سامسونگموبایل
موضوعات داغ

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا معرفی شد: یک طراحی آشنا با همراهی یک دوربین 200 مگاپیکسلی!

سامسونگ بالاخره خانواده گلکسی اس 23 را معرفی کرده است و بی شک گل سرسبد آنها گلکسی اس 23 اولترا خواهد بود!

خلاصه نوشته
  • پس از کش و قوس فراوان بالاخره زمان رونمایی از اس 23 اولترا رسیده است. شاید در نگاه اول، اس 23 اولترا، کمرنگ‌ترین ارتقا در تاریخ گوشی‌های پرچمدار سامسونگ باشد. منظور من بیشتر ظاهر آن است که تقریباً شبیه به گلکسی اس 22 اولترا انتخاب شده است. اما چه چیزی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را از گلکسی اس 22 اولترا متمایز می‌کند؟ در نیونیوز1 بخوانيد!

بیایید داستان را از درون گلکسی اس 23 اولترا شروع کنیم! در ابتدا باید بدانید که پردازنده موبایلی پرچم‌دار کوالکام، با نام اسنپدراگون 8 نسل 2، این‌بار به صورت سفارشی برای خانواده گلکسی اس 23 تنظیم می‌شود.

سامسونگ در خانواده گلکسی اس23 فقط از نسخه اختصاصی اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا معرفی شد

بله این خبر دلپذیریست که کوالکام در همکاری با سامسونگ، اسنپدراگون 8 نسل 2 را برای خانواده گلکسی اس 23 اختصاصی می‌کند. همچنین سامسونگ در تصمیمی جدید و البته قابل تقدیر، با جدیدترین پردازنده کوالکام برای تمام تولیدات خانواده گلکسی اس 23 خود به استقبال همه بازارها می‌رود. به این معنا که در هیچ بازاری پرچم‌داران سامسونگ را مجهز به پردازنده اگزینوس نخواهید دید. بنابراین جای امیدواری است که خبری از مشکلات متداول پردازنده اگزینوس در خانواده گلکسی اس 23 نخواهد بود.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 در گلکسی اس 23 اولترا دارای هسته‌های سفارشی Cortex-X3 است که تا فرکانس 3.36 گیگاهرتز کار می‌کند. باید بگوییم که در مقایسه، حداکثر حد معمول در اسنپدراگون 8 نسل 2 (استفاده شده در تولیدات سایر شرکت‌ها) فرکانس 3.2 گیگاهرتز است. همچنین طبق گزارش‌ها، پردازنده گرافیکی Adreno 740 نیز در پرچم‌داران دوست داشتنی سامسونگ به‌جای فرکانس 680 از فرکانس 719 مگاهرتز استفاده می‌کند.

اس 23 اولترا از سنسور 200 مگاپیکسلی استفاده می‌کند

سنسور 200 مگاپیکسلی تصمیم جدید سامسونگ در گلکسی اس 23 اولترا است

بله پیشرفت بزرگ دیگر در بخش دوربین‌ها مشاهده می‌شود. من به‌طور ویژه از دوربین 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ صحبت می‌کنم. در مراسم معرفی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دیدیم که این شرکت رزولوشن مرسوم 12 مگاپیکسلی دوربین‌های اصلی خود را پس از سال‌ها 12 به رزولوشن 48 مگاپیکسلی ارتقاء داد. حالا اما سامسونگ نیز جواب اپل را با تعویض سنسور 108 مگاپیکسلی سابق خود با یک سنسور 200 مگاپیکسلی می‌دهد!

این سنسور 200 مگاپیکسلی ویژه، SOCELL HP2 نام دارد و مجهز به تکنولوژی ادغام تطبیق‌پذیر است. به این معنا که می‌تواند 16 پیکسل را در یک پیکسل برای رزولوشن نهایی 12 مگاپیکسلی ترکیب کند. در این حالت اندازه هرکدام از پیکسل‌ها به صورت جداگانه 2.4 میکرومتر خواهد بود. در حالت دوم، این سنسور می‌تواند 4 پیکسل را در یک پیکسل ترکیب کند و یک عکس 50 مگاپیکسلی با جزئیات بیشتر به شما ارائه دهد. خب دیگر چه خبر؟ خبر خوب این‌که شما قطعاً امکان عکاسی خیره‌ کننده 200 مگاپیکسلی را نیز به‌ همراه عکاسی 12 و 50 مگاپیکسلی خواهید داشت!

گلکسی اس 23 اولترا حالت ویدیویی جدیدی به نام Astro Hyperlapse را نیز به همراه دارد. دوربین اصلی جدید سامسونگ به لطف Adaptive VDIS تثبیت ویدیو را نسبت به دوربین اصلی قدیمی 108 مگاپیکسلی در اس 22 اولترا بهبود بخشیده است. این قابلیت حرکات را تجزیه و تحلیل و تقسیم‌بندی می‌کند و شرایط نور را به‌خوبی تشخیص می‌دهد. همچنین زاویه لرزشگیری در دوربین اصلی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا 2 برابر بزرگتر از گذشته است. ما از حدود 3 درجه در مقایسه با 1.5 درجه در گلکسی اس 22 اولترا صحبت می‌کنیم.

Galaxy S23 Ultra از سنسور 200 مگاپیکسلی استفاده می‌کند

دوربین های جانبی مشابه نسل قبل هستند

سه دوربین دیگر در پشت گلکسی اس 23 اولترا تا حد زیادی مشابه دوربین‌های گلکسی اس 22 اولترا هستند. من از یک دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری اپتیکال و گشادگی دیافراگم f/4.9، یک واحد تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری اپتیکال و گشادگی دیافراگم f/2.4 و در نهايت یک دوربین 12 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.2 صحبت می‌کنم. خوشبختانه سامسونگ این دوربین فوق‌ عریض را با فوکوس خودکار ارائه می‌کند.

در بخش عکس‌برداری سلفی نیز یک دوربین جلوی جدید وجود دارد که در تمام اعضای خانواده سامسونگ گلکسی اس 23 مشترک است. یک سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز به دیافراگمی با گشادگی f/2.2 و البته مجهز به فوکوس خودکار تا بهترین عملکرد را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

سامسونگ این‌بار برای رقابت همه‌جانبه‌ با رقبا، در سری Galaxy S23، برنامه Expert RAW خود را نیز به عنوان یک حالت عکاسی با مجموعه‌ای از امکانات به درون برنامه دوربین اصلی منتقل می‌کند. اگر تجربه استفاده از Expert RAW را داشته باشید، می‌دانید که این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر RAW را با مزایای پردازش چندین فریم و سطوح بالاتر جزئیات، HDR بهتر و کاهش نویز بهتر ضبط کنید. البته این قابلیت‌ها تا سطح 50 مگاپیکسلی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

صفحه نمايش Galaxy S23 Ultra

صفحه نمایش نسبت به نسل قبل تغییر چندانی نداشته است

بخش دیگری که تا حد زیادی نسبت به نسل قبلی دست نخورده است، صفحه‌ نمایش است. اما جای نگرانی نیست چون هنوز به نوع خود یک شاهکار محسوب می‌شود. من از پنل 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2x با وضوح 1440 در 3088 پیکسل و روشنایی 1750 نیتی صحبت می‌کنم. صفحه نمایشی که می‌تواند به صورت تطبیقی ​​از 1 هرتز تا 120 هرتز به‌روزرسانی شود. بنابراین جای شکی نیست که عملکرد سامسونگ در این بخش مانند گذشته تماشاییست!

اما چیزی که در این بخش تغییر کرده است، اضافه شدن یک تقویت کننده تجربه دیداری هوشمندتر است که می‌تواند محدوده رنگ و کنتراست نمایشگر را در سه شرایط مختلف نوری تنظیم کند. همچنین ارتقای معنی‌دار دیگر نیز مربوط به بخش محافظت از این صفحه است. گلکسی اس 23 اولترا برای اولین‌بار از شیشه محافظتی گوریلا گلس ویکتوس 2 در جلو و پشت بدنه خود بهره می‌برد.

گلکسی اس 23 اولترا

باتری گلکسی اس 23 اولترا نیز همانند نسل قبل است

یکی دیگر از مشخصات کلیدی که از گلکسی اس 22 اولترا بدون تغییر باقی مانده، ظرفیت و سرعت شارژ باتری آن است. سامسونگ همان ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی سابق را با همان حداکثر سرعت شارژ 45 واتی، در گلکسی اس 23 اولترا نیز ارائه می‌کند. البته این شرکت ادعا می‌کند که گلکسی اس 23 اولترا پس از 30 دقیقه به 65 درصد شارژ می‌رسد.

همچنین با توجه به جدیدترین اخبار، مشکلات سال‌های اخیر کوالکام حالا با اسنپدراگون 8 نسل 2 تقریبا برطرف شده و می‌توان عمر باتری بهتری را برای گلکسی اس 23 اولترا نسبت به گلکسی اس 22 اولترا انتظار داشت.

رنگ های سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

گلکسی اس 23 اولترا رنگ مشکی را به همراه سه رنگ جدید ارائه می‌دهد

برای تمایز دادن گلکسی اس 23 اولترا از گلکسی اس 22 اولترا، در نگاه اول شاید واضح‌ترین راه، شناخت از طریق تفاوت رنگ است. گلکسی اس 23 اولترا در سه رنگ جدید عرضه می‌شود که رنگ سبز، اسطوخودوس و کرم خواهند بود. البته رنگ قدیمی مشکی فانتوم نیز همچنان وجود دارد که کار شما را در شناخت اس 23 اولترا از نسل پیشین قطعاً سخت‌تر می‌کند! برای درک بهتر منظور من کافیست به تصویر زیر نگاهی بیاندازید!

گلکسی اس 23 اولترا در سمت راست و گلکسی اس 22 اولترا در سمت چپ
گلکسی اس 23 اولترا در سمت راست و گلکسی اس 22 اولترا در سمت چپ

گلکسی اس 23 اولترا فعلاً در چهار رنگ مشکی فانتوم، سبز، کرم و اسطوخودوس و حداکثر در چهار پیکربندی به بازار عرضه می‌شود. این پیکربندی‌ها از 256 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 8 گیگابایت رم شروع شده و نهایتاً به 1 ترابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم برای بهترین نسخه می‌رسند. دو نسخه 12/256 گیگابایت و 12/512 گیگابایت نیز برای کاربران علاقه‌مند وجود دارند.

قیمت پایه گلکسی اس 23 اولترا در اروپا از 1400 یورو و در ایالات متحده آمریکا از 1200 دلار شروع می‌شود. پرچم‌دار جدید سامسونگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟ راستی بررسی سامسونگ گلکسی اس 22 را نیز در نیونیوز1 از دست ندهید!

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و Gsmarena

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
Gsmarena
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا