سامسونگنقد و بررسی موبایل
موضوعات داغ

بررسی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا: هیولای 200 مگاپیکسلی!

گلکسی اس 23 اولترا دارای دوربین 200 مگاپیکسلی خیره کننده، عملکرد بسیار سریع و عمر باتری بسیار عالی است!

خلاصه نوشته
  • ماموریت ساخت یک گوشی پرچمدار بی‌نقص در اکثر مواقع همان ماموریت غیرممکن است! اما هر چندسال یک‌بار چیزی تولید می‌شود که لایق کلمه "بی‌نقص" باشد. بررسی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا به شما نشان می‌دهد که آیا سامسونگ دوباره یک دستگاه بی‌نقص ساخته یا خیر؟ این بررسی را در نیونیوز1 از دست ندهید!

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا، با دوربین فوق‌العاده 200 مگاپیکسلی خود، پرچمداران سامسونگ را به دنیای جدیدی وارد کرده‌ است. تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل دو نیز این‌بار برای پرچمدار سامسونگ اختصاصی شده و به بالاترین سرعت در پرچمداران اندرویدی رسیده است. در سمت دیگر عمر باتری فوق‌العاده و پیشرفت‌های One UI 5.1 نیز ستون‌های دیگر قدرت این پرچمدار هستند. همه این‌ها در کنار يک‌ديگر، از پرچمدار ویژه سامسونگ حالا یک هیولا می‌سازد! بنابراین بررسی کامل سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را در نیونیوز1 از دست ندهید!

به عنوان مقدمه باید بگویم که سامسونگ با معرفی Galaxy S23 Ultra یک ماموریت و ندای بسیار بلندپروازانه در بخش دوربین دارد. “با این دوربین عظیم 200 مگاپیکسلی، مرز‌های عکاسی با گوشی هوشمند را به سطح بالاتری ارتقاء بده!” اما آزمایش‌ها و بررسی ما چه می‌گویند؟ آیا تمام این هیاهوها حقیقت دارند؟ به‌زودی خواهید دانست!

بررسی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

بی‌شک در نگاه اول بزرگترین ارتقاء در پرچمدار جدید سامسونگ، در دوربین اصلی آن که حالا 200 مگاپیکسلی است دیده می‌شود. دوربینی که مشابه آن‌را در هیچ دستگاه دیگری حتی گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس نخواهید یافت. اما دیگر پیشرفت‌های گلکسی اس 23 اولترا شامل دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی واضح‌تر، تراشه جدید و انحصاری اسنپدراگون 8 نسل 2 که برای تولیدات سامسونگ ساخته شده است که عملکرد گرافیکی سریع‌تری را ارائه می‌دهد. همچنین نمایشگری خاص که برای استفاده از قلم مخصوص سامسونگ بهینه شده است. همه این‌ قابلیت‌ها با عمر باتری بیش‌تر که ناشی از بهینه‌تر شدن این دستگاه نسبت‌به نسل قبل است، جذاب‌تر نیز می‌شوند. پس بیایید هرچه‌ سریع‌تر بررسی گلکسی اس 23 اولترا را شروع کنیم!

طراحی گلکسی اس 23 اولترا

چند نکته کوچک اما مفید در مورد طراحی گلکسی اس 23 اولترا نسبت‌به نسل قبل وجود دارد. دوربین‌های پشتی این‌بار در مقایسه با گلکسی اس 22 اولترا کمی بزرگ‌تر هستند. همچنین صفحه‌نمایش نیز این‌بار کمی صاف‌تر شده است. البته هنوز یک انحنای ملایم در این پنل 6.8 اینچی وجود دارد. اما محوطه خمش باریک‌تری با سطح صاف‌تر به کار رفته که استفاده از قلم مخصوص را در حاشيه‌های دستگاه کمی راحت‌تر می‌کند.

بررسی اس 23 اولترا

می‌دانم که برخی طراحی کاملاً صاف و بدون خمیدگی را ترجیح می‌دهند. اما من وقتی Galaxy S23 Ultra را در دستم می‌گیرم، حس می‌کنم خمیدگی صفحه آن کمی حس برتری را به این دستگاه می‌دهد. تنها مشکل این است که گاهی اوقات لمس امکانات در لبه‌های نمایشگر دشوار است.

این‌بار گلکسی اس 23 اولترا سخت‌تر نیز ساخته شده است. زیرا این دستگاه اولین گوشی با شیشه کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس 2 است که تضمین می‌‌کند از جلو و پشت دستگاه در برابر خط و خش و ضربه بهتر از گذشته محافظت کند. با این حال، همچنان بهتر است از قاب‌های محافظ مناسب برای سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا استفاده کنید زیرا این پرچمدار یک گوشی ارزشمند محسوب می‌شود!

سامسونگ Galaxy S23 Ultra در چهار رنگ شامل مشکی فانتوم، سبز، کرم و اسطوخودوس عرضه می‌شود. من نسبت به رنگ سبز احساس بهتری دارم، زیرا برایم بیشتر از همه رنگ‌های دیگر جلوه می‌کند. بنابراین مدلی که ما در حال آزمایش آن هستیم نیز به همین رنگ است.

بررسی اس 23 اولترا

شایان ذکر است که اسلات سیم‌کارت، محفظه اسپیکر، پورت شارژ از نوع USB Type-C 3.2 و محفظه قلم S Pen مخصوص گلکسی اس 23 اولترا در پایین بدنه دیده‌ می‌شود.

سامسونگ این‌بار نیز از سازگاری با محیط زیست در طراحی اس 23 اولترا حمایت می‌کند. چگونه؟ در حقیقت این شرکت از مواد بازیافتی بیشتری برای این گوشی استفاده می‌کند. منظور من استفاده از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده برای پوشش داخلی S Pen و ماژول بلندگوی پایینی، بشکه های آب بازیافتی برای کلید کناری و کلید صدا و آلومینیوم بازیافتی برای سینی سیم‌کارت است.

با ابعاد 163.4 در 78.1 در 8.9 میلی‌متر، گلکسی اس 23 اولترا هم‌اندازه اس 22 اولترا است اما با وزن 234 گرمی خود کمی سنگین‌تر از آن پرچمدار با وزن 228 گرم محسوب می‌شود. در هر صورت هر دو دستگاه جزو سنگین‌ترین پرچمداران بازار هستند و این موضوع شاید برای برخی یک مسئله ناامیدکننده باشد.

نمایشگر Galaxy S23 Ultra

نمایشگر گلکسی اس 23 اولترا

سامسونگ Galaxy S23 Ultra به سادگی یکی از بهترین نمایشگرها را در هر گوشی هوشمند تاکنون دارد. این صفحه نمایش روشن و پر از رنگ است و در آزمون‌های ما بسیار خوب عمل کرد.

همانند گلکسی اس 22 اولترا، اس 23 اولترا نیز دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی اولد QHD با وضوح 3088 در 1400 پیکسل و حداکثر روشنایی اسمی 1750 نیت است. همچنین مانند نسل گذشته همان نرخ رفرش تطبیقی ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند که می‌تواند تا ۱ هرتز نیز کاهش یابد.

در طول آزمایش، کیفیت کلی تصاویر پنل اس 23 اولترا ما را بسیار تحت تأثیر قرار داد. زاویه دید وسیع و نور بسیار زیاد که حتی در نور مستقیم خورشید نیز نمایشگر را خوانا می‌کند، از ویژگی‌های جذاب این نمایشگر محسوب می‌شود.

نمایشگر Galaxy S23 Ultra

در آزمایش‌های ما، نمایشگر گلکسی اس 23 اولترا با میزان روشنایی متوسط ​​1225 نیت در محتوای HDR، دقیقاً پس از آیفون 14 پرو مکس با 1275 نیت روشنایی قرار دارد. البته صفحه نمایش گلکسی اس 23 اولترا رنگ‌های بیشتری را ارائه می‌دهد و 112 درصد از طیف رنگی DCI-P3 را در حالت طبیعی، در مقایسه با 83 درصد برای آیفون 14 پرو مکس، به نمایش می‌گذارد. هر دو پنل همچنین دقت رنگ بالایی دارند. گلکسی اس 23 اولترا با ثبت خطای رنگ 0.3 در تست Delta-E در حالت رنگ طبیعی و 0 در حالت Vivid عالی عمل می‌کند. در این بخش آیفون 14 پرو مکس نیز رقم 0.26 را ثبت کرد.

Galaxy S23 Ultra همچنین دارای یک ویژگی Vision Booster پیشرفته است که به شما امکان می‌دهد رنگ و کنتراست تصویر را با شرایط نور محیط تنظیم کنید. همچنین یک ویژگی راحتی چشم برای سهولت مشاهده نمایشگر در مدت زمان طولانی نیز وجود دارد.

عملکرد دوربین Galaxy S23 Ultra

عملکرد دوربین های گلکسی اس 23 اولترا

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا یک بازیگر است یا تعیین‌کننده قواعد بازی؟ بعد از انجام آزمایشات زیاد، من پاسخ را در بخش دوم سوال یافتم!

بیایید به مشخصات دوربین‌های گلکسی اس 23 اولترا نگاهی بیاندازیم:

  • دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال
  • تله‌‌فوتو 10 مگاپیکسلی، زوم 3X با لرزش‌گیر اپتیکال
  • تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی، زوم 10X با لرزش‌گیر اپتیکال
  • دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار

اما مزیت داشتن یک دوربین اصلی به این قدرتمندی چیست؟ این دوربین‌ 200 مگاپیکسلی درحقیقت چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ این سنسور می‌تواند در طول شب یا حتی روز 16 پیکسل را در یک پیکسل برای عکس‌های روشن‌تر و با جزئیات‌ بیش‌تر ترکیب کند. در این صورت عکس‌های نهایی رزولوشن 12 مگاپیکسلی خواهند داشت. یا می‌تواند 4 پیکسل مجاور را در یک پیکسل ترکیب کرده و در طول روز عکس‌های 50 مگاپیکسلی خیره‌کننده‌ای خلق کند. در حالت کامل نیز شما می‌توانید 200 مگاپیکسلی عکاسی کنید! این فقط یک عدد نیست؛ بلکه این رقم یعنی بیشترین جزئیات قابل تصور در یک تصویر شکارشده در یک گوشی هوشمند تاکنون!

عملکرد دوربین Galaxy S23 Ultra
عملکرد دوربین Galaxy S23 Ultra

ثبت تصویر در اندازه 200 مگاپیکسلی به شما این امکان را می‌دهد که پس از عکاسی، هر نقطه از عکس را به دلخواه خود برش دهید. بنابراین می‌توانید عکسی بدون از بین بردن جزئیات بگیرید.

در بخش دوربین سلفی نیز گلکسی اس 23 اولترا دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی جدید است که از بر روی کاغذ در مقایسه با دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی گلکسی اس 22 اولترا یک پسرفت محسوب می‌شود. اما سامسونگ به‌ لطف هوش مصنوعی بهتر همراه با حالت پرتره شب جذاب، به طور کلی وعده عکس‌های بهتری را با آن می‌دهد.

نمونه تصویر سلفی Galaxy S22 Ultra
نمونه تصویر سلفی Galaxy S22 Ultra
نمونه تصویر سلفی Galaxy S23 Ultra
نمونه تصویر سلفی Galaxy S23 Ultra

در این نمونه سلفی، گلکسی اس 22 اولترا تصویر روشن‌تری از صورت ایجاد می‌کند، اما من از جزئیات بیشتر در سلفی گلکسی اس 23، به ویژه در پیراهن، قدردانی می‌کنم. همچنین چمن در تصویر گلکسی اس 23 اولترا زیباتر به‌نظر می‌رسد.

لنزهای تله فوتو دوگانه 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 و 10 برابری و زوم دیجیتال 30 برابری نیز بسیار قوی محسوب می‌شوند. گزینه 100X Space Zoom نیز همچنان در دسترس است. اگرچه طبیعی است که نتایج آن احتمالاً با کمی کاهش کیفیت همراه باشند.

زوم 1 برابر با گلکسی اس 23 اولترا
زوم 1 برابر با گلکسی اس 23 اولترا
زوم 3 برابر با گلکسی اس 23 اولترا
زوم 3 برابر با گلکسی اس 23 اولترا
زوم 10 برابر با گلکسی اس 23 اولترا
زوم 10 برابر با گلکسی اس 23 اولترا
زوم 30 برابر با گلکسی اس 23 اولترا
زوم 30 برابر با گلکسی اس 23 اولترا
زوم 100 برابر با گلکسی اس 23 اولترا
زوم 100 برابر با گلکسی اس 23 اولترا

عکس‌های بالا از ساختمان از زوم یک برابری تا 100 برابری را بررسی کنید. جزئیات در زوم سه برابری و بخار خروجی از بالای ساختمان در سرمای یخ‌بندان و جزئیات در بزرگ‌نمایی های بالاتر به‌خوبی توانایی دوربین‌های زوم را در گلکسی اس 23 اولترا نشان می‌دهد.

در‌حالی‌که هم‌چنان به موضوع بزرگ‌نمایی می‌پردازیم، باید بگویم که در جایگاه مقایسه، رقابتی بین Galaxy S23 Ultra و Pixel 7 Pro از شرکت گوگل که یک دستگاه مدعی در بخش عکس‌برداری است، وجود ندارد. عکس‌های سامسونگ در زوم 30 برابری بسیار واضح‌تر هستند. همچنین آیفون 14 پرو و آیفون 14 ​​پرو مکس نیز فقط به زوم 15 برابری می‌رسند. بنابراین آن‌ها نیز در رقابت با اس 23 اولترا ناتوان هستند.

اما برای عکاسی پرتره چطور؟ در مقایسه عکاسی پرتره، همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید گلکسی اس 23 اولترا جزئیات واضحی را ارائه می‌کند بدون اینکه نور صورت را در زیر نور خورشید بیش از حد منتقل کند. اما در سمت دیگر می‌توان گفت که آیفون 14 پرو مکس کمی بیش از حد گرم است.

Galaxy S23 Ultra
Galaxy S23 Ultra
iphone 14 Pro Max
iphone 14 Pro Max

در مرحله بعد چند شیرینی کوکی برای یک آزمون عکس از غذا در نمای نزدیک داریم. رنگ‌های Galaxy S23 Ultra بیش از حد اشباع شده‌اند، در‌حالی‌که عکس‌های iPhone 14 Pro Max طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. تفاوت در رنگ‌های دقیق‌تر در تصویر آیفون مشهود است و سامسونگ در این سوژه بازنده است.

Galaxy S23 Ultra
Galaxy S23 Ultra
iphone 14 Pro Max
iphone 14 Pro Max

در عکس‌های زیر یک پیست اسکیت و نیز ورود نور مستقیم به لنز دوربین برای گلکسی اس 23 اولترا دردسر ایجاد می‌کند. اسکیت‌بازها و ساختمان‌های اطراف خوب به نظر می‌رسند اما یخ خالی از جزئیات به نظر می‌رسد. درحالی‌که آیفون 14 پرو مکس عملکرد بهتری در نشان دادن بافت در زمین یخی دارد. کنترل نور خورشید نیز در این دستگاه بهتر از سامسونگ صورت می‌گیرد.

Galaxy S23 Ultra
Galaxy S23 Ultra
iphone 14 Pro Max
iphone 14 Pro Max

اما در عکس پایین از فواره، گلکسی اس 23 اولترا در مقایسه با آیفون 14 پرو مکس شگفت‌انگیز عمل می‌کند. به‌طور واضح عکس سامسونگ روشن‌تر است و کار خود را به بهترین وجه انجام می‌دهد. اما تصویر آیفون 14 پرو مکس با جزئیات کمتر و رنگ‌مردگی همراه است.

Galaxy S23 Ultra
Galaxy S23 Ultra
iphone 14 Pro Max
iphone 14 Pro Max

بیایید ببینیم عملکرد دوربین‌های گلکسی اس 23 اولترا در نور کم چگونه است؟ به‌طور خلاصه باید بگویم عالی! حتی اگر در بعضی موارد نتواند رقبا را شکست دهد. عموماً تصاویر آیفون 14 پرو مکس در شب به طور کلی روشن‌تر است، اما گلکسی اس 23 اولترا در بسیاری از تصاویر جزئیات بهتری را ارائه می‌دهد.

البته گلکسی اس 23 اولترا در نور کم با عکس زیر از یک سگ که در خواب است، کمی پایین‌تر از انتظارات من عمل می‌کند. جزئیات بیش‌تر خز را در تصویر آیفون و در پتوی سمت راست می‌توانید ببینید. درحالی‌که عکس سامسونگ کمی تار است.

Galaxy S23 Ultra
Galaxy S23 Ultra
iphone 14 Pro Max
iphone 14 Pro Max

عکاسی از آتش یا شمع برای اکثر تلفن‌های دوربین‌دار یک چالش است، اما Galaxy S23 Ultra کار خود را در اینجا نیز به‌خوبی انجام می‌دهد. هم نما گرم‌تر و بهتر است و هم انعکاس آتش در درب شیشه‌ای بسیار جالب و مناسب پخش در فضای مجازی به نظر می‌رسد! در عکس آیفون 14 پرو مکس رنگ‌ها کمی کدرتر هستند.

Galaxy S23 Ultra
Galaxy S23 Ultra
iphone 14 Pro Max
iphone 14 Pro Max

در آخرین چالش حالت شب، من مبلمان خارج از خانه را هدف قرار دادم که فقط ماه به عنوان منبع نور بود. گلکسی اس 23 اولترا عکس روشن‌تری گرفت. اما آیفون 14 پرو مکس جزئیات بیشتری را در صندلی‌های حصیری ارائه می‌دهد.

Galaxy S23 Ultra
Galaxy S23 Ultra
iphone 14 Pro Max
iphone 14 Pro Max

اما وقتی دوربین گلکسی اس 23 اولترا سمت ماه بگردانید قطعاً تحت تأثیر قرار خواهید گرفت. عکس با زوم فضایی 100 برابری نقاط تیره‌تر و روشن‌تر را روی سطح ماه به‌خوبی نشان می‌دهد. داشتن گلکسی اس 23 اولترا تقریباً مانند داشتن یک تلسکوپ در جیب شماست!

نمونه عکس گرفته شده از ماه با گلکسی اس 23 اولترا
نمونه عکس گرفته شده از ماه با گلکسی اس 23 اولترا

سایر پیشرفت‌های دوربین شامل حالت هایپرلپس ستارگان برای گرفتن کلیپ از حرکات ستاره‌ها در آسمان شب، فوکوس خودکار پیشرفته و حالت نوردهی چندگانه برای ترکیب چندین فریم در یک تصویر است.

فیلم‌برداری با گلکسی اس 23 اولترا

فیلم‌برداری با گلکسی اس 23 اولترا

در بخش فیلم‌برداری، Galaxy S23 Ultra تثبیت‌کننده ویدیویی بهبود یافته را ارائه می‌کند. همچنین فیلم‌برداری اکنون به 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه (از 24 فریم در ثانیه) با زاویه بازتر برای ضبط (از 57 به 80 درجه) می‌رسد.

از آن‌جایی‌که این روزها همه در مورد تثبیت‌کننده تصویر در پرچمداران خود دغدغه‌مند هستند. باید بگوییم که احتمالاً در اکثر سناریوها آیفون 14 پرو مکس به صورت دستی برنده این مسابقه است.

اما هنگامی‌که از قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری در اس 23 اولترا در هنگام فیلم‌برداری صحبت می‌کنیم بهتر است مقایسه را با پایان باز رها کرده و از این بخش بگذریم! زیرا حرف زدن از چیزی که آیفون فاقد آن است امکان ندارد! با قابلیت زوم اپتیکال شما می‌توانید بدون از دست دادن جزئیات به سوژه‌های خود نزدیک‌تر شده و از آن‌ها فیلم بگیرید. شایسته است که اشاره کنیم، میکروفون زوم نیز در این‌جا به خوبی کار می‌کند.

عملکرد پردازشگر گلکسی اس 23 اولترا

عملکرد پردازشگر گلکسی اس 23 اولترا

امسال پرچمداران سامسونگ نسخه‌ای انحصاری از تراشه جدید کوالکام، به نام Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy، را در خود جای داده‌اند. سامسونگ ادعا می‌کند که این پردازنده می‌تواند حتی سرعت کلاک بالاتری نسبت به نسخه استاندارد این تراشه ارائه دهد و سرعت آن تا 3.36 گیگاهرتز می‌رسد.

سامسونگ همچنین وعده سریع‌ترین گرافیک موبایل دنیا را در یک گوشی می‌دهد! ماهم چندین آزمون بنچمارک را اجرا کرده‌ایم و نتایج بسیار قوی هستند. در واقع گلکسی اس 23 اولترا از نظر گرافیکی حتی آیفون 14 پرو و آیفون 14 ​​پرو مکس را نیز شکست می‌دهد!

آزمون Geekbench عملکرد CPU را در دو بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای اندازه گیری می‌کند. گلکسی اس 23 در این آزمون به‌راحتی گلکسی اس 22 اولترا را شکست می‌دهد. همچنین آیفون 14 نیز در بخش چند هسته‌ای (اما نه تک هسته‌ای) شکست می‌خورد. اگرچه تراشه‌ی A16 Bionic در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس هنوز سریع‌ترین تراشه موجود در این بخش است.

ما از 3DMark Wild Life برای آزمایش عملکرد گرافیکی دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنیم و اینجاست که S23 Ultra با عملکرد خود باز می‌درخشد. گلکسی اس 23 اولترا در تست Unlimited از آیفون 14 پرو مکس با سرعت 79 فریم‌درثانیه نسبت‌به 74 فریم‌درثانیه پیشی می‌گیرد. همچنین در تست سخت‌تر Extreme Unlimited نیز با کسب امتیاز 20.9، رکورد 20 فریم‌برثانیه آیفون را درهم می‌شکند.

عملکرد پردازشگر گلکسی اس 23 اولترا

در تست Adobe Premiere Rush ما یک فایل ویدئویی 4K را به 1080p تبدیل کرده و نتایج را زمان‌بندی می‌کنیم. برای گلکسی اس 23 اولترا انجام این آزمون 40 ثانیه طول کشید که 7 ثانیه سریعتر از اس 22 اولترا است. اما آیفون 14 پرو تنها 26 ثانیه و آیفون 14 پرو مکس به 30 ثانیه زمان برای انجام این آزمون نیاز دارند.

همچنین می‌توان گفت که اس 23 اولترا در هنگام ورود و خروج میان برنامه‌های باز در پس‌زمینه بسیار پاسخگو است. تنها تاخیری که متوجه شدیم، هنگام تلاش برای ویرایش یک عکس 200 مگاپیکسلی در برنامه گالری سامسونگ بود.

در مورد گیم‌پلی واقعی چطور؟ در Apex Legends که من بازی کردم گرافیک خیره‌کننده بود و کنترل‌ها بسیار پاسخ‌گو بودند. اس 23 اولترا هرگز سرعتش را کاهش نداد و من حتی بعد از نیم ساعت بازی متوالی، متوجه داغ شدن خاصی از سوی این دستگاه نشدم. در این بخش شایان ذکر است که گلکسی اس 23 اولترا دارای محفظه خنک‌کننده بخار بزرگ‌تری نسبت به گلکسی اس 22 اولترا است. بنابراین به‌همراه پردازنده جدید و بهینه، طبیعی است که در طول استفاده‌های سنگین، عملکرد پایدارتری را در عین گرمای کمتر مشاهده کنید.

عمر باتری و شارژ اس 23 اولترا

عمر باتری و سرعت شارژ اس 23 اولترا

گلکسی اس 23 اولترا همان باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با ظرفیت بالا را مانند اس 22 اولترا ارائه می‌دهد. اما به‌نظر می‌رسد سامسونگ این گوشی را از طریق نسخه مخصوص تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کارآمدتر از گذشته کرده است.

در تست باتری ما که شامل گشت‌و‌گذار مداوم در وب با روشنایی صفحه نمایش 150 نیتی از طریق اینترنت 5G است، اس 23 اولترا در حالت تطبیقی ​​(که در آن نوسازی تصاویر صفحه می‌تواند از 1 تا 120 هرتز بالا رود) بسیار عالی می‌کند. درواقع این دستگاه 12 ساعت و 22 دقیقه دوام آورد. حتی بهتر از این نتیجه، نتیجه‌ی حالت 60 هرتز است که باتری اس 23 اولترا 13 ساعت و 9 دقیقه دوام آورد. برای مقایسه باید بگوییم که گلکسی اس 22 اولترا تنها 10 ساعت و 18 دقیقه در آزمون باتری ما دوام آورده بود و آیفون 14 پرو مکس 13:39 دوام آورد.

برای شارژ، متاسفانه سامسونگ از همان شارژر سریع 45 واتی سنتی برای اس 23 اولترا نیز استفاده می‌کند. شاید این تنها ایراد مشهود در گلکسی اس 23 اولترا باشد. ما دوست داریم رقم‌های بالاتری ببینیم؛ زیرا برخی رقبا حتی پای خود را از توان 120 واتی نیز فراتر گذاشته و حتی به اعدادی فراتر‌ از 200 رسیده‌اند. از طرف دیگر، در تست شارژ ما گلکسی اس 23 اولترا در 30 دقیقه به 57 درصد شارژ رسید که کمتر از ادعای 65 درصدی سامسونگ است. امیدواریم روزی برسد که سامسونگ در این بخش نیز رقیبی چالش برانگیز برای سایر پرچمداران اندرویدی باشد.

عملکرد قلم مخصوص اس 23 اولترا چگونه است؟

عملکرد قلم مخصوص اس 23 اولترا چگونه است؟

به‌غیر از به حداقل رساندن خمیدگی نمایشگر برای استفاده راحت‌تر از قلم مخصوص، گویا هیچ ویژگی مهم جدیدی برای S Pen در گلکسی اس 23 اولترا وجود ندارد. اما این مورد لزوماً معنای بدی ندارد. قلم مخصوص سامسونگ همچنان فراتر از رقبا و ابزاری ارزشمند برای یادداشت برداری، طراحی و نقشه‌کشی است. همچنین آن‌را گزینه خوبی برای ویرایش‌های دقیق‌تر عکس یا حتی پیمایش در حین مطالعه می‌دانیم.

اگر می‌خواهید از وارد کردن رمز عبور یا اثر انگشت خلاص شوید، به‌راحتی می‌توانید روی دکمه S Pen ضربه بزنید تا قفل صفحه باز شود، اگرچه باید این ویژگی را در تنظیمات تنظیم کنید. برنامه Samsung Notes نیز دارای یک ویژگی همکاری جدید است که به کاربران امکان می‌دهد یادداشت‌های خود را به اشتراک بگذارند و این یادداشت‌ها توسط افراد مختلف به طور همزمان ویرایش شوند.

نرم‌افزار و ویژگی‌های خاص گلکسی اس 23 اولترا

نرم‌افزار و ویژگی‌های خاص گلکسی اس 23 اولترا

رابط کاربری جدید One UI 5.1 برای Galaxy S23 Ultra که بر روی سیستم عامل Android 13 اجرا می‌شود نیز تعدادی پیشرفت مفید را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، با Bixby Text Call، دستیار سامسونگ می‌تواند به تماس‌های دریافتی برای شما پاسخ دهد. درواقع می‌توانید پیام‌ها را از طریق گفتار به متن یا با تایپ صوتی منتقل کنید. دیدن این عملکرد بیکسبی بسیار جالب است؛ اگرچه تماس‌گیرندگان ممکن است در اولین باری که با آن مواجه می‌شوند، کمی شوکه شوند و باید به آنها توضیح دهید که ماجرا چیست!

همچنین یک گزینه جدید Modes (حالت‌ها) نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تنظیمات سفارشی در دستگاه خود برای جنبه‌های مختلف زندگی خود ایجاد کنید. مثلاً هنگامی‌که خواب هستید، یا درحال ورزش، رانندگی یا کار، دستگاه نیز برای فعالیت مذکور بهینه می‌شود. درواقع باید بگویم ویژگی حالت فوکوس iOS 16 را در نظر بگیرید، اما این‌بار در دستگاه سامسونگ! همچنین ویژگی‌های شخصی سازی بیشتری در One UI 5.1 وجود دارد، مانند سیستم ویجت بهبودیافته و برنامه‌ها و اقدامات توصیه شده برای زمان‌های مختلف روز.

بررسی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

قیمت و ارزش خرید

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا به تازگی با قیمتی حدود 70 میلیون تومان وارد ایران نیز شده است. بله این قیمت به‌اندازه‌ای عجیب است که دعوت می‌کنم فعلاً فراموشش کنیم و به قیمت جهانی نسخه های مختلف اس 23 اولترا نگاهی بیاندازیم! قیمت نسخه پایه گلکسی اس 23 اولترا با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی 1200 دلار است. این یعنی دو برابر فضای ذخیره سازی بیشتر نسبت‌به نسخه پایه گلکسی اس 22 اولترا که خبر خوبی است.

گلکسی اس 23 اولترا همچنین با 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم به قیمت 1400 دلار یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی و 12 گیگابایت رم با قیمت 1600 دلار نیز در دسترس است.

بر اساس مقایسه‌های گسترده‌‌ای که انجام دادیم، می‌توان گفت که این دستگاه قطعاً یکی از بهترین تلفن‌های دوربین‌محور و به طور کلی یکی از بهترین دستگاه‌های امسال(و شاید بهتر از همه آن‌ها) است. گردن به گردن با آیفون 14 پرو مکس رقابت و حتی در بسیاری نقاط بهتر از آن عمل می‌کند. بنابراین آیا همه اینها 1200 دلار ارزش دارد؟ به نظر من “بله!”

نقاط قوت و ضعف

بیایید ببینیم کره‌ای‌ها در اس 23 اولترا چگونه نتیجه گرفته و در چه نقاطی ضعیف و در چه نقاطی قدرتمند عمل کرده‌اند.

نقاط قوت

1️⃣🔹کیفیت ساخت عالی در یک طراحی بی‌نظیر

2️⃣🔹نمایشگر بسیار جذاب و روشن 120 هرتزی با دقت رنگ ستودنی

3️⃣🔹دوربین‌های شگفت‌آور در روز و شب

4️⃣🔹عملکرد پایدار به لطف تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2

5️⃣🔹عمر باتری بسیار عالی و سرعت شارژ قابل قبول

6️⃣🔹قلم مخصوص سامسونگ و قابلیت‌هایش

7️⃣🔹وعده پشتیبانی حداقل 4 ساله توسط سامسونگ

8️⃣🔹رابط کاربری هوشمند و غنی One UI 5.1

نقاط ضعف

1️⃣🔸نبود شارژر در درون جعبه و سرعت متوسط شارژ

 

جمع‌بندی

بر اساس تمام آزمایشاتی که انجام دادم، می‌توانم بگویم که Samsung Galaxy S23 Ultra در حال حاضر بهترین تلفن اندرویدی است که می‌توانید بخرید! نه‌تنها بهترین بلکه راه بسیار سخت و دشواری پیش‌ روی پرچمداران دیگر برای بهترین شدن باقی می‌گذارد!

بررسی گلکسی اس 23 اولترا

می‌توانم بگویم دوربین 200 مگاپیکسلی و سایر دوربین‌ها به سادگی خیره‌کننده هستند و سامسونگ واقعاً توانایی‌های خود را در مورد عملکرد در نور کم نیز ارتقا داده است.

می‌توانم بگویم اس 23 اولترا یک گوشی بسیار سریع است. به‌لطف تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی، این دستگاه تاکنون بهترین گوشی برای بازی است که دیده‌ام. خوشحال‌کننده‌تر این‌که برخلاف سیاست‌های پیشین سامسونگ، این دستگاه در تمام نقاط دنیا نیز با همین پردازنده عرضه می‌شود.

می‌توانم بگویم عمر باتری بیش‌ از 13 ساعته نیز یک پیشرفت جدی نسبت به گلکسی اس 22 اولترا محسوب می‌شود. بنابراین سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا قطعاً شایستگی این را دارد که پرفروش‌تر از نسل قبل باشد.

می‌توانم بگویم به ندرت و هر چند‌ سال یک‌بار، با فراهم شدن شرایطی مناسب از طرف تامین‌کنندگان در همه جهات، فرصتی پیش می‌آید که یک پرچمدار اندرویدی کامل و بی‌نقص در بازار ظاهر شود. و در نهايت می‌توانم بگویم گلکسی اس 23 اولترا نه تنها بهترین دستگاه اندرویدی تا به امروز است، بلکه همان هیولای کاملی است که به‌ ندرت ظهور می‌کند!

بررسی نیونیوز1 از سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا چطور بود؟ در پایان نظر شما را به امتیازات این دستگاه در بخش‌های مختلف که توسط تیم نیونیوز1 پس از بررسی‌های مختلف اعطا شده‌اند، جلب می‌کنم. شما چه امتیازی به این دستگاه جذاب می‌دهید؟!

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و Tomsguide

امتیاز موبایل از نظر تیم نیونیوز1

کیفیت نمایشگر - 9.5
دوربین - 9.2
پردازشگر و سخت‌افزار - 9.3
باتری و شارژدهی - 8.9
طراحی و ظاهر - 9.5
کیفیت ساخت - 9.4
قیمت و ارزش خرید - 8.4

9.2

ميانگين امتیاز از نظر نیونیوز1

تیم تکنولوژی و بررسی گجت‌ها در نیونیوز۱ بر اساس پارامترهای متفاوت امتیازی را برای هر گجت و دستگاه هوشمند در نظر می‌گیرد. این پارامترها شامل کیفیت دوربین، متریال ساخت و کیفیت بدنه، قدرت و بهینگی پردازنده، ظاهر و زیبایی، کیفیت تصویر و نمایشگر، رابط کاربری و... می‌باشد.

امتیاز کاربران: 4.85 ( 2 رای)

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
Tomsguide
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا