نقد و بررسی فیلم و سریال

معرفی فیلم قاتلان ماه کامل 2023: گرانترین فیلم تاریخ در ژانر زندگینامه!

مارتین اسکورسیزی با شاهکاری دیگر به نام قاتلان ماه کامل 2023 سینمای جهان را میخکوب خواهد کرد!

طرفداران ستاره‌ی هالیوود، با خبر شوید که لئوناردو دی‌کاپریو در قاتلان ماه کامل هنرنمایی می‌کند! کمتر کسی وجود دارد که شیفته‌ی ایفای نقش این هنرمند در فیلم‌هایی همچون گتسبی بزرگ و تلقین نشده باشد. این بار چه نقش رمزآلود و داستان خیره‌کننده‌ای را خواهیم دید؟ آیا از آخرین فیلم جنایی دیوید فینچر مطلع هستید؟

قاتلان ماه کامل ۲۰۲۳

بررسی کامل فیلم قاتلان ماه کامل 2023

مارتین اسکورسیزی کارگردان و فیلمنامه‌نویس مشهور سینما، خالق فیلم قاتلان ماه کامل ۲۰۲۳ است. Killers of the Flower Moon اثری متفاوت در ژانر درام و جنایی و در دوره‌ی خاصی از تاریخ می‌باشد. برنده جایزه اسکار، اریک راث به همراه مارتین اسکورسیزی تهیه‌ی فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشتند. داستان این فیلم برگرفته از کتاب معروف دیوید گران (David Grann) به نام “Killers of the Flower Moon” می‌باشد. طبق گفته‌های مارتین اسکورسیزی هنگامی که او کتاب قاتلان ماه کامل را از گران خواند متوجه شد که باید از آن فیلمی بسازد. اقتباس ایتالیایی از این کتاب به معنی قاتلان زمین سرخ است. جالب است که فیلمبرداری این داستان چندان آسان نبوده است! اسکورسیزی مجبور به مذاکره با Chief Standing Bear عضوی از اعضای منطقه Osage بود، تا بتواند در آن زمین‌ها فیلمبرداری کند.

داستان فیلم قاتلان ماه کامل


روایتی جذاب و متفاوت از یک شیمیدان زن در دهه 1950 و آکوامن و پادشاهی گمشده را در نیونیوز1 بررسی کنید!


فیلم قاتلان ماه کامل 2023 برگرفته از حقایقی دردناک است!

فیلم قاتلان ماه کامل ۲۰۲۳ اقتباسی بی‌نظیر از داستان‌های واقعی می‌باشد. حقایقی از ثروتمندان، وارثان و قربانیان اوسیج است که به خاطر ذخایر نفتی جان خود را از دست دادند. شاید کمتر کسی از داستان‌های پشت پرده زمین‌های اوکلاهما خبر داشته باشد. اوسیج در ایالت اوکلاهما می‌باشد و مردم این منطقه جزو بومیان آمریکا هستند. Osage پیش‌زمینه‌ای تلخ دارد، هنگامی که آن‌ها مجبور شدند به اوکلاهما کوچ کنند در دهه ۱۹۲۰ تعدادی از بومیان اوسیج توسط سفیدپوستان قتل عام شدند. این اتفاقات به خاطر کشف نفت در آن منطقه صورت گرفت و برای تصرف ثروت متاسفانه بسیاری از این بومیان کشته شدند. فیلم قاتلان ماه کامل اولین کار سینمایی مرتبط با قتل‌های اوسیج نمی‌باشد. در سال ۱۹۲۶ جیمز یانگ کسی بود که تراژدی‌هایی که این افراد پشت سر گذاشتند را به تصویر کشید. پس از آن در سال ۱۹۵۹ The FBI از وقایعی که باعث نابودی برخی از اوسیج‌ها شد را به سینما آورد.

بررسی فیلم قاتلان ماه کامل مارتین اسکورسیزی

Killers of the Flower Moon 2023: دو ستاره در یک قاب!

فیلم قاتلان ماه کامل در متاکرتیک امتیاز ۹۰ را کسب کرد که سطح اهمیت این فیلم را بیشتر می‌کند. قابل توجه است که در رسانه IMDb با امتیاز ۸.۸ خود را در جایگاه بالاتری نسبت به دیگر رقیبان قرار داد. نقد و بررسی داوران در Rotten Tomatoes نتیجه ۹۵ درصد دیدگاه مثبت را شکل داد. قاتلان ماه کامل ۲۰۲۳ در ۲۰ اکتبر مصادف با جمعه ۲۸ مهر از رسانه +AppleTv اکران می‌شود. بدون شک شاهد یکی از شاهکارهای طولانی مارتین اسکورسیزی با زمان ۳ ساعت و ۲۶ دقیقه خواهیم بود. ایفای نقش حرفه‌ای لئوناردو دی‌کاپریو در نقش اول، به نام ارنست بورکهارت توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. رابرت دنیرو (Robert De Niro) از دیگر ستارگان نامدار سینمای هالیوود در فیلم قاتلان ماه کامل ۲۰۲۳ می‌باشد. لیلی گلدستون (Lily Goldstone) در شخصیت مولی بورکهارت ایفای نقش می‌کند.

بررسی جامع فیلم قاتلان ماه کامل

بررسی فیلم خالق ۲۰۲۳ The Creator: بهترین فیلم علمی تخیلی سال!

قاتلان ماه کامل نقطه قرارگیری 3 اسطوره در کنارهم شد!

پس از فیلم زندگی این پسر ۱۹۹۳ This Boy’s Life این چهارمین همکاری مجدد رابرت دنیرو و لئوناردو دی‌کاپریو می‌باشد. مارتین اسکورسیزی و دی‌کاپریو برای هفتمین بار است که باهمدیگر در یک فیلم مشترک کار می‌کنند. جالب‌تر از آن که رابرت دنیرو و مارتین یازدهمین همکاری مشترک خود را در یک پروژه دارند. اما مهم‌تر از آن، این برای اولین بار است که سه ستاره مشهور دنیا در یک فیلم سینمایی کنار هم قرار می‌گیرند. جسی پلمونز و اسکورسیزی پس از فیلم مرد ایرلندی برای بار دوم در این کار همدیگر را ملاقات می‌کنند. پروژه فیلم Killers of the Flower Moon از خیلی وقت پیش رقم خورده بود و در سال ۲۰۱۷ مخاطبان نسبت به ایفای نقش رابرت دنیرو در آن مشکوک شدند. بعدها در سال ۲۰۱۹ مارتین اسکورسیزی اعلام کرد که دنیرو در نقش ویلیام هیل هنرنمایی می‌کند.

داستان فیلم قاتلان ماه کامل

مارتین اسکورسیزی تراژدی اوسیج را بازسازی کرد!

ویلیام هیل شخصی است که در سن ۴۵ سالگی شاهد شروع قتل‌عام‌ها در اوسیج بود. قاتلان ماه کامل ۲۰۲۳ آخرین فعالیت هنری لری سلرز از طایفه اوسیج خواهد بود. اسکورسیزی برای فیلم قاتلان ماه کامل در کنفرانس مطبوعاتی جشنواره فیلم کن سخنرانی تاثیرگذاری داشت. همه‌گیری ویروس کرونا فیلمبرداری این پروژه را به تاخیر انداخت. شروع فیلمبرداری برای ماه مارس سال ۲۰۲۰ تعیین شده بود، اما در آوریل ۲۰۲۱ شروع شد و در اکتبر به اتمام رسید.

فیلم قاتلان ماه کامل

قاتلان ماه کامل 2023 گرانترین فیلم درجه R آمریکا شد!

علتی که می‌گوییم شما با یک شاهکار مواجه هستید، چیست؟ قاتلان ماه کامل ۲۰۲۳ گران‌ترین فیلم زندگینامه‌ای می‌باشد که تاکنون خلق شده و با هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری در رتبه اول قرار می‌گیرد. در نتیجه فیلم مرد ایرلندی ۲۰۱۹ با بودجه ساخت ۱۵۹ میلیون دلار، به دومین فیلم پرهزینه‌ی اسکورسیزی تبدیل می‌شود. همچنین این پروژه در جایگاه گران‌ترین فیلم درجه R آمریکا قرار گرفت و پرهزینه‌تر از فیلم ماتریکس ۲۰۲۱ (با هزینه ۱۹۰ میلیون دلاری) شد. قاتلان ماه کامل طرفداران بسیاری دارد، زیرا جورج کلونی و جی‌جی آبرامز پیش از مارتین در صدد کارگردانی برای این فیلم بودند. در جشنواره کن ۲۰۲۳ Killers of the Flower Moon برای اولین بار پخش شد.

لئوناردو دی کاپریو در قاتلان ماه کامل

داستان فیلم قاتلان ماه کامل: زمین های سرخ زیر آتش مرگ!

اتفاقات مرموز و پنهانی در قبیله‌ی Osage در حال رخ دادن است. گروهی از افراد بومی اوسیج به طور رمز آلودی در زمین‌های اوکلاهما قتل عام شدند. این تراژدی تلخ هم‌زمان با کشف نفت در زمین‌های آن‌ها شروع شد. این رویداد تلخ و شک‌ برانگیز باعث دخالت و ورود F.B.I به این ماجرا شد.

مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو

تریلر فیلم قاتلان ماه کامل 2023

در این بخش از مطلب برای آشنایی شما با فضا، اتمسفر و شخصیت‌های این اثر درام و جنایی تریلر آن را قرار داده‌ایم. بهترین سریال‌های جدید نتفلیکس را در نیونیوز1 دنبال کنید!

 

 

گردآورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱

منبع: IMDb و Wikipedia


امتیاز فیلم از نظر نیونیوز1

کارگردانی
ایفای نقش
فیلم‌نامه
تولید، تدوین، ترکیب
نوآوری، جذابیت و هیجان
بودجه
اتمسفر
جلوه‌های ویژه

مجله اینترنتی نیونیوز1 امتیازی را براساس پارامترهای کارگردانی، ایفای نقش، فیلم‌نامه، ریتم و ضرب‌آهنگ، تولید، تدوین، ترکیب و جلوه‌های ویژه برای هر اثر سینمایی در نظر می‌گیرد که در این بخش قرار گرفته است. شما می‌توانید امتیاز خود به این اثر را نیز در این بخش وارد نمایید.

امتیاز کاربران: 4.18 ( 2 رای)

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا