در طول مهاجرت به آمریکا داستان سریال را روایت خواهند کرد. پاچینکو میانگین امتیاز 8.4 را از کاربران IMDB دریافت کرده است. آرای داوران در رسانه Rotten Toamtoes نسبت به تماشای این سریال 98 درصد مثبت بوده است. در این سریال ستارگان مشهور کره‌ای همچون لی مین هو ( Lee Min-ho) ایفای نقش نموده‌اند. این سریال به کارگردانی جاستین چون (Justin Chon) و کوگونادا (Kogonada) می‌باشد.

بهترین سریال های 2022 تا به امروز: 10 سریال برتر 2022 به انتخاب نیونیوز1!

بررسی مختصر سریال پاچینکو 2022 Pachinko

سریال پاچینکو برگرفته از پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز می‌باشد. این سریال رویاها و امیدهای یک خانواده مهاجر کره‌ای را روایت می‌کند. همچنین چالش‌های آنان که به آمریکا مهاجرت کرده‌اند را روایت کرده است. طراحی صحنه‌ها و لباس‌ها در این سریال بسیار کیفیت خوبی دارد. داستان سریال چالش‌های چهار نسل از این خانواده را در طول تاریخ روایت می‌کند که درامی قوی را به همراه دارد. کارگردانی و ایفای نقش بازیگران این سریال کیفیت رضایت‌بخشی دارد. این سریال به عنوان یک اثر درام از بهترین سریال های 2022 است.

گلچین بهترین سریال های 2022 به انتخاب نیونیوز1!

سریال پیرمرد 2022 The Old Man: سریال اکشن و جذاب از FX جزو بهترین سریال های 2022!

عنوان بعدی در لیست بهترین سریال های 2022 سریال پیرمرد در ژانر اکشن و هیجان‌انگیز محصول 2022 از کمپانی FX می‌باشد. داستان این سریال متمرکز روی زندگی یک پیرمرد است. او از 30 سال پیش با هویت تغییر یافته زندگی کرده است. این پیرمرد دائما در فرار بوده است. پس از 30 سال مکان زندگی او فاش می‌شود و او یا باید فرار کند یا بجنگد. در این بین باید از دختر خود دور شود که تصمیم سختی را در پیش روی او قرار می‌دهد. او به همراه دو سگ تربیت شده‌اش در برابر یک سازمان و ماموران آن خواهد ایستاد. این پیرمرد قبلا از ماموران سازمان سیا بوده است. او پس از اتفاقات یک پرونده و حادثه فراری می‌باشد. به همین علت از مهارت‌های رزمی خوبی برخوردار است.

بهترین سریال های 2022 تا به امروز: 10 سریال برتر 2022 به انتخاب نیونیوز1!

بررسی مختصر سریال پیرمرد 2022 The Old Man

سریال پیرمرد به کارگردانی جان واتس می‌باشد. او کارگردان سه‌گانه اخیر مردعنکبوتی بوده است. جاناتان ای. استاینبرگ (Jonathan E. Steinberg) و رابرت لوین (Robert Levine) خالقان اصلی این سریال هستند. سریال پیرمرد میانگین امتیاز 8.1 را از کاربران IMDB دریافت کرده است. همچنین رضایت 95 درصدی داوران Rotten Tomatoes را دارا می‌باشد. مطلب بررسی سریال پیرمرد را در نیونیوز1 بخوانید. این سریال سکانس‌های اکشن باورپذیر و پرهیجانی را به همراه دارد. کارگردانی و ایفای نقش از بازیگر اصلی این سریال جف بریجز (Jeff Bridges) بسیار کیفیت خوبی دارد. ریتم و ضرب آهنگ سریال پیرمرد سرعت متوسط رو به بالایی دارد.

گلچین بهترین سریال های 2022 به انتخاب نیونیوز1!

سریال آسمان شب 2022 Night Sky: سیاره ای در زیرزمین یک خانه!

سریال آسمان شب در ژانر علمی تخیلی و فانتزی از شبکه آمازون پرایم ویدیو می‌باشد. این سریال در سال 2022 و در یک فصل 8 قسمتی انتشار پیدا کرده است. داستان این سریال به وجود یک سیاره بیابانی در انباری خانه یک زوج مسن اشاره دارد. آن‌ها سال‌ها از این راز محافظت کرده‌اند. با این وجود آنان تنها اشخاصی نیستند که به چنین رازی دسترسی دارند. محیط این انباری مانند یک آسانسور که به سیاره دیگری سفر می‌کند است. با این حال این زوج مسن تا حالا پا درون این سیاره نگذاشته‌اند و جو آن را امتحان نکرده‌اند. آن‌ها سال‌ها تنها آن را تماشا کرده‌اند. یک روز که آیرین یورک (همسر مسن فرانکلین یورک) تصمیم می‌گیرد تا پا روی این سیاره بگذارد. در همان شب یک فرد نیمه جان را در انباری پیدا می‌کند که هیچ خاطره‌ای به یاد ندارد!

سریال آسمان شب میانگین امتیاز 7.4 را از کاربران IMDB دریافت کرده است. همچنین آرای رضایت داوران Rotten Tomatoes نسبت به تماشای این سریال 74 درصد می‌باشد. فیلیپ مارتین (Philip Martin)، خوان خوزه کامپانلا (Juan José Campanella) و شاری اسپرینگر برمن (Shari Springer Berman) کارگردانان این سریال بوده‌اند. سیسی اسپیسک (Sissy Spacek) در نقش آیرین یورک، جی.کی. سیمونز (J.K. Simmons) در نقش فرانکلین یورک، چای هانسن (Chai Hansen) در نقش جود و کیا مک کرنان ( Kiah McKirnan) بازیگران اصلی این سریال هستند.

گلچین بهترین سریال های 2022 به انتخاب نیونیوز1!

بررسی مختصر سریال آسمان شب 2022 Night Sky

سریال آسمان شب از بهترین سریال های 2022 در ژانر علمی تخیلی است. ایده اصلی فیلم‌نامه این سریال جذاب و خاص می‌باشد. کارگردانی و ایفای نقش از بازیگران کیفیت قابل قبولی داشته و باورپذیر است. ریتم و ضرب آهنگ پیشرفت داستان این سریال سرعت نسبتا کندی دارد که می‌توانست سریع‌تر باشد. جلوه‌های ویژه و سینمایی در کنار اتمسفر این سریال به حد رضایت‌بخشی می‌باشد. یکی از نکات جذاب روایت درام شکل گرفته بین یک زوج مسن و اتحاد آن‌ها است که در سریال جلوه می‌نماید.

گلچین بهترین سریال های 2022 به انتخاب نیونیوز1!

سریال مدرسه ابتدایی آبوت 2022 Abbott Elementary: از بهترین سریال های 2022 در ژانر کمدی!

سریال مدرسه ابتدایی آبوت (Abbott Elementary) در ژانر کمدی و محصول ABC می‌باشد. این سریال یکی از بهترین سریال های 2022 در این ژانر است. داستان این سریال درمورد چندین معلم است که به دلیل عشقی که به شغلشان دارند در بدترین مدرسه ممکن مشغول کار هستند. چالش‌های خنده‌دار بسیاری در این مدرسه در انتظار مخاطبان است. سریال ابتدایی آبوت میانگین امتیاز 8.2 را در رسانه IMDB به خود اختصاص داده است. رضایت داوران Rotten Tomatoes نسبت به تماشای این سریال 98 درصد می‌باشد. این مقدار برای یک سریال کمدی بسیار قابل قبول است.

فصل اول این سریال در 13 قسمت انتشار پیدا کرده و قسمت اول فصل دوم آن در 30 شهریور (21 سپتامبر) منتشر خواهد شد. کوئینتا برانسون (Quinta Brunson) خالق اصلی و از بازیگران این سریال می‌باشد. تایلر جیمز ویلیامز (Tyler James Williams)، جانل جیمز (Janelle James) و لیزا آن والتر (Lisa Ann Walter) سایر بازیگران اصلی این سریال می‌باشند. سریال ابتدایی آبوت نامزد دریافت 7 جایزه امی و برنده جایزه بهترین سریال کمدی در جشنواره بین‌الملی است.

گلچین بهترین سریال های 2022 به انتخاب نیونیوز1!

مینی سریال دختری از پلین ویل 2022 The Girl from Plainville: داستانی براساس یک پرونده واقعی!

مینی سریال دختری از پلین ویل (The Girl from Plainville) از بهترین سریال های کوتاه 2022 است. داستان این سریال به روایتی واقعی از پرونده میشل کارتر اشاره دارد. پرونده‌ای که مربوط به یک مکالمه و پیام‌هایی است که به خودکشی مربوط می‌شود. همچنین رابطه میشل کارتر با کنراد روی بررسی شده است. وقایعی در این سریال به تصویر کشیده شده که حوادث منجر به مرگ او را بررسی کرده است. همچنین موضوع محکومیت او به قتل غیر عمد از نکات بررسی شده در داستان سریال است.

این سریال دارای یک فصل و 8 قسمت می‌باشد. لیز هانا (Liz Hannah) و پاتریک مکمانوس (Patrick Macmanus) خالقان اصلی این سریال هستند. ال فانینگ (Elle Fanning) کلویه سوینی (Chloë Sevigny) و کارا بونو (Cara Buono) بازیگران اصلی سریال دختری از پلین ویل می‌باشند. امتیاز این سریال در رسانه IMDB برابر با میانگین 6.3 و آرای داوران در رسانه Rotten Tomatoes نسبت به تماشای آن 90 درصد می‌باشد. سریال دختر یاز پلین ویل محصول شبکه Hulu می‌باشد.

بهترین سریال های 2022 تا به امروز: 10 سریال برتر 2022 به انتخاب نیونیوز1!

مینی سریال ایرما وپ 2022 Irma Vep: روایت درمام و کمدی از HBO از بهترین سریال های 2022!

مینی سریال ایرما وپ (Irma Vep) در ژانر کمدی و درام محصول شبکه HBO در سال 2022 می‌باشد. داستان این سریال به زندگی یک ستاره سینمای آمریکایی اشاره دارد که در جدایی اخیرش از شغل خود سرخورده شده است. او برای بازی در نقش ایرما وپ در یک فیلم کلاسیک راهی فرانسه می‌شود. امتیاز این مینی سریال در رسانه IMDB برابر با میانگین 6.6 می‌باشد. آرای داوران رسانه Rotten Tomatoes نسبت به تماشای مینی سریال ایرما وپ 98 درصد مثبت بوده است. اولیویه آسایاس (Olivier Assayas) خالق اصلی این سریال می‌باشد. وینسنت مکاین (Vincent Macaigne)، آلیشیا ویکاندر (Alicia Vikander) و نورا حمزاوی (Nora Hamzawi) بازیگران اصلی این مینی سریال هستند. این مینی سریال در یک فصل 8 قسمتی انتشار پیدا کرده است.

بهترین سریال های 2022 تا به امروز: 10 سریال برتر 2022 به انتخاب نیونیوز1!

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و thrillist.com

گرد آورنده
نیونیوز1 امیر بلادی
منبع
thrillist.com
مشاهده بیشتر

مدیر سایت: امیر بلادی

مدیر سایت و مجله اینترنتی نیونیوز۱، نویسنده و مترجم، زیست شناس دریا، مدیر استدیو مجهز صدا و تولید محتوی، صدابردار، آهنگساز و خواننده

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا