سلامت

۹ ماده غذایی برای افزایش تمرکز: متمرکز کردن ذهن!

با مواد خوراکی در دسترس تمرکز و حافظه خود را تقویت کنید!

آیا در تمرکز کردن مشکل دارید؟ اخبار منفی، نگرانی‌های خانوادگی و اتفاق‌های دور و اطرافتان تمرکز شما را می‌گیرد؟ احتمالاً احساس می‌کنید که مغز شما در حال فروپاشی است و دیگر توانایی تحمل هیچ فشاری را ندارد. اگر در چنین وضعیتی هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

مواد غذایی و بهبود حافظه

با رژیم غذایی سالم افزایش تمرکز را تجربه کنید!

ممکن است احساس کنید که نمی‌توانید آخرین مطالبی را که حفظ کرده‌اید به یاد بیاورید. اما اگر به شما بگوییم که با دهیدراته نگه داشتن بدن و تغذیه سالم تمرکزتان بیشتر می‌شود چه کار می‌کنید؟ با این روند سلول‌های مغز بهتر کار می‌کند و حواس شما پرت نمی‌شود. برخی مواد‌غذایی می‌توانند کمک کنند تا در شرایط متعادل‌تری قرار بگیرید.

۷ عادت سالم که از آلزایمر و سکته مغزی جلوگیری میکند!

مثلاً ممکن است وقتی سرکار هستید یا در خانه کسب و کار خودتان را مدیریت می‌کنید هر چیزی ذهنتان را بهم بریزد. برای مثال بسیاری از شرکت‌ها پس از کرونا کارمندانشان را به صورت دورکار استخدام می‌کنند. شاید برای برخی از آنها تمرکز کردن در محیط خانه مشکل باشد.

داشتن یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به: بهبود سلامتی، مدیریت اضطراب و کاهش خستگی کمک کند. در این مقاله، درباره موادغذایی و نوشیدنی‌هایی که به افزایش تمرکز کمک می‌کنند، صحبت خواهیم کرد.

آیا مواد غذایی در تمرکز کردن تاثیر دارند؟

تصور کنید گرسنه هستید، در این صورت دچار خستگی می‌شوید احساس ضعف می‌کنید و سردرد خواهید گرفت. اگر بدن خود را مانند یک ماشین در نظر بگیرید غذا یا میان وعده سوخت آن است. نتیجه می‌گیریم اگر از سوخت باکیفیت‌تر استفاده کنید ماشینتان عملکرد بهتری خواهد داشت.

افزایش تمرکز با موسیقی را تجربه کنید!

طبق گفته‌های دکتر اوما ناید غذا نقش مهمی در تمرکز و سلامت روان دارد. این روانپزشک درباره ارتباط مستقیم خوراکی‌ها و کمک به درمان افسردگی و اضطراب صحبت کرده است. او در کتاب (This Is Your Brain On Food) از چگونگی درمان این آسیب‌ها با موادغذایی صحبت می‌کند. برای مثال خوردن غذاهای نامناسب باعث معده درد، سطح انرژی پایین و بی‌حالی می‌شود.

بلوبری: ابرمیوه طبیعت!

بلوبری مزیت‌های سلامتی بسیاری دارد. با داشتن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، این میوه در برابر رادیکال‌های آزاد از بدن محافظت می‌کند. بلوبری کم کالری و حاوی مواد مغذی بسیاری است، که محبوبیت آن را چندین برابر می‌کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که سرعت زوال شناختی را کاهش می‌دهد. از آلزایمر در بزرگسالی پیشگیری می‌کند و می‌توان به صورت اسموتی هم آن را مصرف کرد.

مواد غذایی و بهبود حافظه

ماهی های چرب: بهبود تمرکز با غذاهای دریایی!

برای افزایش تمرکز می‌توانید ماهی‌ آزاد، ماهی تن، کاد و پولاک را در رژیم غذایی خود قرار دهید. علت فواید آن‌ها بخاطر وجود اومگا۳ و DHA است، که بر روی فرایند‌های توجه بسیار تاثیر می‌گذارند. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند: هفته‌ای دو بار انواع ماهی‌های چرب را مصرف کنید. فقط دقت داشته باشید که حجم جیوه این ماهی‌ها کم باشد.

مواد غذایی و بهبود حافظه

چای سبز: یک فنجان امتحان کنید!

چای سبز به علت داشتن کافئین و ال‌تیانین، تمرکز و سطح هوشیاری مغز را بالا می‌برد. از خواص ال‌تیانین، افزایش احساس‌آرامش، همزمان با هوشیاری بالا است. به عنوان یک نوشیدنی طبیعی بسیار انتخاب منطقی است. چای سبز باعث بهبود عملکرد در قشر کورتکس مغز می‌شود.

مواد غذایی و بهبود حافظه

قهوه: منبع غنی کافئین!

طبق بررسی‌های انجمن قهوه، ۷ نفر از هر ۱۰ آمریکایی هفته‌ای یکبار قهوه می‌نوشند؛ در حدود ۶۲ درصد از آن‌ها هر روز این نوشیدنی را انتخاب می‌کنند. یکی از بهترین زمان‌های نوشیدن قهوه در هنگام صبح است. مطالعات انجام شده در دانشگاه (Johns Hopkins) نشان می‌دهد که، مصرف کافئین باعث افزایش حافظه و حفظ کردن مطالب می‌شود.

افزایش تمرکز و بهبود حافظه

تخم مرغ: معجزه مواد غذایی!

تخم مرغ حاوی ماده مغذی به نام کولین است، که مانند بلوبری از زوال عقل جلوگیری می‌کند. با افزایش یافتن تریپتوفان، تولید سروتونین در بدن سرعت میابد. سروتونین خلق و خوی شما را متعادل‌تر می‌کند و کیفیت خواب را بهتر می‌کند.

مواد غذایی و بهبود حافظه

آجیل: بهبود خلق و خو!

آجیل‌ها برای عملکردهای شناختی مغز بسیار ضروری هستند. اسیدهای چرب موجود در آجیل‌ها باعث بهبود کارکرد مغز می‌شوند. سلنیوم، مس، روی و منگنز در این خوراکی‌های مغذی، وجود دارند. در نتیجه بر روی عملکرد عصبی بسیار تاثیر گذارند.

افزایش تمرکز با مواد غذایی

سبزیجات سبز: جلوگیری از آلزایمر!

کاهو، کلم بروکلی، اسفناج، کلم پیچ سبزیجاتی هستند که انرژی بسیار فوق‌العاده‌ای دارند. ترکیب یک سالاد حاوی سبزیجات برگ‌دار به همراه مرغ کباب شده یک رژیم غذایی عالی برای ناهار است. این وعده غذایی برای متمرکز نگه داشتن شما در طول روز مناسب می‌باشد. ارتباط بین ویتامین‌ K، لوتئین، نیترات و فیلوکینون با مغز نشان می‌دهد که در کاهش زوال عقل تاثیر دارند. مصرف به اندازه‌ی سبزیجات و توت‌ها از آلزایمر پیشگیری می‌کنند.

افزایش تمرکز

گوجه فرنگی: سرشار از آنتی اکسیدان!

گوجه‌فرنگی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های فراوان مثل لیکوپن از آسیب دیدن رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. این میوه قرمز منبع غنی از ویتامین C و A می‌باشد. می‌توانید در سالاد یا به صورت خام آن را میل کنید. از جدا کردن پوست گوجه فرنگی خودداری کنید چون حاوی مواد مغذی است.

افزایش تمرکز با مواد غذایی

شکلات تلخ: محرک حافظه و تقویت کننده مغز!

شکلات تلخ حاوی کافئین است و به افزایش تمرکز کمک می‌کند. کافئین یکی از شناخته شده‌ترین محرک‌ها برای حافظه است. اما سعی کنید در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. زیاده‌روی کردن می‌تواند اثرات مخرب و معکوسی داشته باشد. ویتامین‌های B6, B12‌ و E هم تاثیرات مثبتی در تسریع عملکرد تمرکز و توجه دارند.

افزایش تمرکز و بهبود حافظه

13 تمرین برای تقویت مغز: سلامت و عملکرد مغز خود را بهبود بخشید!

منبع: www.betterup.com

گردآورنده: نیونیوز۱

 

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا