فیلم و سریال

بررسی سریال دروس شیمی Lessons in Chemistry 2023: ماجراهای یک زن شیمیدان در دهه 1950!

معرفی و بررسی مینی سریال درام دروس شیمی با هنرنمایی بری لارسون در نقش یک شیمیدان فوق‌العاده را در نیونیوز1 از دست ندهید.

سریال دروس شیمی با عنوان اصلی Lessons in Chemistry محصول جدید سال 2023 می‌باشد. این سریال براساس یک رمان ساخته شده و داستانی جذاب را در دهه 1950 روایت می‌کند. در ادامه این مطلب با معرفی، بررسی، جزئیات، خلاصه داستان، تریلر و لیست عوامل این اثر مجله اینترنتی نیونیوز1 را همراهی کنید. معرفی فیلم درام می دسامبر 2023، داستانی از زنی که با یک پسربچه ازدواج کرده را در نیونیوز1 بخوانید.

بررسی سریال دروس شیمی 2023

معرفی سریال دروس شیمی Lesson in Chemistry 2023

سریال دروس شیمی (Lessons in Chemistry) محصول سال 2023 در ژانر درام می‌باشد که با نام کلاس های درس شیمی نیز شناخته می‌شود. این مینی سریال هشت قسمتی بر اساس یک رمان محبوب و پرفروش سال 2022 و به همین نام اثر بانی گارموس (Bonnie Garmus) ساخته شده است. خالق این سریال لی آیزنبرگ (Lee Eisenberg) است.

Lessons in chemistry 2023

دروس شیمی یک سریال بی‌عیب و نقص نیست! کسانی رمان اصلی را نخوانده باشند نیز می‌توانند داستان را پیش‌بینی کنند. اما حضور بازیگران جذاب و دیالوگ‌های تماشایی و طنز ارزش تماشا کردن را دارد. داستان فیلم یک نمایش اخلاقی است. شخصیت اصلی یک زن باهوش، شجاع، مصمم، دلسوز و زیبا است که قدرت زنانگی را به نمایش می‌گذارد. بررسی فیلم درام هیل 2023 پیشنهاد ما به شما است.

بررسی مینی سریال Lessons in Chemistry 2023

هدف فرعی داستان گسترش طرفداری از زنان است. در این سریال به نژادپرستی و زن‌ستیزی نیز توجه ویژه‌ای شده است. در آن زمان تبعیض جنسیتی فراگیر بوده و شخصیت اصلی زن داستان نیز با آن دسته و پنجه نرم می‌کند. اما او قهرمان داستان است و از خودش دفاع می‌کند. الیزابت مردانی که به او بی‌احترامی می‌کنند را به چالش می‌کشد.

lessons in chemistry

مشکلات زنان و بانوان شاغل در دنیای مدرن امروز نیز به چشم می‌خورد. قهرمان زن داستان در سریال جدید به دنبال شغل موفق می‌گردد و به مهارت‌های زنانه مانند آشپزی اهمیت می‌دهد. اما مسائلی مانند بارداری زنان شاغل و اخراج آن‌ها نیز وجود دارد. امروزه از هر پنج مادر یک نفر تبعیض بارداری در محل کار را تجربه می‌کند. در سریال دروس شیمی این موضوع نیز بررسی شده است.
فضا و اتمسفر دهه 1950 جذاب و تماشایی است. مکان‌های زیبا، محله‌هایی پر از خانه‌های ییلاقی و درختان بلند و سایه‌دار تماشاگران را به خود خیره می‌کند.

بررسی سریال دروس شیمی

انتخاب بازیگران در سریال جدید بسیار هوشمندانه است. بری لارسون (Brie Larson) در نقش شخصیت اصلی سریال هنرنمایی می‌کند و یک شخصیت دوست‌داشتنی است. لارسون به عنوان تهیه‌کننده اجرایی نیز در سریال فعالیت دارد. او در فیلم‌های مختلفی از جمله کاپیتان مارول (Captain Marvel) و اتاق (Room) نقش‌آفرینی کرده و جوایز بسیاری از جمله اسکار دریافت نموده است. او در سریال جدید یک قهرمان جذاب را خلق می‌کند که در تمامی قسمت‌ها در مرکز داستان حضور دارد.

بررسی سریال دروس شیمی
بررسی سریال دروس شیمی

جزئیات سریال دروس شیمی 2023

فصل نخست دروس شیمی در 8 قسمت منتشر خواهد شد. مدت زمان هر قسمت حدود 46 تا 50 دقیقه است. کمپانی تولیدکننده این اثر اپل استدیو است. اپل تیوی پلاس (Apple TV+) منتشرکننده سریال جدید خواهد بود. دو قسمت نخست آن در 13 اکتبر 2023 (برابر با 21 مهرماه 1402) منتشر شده است. Lessons in Chemistry امتیاز 7.9 از 10 را در سایت IMDb دارد. 80 درصد از داوران رسانه محبوب Rotten Tomatoes آن را پسندیده‌اند و 81 درصد از کاربران گوگل نیز از تماشای آن رضایت داشته‌اند.

سریال درام

خلاصه داستان سریال Lessons in Chemistry 2023

داستان سریال دروس شیمی در دهه 1950 می‌گذرد. شخصیت اصلی الیزابت زوت نام دارد که یک فرد باهوش و زکاوت در درس‌های شیمی است. او در شیمی درخشان است، اما با بی‌احترامی همکاران آقا در آزمایشگاه روبرو می‌شود. از نظر آن‌ها الیزابت یک فرد خشن و نامهربان است. کالوین نیز ستاره درخشان همان آزمایشگاه است و مانند الیزابت از نظر اجتماعی تنها است‌. او علاقه‌ای به پیوند با همکارانش ندارد.

lessons in chemistry

این زوج وارد یک شراکت ارزشمند می‌شوند. پیوند زندگی و کاری این دو آغاز می‌شود. اهداف الیزابت در زندگی‌اش تغییر می‌کند. او به عنوان یک مجری آشپزی در یک برنامه شروع به فعالیت می‌کند. توصیف او از آشپزی این است که آشپزی یک شیمی است و شیمی زندگی است. الیزابت در زندگی با چالش‌‌های عجیبی روبرو می‌شود. معرفی سریال درام دیپلمات 2023 را در نیونیوز1 از دست ندهید.

تریلر سریال دروس شیمی Lessons in Chemistry

در این بخش از مطلب برای آشنایی بیشتر شما با فضای این درام جدید تریلر آن را قرار داده‌ایم. امتیازدهی تخصصی نیونیوز1 به این سریال را در انتهای مطلب از دست ندهید.

 

لیست عوامل و بازیگران

لی آیزنبرگ خالق سریال جدید دروس شیمی است. از نویسندگانی که با او در نوشتن فیلم‌نامه سریال همکاری کرده‌اند الیسا کاراسیک (Elissa Karasik) و سوازانا گرانت (Susannah Grant) هستند. ویکتوریا باتا (Victoria Bata) ویرایشگر داستان اصلی است. موسیقی فیلم برعهده کارلوس رافایل ریورا (Carlos Rafael Rivera) می‌باشد.

سریال جدید

از بازیگران این مینی سریال بری لارسون در نقش الیزابت، استفانی کونیگ (Stephanie Koenig) در نقش فران، لوئیس پولمن (Lewis Pullman) در نقش کالوین، آلیس هالسی (Alice Halsey) در نقش مادلین  ایوانز، جاشوا هوور (Joshua Hoover) در نقش آنتونی، براندون گیبسون (Brandon Gibson) در نقش تام، جوی جیکوبسون (Joy Jacobson) در نقش شری و درک سیسیل (Derek Cecil) در نقش دکتر رابرت هستند.

 

معرفی و بررسی فیلم و سریال‌های جذاب را در نیونیوز1 بخوانید:

معرفی فیلم آکوامن 2: آکوامن و پادشاهی گمشده 2023 با داستانی جدید باز میگردد!

نامزدهای جشنواره امی 2023: فیلم وراثت صدرنشین پر قدرت!

معرفی فیلم پدر عروس 2022: ماجراهای پدری که ازدواج دخترش مانع طلاق او میشود!

معرفی فیلم نیمه دوم 2022: نتفلیکس زندگی جنیفر لوپز را به تصویر کشید!

 

گردآورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱

منبع: IMDb

امتیاز سریال از نظر نیونیوز1

کارگردانی - 7.5
ایفای نقش - 8
فیلم‌نامه - 8
تولید، تدوین، ترکیب - 7.6
نوآوری، جذابیت و هیجان - 6.6
بودجه - 6.8
اتمسفر - 7.6

7.4

میانگین امتیاز از نظر نیونیوز1

مجله اینترنتی نیونیوز1 امتیازی را براساس پارامترهای کارگردانی، ایفای نقش، فیلم‌نامه، ریتم و ضرب‌آهنگ، تولید، تدوین، ترکیب و جلوه‌های ویژه برای هر اثر سینمایی در نظر می‌گیرد که در این بخش قرار گرفته است. شما می‌توانید امتیاز خود به این اثر را نیز در این بخش وارد نمایید.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا