فیلم و سریالنقد و بررسی فیلم و سریال
موضوعات داغ

بررسی سریال پیرمرد 2022 The Old Man: روایت اکشن و هیجان انگیز پیرمردی که از گذشته خود فرار میکند!

تلاش پیرمرد برای فرار و زنده ماندن در سریال جذابی از FX و شبکه Hulu!

سریال پیرمرد (The Old Man) محصول 2022 و از کمپانی FX می‌باشد. این سریال در ژانر اکشن و هیجان‌انگیز با انتشار 4 قسمت ابتدایی‌اش توانسته بسیار محبوب ظاهر شود. داستان سریال درمورد یک مامور سابق سازمان سیا است که به مدت 30 سال است که هویت خود را تغییر داده و از گذشته‌اش دور شده است. این سریال به کارگردانی جان واتس که کارگردان سه‌گانه اخیر مردعنکبوتی بوده، پرداخته شده است. در ادامه این مطلب با معرفی،بررسی، مرور خلاصه داستان، درکنار تریلر و لیست عوامل تولید و ستارگان سریال پیرمرد همراه مجله اینترنتی نیونیوز1 باشید. از دیگر مطالب جذاب فیلم و سریال مطلب سریال فاخته‌های میدویچ و سریال آسمان شب را مطالعه نمایید.

معرفی و بررسی سریال پیرمرد The Old Man 2022: اکشنی پرهیجان از FX!

سریال پیرمرد یا The Old Man محصول 2022 در تاریخ 9 ژوئن (19 خرداد 1401) قسمت اول خود را منتشر کرد و به صورت هفتگی در روزهای پنج‌شنبه منتشر می‌شود. تا این لحظه 4 قسمت از این سریال منتشر شده و در فصل اول 8 قسمت خواهد داشت. این سریال محصول کمپانی FX و شبکه Hulu است. سریال پیرمرد به کارگردانی جان واتس و (Jon Watts-کارگردانه سه‌گانه مردعنکبوتی و فیلم ترسناک دلقک)، جت ویلکینسون (Jet Wilkinson) و زتنا فوئنتس (Zetna Fuentes) می‌باشد. جاناتان ای. استاینبرگ (Jonathan E. Steinberg) و رابرت لوین (Robert Levine) خالقان اصلی این سریال هستند.

بررسی سریال پیرمرد 2022 The Old Man: روایت اکشن و هیجان انگیز پیرمردی که از گذشته خود فرار میکند!

سریال پیرمرد در رسانه IMDB میانگین امتیاز 8.6 را از کاربران دریافت کرده است. همچنین آرای داوران رسانه Rotten Tomatoes به این سریال 94 درصد بوده است. در انتهای مطلب می‌توانید امتیاز تخصصی کارشناسان سینما مجله اینترنتی نیونیوز1 به این سریال را مشاهده نمایید. داستان این سریال در مورد یک مامور سابق سازمان سیا به همراه دو سگش است که ناگهان خود را در حال فرار از افرادی که می‌خواهند او را بکشند می‌یابد. پشت پرده گذشته مرموز این پیرمرد از نکات کلیدی روایت است که رفته، رفته در طول سریال بیان شده است. همین موضوع مخاطب را کنجکاو برای تماشا سریال نگه می‌‌دارد. همچنین حضور دو سگ تعلیم دیده به صورت حرفه‌ای از نژاد روت وایلر در سریال از جذابیت‌های چشم‌گیر آن است.

کارگردانی این سریال کیفیت بسیار خوبی داشته و هدف سازندگان را در سکانس‌های مختلف به مخاطب می‌رساند. سکانس‌های اکشن این سریال باورپذیر کارگردانی شده و هیجان خوبی را به مخاطب منتقل می‌کند. ایفای نقش بازیگران این سریال به خصوص جف بریجز (Jeff Bridges) در نقش اصلی یا پیرمرد و با نام دن چیس بسیار گیرا و جذاب بوده است. ریتم و ضرب آهنگ پیشرفت داستان سرعت متوسطی داشته و مخاطب را درگیر تماشا نگه می‌دارد. طراحی صحنه‌ها و قاب تصویر سریال اتمسفر قابل قبولی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. کیفیت تولید، تدوین و ترکیب این سریال نیز رضایت بخش است.

بررسی سریال پیرمرد 2022 The Old Man: روایت اکشن و هیجان انگیز پیرمردی که از گذشته خود فرار میکند!

خلاصه داستان سریال پیرمرد 2022 The Old Man

در ابتدای سریال پیرمردی را می‌بینیم که شب‌ها کابوس‌های مکرر می‌بیند. این پیرمرد دن چیس (جک) نام دارد و همسر خود را به دلیل بیماری اعصاب و ظاهرا آلزایمر از دست داده است. او که قبلا مامور سازمان سیا بوده است از شبکه جدا شده و با هویت جدید 30 سال از گذشته خود دور شده و در فرار بوده است. دن متوجه سرک کشیدن برخی به خانه‌اش می‌شود. او برای فهمیدن این موضوع شب را هوشیارانه می‌خوابد و سگ‌هایش یک نفر را دستگیر می‌کنند. دن وقتی متوجه می‌شود او تصمیم به کشتنش دارد پیش دستی کرده و او را می‌کشد. سپس با پلیس تماس می‌گیرد و خبر حمله یک فرد به خودش را می‌دهد و صحنه را جوری بازسازی می‌کند که مقصر جلوه نکند.

دن دختری به نام امیلی دارد که نگران اوست. یکی از همکاران سابق او به نام هارولد هارپر با او تماس می‌گیرد و به دن خبر می‌دهد که باید فرار کند و دیگر نمی‌تواند دخترش را ببیند. دن دو راه بیشتر ندارد یا باید فرار کند یا مقابله با مامورانی که هارپر می‌فرستد. هارپر آخرین هشدار را به دن می‌دهد اما دن مقابله و نبرد را خوب بلد است. در طول فرار دن با دخترش تماس می‌گیرد و به او می‌گوید شاید این آخرین تماسشان باشد. در ادامه ماموران به سراغش می‌آیند و او را دستگیر می‌کنند. اما دن می‌داند چه‌طور با آنان مقابله کند و خود رها کند.

بررسی سریال پیرمرد 2022 The Old Man: روایت اکشن و هیجان انگیز پیرمردی که از گذشته خود فرار میکند!

او خود را آزاد می‌کند و با هارپر تماس می‌گیرد و می‌گوید این 3 ماموری که کشته است تازه اول ماجراست و اگر افراد بیشتری را برای کشتنش بفرستند به همین سرنوشت دچار خواهند شد. این پیرمرد که نام اصلیش جک است راه مبارزه و کشتن را خوب بلد است. به تنهایی با ماموران و یک سازمان روبه‌رو خواهد شد آن‌هم در حالی که باید در سایه و مخفی بماند. جک یا دن چیس راهی سفری به سمت مراکش خواهد شد و در این مسیر دردسرهای فراوانی خواهد داشت. او به یکی از تحت تعقیب‌ترین افراد جهان تبدیل خواهد شد.

تریلر سریال پیرمرد The Old Man 2022

در این بخش از مطلب تریلر سریال پیرمرد (The Old Man) را برای شما قرار داده‌ایم. در ادامه با مرور لیست عوامل تولید و ستارگان این سریال همراه نیونیوز1 باشید.

 

لیست عوامل تولید و ستارگان سریال پیرمرد 2022 The Old Man

سریال پیرمرد یا The Old Man به كارگردانی جان واتس (Jon Watts)، جت ویلکینسون (Jet Wilkinson) و زتنا فوئنتس (Zetna Fuentes) پرداخته شده است. نويسندگان این سریال رابرت لوین (Robert Levine-به عنوان خالق اصلی)، دافنه زیتون (Daphne Olive) و توماس پری (Thomas Perry) می‌باشند.  تهيه‌كنندگان جف بریجز (Jeff Bridges)، رابرت لوین، و جاناتان ای. استاینبرگ (Jonathan E. Steinberg) می‌باشند.

بررسی سریال پیرمرد 2022 The Old Man: روایت اکشن و هیجان انگیز پیرمردی که از گذشته خود فرار میکند!

موسيقى متن این سریال اثر تی بون برنت (T Bone Burnett) و پاتریک وارن (Patrick Warren) و مديريت فيلمبردارى برعهده جولز اولافلین (Jules O’Loughlin) و شان پورتر (Sean Porter) بوده است. بازيگران اصلی سریال پیرمرد جف بریجز (Jeff Bridges) در نقش دن چیس، پژ وحدت (Pej Vahdat) در نقش فراز حمزاد جوان، جان لیتگو (John Lithgow) در نقش هارولد هارپر، عالی شوکت (Alia Shawkat )، E.J. بونیلا (E.J. Bonilla)، نور رازوکی (Noor Razooky)، بیل هک (Bill Heck)، گبنگا آکیناگبه (Gbenga Akinnagbe)، امی برنمن (Amy Brenneman) و میلو استین (Milo Stein) می‌باشند. از دیگر مطالب فیلم سریال مطلب فصل چهارم سریال وست ورلد را اینجا ببینید.

بررسی سریال پیرمرد 2022 The Old Man: روایت اکشن و هیجان انگیز پیرمردی که از گذشته خود فرار میکند!

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و رسانه IMDB

امتیاز سریال از نظر نیونیوز1

کارگردانی - 9.1
ایفای نقش - 8.5
فیلم‌نامه - 7.9
تولید، تدوین و ترکیب - 8.6
ریتم و ضرب آهنگ - 8
جلوه‌های ویژه - 6.6
بودجه - 6.7

7.9

میانگین امتیاز

مجله اینترنتی نیونیوز1 امتیازی را براساس پارامترهای کارگردانی، ایفای نقش، فیلم‌نامه، ریتم و ضرب‌آهنگ، تولید، تدوین، ترکیب و جلوه‌های ویژه برای هر اثر سینمایی در نظر می‌گیرد که در این بخش قرار گرفته است. شما می‌توانید امتیاز خود به این اثر را نیز در این بخش وارد نمایید.

امتیاز کاربران: 4.65 ( 1 رای)

گرد آورنده
مجله اینترنتی نیونیوز1
منبع
imdb
مشاهده بیشتر

مدیر سایت: امیر بلادی

مدیر سایت و مجله اینترنتی نیونیوز۱، نویسنده و مترجم، زیست شناس دریا، مدیر استدیو مجهز صدا و تولید محتوی، صدابردار، آهنگساز و خواننده

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا