تکنولوژی و گجت‌هامنتخب سردبیر

خودروی پرنده Alef: با اولین ماشین پرنده دارای تاییدیه در جهان آشنا شوید!

ویژگی های خودروی پرنده برقی Alef مدل A و مدل Z را در این مقاله بخوانید!

خودروی پرنده برقی Alef، اولین ماشین پرنده در دنیا است که تاییدیه رسمی یک دولت را برای پرواز به آسمان‌ها دریافت کرده است! باتوجه به کسب تاییدیه از مراجع قانونی ایالات متحده آمریکا، انتظار می‌رود این خودرو در سال 2025 در دسترس عموم مردم این کشور قرار گیرد.

اولین خودروی پرنده در جهان: از رویا تا حقیقت

ایده ماشین‌های پرنده شاید برای خیلی از مردم هنوز یادآور فیلم‌های ژانر علمی-تخیلی باشد. اما در سال‌های اخیر این رویا دارد به واقعیت تبدیل می‌شود. خودروی پرنده Alef مدل A اولین ماشینی است که گواهینامه صلاحیت پروازی ویژه را از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) دریافت کرده است. بنابراین آن‌ها به‌زودی اجازه پرواز به آسمان‌ها را خواهند داشت.

اولین خودروی پرنده در جهان: از رویا تا حقیقت

مدیر عامل Alef در یک بیانیه مطبوعاتی می‌گوید: “ما از دریافت گواهی تاییدیه ازسوی FAA هیجان زده هستیم. این تکنولوژی به ما امکان می‌دهد تا به مردم در رفت‌وآمدی سازگار با محیط‌ زیست و سریع‌تر کمک کنیم. بنابراین در زمان و نیرو صرفه‌جویی می‌شود. این دستاورد یک گام کوچک در دنیای هواپیماها و یک گام بزرگ در دنیای ماشین‌ها است.”

شرکت هوانوردی Alef قصد دارد اولین نمونه‌های این خودرو را تا پایان سال 2025 به مشتریان خود تحویل دهد. درحال حاضر، صاحبان خودروهای پرنده Alef فقط می‌توانند در مناطقی موسوم به “لیست سفید” بلند شوند و فرود بیایند. مدیر عامل Alef می‌گوید که آن‌ها برای پرواز با این ماشین پرنده، به احتمال زیاد فقط باید یک گواهینامه ساده هواپیمای بدون سرنشین داشته باشند. البته که علاوه‌بر آن گواهینامه‌ی استاندارد رانندگی در جاده‌ها نیز نیاز است.

خودروی پرنده Alef مدل A: چه چیزی درمورد اولین خودروی دارای گواهینامه پرواز می‌دانیم؟ 

مردم دنیا اولین‌بار خودروی پرنده Alef مدل A را در اکتبر سال 2022 دیدند. این خودرو می‌تواند یک یا دو نفر را در خود حمل کند. پیش‌سفارش‌های این وسیله نقلیه تمام برقی نیز با قیمت 300هزار دلاری آغاز شده است. این شرکت همچنین اعلام کرد که تاکنون برای بیش از 400 خودرو پیش‌سفارش دریافت کرده است. این خودرو علاوه بر قابلیت پرواز، به صورت معمولی نیز قابل راندن است. بنابراین چه برروی جاده باشید و چه معلق در هوا، خودروی برقی Alef همراه شما خواهد بود. این خودرو به صورت عمودی بلند می‌شود و فرود می‌آید؛ اما زمانی‌که در هوا است از بدنه کناری خود به عنوان بال برای پرواز افقی استفاده می‌کند.

سرنشینان این ماشین پرنده داخل یک کپسول حباب مانند در وسط خودرو خواهند نشست. خودروی Alef مدل A، به‌جای استفاده از یک موتور بزرگ، از چهار موتور استفاده می‌کند که نیروی 8 ملخ را تامین می‌کنند. ستون این ماشین نیز با توری پوشانده شده‌ است که به هوا اجازه می‌دهد از داخل ماشین عبور کند و امکان برخاستن و فرود عمودی را فراهم می‌کند.

خودروی پرنده Alef مدل A

طبق گفته Alef، این خودرو با هربار شارژ می‌تواند بیش از 300 کیلومتر برروی زمین حرکت کند. برروی هوا نیز با هربار شارژ کامل، بیش از 170 کیلومتر را طی می‌کند. با توجه به ماهیت جدید این وسیله نقلیه، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده، هنوز درحال تدوین قوانینی برای برخاستن و فرود عمودی است.

ماشین Alef مدل Z: قیمت کمتر، با قابلیت حمل افراد بیشتر! 

برخی از خریداران بالقوه ممکن است با قیمت بالای Alef مدل A از خرید خود منصرف شوند. اما رئیس شرکت Alef می‌گوید که درحال حاضر آن‌ها برروی یک خودروی اقتصادی‌تر کار می‌کنند. با این حال، تولید انبوه مدل Z که ارزان‌تر است، تا سال 2035 آغاز نمی‌شود. مدیر این شرکت می‌گوید که این خودرو تنها با قیمت 35هزار دلار به فروش می‌رسد.

علاوه بر آن، کارشناسان این شرکت می‌گویند مدل Z از خودروی پرنده آن‌ها، گنجایش چهار تا شش سرنشین را خواهد داشت. مدیر Alef می‌گوید که این مدل می‌تواند تا 500 کیلومتر در جاده و بیش از 300 کیلومتر را در طول پرواز طی کند. همچنين با سوخت هیدروژنی، این رقم تا 800 کیلومتر در هوا نیز افزایش می‌یابد. او همچنین پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2035، وسایل نقلیه مجاز به برخاستن و فرود از هرجایی به جز مناطق خاص در “لیست سیاه” خواهند بود.

نظر شما درباره اولین خودروی برقی پرنده در جهان چیست؟ از این ایده استقبال می‌کنید؟

منبع: en.as

گرد آورنده
نیونیوز1
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا