نقد و بررسی موبایل
موضوعات داغ

بهترین گوشی های پرچمدار 2023 به انتخاب نیونیوز1: قهرمانان در بخش اول!

با قهرمانان دنیای گوشی‌های هوشمند در سال 2023 به انتخاب نیونیوز1 آشنا شوید!

همیشه بهترین گوشی ساخته‌شده در یک شرکت، با عنوان گوشی‌ پرچمدار یا گل سرسبد محصولات آن شناخته می‌شود. این دستگاه‌ها از بالاترین سطح تکتولوژی روز بهره برده و امکانات خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. انتخاب برترین گوشی پرچمدار در واقع انتخاب یک دستگاه فوق‌العاده‌ از جمع بهترین‌ هاست. بنابراین همیشه این انتخاب سخت بوده و کمی نیز سلیقه‌آمیز است.

هر شرکت ممکن است در بخشی از مشخصات پیش‌رو باشد؛ اما در بخشی دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشد. انتخاب بهترین گوشی در دنیای رنگارنگ موبایل‌های هوشمند، انتخابی بسیار سخت است؛ خصوصاً که این دنیا هرروز بزرگ‌تر و متنوع‌تر می‌شود.

این پرچمداران پس از بررسی‌های مختلف، توسط اعضای تیم تخصصی تکنولوژی در نیونیوز1، در هر بخش انتخاب شده‌اند. صمیمانه مشتاقیم که بخش اول از لیست ده‌گانه‌ی بهترین موبایل‌های پرچمدار 2023 را برای شما آغاز کنیم. با ما همراه باشید!

گلکسی اس 23 اولترا: بهترین در مجموع

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

فکر نمی‌کنم لیستی از بهترین پرچمداران سال 2023 وجود داشته باشد که در آن نام گلکسی اس 23 اولترا دیده نشود! حقیقتاً به‌ هرسمتی از مشخصات این دستگاه نگاه کنید، روح یک ابرقهرمان در آن جاریست!

گلکسی اس 23 اولترا پردازنده‌ی اسنپدراگون 8 نسل 2 دارد؛ اما نسخه ارتقاء یافته آن که سایرین ندارند. گلکسی اس 23 اولترا نمایشگری خيره‌کننده دارد؛ اما با پشتیبانی از قلم مخصوص آن که سایرین ندارند. اس 23 اولترا دوربین‌های عالی دارد؛ اما با دوربین مخصوص زوم 10 برابری آن که سایرین ندارند. خلاصه بگویم! سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا تقریبا همه‌ی ویژگی‌های خوب دیگران را دارد اما با خصوصیاتی که سایرین ندارند.

گلکسی اس 23 اولترا

از توانایی‌های دوربین تا عمر باتری و از کیفیت صفحه‌ی نمایش تا پشتیبانی نرم‌افزاری عالی، به هر سویی که نگاه کنید، اس 23 اولترا کامل و تقریباً بی‌نقص عمل می‌کند. ما قبلاً به اندازه‌ی کافی از مشخصات گلکسی اس 23 اولترا سخن گفته‌ایم. بنابراین بیایید فقط از دلیل انتخاب این دستگاه به عنوان “بهترین گوشی هوشمند سال 2023″ صحبت کنیم.

گلکسی اس 23 اولترا: بهترین گوشی سال 2023

گلکسی اس 23 اولترا پرچمداری است که به‌سختی می‌توان از آن ایرادی گرفت. اگرچه رقبای سرسختی نیز دارد. درواقع شاید اگر قلم مخصوص سامسونگ نبود، کره‌ای‌ها در کسب این جایگاه متزلزل می‌شدند. اما وجود قلم مخصوص و خصوصاً هماهنگی بی‌نظیر آن با بهترین گوشی پرچمدار سامسونگ، مجموعاً از اس 23 اولترا یک دستگاه بی‌مانند می‌سازد. البته همان‌طور که گفتیم، قطعاً در سایر بخش‌ها نیز بهترین پرچمدار 2023 سامسونگ، عالی عمل می‌کند.

بررسی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا: هیولای 200 مگاپیکسلی!

همه این تعریف‌ها یعنی ما در نیونیوز1، انتخاب شایسته‌تری برای جایگاه بهترین پرچمدار 2023 نداریم. حقیقتاً گلکسی اس 23 اولترا لیاقت این جایگاه را دارد.

شیائومی 13 اولترا: برترین گوشی در بخش دوربین

شیائومی 13 اولترا: برترین گوشی در بخش دوربین در سال 2023

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، شیائومی پیشینه سامسونگ و اپل را ندارد. این شرکت تا چندی پیش به تولید گوشی‌های اقتصادی و ارزان قیمت معروف بود. اما در سال‌های اخیر چینی‌ها تلاش‌های بسیاری در جهت تغییر چهره‌ی خود داشته‌اند. اما نتیجه؟! شیائومی 13 اولترا، در رقابتی تنگاتنگ، حتی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را در بخش دوربین کنار می‌زند!

بله شیائومی اکنون پرچمدارانی می‌سازد که شانه‌به‌شانه‌ی رقبا در هر زمینه‌ای حرفی برای گفتن دارند. بهترین گوشی پرچمدار این شرکت، یعنی شیائومی 13 اولترا، نه‌تنها یک پرچمدار تمام عیار و تقریباً در اکثر نقاط رقیبی چالش برانگیز برای گلکسی اس 23 اولترا به‌شمار می‌رود؛ بلکه در بسیاری از بررسی‌ها در چندین بخش چینی‌ها از کره‌ای‌ها بهتر عمل کرده‌اند! یکی از این بخش‌ها توانایی‌های دوربین است.

شیائومی 13 اولترا

شیائومی برای کنار زدن رقبا در بخش دوربین، از یک سنسور بسیار بزرگ 1 اینچی مدل IMX989 ساخت شرکت سونی با رزولوشن 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این سنسور با مجموعه‌ای از بهترین تکنولوژی‌ها مانند دیافراگم متغیر همراه می‌شود تا مانندی نداشته باشد. این پرچمدار سه سنسور 50 مگاپیکسلی IMX858 نیز دارد که برای عکس‌برداری فوق‌عریض و تله‌فوتوی 3.2 و 5 برابری استفاده می‌شوند.

چینی‌ها برای زمین زدن تمام رقبا به قدرت سنسورهای ژاپنی اتکا نکرده‌اند. در سال‌های اخیر، آن‌ها از شرکت آلمانی لایکا نیز برای تامین لنزها و همچنین پشتیبانی نرم‌افزاری دوربین‌ها کمک می‌گیرند. لایکا یکی از معتبرترین نام‌ها در صنعت عکاسی به‌شمار می‌رود. بنابراین نتیجه تمام این تلاش‌ها، پرچمداری‌ است که از عصاره‌ی آرزوهای شیفتگان عکاسی با موبایل ساخته می‌شود!

کیت دوربین شیائومی 13 اولترا

شیائومی یک کیت مخصوص دوربین نیز برای برترین گوشی خود ساخته است. البته عاشقان عکاسی و علاقه‌مندان، باید آن‌را به‌صورت جداگانه‌ تهیه کنند.

اگر به دنبال انتخاب دیگری در این بخش هستید، نزدیک‌ترین رقبا به شیائومی 13 اولترا در بخش دوربین، گلکسی اس 23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس هستند.

آیفون 15 پرو مکس: بهترین گوشی در رابط و عملکرد کاربری

آیفون 15 پرو مکس: بهترین گوشی در رابط و عملکرد کاربری

بر کسی پوشیده نیست که سال‌هاست کوپرتینویی‌ها در بخش نرم‌افزار و هماهنگی بی‌نظیر سخت‌افزار با آن رقیبی ندارند. برترین گوشی در بخش عملکرد و رابط کاربری در لیست ده‌گانه ما، قطعاً نماینده‌ای از اپل خواهد بود؛ و چه نماینده‌ای بهتر از آیفون 15 پرو مکس؟!

وجود پردازنده‌ی A17 Bionic به عنوان قلب تپنده‌ی برترین گوشی هوشمند اپل و هماهنگی کم‌نظیر آن با iOS 17، آن‌را در این بخش بی‌رقیب می‌کند. بهبود عملکرد، بهره‌وری، ثبات و پایداری را می‌توان از اهداف اصلی iOS 17 به شمار آورد.

سیستم عامل iOS 17

اپل در جدیدترین نسخه‌ی iOS، علاوه‌بر رفع باگ و بهینه‌سازی کلی، دنیایی از ویژگی‌های جدید را در نظر گرفته است. همه‌ی این امکانات، آیفون 15 پرو مکس را در بخش رابط کاربری و عملکرد، بی‌رقیب می‌کند.

در بخش مشخصات، آیفون 15 پرو مکس از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدید با سنسور IMX903 سونی بهره می‌برد. این سنسور بزرگ‌تر از سنسور IMX803 موجود در آیفون 14 پرو مکس با سایز ۱/۱.۲۸ اینچ خواهد بود. سنسور IMX903 سایزی برابر ۱/۱.۱۴ اینچ دارد و از فرمت 14bit DNG RAW پشتیبانی می‌کند. وجود دوربین زوم قدرت‌مند نیز یکی دیگر از ویژگی‌های دوست‌داشتنی این دستگاه است.

بهترین گوشی در رابط و عملکرد کاربری در سال 2023

در نهایت اپل آیفون 15 پرو مکس را با فناوری جدید باتری انباشته، که در خودروهای الکتریکی استفاده می‌شود، عرضه می‌کند. باتری‌های این دستگاه می‌توانند چگالی انرژی بالاتری نسبت به باتری‌های موبایلی فعلی ارائه دهند. بنابراین اپل در برترین گوشی سال خود، در بخش باتری نیز حرفی باقی نگذاشته است.

ناتینگ فون 2: نوآورانه ترین گوشی پرچمدار

ناتینگ فون 2: نوآورانه ترین گوشی پرچمدار

یک بسته‌ی کامل از نوآوری! این بهترین توصیفی است که می‌توانم از ناتینگ فون 2 (و به‌طور کلی از گوشی‌های Nothing) داشته باشم. آقای کارل پی که یکی از بنیان‌گذاران برند وان‌پلاس است، در سال 2020 تصمیم می‌گیرد برند خود، Nothing، را پایه‌گذاری کند. نتیجه‌ی این تصمیم، ظهور یک برند خلاق و اقتصادی بود که سودای رقابت با اپل را دارد!

برای توصیف تولیدات این برند باید از واژه “نوآورانه” استفاده کرد. در واقع اکثر تولیدات Nothing از یک طراحی شفاف و خاص و مشخصات مطلوب در کنار قیمتی رقابتی بهره می‌برند. این رویکرد من را به‌یاد سال‌های ابتدایی برند وان‌پلاس می‌اندازد. گویا هدف کارل پی نیز تکرار همین تجربه‌ی خاص برند وان‌پلاس است که در سال‌های اخیر کمی فراموش شده‌ بود.

ناتینگ فون 2

بیایید به سراغ ناتینگ فون 2 برویم. اصلی ترین تفاوت Nothing Phone 2 با سایر دستگاه‌ها در بدنه‌ی پشتی آن است. این دستگاه دارای تعدادی چراغ LED است که این شرکت آن را “Glyphs” می‌نامد. این چراغ‌ها به روش‌های مختلفی چشمک می‌زنند تا شما را از تماس‌های دریافتی، پیام‌های متنی، اعلان‌های رسانه‌های اجتماعی و بسیاری از هشدارهای دیگر روی دستگاهتان مطلع کنند. رابط Glyphs در نسل دوم از 11 نوار LED تقسیم‌بندی شده با 33 حالت روشنایی پشتیبانی می‌کند.

نوآورانه ترین گوشی پرچمدار سال 2023

ناتینگ فون 2 از صفحه نمایش 6.7 اینچی و نرخ به‌روزرسانی 120 بهره می‌برد. این دستگاه دارای یک دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی با سنسور IMX615 سونی است. دوربین اصلی نیز دارای سنسور سونی IMX890 (رزولوشن 50 مگاپیکسلی) است.

ناتینگ فون 2 از چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می‌کند. باتری آن هم 4700 میلی آمپر ساعت است. نرم‌افزار این گوشی خاص، توسط Nothing OS 2.0 مبتنی بر اندروید 13 ساخته شده است. تیم Nothing از لحاظ قیمت نیز با برچسب 600 دلاری، بسیار رقابتی عمل می‌کند.

گلکسی زد فولد 5: بهترین گوشی تاشو

گلکسی زد فولد 5: بهترین گوشی تاشو در سال 2023

این‌روزها شرکت‌های مختلفی سعی می‌کنند که در تولید بهترین گوشی تاشو، خودی نشان داده و بدرخشند. هرچند پس از تلاش‌های فراوان، توليدات آن‌ها نهایتاً مانند شهابی است که لحظه‌ای در آسمان شب می‌درخشد و عبور می‌کند! بی‌شک ستارگان این آسمان، تولیدات سامسونگ هستند؛ و گل سرسبد آن‌ها نیز سامسونگ گلکسی زد فولد 5 محسوب می‌شود.

گوشی‌های تاشوی سامسونگ از سال ۲۰۱۹ تاکنون در بازار بوده‌اند. بنابراین در طول چهار سال، سامسونگ به پختگی بسیار زیادی در این زمینه دست پیدا کرده است. شاید شما نیز معتقدید که ارتقای ویژگی‌های گلکسی زد فولد 5 نسبت‌به نسل قبلی خود کم به‌نظر می‌رسد. اما هنوز هم به‌صورت کلی سامسونگ در اکثر نقاط، خود را از سایر شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولیدات تاشو جدا کرده است.

گلکسی زد فولد 5

سامسونگ هرسالانه دو گوشی تاشو را با فرم ظاهری متفاوت راهی بازار می‌کند. نمونه‌ی اقتصادی‌تر گلکسی زد فلیپ است که فرم تاشویی موسوم به صدفی دارد. اما زد فولد با فرم تا شدن عمودی، هرساله پرچمدار گوشی‌های تاشوی این شرکت محسوب می‌شود. بنابراین گلکسی زد فولد 5 نیز همین‌گونه است.

در زمینه مشخصات فنی، گلکسی زد فولد 5 از یک نمایشگر 7.6 اینچی با رزولوشن 1812 در 2176 پیکسل بهره می‌برد. در پشت دستگاه نیز یک نمایشگر 6.2 اینچی با رزولوشن 904 در 2316 پیکسلی قرار دارد. قلب تپنده این گوشی اسنپدراگون 8 نسل 2 است و انرژی خود را از یک باتری 4400 میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد.

برترین گوشی تاشو در سال 2023

کره‌ای‌ها می‌گویند در طراحی لولای زد فولد ۵ تغییرات مثبتی را اعمال کرده‌اند. به‌همین دلیل، اکنون فضای بین دونیمه‌ی صفحه نمایش در حالت تاشده، به کم‌ترین حد خود رسیده است. بنابراین گلکسی زد فولد 5 در این حالت فقط 13.4 میلی‌متر ضخامت خواهد داشت که عددی رقابتی به‌نظر می‌رسد. وجود قلم مخصوص S-Pen نیز از دیگر نقاط قوت این دستگاه خاص است که سایر رقبا از آن بی‌بهره هستند.

بخش دوم از لیست ده‌گانه بهترین گوشی‌های پرچمدار 2023 به انتخاب نیونیوز1 را از دست ندهید!

بهترین گوشی های پرچمدار 2023 به انتخاب نیونیوز1: قهرمانان در بخش دوم!

از شما ممنونیم که تا پایان بخش اول از لیست ده‌گانه‌ بهترین پرچمداران سال 2023 به انتخاب نیونیوز1 با ما همراه شدید. برای آشنایی با تمام این پرچمداران، حتماً به بخش دوم این مقاله نیز نگاهی بیاندازید!

شما چه دستگاه‌هایی را در هر بخش شایسته می‌دانید؟ به نظر شما جای چه دستگاهی در این لیست خالی است؟ منتظر دیدگاهتان هستیم!

گردآورنده: رسانه‌ی اینترنتی نیونیوز1

منبع
رسانه‌ی اینترنتی نیونیوز1
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا