سامسونگنقد و بررسی گجت‌ها

بررسی سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک: بازگشت قاب چرخشی کلاسیک سامسونگ!

سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک بزرگترین ساعت سامسونگ تاکنون است!

سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک در رویداد سامسونگ Unpacked 2023 رونمایی شده است. این ساعت هوشمند، یک نسخه بسیار زیبا از گلکسی واچ 6 است. ما با هردو ساعت گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک کار کرده‌ایم. این ساعت‌ها تقریباً یکسان هستند، اما چند تفاوت کلیدی در طراحی خود دارند. اما این‌که کدام‌یک از آن‌ها در دل شما بهتر جا باز می‌کند، به سلیقه‌ی شما و البته خواندن مقاله‌ی بررسی گلکسی واچ 6 کلاسیک در نیونیوز1 بستگی دارد! پس این بررسی را از دست ندهید…

بررسی Galaxy watch 6 classic

خلاصه‌ای از بررسی گلکسی واچ 6 کلاسیک

ناعادلانه است که از گلکسی واچ 6 کلاسیک به دلیل مشابه بودن با گلکسی واچ 6 انتقاد کنیم. زیرا این ساعت، در تمام نسخه‌های خود ظاهری زیبا دارد. بنابراین انتخاب هرکدام از آن‌ها بستگی به علاقه کاربران سامسونگ خواهد داشت. گلکسی واچ 6 کلاسیک تقریبا همان گلکسی واچ 6 است. همان ساعت، اما با اندازه‌های متفاوت و البته قاب چرخشی کلاسیک سامسونگ که بازگشته است!

این ساعت به‌طور کلی بسیار خوب ارزیابی می‌شود. اما باوجود باتری‌های کوچک و اندازه‌‌ی بزرگ‌ خود شاید شما را از نظر عمر باتری ناامید کند. البته ما امیدواریم سامسونگ با بهبود عملکرد چیپست جدید Exynos W930، این کمبود را جبران کرده باشد. در غیر این صورت، این ساعت به‌سختی به اندازه‌ی کافی برای استفاده در یک روز و نظارت بر خواب شبانه‌ی شما دوام خواهد آورد.

مشخصات گلکسی واچ 6 کلاسیک

  • بازگشت قاب صفحه‌ی چرخشی
  • دو اندازه‌ی مختلف 43 و 47 میلی‌متری
  • باتری های نه‌چندان بزرگ 300 و 425 میلی‌آمپری
نامگلکسی واچ 6 کلاسیک (47mm)گلکسی واچ 6 کلاسیک (43mm)
ابعاد46.5 در 46.5 در 10.9 میلی‌متر42.5 در 42.5 در 10.9 میلی‌متر
وزن59 گرم52 گرم
نمایشگر1.5 اینچی، 480 در 480 پیکسل، سوپر آمولد1.3 اینچی، 432 در 432 پیکسل، سوپر آمولد
جنس بدنهفولاد ضد زنگفولاد ضد زنگ
عمر باتریتا 40 ساعتتا 40 ساعت
استاندارد ضدآب5ATM+IP685ATM+IP68

در بخش مشخصات سه تفاوت بزرگ وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم. مهم‌ترین تفاوت گلکسی واچ 6 کلاسیک با گلکسی واچ 6، قاب چرخشی آن است. قاب چرخشی را می‌توان به عنوان سومین رابط کاربر با ساعت به‌حساب آورد. بنابراین شما می‌توانید علاوه بر صفحه نمایش لمسی و دکمه‌ها، مانند گلکسی واچ 4 کلاسیک از قاب چرخشی نیز برای گردش در منو‌ها بهره ببرید. این ویژگی می‌تواند یک تجربه لمسی و بصری جذاب برای استفاده‌‌ی بسیاری از کاربران باشد. تفاوت دیگر این ساعت با گلکسی واچ 6 در دو اندازه‌‌ی مختلف 43 و 47 میلی‌متری آن است که از باتری‌هایی با ظرفیت متفاوت استفاده می‌کنند.

عمر باتری پایین شاید تنها عیب مشهود گلکسی واچ 6 کلاسیک باشد

در‌واقع من فکر می‌کنم سامسونگ در این بخش برای این ساعت می‌توانست کمی بهتر عمل کند. نسخه 43 میلی‌متری، با وجود اندازه‌ای بزرگ‌ دارای همان باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی گلکسی واچ 6 با اندازه‌ی 40 میلی‌متری است. در‌حالی‌که مدل 47 میلی‌متری نیز دارای همان باتری 425 میلی‌آمپر ساعتی گلکسی واچ 6 نسخه 44 میلی‌متری است. بنابراین باتوجه به افزایش اندازه‌ی مدل‌های کلاسیک، فشار بیشتری بر باتری‌ها وارد می‌شود. عمر باتری ساعت‌های سامسونگ نیز به‌همین دلیل ناچیز است. البته سامسونگ می‌گوید پردازنده‌ی Exynos W930 حدود 18 درصد سریع‌تر از پردازنده‌های سری گلکسی واچ 5 است. من امیدوارم که این آمار در مصرف انرژی، کارایی بیشتر خود را نشان دهد.

ویژگی‌های نرم‌افزاری موجود در خانواده‌ی گلکسی واچ 6 کلاسیک، شامل سیستم عامل گوگل Wear OS 4 و پوسته One UI Watch 5 سامسونگ است. همچنين برنامه‌ی Sleep با یک طراحی مجدد همراه شده است. ویژگی‌های سلامت قلب نیز بهبود یافته‌اند. علاوه بر آن‌ها، قابلیت شخصی‌سازی تمرین‌های سفارشی جدید نیز به شما کمک می‌کند تمرین‌های چند مرحله‌ای مانند ورزش‌های سه‌گانه را در یک نمایه ایجاد کنید.

ویژگی‌هایی که از نسل‌های گذشته آمده‌اند نیز شامل اسکنر ترکیب بدن برای کمک به نظارت بر درصد چربی و عضله، نمایه‌های خواب کرونوتایپ و دسترسی به فروشگاه Google Play هستند.

طراحی و نمایشگر گلکسی واچ 6 کلاسیک

  • نسخه 47 میلی متری بزرگترین ساعت سامسونگ
  • پیمایش بسیار راحت به دلیل نمایشگر بزرگ
  • قاب چرخشی عالی و کاربردی

طراحی و نمایشگر گلکسی واچ 6 کلاسیک

من بیشتر وقتم را با مدل 47 میلی‌متری این ساعت گذراندم. اگرچه مدل 43 میلی‌متری آن‌را نیز آزمایش کردم. هردو مدل مشکی 43 میلی‌متری با بند چرمی و مدل 47 میلی‌متری با بند سفید که من امتحان کردم، فوق‌العاده به نظر می‌رسند. با پوشیدن آن‌ها احساس می‌کردم که یک ساعت هوشمند کم‌نظیر و خاص می‌پوشم.

قاب گلکسی واچ 6 کلاسیک، باریک‌تر از گلکسی واچ 4 شده است. بنابراین برای صفحه‌نمایش 20 درصد بزرگ‌تر آن، فضای مناسبی باز می‌کند. استفاده از قاب چرخشی، روشی واقعاً موثر برای پیمایش در منوی ساعت و حرکت در فهرست‌های افقی است.

به‌طور کلی استفاده از این ساعت بسیار راحت است. درواقع همراه با صفحه نمایش لمسی و دکمه‌ها، حرکت در ساعت بسیار آسان و کاربرپسند به‌نظر می‌رسد. جابجایی بین گزینه‌ها و برنامه‌ها به‌لطف نمایشگر فوق‌العاده آمولد، نرخ تازه‌سازی تصویر مناسب و پردازنده‌ی قدرتمند، بسیار سریع و راحت است.

ساعت هوشمند 47 میلی متری سامسونگ، بزرگ‌ترین ساعت این شرکت است که آن‌ها به بازار عرضه کرده‌اند. این ساعت حتی بزرگ‌تر از سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو سال گذشته است. گلکسی واچ 6 کلاسیک علیرغم اینکه یک ساعت بزرگ و بسیار جذاب است، اما مانند اپل واچ اولترا بازاریابی و تبلیغ نمی‌شود.

ویژگی های سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک

  • ویژگی های پایش خواب بهبود یافته
  • تمرینات سفارشی جدید
  • اطلاعات جامع‌تر در سنسور‌ های سلامت قلب

ویژگیهای سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک

خانواده‌ی سامسونگ گلکسی واچ 6، از جامع‌ترین ساعت‌های سلامتی موجود در بازار از نظر ویژگی‌های سلامت قلب محسوب می‌شوند. مانیتور ضربان قلب آن‌ها یکی از معدود گزینه‌های موجود است که توسط FDA (اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده آمریکا) تایید می‌شود. گلکسی واچ 6 کلاسیک حتی فشار خون را می‌خواند؛ چیزی که حتی بهترین ساعت‌های اپل نیز نمی‌توانند انجام دهند! اگرچه این ویژگی قابلیت رقابت با ابزار‌های تخصصی پزشکی را ندارد. این ساعت می‌تواند اسکن نوار قلب را نیز انجام دهد. ساعت هوشمند سامسونگ می‌تواند اطلاعات بدن شما را با اسکنر مخصوص جمع کند و درصد عضلات اسکلتی و چربی بدن شما را نشان دهد.

گلکسی واچ 6 و 6 کلاسیک، پیام‌های افزایش و کاهش خطرناک ضربان قلب را در حین ورزش ارائه می‌دهند. بنابراین می‌توانند با افزایش و کاهش ضربان قلب شما از آستانه‌های مشخص، به شما هشدار دهند. ضربان قلب غیرطبیعی حتی چند ساعت پس از ورزش نیز به شما هشدار داده می‌شود.

تمرکز این ساعت هوشمند بر سلامتی شما، تا خوابتان نیز گسترش می‌یابد! سامسونگ ساعت‌های خود را به عنوان بهترین ساعت‌های نظارت بر خواب در بازار توصیف می‌کند. این یک ادعای بزرگ است. اما سامسونگ سنسورهای لازم برای این‌کار را دارد.

ورای تمام امکانات بالا، تمام ویژگی‌های معمول در تمرین‌ها، برای ارائه معیارهای دقیق در مورد دویدن، سواری، اسکی، شنا و بسیاری از پروفایل‌های تمرینی دیگر در ساعت سامسونگ موجود هستند. اما اینکه آیا باتری در طول ساعت‌ها استفاده از GPS دوام می‌آورد یا خیر، سوالی است که شاید پاسخ آن ناامیدتان کند.

امکانات اضافی رابط کاربری Wear OS نیز، مانند همیشه همراه شما هستند. فروشگاه Google Play نیز برنامه‌های شخص ثالثی از جمله اسپاتیفای و واتس‌اپ و سایر برنامه‌های معمول را ارائه می‌کند.

قیمت Galaxy watch 6 classic

قیمت سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک

قیمت گلکسی واچ 6 کلاسیک در بازارهای جهانی برای نسخه دارای بلوتوث در اندازه‌ی 43 میلی‌متری 400 دلار است. همچنين مدل 47 میلی‌متری بلوتوث نیز 430 دلار قیمت دارد.

به یاد داشته باشید که تمام قیمت‌های بالا برای گلکسی واچ 6 کلاسیک هستند. این ساعت، همان‌طور که گفتیم، با گلکسی واچ 6 تفاوت دارد.

نقاط قوت و ضعف

قبل از پایان بررسی، بیایید نگاهی به نقاط قوت و ضعف بزرگ‌ترین ساعت هوشمند سامسونگ تاکنون بیاندازیم.

نقاط قوت

1️⃣🔹طراحی، زیبایی و کیفیت ساخت ستودنی

2️⃣🔹نمایشگر شفاف و روشن با وضوح عالی

3️⃣🔹ویژگی‌های ورزشی متنوع و دقیق

4️⃣🔹پایش خواب کم‌نظیر در بین ساعت‌های هوشمند

نقاط ضعف

1️⃣🔸عمر باتری نسبتاً پایین

2️⃣🔸وزن نسبتاً زیاد روی مچ دست

خلاصه‌ای از بررسی گلکسی واچ 6 کلاسیک

جمع‌بندی

گلکسی واچ 6 کلاسیک موارد منحصر به فرد کمی نسبت به گلکسی واچ 6 دارد. قاب چرخان جذاب است اما از زمان گلکسی واچ 4 کلاسیک، طرفداران ساعت‌های هوشمند سامسونگ با آن آشنا شده‌اند. بنابراین اگر تفاوت‌های اندازه برایتان اهمیتی ندارد، شما می‌توانید به گلکسی واچ 6 معمولی نیز فکر کنید.

تفاوت اصلی این ساعت با تولیدات گذشته در این است که ساعت 47 میلی‌متری واچ 6 کلاسیک، بزرگترین ساعت سامسونگ تاکنون است. بنابراین صفحه نمایش بزرگی در آن وجود دارد. حقیقتاً استفاده از آن با وجود قاب چرخان، صفحه نمایش لمسی و دکمه‌ها، یک تجربه‌ی خاص است.

اما همان‌طور که گفتم، نگرانی اصلی من این است که آیا عمر باتری می‌تواند به‌خوبی استفاده‌ روزمره‌ی شما را تحمل کند یا خیر. بعضی‌ از تمرینات به زمان طولانی در حالت GPS روشن نیاز دارند. بنابراین به‌شدت انرژی را تخلیه می‌کنند. ساعت سامسونگ شاید بهترین پایش خواب را در کلاس خود نوید دهد، اما این امر مستلزم روشن بودن ساعت در تمام طول شب است که آن نیز باعث کاهش بیشتر عمر باتری می‌شود. البته باوجود پشتیبانی از شارژ سریع، این ساعت هوشمند بزرگ سامسونگ می‌تواند به سرعت به مچ دستان شما بازگردد!

اگر به‌دنبال یک ساعت هوشمند همه‌چیز تمام می‌گردید، بررسی اپل واچ اولترا را نیز در نیونیوز1 از دست ندهید!

بررسی اپل واچ اولترا: نگاه اولیه به گرانترین ساعت هوشمند اپل تاکنون!

شما گلکسی واچ 6 را بیشتر می‌پسندید یا واچ 6 کلاسیک؟ دیدگاه خود را به ما در بخش نظرات بگویید.

منبع: Techradar

گرد آورنده
نیونیوز1
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا