شیائومیموبایل

شیائومی پوکو ایکس 5 و پوکو ایکس 5 پرو با قیمتی جذاب معرفی شدند!

آیا شیائومی موفقیت های سری پوکو ایکس را با خانواده پوکو ایکس 5 ادامه داده است؟ در نیونیوز1 بخوانيد!

سری پوکو ایکس معمولاً صفحه نمایشی با نرخ تازه‌سازی بالا، باتری بزرگ با شارژر سریع و چیپستی میان‌رده اما باارزش را ارائه می‌دهند. اما دوربین معمولاً نقطه قوت سری ایکس نبوده است، بنابراین این‌بار نیز پوکو ایکس 5 پرو از یک سنسور 108 مگاپیکسلی بهره می‌برد. اگرچه شاید نتوان خانواده پوکو ایکس 5 را در بخش دوربین مدعی دانست اما در میان رقبای هم‌قیمت قدرت‌مند محسوب می‌شوند. پوکو ایکس 5 پرو یک برادر اقتصادی‌تر نیز دارد که همان‌طور که می‌دانید پوکو ایکس 5 است.

مشخصات پوکو ایکس 5 پرو

بیایید ابتدا از پوکو ایکس 5 پرو شروع کنیم. شیائومی پوکو ایکس 5 پرو جانشین مستقیم پوکو ایکس 4 پرو است. در نگاه اول گویا شیائومی شاسی پوکو ایکس 5 پرو را باریک‌تر از نسل گذشته کرده است. در واقع با 7.9 میلی‌متر ضخامت، پوکو ایکس 5 پرو باریک‌ترین گوشی از سری X تاکنون است.

پوکو ایکس 5 پرو

امسال شیائومی نسخه پرو خانواده ایکس را به دو برابر فضای ذخیره سازی داخلی در نسخه پایه، یعنی به 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز کرده است. اگرچه رم نسخه پایه هنوز از 6 گیگابایت شروع می‌شود. البته اگر شما به فضای بیشتری از هر دو نیاز دارید یک گزینه 8/256 گیگابایتی نیز وجود دارد. رم این دستگاه از نوع LPDDR4X و فضای ذخیره سازی آن از نوع UFS 2.2 است. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض از اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 14 مخصوص پوکو استفاده می‌کند.

اسنپدراگون 778G

تراشه جدید شاید بزرگترین پیشرفت در پوکو ایکس 5 پرو باشد!

یکی از پیشرفت‌های اصلی این نسل، استفاده از پردازنده اسنپدراگون 778G است. این تراشه 6 نانومتری، ساخت کارخانه TSMC بوده و پردازنده گرافیکی Adreno 642L را با خود به همراه دارد. این چیپست جدید در مقایسه با اسنپدراگون 695 که قلب تپنده پوکو ایکس 4 پرو بود، به‌طور قابل توجهی سریع‌تر است.

چیپست جدید همچنین اتصال محلی سریع‌تر با Wi-Fi 6 و بلوتوث نسخه 5.2 را امکان‌پذیر می‌کند. شیائومی پوکو ایکس 5 پرو جک 3.5 میلی‌متری هدفون، IR Blaster و NFC را نیز با خود به همراه دارد.

صفحه نمایش Poco X5 Pro

صفحه نمایش پوکو ایکس 5 پرو نیز کمی پیشرفت کرده است

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، صفحه نمایش یکی دیگر از نقاط قوت پوکو ایکس 5 پرو است. شیائومی هنوز هم از یک پنل 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، نرخ تازه سازی 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز استفاده می‌کند.

با این‌حال، این نمایشگر نسبت به نسل قبل ارتقاء یافته و اکنون عمق رنگ 10 بیتی را با پوشش 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3 ارائه می‌کند. روشنایی صفحه‌نمایش در هنگام بوت شدن نیز بیشتر شده است و به حداکثر 900 نیت (نسبت به 700 نیت در نسل قبل) می‌رسد. همچنین عدم خستگی چشم در نور کم توسط سیستم PWM با فرکانس بالای 1920 هرتز تضمین می‌شود. محافظت از این نمایشگر نیز همچنان توسط گوریلا گلس 5 انجام می‌شود.

 Poco X5 Pro

شیائومی دوربین های نسل قبل را دوباره به کار گرفته است

سیستم دوربین تا جایی‌که به مشخصات روی کاغذ مربوط می‌شود نسبت به نسل قبل تغییر خاصی نداشته و یکسان است. ماژول اصلی دارای یک سنسور 108 مگاپیکسلی با اندازه‌ی 1/1.52 اینچی است که توسط یک ماژول 8 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه 120 درجه و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی کامل می‌شود. همچنین یک دوربین 16 مگاپیکسلی در جلو وظيفه عکاسی و فیلم‌برداری سلفی را بر عهده می‌گیرد.

البته جملات بالا بدان معنا نیست که بخش دوربین بدون پیشرفت است! زیرا اسنپدراگون 778G یک پردازش‌گر سیگنال تصاویر سریع‌تر (2 گیگاپیکسل در ثانیه) و یک NPU قدرتمندتر ‌12TOPS را به ارمغان می‌آورد. واضح‌ترین ارتقا اما امکان ضبط ویدیوی 4K است. علاوه بر این موضوعات، حالا استفاده از دوربین نیز سریعتر است. به‌عنوان مثال گرفتن عکس 69 درصد سریع‌تر از گذشته است. یا حالت شب تا 38 درصد سرعت بیشتری دارد.

باتری پوکو ایکس 5 پرو

باتری نسبت به نسل قبل تغییر ویژه‌ای نکرده است

برای اتصالات، این گوشی دارای یک پورت USB-C است که با استفاده از شارژر 67 وات موجود در جعبه، باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعتی آن‌را شارژ می‌کند.

با این‌حال تفاوت در آن‌جاست که این‌بار شیائومی پوکو ایکس 5 پرو به تکنولوژی شارژ سریع نسل 4 مجهز است. گفتی است که شیائومی پوکو ایکس 4 پرو از تکنولوژی شارژ سریع نسل 3 استفاده می‌کرد.

پوکو ایکس 5 پرو

قیمت و رنگ های پوکو ایکس 5 پرو

شیائومی Poco X5 Pro در رنگ‌های آبی ، زرد و مشکی موجود است.

شیائومی Poco X5 Pro برای مدل پایه 6/128 گیگابایتی 300 دلار قیمت دارد و برای مدل 8/256 گیگابایتی نیز قیمت 350 دلار خواهد بود.

در تصویر زیر شاخص‌ترین ویژگی‌های Poco X5 Pro را در یک نگاه مشاهده می‌کنید:

مشخصات پوکو ایکس 5 پرو

بیایید به سراغ برادر ارزان‌تر پوکو ایکس 5 پرو برویم.

مشخصات پوکو ایکس 5

در سمت دیگر شیائومی پوکو ایکس 5 از چیپست اسنپدراگون 695 استفاده می‌کند. بله به این معنی که تراشه پوکو ایکس 5 همان تراشه موجود در پوکو ایکس 4 پرو است. اما این دستگاه نیز فضای ذخیره‌سازی پایه دو برابری (128 گیگابایت) را نسبت به نسل قبل دارد. نسخه 8/256 گیگابایتی نیز مانند نسخه پرو وجود دارد.

پوکو ایکس 5

پوکو ایکس 5 همچنین دارای اسلات microSD برای برخورداری از حافظه‌ای تا 1 ترابایت بیشتر است. البته توجه داشته باشید این گوشی دارای یک شکاف سیم‌کارت و کارت حافظه میکرو از نوع هیبریدی است.

متأسفانه پوکو ایکس 5 برخلاف برادر گران‌تر خود با رابط کاربری قدیمی‌تر MIUI 13 مخصوص پوکو عرضه می‌شود. البته شیائومی وعده می‌دهد که به زودی این دستگاه نیز MIUI 14 را دریافت خواهد کرد.

نمایشگر poco x5

صفحه نمایش برادر ارزان‌تر چگونه است؟

اندازه صفحه‌نمایش این دستگاه نیز مانند برادر گران‌تر خود 6.67 اینچی و با وضوح فول‌اچ‌دی پلاس و نرخ رفرش 120 هرتز است. با این حال، این نمایشگر یک پنل 8 بیتی است (در مقابل نمایشگر 10 بیتی نسخه پرو) و همچنین برای محافظت نیز از گوریلا گلس نسل 3 استفاده می‌کند. البته جای تعجب است که اوج روشنایی آن بالاتر از برادر گران‌تر بوده و به حداکثر 1200 نیت می‌رسد!

دوربین poco x5

دوربین پوکو ایکس 5 برخلاف برادر گران‌تر رزولوشن 48 مگاپیکسلی دارد

دوربین اصلی پوکو ایکس 5 از یک سنسور 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و به دلیل محدود بودن قابلیت‌های تراشه، محدود به فیلم‌برداری 1080p است. بسته دوربین‌های پشتی با یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 118 درجه و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی کامل می‌شود. در جلوی دستگاه نیز یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی وجود دارد.

باتری poco x5

باتری پوکو ایکس 5 چطور؟

باتری در این دستگاه نیز  با همان ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی ارائه می‌شود. هرچند سرعت شارژر آن به 33 وات کاهش یافته است. اما شما شارژر را در درون جعبه خواهید دید! این آداپتور 33 واتی می‌تواند باتری دستگاه را از صفر تا صد در 68 دقیقه پر کند.

محتویات جعبه پوکو ایکس 5

گفتنی است که اتصال بی‌سیم در پوکو ایکس 5 تا حدودی قدیمی‌تر از نسخه پرو است. در واقع این دستگاه از Wi-Fi 5 و بلوتوث نسخه 5.1 استفاده می‌کند. پوکو ایکس 5 همچنین دارای جک 3.5 میلی متری هدفون، IR Blaster و NFC است.

در تصویر زیر خلاصه‌ای از مهم‌ترین مشخصات پوکو ایکس 5 را مشاهده می‌کنید:

مشخصات پوکو ایکس 5

قیمت و رنگ های پوکو ایکس 5

شیائومی پوکو ایکس 5 در رنگ های آبی، سبز و مشکی به بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

نسخه پایه Poco X5 با حافظه 6/128 گیگابایتی در بازارهای جهانی با قیمت 250 دلار عرضه می‌شود. درحالی‌که مدل 8/256 گیگابایتی آن 300 دلار قیمت دارد.

نظر شما راجع‌به مشخصات و قیمت پوکو ایکس 5 و پوکو ایکس 5 پرو چیست؟ کدام‌یک برای شما جذاب‌تر است؟

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و Gsmarena

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
Gsmarena
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا