فیلم و سریالنقد و بررسی فیلم و سریال
موضوعات داغ

نقد و بررسی فیلم سامری 2022 Samaritan: یک اکشن جدید با بازی سیلوستر استالونه!

سیلوستر استالونه در نقش یک ابرقهرمان جدید در فیلم سامری!

خلاصه نوشته
  • با معرفی و نقد و بررسی فیلم سامری با ژانر اکشن و بازی سیلوستر استالونه، همراه مجله اینترنتی نیونیوز1 باشید!

فیلم سامری (Samaritan) محصول 2022 از کمپانی آمازون پرایم ویدیو می‌باشد. این فیلم با ژانر اکشن، فانتزی، ابرقهرمانی و درام با ایفای نقش قابل قبول از سیلوستر استالونه منتشر شده است. در این مطلب با کارشناسان سینما مجله اینترنتی نیونیوز1 همراه باشید تا فیلم سامری را معرفی، نقد و بررسی و مرور کنیم. در این مطلب تریلر این فیلم نیز وجود دارد. از مطالب مشابه می‌توانید مطلب فیلم اکشن مرد خاکستری و فیلم هیجان‌انگیز سیزده زندگی را بررسی نمایید. اگر به سریال علاقه‌مندید مطلب بهترین سریال‌های 2022 و سریال خاندان اژدها را مطالعه نمایید. همچنین 7 فیلم و سریال جذاب در تابستان 2022 را نیز بررسی کرده‌ایم. با کلیک روی نام رنگی هر فیلم و مطلب، وارد صفحه مربوطه می‌شوید.

معرفی فیلم سامری 2022 Samaritan: سیلوستر استالونه در نقش یک ابرقهرمان شکست ناپذیر!

فیلم سامری (Samaritan) محصول 2022 و از شبکه آمازون پرایم ویدیو می‌باشد. این فیلم با ژانر اکشن، فانتزی، ابرقهرمانی و درام پرداخته شده است. سیلوستر استالونه بعد از خداحافظی با نقش‌های بزرگی چون راکی و رامبو، در نقش‌های کوچک‌تری در فیلم‌های جوخه انتحاری (The Suicide Squad) و نگهبانان کهکشان 2021 (Guardians of the Galaxy) ظاهر شد. این بار مجددا بازگشت او به یک نقش بزرگ در قالب ابرقهرمانی جدید را در فیلم سامری شاهد بودیم. فیلم سامری در تاریخ 26 اوت (4 شهریور 1401) انتشار پیدا کرده است.

نقد و بررسی فیلم سامری 2022 Samaritan: یک اکشن جدید با بازی سیلوستر استالونه!

شاید فیلم سامری تبدیل به یک سری فیلم جذاب به عنوان یکی از آخرین کارهای سیلوستر استالونه شود. جولیوس اوری (Julius Avery) کارگردان این فیلم بوده است. باتوجه به قابلیت ادامه دادن داستان و فیلم‌نامه انتظار می‌رود که قسمت‌های بعدی برای فیلم سامری تهیه شود. برگی اف‌شوت (Bragi F. Schut) نویسنده فیلم‌نامه این فیلم می‌باشد. در انتهای مطلب می‌توانید امتیاز تخصصی کارشناسان سینما مجله اینترنتی نیونیوز1 به این فیلم را مشاهده نمایید. فیلم سامری میانگین امتیاز 5.8 را از کاربران IMDb دریافت کرده است. آرای داوران در رسانه Rotten Tomatoes به این فیلم رضایت 40 درصدی را نشان می‌دهد. در ادامه با نقد و بررسی مختصر این فیلم در کنار مرور تریلر و خلاصه داستان آن همراه مجله اینترنتی نیونیوز1 باشید.

معرفی فیلم سامری 2022 Samaritan: سیلوستر استالونه در نقش یک ابرقهرمان شکست ناپذیر!

نقد و بررسی فیلم سامری 2022 Samaritan

فیلم سامری با معرفی دو ابرقهرمان جدید با نام‌های نمسیس (کینه جو) و سامری (نیکوکار) ظاهر شد. ظاهرا سامری شخصیت مثبت و نمسیس شخصیت منفی داستان است. این دو فرد برادر هستند. بعد از ۲۵ سال ناپدید شدنشان احتمال زنده بودن سامری یک نوجوان را به سمت کنجکاوی برای پیدا کردن او سوق می‌دهد. در تولید و فیلم‌نامه فیلم سامری ایده منحصربفرد یا نوآورانه‌ای دیده نمی‌شود. بسیاری از موضوعات و سکانس‌های این فیلم مشابه سایر اثرهای اکشن و ابرقهرمانی سینماست.

به نوعی به‌جای خلاقیت عنصر کپی برداری در تولید این فیلم نقش داشته است. با این وجود این فیلم ارزش دیدن را دارد. زیرا ایفای نقش رضایت‌بخش سیلوستر استالونه و کارگردانی قابل قبول این فیلم از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. جلوه‌های ویژه نقش چندان پر رنگی در تولید سامری نداشته است. ریتم و ضرب‌آهنگ پیشرفت داستان این فیلم سرعت نسبتا خوبی داشته و مخاطب از دیدن آن خسته نخواهد شد.

نقد و بررسی فیلم سامری 2022 Samaritan: یک اکشن جدید با بازی سیلوستر استالونه!

چاشنی درام پررنگی در تولید و فیلم‌نامه به چشم نمی‌خورد. دیالوگ‌ها ساده و بدون نکته انحصاری خاصی طراحی شده‌اند. موضوع اصلی و سکانس‌های اکشن این فیلم خالی از خلاقیت یا جلوه چشم‌گیر منحصربفردی بوده است. میزان هیجان این فیلم در سطح متوسطی است و تعداد سکانس‌های اکشن آن زیاد نیست. همین سکانس‌های اکشن محدود بدون هیچ طراحی خاصی، ساده و غیرقابل باور به نمایش در آمده‌اند. به نوعی شکست‌ناپذیری و قدرت زیاد شخصیت اصلی فیلم با اغراق همراه بوده است. بودجه این فیلم با توجه به ژانر اکشن آن محدود بوده و می‌توانست هزینه و توجه بیشتری داشته باشد. طراحی صحنه‌ها و اتمسفر این فیلم کاملا در سطح متوسطی است و می‌توانست حرفه‌ای‌تر باشد.

خلاصه داستان فیلم سامری 2022 Samaritan: نمسیس و سامری دو برادر ابرقهرمان!

داستان فیلم سامری به دو برادر ابرقهرمان اشاره دارد که یکی از آن‌ها با نام سامری (نیکوکار) شخصیت مثبت بوده و دیگری به نام نمسیس (کینه جو) شخصیت منفی بوده است. این دو بارها در برابر یک دیگر قرار گرفته‌اند. نمسیس و سامری در شهر گرانیت زندگی می‌کردند. داستان از نقطه‌ای آغاز می‌شود که 25 سال از آخرین حضور این دو برادر می‌گذرد. آخرین بار آن‌ها در شرکت برق به مبارزه با یک‌دیگر پرداختند و با آتش گرفتن آن محل هیچ اثری از آن دو دیده نشده است. پسری نوجوان به نام سم که به همراه مادرش زندگی می‌کند طرفدار سرسخت سامری است. او با جمع‌آوری اطلاعات و تحقیقات کوچک خودش به دنبال سامری است. در آن سوی شهر نویسنده‌ای کتابی با عنوان سامری زنده است منتشر کرده است. در سراسر شهر گرانیت شایعه زنده بودن سامری زمزمه می‌شود.

نقد و بررسی فیلم سامری 2022 Samaritan: یک اکشن جدید با بازی سیلوستر استالونه!

سم به پیرمردی در همسایگی خود که جو اسمیت نام دارد مشکوک می‌شود. یک روز که اوباش و قلدران خورد پای شهر در حال کتک زدن سم هستند آقای جو او را نجات می‌دهد. او با کنجکاوی و تحقیق حدس میزند باتوجه به اتفاقاتی که رخ داده احتمالا آقای جو همان سامری یا نیکوکار است. آیا سم توانسته بعد از 25 سال این ابرقهرمان را پیدا کند؟ در آن سوی داستان گروهی تبهکار تحت هدایت فردی به نام کوروش (سایروس) می‌خواهند شهر را در دست بگیرند. کوروش می‌خواهد به نمسیس یا کینه جو زمان حال تبدیل شود. از همین رو سلاح مخصوص نمسیس که پتکی برای از بین بردن سامری است را، به سرقت می‌برد. در ادامه شاهد هیجان و سکانس‌های اکشن خواهیم بود. فیلم سامری را تماشا کنید تا بفهمید سرنوشت شهر گرانیت، سم، سامری و کوروش چه خواهد شد؟!

نقد و بررسی فیلم سامری 2022 Samaritan: یک اکشن جدید با بازی سیلوستر استالونه!

تریلر فیلم سامری 2022 Samaritan

در این بخش از مطلب تریلر فیلم سامری را جهت آشنایی بیشتر شما با فضا و اتمسفر آن قرار داده‌ایم.

 

لیست عوامل تولید و بازیگران فیلم سامری 2022 Samaritan

کارگردان فیلم سامری جولیوس اوری (Julius Avery) می‌باشد. نویسنده فیلم‌نامه این فیلم برگی اف‌شوت (Bragi F. Schut) بوده است. سیلوستر استالونه بازیگر نقش اصلی این فیلم در کنار نویسنده آن یعنی برگی اف‌شوت از تهیه‌کنندگان آن بوده‌اند. کوین کینر (Kevin Kiner) و جد کورزل (Jed Kurzel) موسیقی متن فیلم سامری را تهیه کرده‌اند. مدیریت فیلم‌برداری این فیلم برعهده دیوید اونگارو (David Ungaro) بوده است.

نقد و بررسی فیلم سامری 2022 Samaritan: یک اکشن جدید با بازی سیلوستر استالونه!

بازیگران اصلی این فیلم، سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) در نقش جو، جاون ‘وانا’ والتون (Javon ‘Wanna’ Walton) در نقش سم کلیری، پیلو آسبک (Pilou Asbæk) در نقش کوروش (سایروس)، داشا پولانکو (Dascha Polanco) در نقش تیفانی کلیری، سوفیا تاتوم (Sophia Tatum) در نقش سیل، مویسس آریاس (Moises Arias) در نقش رضا، مارتین استار (Martin Starr) در نقش آلبرت کاسلر و جرد اودریک (Jared Odrick) در نقش فرشاد می‌باشند.

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و رسانه IMDB

 

امتیاز فیلم از نظر نیونیوز1

کارگردانی - 7.9
ایفای نقش - 7.7
فیلم‌نامه - 6.1
تولید، تدوین و ترکیب - 7
جذابیت، نوآوری و هیجان - 6.1
ریتم و ضرب آهنگ - 7
جلوه‌های ویژه - 6.2
بودجه - 5.4

6.7

میانگین امتیاز فیلم از نظر نیونیوز1

مجله اینترنتی نیونیوز1 امتیازی را براساس پارامترهای کارگردانی، ایفای نقش، فیلم‌نامه، ریتم و ضرب‌آهنگ، تولید، تدوین، ترکیب و جلوه‌های ویژه برای هر اثر سینمایی در نظر می‌گیرد که در این بخش قرار گرفته است. شما می‌توانید امتیاز خود به این اثر را نیز در این بخش وارد نمایید.

امتیاز کاربران: 2.8 ( 1 رای)

گرد آورنده
مجله اینترنتی نیونیوز1
منبع
imdb
مشاهده بیشتر

مدیر سایت: امیر بلادی

مدیر سایت و مجله اینترنتی نیونیوز۱، نویسنده و مترجم، زیست شناس دریا، مدیر استدیو مجهز صدا و تولید محتوی، صدابردار، آهنگساز و خواننده

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا