موبایلنرم‌افزار و اپلیکیشن

چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم؟

نحوه بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را در نیونیوز1 بخوانيد!

“چگونه سلامت باتری را در گوشی اندرویدی خود بررسی کنیم؟” این سوالی است که در بین کاربران اندرویدی که در مورد سلامت باتری گوشی خود کنجکاو هستند بسیار پرسیده می‌شود. با گذشت زمان، همان‌طور که به‌ طور معمول تلفن خود را شارژ می‌کنید، سلامت باتری شما نیز شروع به کاهش می‌کند.
زمانی متوجه می‌شوید که باتری گوشی شما از بین می‌رود که دیگر از سرعت تخلیه باتری عصبانی شده‌اید. خصوصا موقعی که به نظر می‌رسد همین ۱۵ دقیقه پیش آن را شارژ کرده‌اید! باتری با سلامت پایین به این معنی است که اگر مکررا در بیرون از خانه هستید، بیشتر از یک گوشی همراه با یک تلفن مرده سروکار دارید! که حقیقتاً جالب نیست.
اگر شک دارید که باتری گوشی شما قدرت خود را از دست داده است، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید سلامت آن را ارزیابی کنید. حتماً راهنمای گام به گام زیر در مورد چگونگی بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را در نیونیوز1 بررسی کنید!

نحوه بررسی سلامت باتری در اندروید

راحت‌ترین و ابتدایی‌ترین راه برای این‌کار، رفتن به Settings > Battery > Battery Usage است. در آن‌جا می‌توانید وضعیت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنید. بااین‌حال این راه صرفاً اطلاعات ساده‌ای شامل برنامه‌هایی که مصرف بالایی دارند و یا میزان استفاده شما از دستگاه پس از آخرین شارژ را ارائه می‌کند. در این صورت می‌توانید با پیدا کردن برنامه‌های پرمصرف و مدیریت آن‌ها، حال باتری گوشی خود را کمی بهتر کنید!

نحوه بررسی سلامت باتری در اندروید
اما آیا به دنبال تجزیه و تحلیل عمیق‌تری در مورد سلامت باتری گوشی خود هستید؟ خب در این صورت ما برنامه AccuBattery را توصیه می‌کنیم. هرچه مدت‌زمان بیشتری از AccuBattery استفاده کنید، این برنامه در تجزیه و تحلیل عملکرد باتری دستگاه اندرویدی شما بهتر می‌شود. در ادامه نحوه بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی با استفاده از برنامه AccuBattery آورده شده است.

نحوه استفاده از AccuBattery

در برنامه AccuBattery چهار تب وجود دارد: شارژ، تخلیه، سلامت باتری و تاریخچه. ابتدا روی تب Health یا همان سلامت کلیک کنید. در بخش «سلامت باتری»‌، ارزیابی سلامت باتری اندروید خود را مشاهده می‌کنید. در تصویر زیر می بینید که AccuBattery سلامت باتری گوشی من را 95 درصد ارزیابی کرده است.

میزان سلامت باتری گوشی اندروید

سربرگ Health

این بخش ظرفیت عملی و ظرفیت اسمی باتری را به شما نشان می‌دهد. هر بار که دستگاه خود را شارژ می‌کنید، برنامه ظرفیت عملی باتری را تخمین زده و ثبت می‌کند. هنگامی که برای اولین‌بار وارد برنامه می‌شوید، AccuBattery ظرفیت اسمی باتری شما (خروجی باتری شما در صورت نو بودن) را بررسی می‌کند. با مقایسه این دو ظرفیت، می‌توانید متوجه شوید که باتری دستگاه شما، در طول زمان، چقدر ظرفیت (mAh) از دست داده است.

نحوه بررسی سلامت باتری گوشی اندروید

سربرگ “سلامت” همچنین دارای بخشی به نام “فرسودگی باتری” است. این بخش با یک نمودار نواری مفید به شما نشان می‌دهد که باتری شما هرروز چقدر آسیب دیده است. AccuBattery توصیه می‌کند که کاربران برای کاهش سرعت فرسودگی باتری، باید شارژ گوشی خود را در 80 درصد متوقف کنند.

نحوه بررسی سلامت باتری گوشی اندروید
بخش بعدی “ظرفیت باتری” را به شما نشان می‌دهد. AccuBattery از این داده‌ها برای تعیین سلامت باتری استفاده می‌کند. این برنامه داده‌های ظرفیت حقیقی باتری را می‌گیرد. سپس آن را با ظرفیت اسمی دستگاه شما مقایسه می‌کند. بنابراین در نهایت درصدی را نشان می‌دهد که سلامت باتری اندروید شما محسوب می‌شود.

سربرگ Charging

تا این مرحله، ما اصول اولیه بررسی سلامت، برای باتری گوشی اندرویدی شما را پوشش داده‌ایم. اما برنامه AccuBattery داده‌های عمیق‌تری را نیز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید آن‌ها را نیز تجزیه و تحلیل کنید. این داده‌ها به تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر در مورد اینکه آیا زمان تعویض باتری یا خرید یک تلفن جدید فرا رسیده است یا خیر به شما کمک می‌کنند.
مثلا در سربرگ «شارژ»، می‌توانید اطلاعاتی در مورد مدت زمان ماندگاری تلفن خود با درصد شارژ فعلی دریافت کنید. برای مثال در تصویر زیر گوشی من 55 درصد شارژ را نشان می‌دهد.

بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی

نماد اول (یک دایره قرمز و نارنجی) نشان می‌دهد که باتری گوشی من با 55 درصد شارژ، چقدر می‌تواند در طول استفاده ترکیبی دوام بیاورد (ترکیب استفاده از دستگاه و رها کردن آن به حال خود). نماد دوم نشان می‌دهد که تلفن من چقدر می‌تواند در طول استفاده دائمی و بی‌وقفه دوام بیاورد. در نهایت، آخرین نماد نشان می‌دهد که تلفن من چقدر می‌تواند در‌حالی‌که از آن استفاده نمی‌کنم و غیرفعال است دوام بیاورد.
این سربرگ همچنین می‌تواند آمارهایی مانند سرعت شارژ دستگاه و دما و غیره را هنگام شارژ شدن گوشی شما نمایش دهد.

چطور مصرف باتری گوشی اندرویدی خود را کنترل کنیم؟

سربرگ Discharging

سربرگ «تخلیه» اطلاعاتی را در مورد سلامت باتری اندروید شما درحالی‌که شارژ نمی‌شود، به شما می‌دهد. از جمله اینکه چقدر سریع انرژی گوشی شما تخلیه می‌شود و کدام برنامه‌ها با استفاده از آن بیشتر مرتبط هستند. حتی به شما آماری از سرعت دشارژ شدن گوشی شما می‌دهد.

در نهایت اگر می‌خواهید به داده‌های شارژ گوشی خود در گذشته نیز نگاه کنید، می‌توانید این کار را در سربرگ History یا تاریخچه انجام دهید.

نحوه بررسی سلامت باتری با AccuBattery

همانطور که بالاتر گفتیم، بهتر است ساعت‌های طولانی گوشی خود را با شارژ کامل و شارژر متصل به آن رها نکنید. به‌خصوص این عادت متداول که گوشی خود را از شب تا صبح به شارژر وصل می‌کنید باید کنار بگذارید. تحقیقات نشان می‌دهند که توقف شارژ روی 80 درصد و جداکردن شارژر از دستگاه، می‌تواند به افزایش طول عمر باتری گوشی اندرویدی شما کمک شایانی کند.

راستی اگر به‌دنبال برنامه‌های مفید برای گوشی اندرویدی خود هستید، خبر بهترین برنامه‌های اندرویدی در سال 2023 را در نیونیوز1 از دست ندهید!

منتظر نظرات شما هستیم. شما از چه روش های دیگری برای بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی خود استفاده می‌کنید؟

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و Laptopmag

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
Laptopmag
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا