فیلم و سریالنقد و بررسی فیلم و سریال
موضوعات داغ

معرفی و نقد و بررسی سریال بادهای تاریک 2022 Dark Winds: سریال جنایی و درام جذاب از تهیه کنندگان بازی تاج و تخت!

بادهای تاریک سریال جنایی و جدید از تهیه‌کنندگان و سازندگان بازی تاج و تخت و براساس کتاب رمان!

سریال بادهای تاریک (Dark Winds) محصول 2022 و از کمپانی و شبکه AMC در ژانر جنایی، رازآلود، هیجان‌انگیز و درام است. این سریال به تهیه‌کنندگی سازندگان بازی تاج و تخت (GOT) تهیه شده است. سریال بادهای تاریک براساس روایت یک رمان (کتاب داستان) شکل گرفته است. داستان این سریال در دهه 1970 میلادی و به‌طور مرموز پیش می‌رود که با یک سرقت آغاز خواهد شد. سرقتی که پس از آن حوادثی عجیب و قتل‌هایی رخ خواهد داد. گویا یک سحر و جادو تاریک یا شوم در راه است. نام بادهای تاریک (بادهای شوم) نیز متناسب با موضوع داستان این سریال انتخاب شده است. از دیگر مطالب مشابه دسته فیلم و سریال مجله نیونیوز1 مطلب سریال پیرمرد با ژانر هیجان‌انگیز و اکشن را از دست ندهید. در ادامه با معرفی، بررسی، مرور خلاصه داستان و لیست عوامل تولید و ستارگان سریال بادهای تاریک همراه نیونیوز1 باشید.

معرفی سریال بادهای تاریک 2022 Dark Winds: روایت جنایی و رازآلود جدید از AMC!

سریال بادهای تاریک یا بادهای شوم (Dark Winds) در تاریخ 12 ژوئن 2022 (22 خرداد 1401) شروع به منتشر شدن کرده است. گراهام رولند (Graham Roland) سازنده جک رایان (Jack Ryan) خالق این مجموعه تلویزیونی است. سریال بادهای تاریک هر هفته در روزهای یک‌شنبه منتشر می‌شود. داستان سریال بادهای تاریک در سال 1971 آغاز می‌شود و متمرکز با حوادث پیش‌روی دو افسر پلیس ادامه می‌یابد. این سریال در منطقه پارک قبیله ای ناواهو و ایالت آریزونا آمریکا فیلم‌برداری شده است. تا این لحظه 5 قسمت از فصل اول این سریال منتشر شده است. باتوجه به این‌که این سریال براساس کتاب رمان لیفرن و چی اثر تونی هیلرمن شکل گرفته است می‌تواند ادامه دار باشد. باتوجه به اخبار در دسترس قطعا سریال بادهای شوم فصل دوم خواهد داشت.

معرفی سریال بادهای تاریک 2022 Dark Winds: روایت جنایی و رازآلود جدید از AMC!

این سریال میانگین امتیاز 8 را از کاربران IMDB دریافت کرده است. آرای داوران رسانه Rotten Tomatoes نسبت به این سریال 100 درصد مثبت بوده است. در انتهای مطلب می‌توانید امتیاز تخصصی کارشناسان سینما مجله اینترنتی نیونیوز1 را به این سریال مشاهده نمایید. زان مک کلارن (Zahn McClarnon) در نقش جو لیفرن و کیووا گوردون (Kiowa Gordon) در نقش جیم چی دو ستاره اصلی سریال بادهای تاریک هستند و روایت کلی سریال به نوعی در دستان آنان است. این دو افسران پلیسی هستند که در پرونده‌های جنایی مقابلشان مجبور به چالش با عقاید و منطق خود خواهند شد. در ادامه با نقد و بررسی، مرور خلاصه داستان، تریلر و لیست عوامل تولید و ستارگان این سریال همراه نیونیوز1 باشید.

 

نقد و بررسی سریال بادهای تاریک 2022 Dark Winds: چالش‌های بومیان آمریکا در دهه 1970!

فیلم‌نامه سریال بادهای تاریک بر اساس کتاب رمان لیفرن و چی (نام دو شخصیت اصلی) اثر تونی هیلرمن (Tony Hillerman) شکل گرفته است. این کتاب در مجموع درمورد بومیان آمریکا و جامعه سرخ‌پوستان است. چالش‌های آنان در مواجه با بی‌عدالتی و قاون از متمرکزترین نکات داستان و سریال است. این موضوع با حوادث مقابل دو افسر پلیس روایت می‌شود که با پرونده قتل‌های مرموز رو‌به‌رو خواهند شد. نویسندگی سریال بادهای تاریک به نحوی بوده که مخاطب را وارد فرهنگ و اجتماع ناواهو و چالش‌های سیاسی موجود در آن دوره می‌کند. پیچیدگی‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دهه 1970 در قبایل بومی و در مقابله آنان با دولت فدرال به خوبی در سریال به نمایش درآمده است. این نکته بسیار نرم در داستان وارد شده و زیرپوستی بوده که قابل تحسین است.

نقد و بررسی سریال بادهای تاریک 2022 Dark Winds: چالش‌های بومیان آمریکا در دهه 1970!

فرهنگ و چالش‌های جامعه و قبایل بومی ناواهو سریال بادهای تاریک را به یک اثر منحصربفرد و خاص در ژانر جنایی و درام تبدیل کرده است. نگاه سریال به مسائل مهم و تحولات اجتماعی آن دوران از دید خود بومیان آمریکا بوده است. این موضوع حتی در انتخاب بازیگران سریال موثر بوده و تقریبا تمام بازیگران به جز تعداد اندکی از بومیان آمریکا می‌باشند. شاید پرونده‌های جنایی در طول داستان به اندازه نکات دیگر در فیلم‌نامه هم‌بستگی نداشته باشند. اما نگاه فرهنگی و اجتماعی این سریال آن را به یکی از بهترین و خاص‌ترین آثاز جنایی و درام تبدیل کرده است.

نقد و بررسی سریال بادهای تاریک 2022 Dark Winds: چالش‌های بومیان آمریکا در دهه 1970!

سریال بادهای تاریک با به چالش کشیدن عقاید و تفکرات دو افسر پلیس مخاطب را با خود هم مسیر می‌کند. آنان باید برای حل پرونده‌های پیش‌رویشان منطق خود را زیر پا گذاشته و با چالش‌های سحر و جادو دست و پنجه نرم کنند. کارگردانی سریال بادهای تاریک کیفیت رضایت‌بخشی را در در مقابل مخاطبان قرار داده است. ایفای نقش بازیگران اصلی این سریال نیز گیرا و رضایت‌بخش است. اما عنصر کاریزمای کارکترها در این سریال با اندکی ضعف مواجه بوده است. با این وجود فیلم‌نامه سریال پوششی بر تمام ضعف‌هایش است. کیفیت تولید و ترکیب کلی این سریال نیز وضعیت خوبی دارد. اتمسفر و طراحی صحنه‌های سریال بادهای تاریک تاثیرگذار و جذاب به تصویر کشیده شده است. ریتم و ضرب آهنگ روایت سریال سرعت متوسطی داشته و کند نیست. در ادامه با بررسی خلاصه داستان، تریلر و لیست عوامل تولید و ستارگان سریال بادهای تاریک یا بادهای شوم همراه نیونیوز1 باشید.

خلاصه داستان سریال بادهای تاریک 2022 Dark Winds

داستان سریال بادهای تاریک یا بادهای شوم (Dark Winds) با یک سرقت برنامه‌ریزی شده از ماشین زرهی حمل پول بانک آغاز می‌شود. جایی که دزدان با نقاب، بمب و هلیکوپتر در سرقتی بی‌رحمانه پیش از آن که حتی ماموران پلیس خبردار شوند، ماشین حمل پول را خالی می‌کنند. این سرقت از بانکی در گالوپ نیومکزیکو انجام می‌شود. سپس هلیکوپتر سارقان را می‌بینیم که از منطقه سکونت قبایل بومی ناواهو می‌گذرد. بعد از این سکانس داستان با پرش به سه هفته بعد روایت می‌شود. یک پیرمرد را می‌بینیم که بعد از دیدن هلیکوپتر احساس مریضی می‌کند. او پیش یک درمان‌گر و شفادهنده بومی می‌رود و این درمان‌گر یک پیرزن نابیناست. شفادهنده به او می‌گوید سحر و جادویی در کار است و نشانه آن بادهای شوم هستند. اما پیش از اتمام درمان و باطل کردن سحر نوه این پیرزن که دختری جوان است به همراه پیرمرد مریض به قتل می‌رسند. قتلی بی‌رحمانه که حتی چشم‌های مقتولان را از کاسه درآورده‌اند. پیرزن که تنها بازمانده این حادثه است شوکه شده و دیگر نمی‌تواند صحبت کند.

نقد و بررسی سریال بادهای تاریک 2022 Dark Winds: چالش‌های بومیان آمریکا در دهه 1970!

در ادامه مامور لیفرن را می‌بینیم که از بومیان ناواهوها است اما به دلیل همکاری‌اش با قانون و دولت از نزد مردم خود خائن خوانده می‌شود. او که به نظر دلسوز و حامی مردم خودش است به دلیل کشته شدن دو فرد از قبیله ناواهو پرونده را به دست می‌گیرد. به دلیل ارتباط این قتل‌ها به سرقت از بانک FBI نیز وارد عمل می‌شود. آنان جیم چی را به‌عنوان معاون و کمک لیفرن وارد پرونده می‌کنند. مامور ویژه FBI به نام ویتوور جیم چی را به عنوان چشم و گوش خود فرستاده است و اصلا اهمیتی برای قتل‌ها قائل نیست. صرفا هدف FBI حل پرونده سرقت‌ است. اما لیفرن به مردم خود اهمیت می‌دهد. پرونده‌های قتل تا جایی پیش خواهد رفت کی لیفرن و چی به اعتقادات و منطق خود شک خواهند کرد! در ادامه با مرور تریلر و لیست عوامل تولید و بازیگران سریال بادهای تاریک همراه مجله اینترنتی نیونیوز1 باشید.

نقد و بررسی سریال بادهای تاریک 2022 Dark Winds: چالش‌های بومیان آمریکا در دهه 1970!

تریلر سریال بادهای تاریک 2022 Dark Winds

در این بخش از مطلب جهت آشنایی شما با فضای سریال بادهای تاریک تریلر آن را قرار داده‌ایم.

 

لیست عوامل تولید و بازیگران سریال بادهای تاریک 2022 Dark Winds

كارگردانی سریال بادهای تاریک برعهده کریس ایر (Chris Eyre) و سانفورد بوک استور (Sanford Bookstaver) بوده است. گراهام رولند (Graham Roland) خالق اصلی سریال است. نويسندگان فیلم‌نامه مایا رز دیتلوف (Maya Rose Dittloff)، تونی هیلرمن (Tony Hillerman-کتاب داستان) و بیلی لوتر (Billy Luther) می‌باشند. تهيه‌كنندگان این سریال کاتلین دروز (Kathleen DeRose)، آن هیلرمن (Anne Hillerman) و شانا فیشر هوبر (Shana Fischer Huber) می‌باشند. موسيقى متن سریال اثر کوین کینر (Kevin Kiner) و مديريت فيلمبردارى برعهده پل الیوت (Paul Elliott) بوده است.

نقد و بررسی سریال بادهای تاریک 2022 Dark Winds: چالش‌های بومیان آمریکا در دهه 1970!

بازيگران اصلی سریال بادهای تاریک زان مک کلارن (Zahn McClarnon) در نقش جو لیفرن، کیووا گوردون (Kiowa Gordon) در نقش جیم چی، جسیکا ماتن (Jessica Matten) در نقش برنادت، دینا آلیسون (Deanna Allison)، راین ویلسون (Rainn Wilson)، الوا گوئرا (Elva Guerra)، یوجین بریو راک (Eugene Brave Rock)، نوح امریش (Noah Emmerich) و آملیا ریکو (Amelia Rico) می‌باشند.

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1

امتیاز سریال از نظر مجله اینترنتی نیونیوز1

کارگردانی - 8.7
ایفای نقش - 8.8
فیلم‌نامه - 8
ریتم و ضرب آهنگ - 7.1
تولید، تدوین و ترکیب - 7.9
جذابیت - 7.5
بودجه - 7.3
جلوه‌های ویژه - 7

7.8

میانگین امتیاز از نظر نیونیوز1

مجله اینترنتی نیونیوز1 امتیازی را براساس پارامترهای کارگردانی، ایفای نقش، فیلم‌نامه، ریتم و ضرب‌آهنگ، تولید، تدوین، ترکیب و جلوه‌های ویژه برای هر اثر سینمایی در نظر می‌گیرد که در این بخش قرار گرفته است. شما می‌توانید امتیاز خود به این اثر را نیز در این بخش وارد نمایید.

امتیاز کاربران: 4.45 ( 1 رای)

گرد آورنده
مجله اینترنتی نیونیوز1
منبع
نیونیوز1
مشاهده بیشتر

مدیر سایت: امیر بلادی

مدیر سایت و مجله اینترنتی نیونیوز۱، نویسنده و مترجم، زیست شناس دریا، مدیر استدیو مجهز صدا و تولید محتوی، صدابردار، آهنگساز و خواننده

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا