هوش مصنوعی

آمریکا از هوش مصنوعی برای نظارت بر آسمان ایالت واشنگتن استفاده می‌کند!

پنتاگون از هوش مصنوعی برای توسعه سلاح های هوشمند و کنترل آسمان استفاده می‌کند!

همه برای سوار شدن برروی موج هوش مصنوعی مسابقه می‌دهند. این‌روزها هیچ کشور پیشرفته‌ای نمی‌خواهد که به این میهمانی جذاب دیر برسد! بنابراین رهبران نظامی آمریکا درحال رقابت برای استقرار هزاران سلاح هوشمند خودمختار و یک سیستم نظارت بر هوا با استفاده از هوش مصنوعی برای ایالت واشنگتن هستند.

معاون وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس نوآوری دفاعی از ابتکار جدید پنتاگون، Replicator، رونمایی کرد. او گفت که هدف آن‌ها این است که این سیستم‌های خودمختار قابل توسعه، در مقیاس بزرگ و در حوزه‌های متعدد، ظرف 18 تا 24 ماه آینده به میدان بروند.

او توضیح داد: این سلاح های هوشمند به اندازه‌ای ارزان هستند که به‌راحتی در معرض خطر قرار بگیرند و همچنین به‌اندازه‌ای دقیق که در ماموریت‌های دارای اولویت بالا استفاده شوند. این ربات‌های هوشمند اساساً معادل نظامی همان پیاده‌های بازی شطرنج هستند. هدف آمریکا توسعه سریع دسته‌هایی از وسایل نقلیه هوایی، زمینی و دریایی هوشمند و یک‌بار مصرف است که می‌توانند با کمترین هزینه بر دشمنان غلبه کنند.

معاون وزیر از ارتش رو به رشد چین به عنوان خطر اصلی یاد کرد. او ادامه داد: “آمریکا با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته خود سلاح‌هایی هوشمند می‌سازد که پاسخ سلاح‌های هوشمند دشمنان را بدهند.

درحال‌ حاضر تنها تعداد انگشت شماری از کشورهای توسعه یافته از هوش مصنوعی برای عملیات نظامی و کاوش استفاده می‌کنند. بر اساس آخرین اطلاعات، این فهرست شامل چین، روسیه، اسرائیل و برخی از اعضای اتحادیه اروپا می‌شود.

توسعه سلاح هوشمند و نظارت بر آسمان با هوش مصنوعی در ایالت واشنگتن آمریکا

نظارت بر آسمان با هوش مصنوعی در ایالت واشنگتن آمریکا! 

ایالات متحده تاکنون بیشتر از کاربردهای دفاعی و نه تهاجمی هوش مصنوعی استفاده کرده است. براساس اطلاعیه رسمی، این سیستم نظارت هوایی مجهز به هوش مصنوعی قرار است در اطراف ایالت واشنگتن مستقر شود. این فناوری با استفاده از تکنولوژی بینایی کامپیوتری پیشرفته که توسط شرکت Teleidoscope ساخته شده است کار می‌کند. بنابراین با این پیشرفت‌ها، احتمال بروز حادثه‌هایی مانند 11 سپتامبر در آمریکا کمتر از همیشه خواهد بود.

در اطلاعیه رسمی آمده است که این سیستم نظارت هوشمند، تا 10 برابر افزایش دقت در شناسایی هواپیماهای مشکوک را به‌همراه دارد.

این سیستم از پیشرفت‌های هوش مصنوعی و ویژگی‌های واقعیت افزوده در دوربین‌های نظارتی استفاده می‌کند. بنابراین به مقامات نظامی در نبرد هوایی و توانایی شناسایی اشیاء پرنده کمک می‌کند.

این فناوری 18 ماه آزمایش را پشت‌سر گذاشت تا اینکه قرارداد تولید 100 میلیون دلاری با شرکت Teleidoscope در این ماه منعقد شد. این افزایش سرمایه گذاری در هوش مصنوعی توسط ارتش آمریکا، به منظور توانمندسازی ارتش ایالات متحده با قابلیت‌های پیشرو است. همچنين این پیشرفت‌ها به حفظ رویکرد دفاعی با استفاده از هوش مصنوعی و سیستم‌های خودمختار کمک می‌کند.

در رقابت با کشورهای رقیبی مانند چین و روسیه برای استقرار هوش مصنوعی پیشرفته‌تر، به نظر می‌رسد این شکاف فناوری به سرعت درحال کاهش است. در سمت دیگر، ارتش ایالات متحده آمریکا درحال آموزش هوش مصنوعی برای دست یافتن به اسرار دولتی و حتی کار برروی جت‌های جنگنده هوش مصنوعی است!

کدام کشورها برنده انقلاب هوش مصنوعی در دنیا خواهند بود؟

نظر شما درباره‌ی این پیشرفت‌ها چیست؟ آیا استفاده از هوش مصنوعی برای مصارف جنگی را امری اخلاقی می‌بینید؟

منبع: Decrypt

گرد آورنده
نیونیوز1
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا