سامسونگموبایل
موضوعات داغ

گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس با باتری بزرگتر و طراحی نو معرفی شدند!

بله سامسونگ بالاخره از خانواده گلکسی اس 23 پرده برداشت! بیایید مشخصات گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس را در نیونیوز1 بررسی کنیم.

خلاصه نوشته
  • غول کره‌ای، گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس را با طراحی جدیدی رونمایی کرده است. علاوه بر آن باتری نیز در این دوگانه بزرگتر شده و پردازنده نیز قدرتمند‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. بنابراین خبر معرفی اس 23 و اس 23 پلاس را در نیونیوز1 از دست ندهید!

سامسونگ گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس نتیجه جدیدترین تلاش‌های این شرکت محبوب کره‌ای برای رقابت با بهترین‌های بازار تلفن‌های هوشمند هستند. سامسونگ در این نسل ویژگی‌های اصلی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را بهبود بخشیده است. البته سامسونگ همچنان تغییر اساسی خاصی در این خانواده محبوب ایجاد نمی‌کند. آنها هرسال به قدری جذاب هستند که نیازی به تلاش بیشتر نباشد! پس بیایید در نیونیوز1 نگاهی به گلکسی اس23 و اس23 پلاس بیاندازیم.

شاید بزرگترین نقطه قوت خانواده گلکسی اس 23 در پردازنده آنها باشد!

گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس با باتری بزرگتر و طراحی نو معرفی شدند

شاید همان‌طور که در خبر معرفی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا اشاره کردیم، بزرگترین ارتقای این خانواده‌ی جدید در تراشه آنها باشد. تمام گوشی‌های سری گلکسی اس 23 در سرتاسر جهان امسال منحصراً از چیپست سفارشی کوالکام استفاده می‌کنند و این جمله دو معنا دارد. اول اینکه دیگر در هیچ نقطه‌ای از جهان، سامسونگ خانواده گلکسی اس 23 را با پردازنده اگزینوس عرضه نمی‌کند. بنابراین تمام تولیدات این خانواده به چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز هستند. و دومین خبر خوب اینکه این چیپست به طور خاص، برای پرچمداران سامسونگ، مورد تغییر قرار گرفته و سفارشی شده است. از ویژگی‌های آن این است که سرعت کلاک بالاتری نسبت به چیپست‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 در تولیدات سایر شرکت‌ها دارد.

به‌ لطف این پردازنده جدید، سامسونگ اتصال بهبود یافته‌ای را نیز به ارمغان می‌آورد. این موضوع شامل پشتیبانی از Wi-Fi 6E جدید 6 گیگاهرتزی و همچنین بلوتوث نسخه 5.3 می‌شود.

دوربین اس23 و اس23 پلاس ارتقاء خوبی داشته است

دوربین های گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس نیز ارتقاء خوبی پیدا کرده‌اند

سامسونگ دوربین‌ها را نیز به‌خوبی اصلاح کرده است. البته قطعاً این ارتقاء به اندازه‌ی اس 23 اولترا پر سروصدا نیست. اما برخی تغییرات تاثیرگذار و قابل توجه در زیر بدنه برادران کوچکتر آن نیز وجود دارد! برای مثال، اپلیکیشن Camera RAW اکنون می‌تواند با وضوح 50 مگاپیکسلی فیلم‌برداری کند و از دوربین اصلی به‌طور کامل استفاده کند. این موضوع نسبت به رزولوشن 12 مگاپیکسلی در سری اس 22 پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

دوربین اس23 و اس23 پلاس ارتقاء خوبی داشته است

این دوربین اصلی دارای یک سنسور 50 مگاپیکسلی است که به لطف چیپست جدید می‌تواند ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم‌درثانیه ضبط کند(در مقایسه با 24 فریم‌در‌ثانیه در سال گذشته). در سمت دیگر اما دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 120 درجه و دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری اپتیکال، تا حد زیادی مشابه نسل گذشته هستند.

یکی از ارتقاء‌های دیگر، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی است که در هرسه مدل از خانواده گلکسی اس 23 مشترک است. قابلیت فیلم‌برداری این دوربین اکنون شامل پشتیبانی از Super HDR با سرعت 60 فریم‌برثانیه نیز می‌شود.

خانواده Galaxy S23

کیفیت نمایشگر گلکسی اس 23 چگونه است؟

سامسونگ هرساله نمایشگرهای توليدات خود را نیز بهبود می‌دهد. البته در این خانواده، آن‌ها همچنان از همان فرمول کلی سال گذشته استفاده می‌کنند. من از پنل‌ مسطح Dynamic AMOLED 2X با وضوح فول اچ‌دی‌ پلاس و نرخ تازه‌سازی 48 تا 120 هرتز صحبت می‌کنم. این نمایشگر با نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز در حالت بازی، نمونه‌ای شایسته محسوب می‌شود.

گلکسی اس23 با اندازه‌‌ی کوچک‌تر دارای صفحه‌نمایش 6.1 اینچی است. اما گلکسی اس23 پلاس دارای صفحه‌نمایش 6.6 اینچی است. هر دوی آن‌ها دارای سوراخ‌های پانچ مرکزی برای دوربین سلفی هستند. همچنین یک حسگر اثرانگشت از نوع اولتراسونیک نیز در زیر نمایشگر آنها تعبیه شده است.

در بخش نمایشگر افزوده‌های جدید سامسونگ عبارتند از قابلیت Vision Booster، که رنگ‌ها و کنتراست را متناسب با شرایط نوری محیط تنظیم می‌کند. و ویژگی Enhanced Comfort، که همین‌کار را در عصر برای کاهش فشار برروی چشم‌ها انجام می‌دهد.

باتری Galaxy S23 و +Galaxy S23 بزرگتر از نسل قبل است

پیشرفت قابل توجه در ظرفیت باتری

باتری‌های گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس هرکدام 200 میلی‌آمپر ساعت بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی خود هستند. بنابراین ظرفیت باتری‌های آن‌ها حالا به ترتیب به 3900 و 4700 میلی‌آمپرساعت رسیده است.

شارژر سیمی برای Galaxy S23 از نوع 25 وات است که طبق ادعای سامسونگ در 30 دقیقه می‌تواند باتری را تا 50 درصد شارژ کند. این شارژر برای +Galaxy S23 به توان 45 وات ارتقاء میابد که طبق ادعای سامسونگ در 30 دقیقه تا 65 درصد شارژ را برای کاربران فراهم می‌کند. البته قابلیت شارژ بی‌سیم و همچنین شارژ بی‌سیم معکوس نیز همچنان در لیست ویژگی‌های این خانواده وجود دارد.

طراحی اس23

طراحی اس 23 نسبت به نسل قبل ساده‌تر است

در طراحی گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس، سامسونگ با برداشتن محفظه دوربین Contour Cut و باقی گذاشتن تنها سه لنز دوربین، این‌بار از سبک طراحی گلکسی اس 23 اولترا استفاده می‌کند. بنابراین طراحی در یک کلمه “ساده‌تر” شده است. از نظر من سامسونگ زیبایی را در این سادگی به خوبی پیدا کرده است. شما چطور؟ راجع به طراحی چگونه فکر می‌کنید؟

برای پوشش و محافظت از این زیبایی‌ها درجه مقاومت در برابر گرد و غبار و آب IP68 (نفوذ در 1.5 متر آب برای 30 دقیقه) نیز می‌تواند مانند نسل های گذشته دلگرم کننده باشد.

سامسونگ در خانواده Galaxy S23 از مواد بازیافتی استفاده می‌کند

شایسته است که بگوییم خانواده اس 23 اولین گوشی‌هایی هستند که شیشه گوریلا گلس جدید Victus 2 را به‌کار می‌گیرند. این شیشه دوام بیشتری دارد و در تولید آن از مواد بازیافتی استفاده می‌شود. سامسونگ برای بخش‌های پلاستیکی و همچنین 100 درصد کاغذ مورد استفاده برای بسته‌بندی نیز از مواد بازیافتی استفاده می‌کند.

خانواده گلکسی اس 23

رنگ های در دسترس و قیمت

گلکسی اس23 و اس23 پلاس به طور مشترک در چهار رنگ در دسترس خواهند بود. این رنگ‌ها کرم، سبز، اسطوخودوس و رنگ سنتی مشکی فانتوم هستند. همچنین این گوشی‌ها، مانند سال گذشته، صرفاً با 8 گیگابایت رم اما با پیکربندی‌های حافظه داخلی متفاوتی عرضه می‌شوند.

سامسونگ در‌حال‌حاضر پیش‌خرید Galaxy S23 و +Galaxy S23 را می‌پذیرد. اما فروش آن‌ها تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود. بیایید نگاهی به قیمت‌های اولیه گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس بیاندازیم. پیکربندی پایه گلکسی اس 23 با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 800 دلار برای ايالات متحده آمریکا و 950 یورو برای بازار اروپا ارائه می‌شود. در سمت دیگر نسخه پایه گلکسی اس 23 پلاس با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 1000 دلار برای ایالات متحده آمریکا و 1210 یورو برای بازار اروپا قیمت دارد.

کدامیک جذاب‌تر است؟ گلکسی اس23 یا گلکسی اس23 پلاس؟ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و Gsmarena

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
Gsmarena
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا