فیلم و سریالمطالب داغنقد و بررسی فیلم و سریال
موضوعات داغ

بررسی سریال مامور شب ۲۰۲۳ The Night Agent

سریال مامور شب از موفق‌ترین درام‌های هیجان‌انگیز ۲۰۲۳ را از دست ندهید!

سریال مامور شب (The Night Agent) محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۲۳ است. این سریال اکشن، درام و هیجان‌انگیز از پلتفرم نتفلیکس منتشر می‌شود. این سریال با هیجانی بالا به سرعت توانست در لیست بهترین سریال‌های این ژانر در سال ۲۰۲۳ قرار بگیرد. داستان این سریال به پرونده‌ای مرتبط با کاخ سفید و اف‌بی‌آی اشاره دارد. در این بین پیتر که یک مامور پایین درجه اف‌بی‌آی است، درگیر “عملیات شب” می‌شود! در ادامه مطلب با معرفی، بررسی و مرور خلاصه داستان سریال مامور شب همراه نیونیوز۱ باشید.

معرفی سریال مامور شب ۲۰۲۳ The Night Agent

مامور شب تا این لحظه در یک فصل و ۱۰ قسمت از نتفلیکس منتشر شده است. این سریال درام، اکشن و هیجان‌انگیز می‌باشد. این سریال نسبتا موفق توانسته میانگین امتیاز ۷.۵ را از کاربران IMDB دریافت نماید. همچنین آرا در رسانه Rotten Tomatoes رضایت ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد. در انتهای مطلب می‌توانید امتیاز تخصصی کارشناسان مجله اینترنتی نیونیوز۱ به این سریال را مشاهده نمایید. ست گوردون (Seth Gordon) تهیه‌کننده و از کارگردانان سریال مامور شب است. سایر کارگردانان این مجموعه آدام آرکین (Adam Arkin)، گای فرلند (Guy Ferland)، راما موزلی (Ramaa Mosley) و میلیسنت شلتون (Millicent Shelton) می‌باشند.

معرفی و نقد و بررسی سریال مامور شب
مامور شب-The Night Agent

بازیگران اصلی این سریال گابریل باسو (Gabriel Basso) در نقش پیتر، لوسیان بوکانان (Luciane Buchanan) در نقش رز، فولا ایوانز (Fola Evans) در نقش چلسی، هونگ چاو (Hong Chau) در نقش فار، ایو هارلو (Eve Harlow) در نقش الن و سارا دژاردین (Sarah Desjardins) در نقش مدی می‌باشند. شاون رایان (Shawn Ryan) نویسنده اصلی سریال مامور شب است. در ادامه مطلب با بررسی سریال و مرور خلاصه داستان آن همراه نیونیوز۱ باشید. دو مطلب بهترین سریال‌های ۲۰۲۲ و بهترین سریال‌های کمدی ۲۰۲۳ را از دست ندهید!

بررسی سریال مامور شب ۲۰۲۳ The Night Agent

این سریال، ایده چندان نوآورانه‌ای ندارد. اما با هیجان بالایی که بدون افراط و اختلال در درام تاثیرگذار به نمایش گذاشته، آن را به یکی از بهترین سریال‌های هیجان‌انگیز ۲۰۲۳ تبدیل کرده است. از همان ابتدای قسمت اول مخاطبان با هیجان مدنظر سازندگان هم‌مسیر شده و ضربان قلبشان قطعا بالا خواهد رفت. گابریل باسو ستاره نقش اصلی این سریال توانسته به خوبی نقش یک مامور وظیفه‌شناس و ساده را ایفا کند. انتخاب باسو برای نقش پیتر بسیار هوشمندانه بوده است. زیرا چهره و ایفای نقش او کاملا حس اعتمادی که در بطن داستان نیاز است، را به مخاطب القا می‌کند. ایفای نقش سایر بازیگران اصلی نیز قابل قبول می‌باشد. با این وجود از نظر من (نویسنده این مطلب) بازیگر نقش اصلی زن در نقش رز (لوسیان بوکانان) گاها ایراداتی در ایفای نقش و نوع نگاهش دیده می‌شد.

نقد سریال مامور شب ۲۰۲۳ The Night Agent

کارگردانی این سریال به دست ۵ نفر (هر فرد ۲ قسمت) صورت گرفته است. همین موضوع هیجان آن را دو چندان کرده است. دلیل این جذابیت متنوع بودن عوامل ایجادکننده اضطراب در داستان و ذهن مخاطب است. جدای از تنوع در نوع کارگردانی، که تعهد به ساختار اصلی را نیز حفظ کرده، کیفیت خوب مدیریت کارگردانان، جلوه‌گر بوده است. تولید و تدوین سریال نیز کاملا رضایت بخش است. فیلم‌نامه و دیالوگ‌‌های سریال مامور شب چندان فکرشده یا تعمق یافته نیستند. با این وجود مانعی در مسیر هدایت تماشاگر ایجاد نمی‌کنند. فیلم‌برداری و صدابرداری این سریال کیفیت کاملا متوسطی دارد. سکانس‌های اکشن حرفه‌ای نیستند اما طبیعی به‌نظر می‌رسند.

خلاصه داستان سریال مامور شب ۲۰۲۳ The Night Agent

در سکانس ابتدایی سریال، پیتر (یک مامور پایین رده اف‌بی‌آی) را در متروی شماره ۲۷۸۱ می‌بینیم. او به فردی مرموز، مشکوک می‌شود. آن فرد از مترو پیاده شده و کیف خود را باقی می‌گذارد. پیتر بعد از بررسی کیف، متوجه وجود یک بمب در آن می‌شود. با هوشیاری سعی در خروج مسافران می‌کند و خسارت را به حداقل می‌رساند. یک سال بعد، باتوجه به شایعات موجود در مورد ارتباطش با بمب‌گذاری و سابقه خیانت پدرش، زندگی سختی را پشت سر می‌گذارد.

نقد سریال مامور شب ۲۰۲۳ The Night Agent

او با سمتی جدید، تحت عنوان “مامور شب” در زیرزمین کاخ سفید، مشغول کار است. پیتر همچنان مامور اف‌بی‌آی است؛ که در کاخ سفید ماموریتی مجهول دارد. کار او در این زیرزمین بدون پنجره، بررسی کردن پرونده‌ها و منتظر ماندن برای زنگ خوردن تلفنی است. تلفنی که هیچ‌گاه زنگ نمی‌خورد. تا اینکه یک شب زنگ خوردن آن، سرنوشت پیتر را تغییر می‌دهد! با برقرارشدن این تماس عملیاتی به اسم “عملیات شب” آغاز می‌شود.

بررسی سریال مامور شب ۲۰۲۳ The Night Agent

پیتر هدف این عملیات را نمی‌داند اما برای آن تعلیم کافی دیده است. او باید به دختری به نام رز کمک کند. او در خانه خاله و شوهر خاله‌اش مورد تهدید قرار گرفته است. به‌نظر می‌رسد خاله و شوهرخاله او ماموران خاصی باشند؛ که اطلاعات مهمی دارند. با ورود دو نفر به ملک، آن‌ها، از رز می‌خواهند که به خانه همسایه رفته، و با شماره ویژه عملیات شب تماس بگیرد. این تماس، ارتباط پیتر و رز با عملیات شب را کلید می‌زند! یک فرد خائن در کاخ سفید وجود دارد. پیتر وظیفه دارد از رز و اطلاعاتی که به دست می‌آورند حفاظت کند. این سریال پرهیجان را از دست ندهید!

منبع: IMDB

میانگین امتیاز سریال از نظر نیونیوز۱

کارگردانی - 8.7
فیلم‌نامه - 7.5
ایفای نقش - 8
نوآوری، جذابیت و هیجان - 8.4
تولید، تدوین و ترکیب - 7.1
جلوه‌های ویژه - 7.7
بودجه - 7.5

7.8

امتیاز از نظر نیونیوز۱

امتیاز تخصصی کارشناسان نیونیوز۱ با در نظرگیری ریز پارامتراهاست.

امتیاز کاربران: 4.45 ( 2 رای)

گرد آورنده
نیونیوز ۱ امیر بلادی
مشاهده بیشتر

مدیر سایت: امیر بلادی

مدیر سایت و مجله اینترنتی نیونیوز۱، نویسنده و مترجم، زیست شناس دریا، مدیر استدیو مجهز صدا و تولید محتوی، صدابردار، آهنگساز و خواننده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا