فیلم و سریال

نقد و بررسی فیلم باربی Barbie 2023: هنرنمایی بازیگر کاریزماتیک مارگوت رابی!

در این مطلب با معرفی، نقد و بررسی، جزئیات و خلاصه داستان فیلم جدید و پرطرفدار باربی با نیونیوز1 همراه باشید.

عروسک محبوب باربی نخستین‌بار در سال 1959 در قفسه فروشگاه‌ها ظاهر شد. این عروسک طرفداران بسیاری پیدا کرد و لباس‌های بی‌شماری برای این مدل عروسک طراحی شد. سپس، در سال 2009 لایو‌اکشن باربی برای اولین‌بار ساخته و منتشر شد. اکنون در سال 2023 فیلم باربی منتشر شد و با نقدهای بسیاری مواجه شده است. در ادامه این مطلب با معرفی و نقد و بررسی باربی Barbie 2023 با مجله اینترنتی نیونیوز1 همراه باشید. در نیونیوز1 اخبار سینما و هالیوود را از دست ندهید.

معرفی فیلم باربی Barbie 2023: اثری که استقلال زنان را به تصویر کشید!

فیلم باربی (Barbie) محصول سال 2023 در ژانرهای ماجراجویی، کمدی، رمانتیک و فانتزی به کارگردانی گرتا گرویک (Greta Gerwig) می‌باشد. این لایواکشن جذاب درمورد معروف‌ترین عروسک جهان، باربی است‌. این اثر با سکانسی شبیه به فیلم یک ادیسه فضایی 2001 (A Space Odyssey) شروع می‌شود. مجموعه جدید باربی سکانس‌هایی از لذت و سرخوشی شخصیت باربی در دنیای باربی را نمایش می‌دهد. مضمون این فیلم استقلال زنان است، اما بسیار خنده‌‌دار، کمدی و سرگرم‌کننده است. باربی یک نماد فمینیستی است.

فیلم کمدی

جزئیات تولید و ساخت باربی

متل (Mattel) سازنده عروسک باربی است که با مشارکت برادران وارنر اسپانسر فیلم جدید هستند. سکانس‌های تبلیغاتی از همان ابتدای فیلم به چشم می‌خورند‌. بودجه ساخت این اثر 100 میلیون‌دلار بوده است که تاکنون بیش از یک میلیارددلار در سطح جهانی درآمد داشته است. مدت‌زمان باربی 1 ساعت و 54 دقیقه است. این اثر امتیاز 7.4 از 10 را در سایت IMDb دارد و 88 درصد از داوران رسانه محبوب Rotten Tomatoes از تماشای آن رضایت داشته‌اند. هم‌چنین 80 درصد از کاربران گوگل نیز این اثر را پسندیده‌اند. باربی در 21 جولای 2023 (برابر با 30 تیرماه 1402) منتشر شد.

خلاصه داستان Barbie 2023

داستان در سرزمین و دنیای صورتی باربی شروع می‌شود. جایی که همه زنان باربی و همه مردان کن هستند. همه‌چیز از پیش برای باربی تعیین شده است. او غذا نمی‌خورد، تمیزکاری نمی‌کند و باربی‌لند با انرژی زنانه اداره می‌شود. باربی‌ها در شغل‌ها و موقعیت‌های مختلفی از جمله پزشک، قاضی و دانشمند کار می‌کنند‌. کن که شخصیت کلیشه‌ای است، فقط برای خدمت به باربی در این‌جا حضور دارد.

Barbie 2023

تغییراتی در ظاهر و بدن باربی ایجاد می‌شود و او مجبور می‌شود از دنیای خود به دنیای واقعی سفر کند. او به همراه کن به لس‌آنجلس می‌رود و در آن‌جا انسان‌ها و روابط آن‌‌ها را می‌بینند. باربی می‌بیند که چگونه زنان در دنیای واقعی کنترل می‌شوند. از دیدگاه کن نیز مردان می‌توانند چیزی بیشتر از اشیاء باشند. مطلب جزئیات فیلم باربی با هنرنمایی مارگوت رابی پرفروش‌ترین اثر استدیو برادران وارنر! پیشنهاد ما به شما است.

تریلر فیلم باربی 2023

در این بخش از مطلب برای آشنایی شما با فیلم جدید مارگوت رابی، تریلر آن را قرار داده‌ایم.

 

نقد و بررسی فیلم باربی Barbie 2023

در لایواکشن باربی توجه فوق‌العاده‌ای به جزئیات شده است. لوازم جانبی و طراحی صحنه با دقت بسیاری صورت گرفته و طراحی لباس برعهده دو برنده اسکار بوده است. طراحی تولید برعهده نامزد شش اسکار، سارا گرین‌وود (Sarah Greenwood) بوده و دنیایی کاملا رنگارنگ و هوشمندانه طراحی کرده است. هم‌چنین فیلم‌برداری نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و سکانس‌های درخشانی خلق کرده است.

barbie

در فیلم جدید باربی شخصیت‌ها نسبت به دنیای اطراف خود آگاهی بسیار خوبی دارند. باربی وجود انسانی خود را می‌شناسد و متوجه می‌شود که تغییر، حتی در زمان چالش‌برانگیز نیز ضروری است. مسائلی مربوط به مردسالاری و فمینیسم موضوعاتی هستند که در فیلم باربی به آن‌ها پرداخته شده است. نقد و بررسی فیلم جنجالی اوپنهایمر 2023 پیشنهاد داغ نیونیوز1 به شما است.

اثر فانتزی

پیام فیلم شخصیت‌شناسی و خودشناسی است. یافتن خود و یافتن تعادل در زندگی مهم‌ است و در باربی به آن توجه شده است‌. در واقع، فیلم باربی بینندگان را به بازنگری از هنجارها و انتظارات جامعه به چالش می‌کشد. درحالی که شخصیت اصلی یک عروسک فانتزی و پلاستیکی است، اما فیلم به وضعیت انسان، نقاط ضعف و قوت پرداخته است. کارگردانی حرفه‌ای گرویک یک کاوش جدی در هویت، ساختار اجتماعی و داشتن شجاعت در پذیرش تغییر را به تصویر می‌کشد.

علیرغم سکانسهای بدون معنی، فیلم باربی بسیار خوش درخشید!

سکانس‌ها و صحنه‌هایی در باربی وجود دارند که مملو از رقص و موسیقی هستند‌. این سکانس‌ها گاهی بی‌معنی هستند و گویی می‌خواهند فقط زمان فیلم را طولانی‌تر کنند. اما علی‌رغم کاستی‌ها و کمبود‌ها در بخش نخست، پایان فیلم رویکرد متفاوتی را ارائه می‌دهد. در پایان، زنان و مردان براساس چیزهایی که آموخته‌اند به طور مشترکی جامعه خود را اصلاح می‌کنند. این سکانس تصویری از مشارکت جمعی و امید به آینده برای ایجاد دنیایی بهتر را نشان می‌دهد.

فیلم 2023

انتخاب بازیگران بسیار هوشمندانه بوده است!

انتخاب بازیگران در باربی بسیار هوشمندانه و دقیق صورت گرفته است. شخصیت جذاب و محبوب مارگو رابی (Margot Robbie) به عنوان ستاره اصلی فیلم بهترین انتخاب بازیگری است. این هنرمند حرفه‌ای و زیبا با موهای بلوند و چشمانی آبی، از نظر ظاهری و تکنیکی بهترین بازیگر برای این فیلم و نقش باربی است. او تعادل فوق‌العاده‌ای در حفظ طنز فیلم و پیش‌برد داستان ایجاد می‌کند.

بررسی Barbie 2023

رابی به طرز عالی دیالوگ‌های پیچده را مدیریت می‌کند و انرژی ایده‌آلی را در تماشاگران ایجاد می‌کند. عملکرد کلی او مطلوب و لذت‌بخش است. انتخاب رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) نیز به عنوان شخصیت کن مورد تحسین قرار گرفت. او دوست باربی است و می‌توان گفت دزد صحنه است. معرفی بهترین سریال‌های کمدی 2023 را در اینجا بخوانید.

لیست عوامل و بازیگران باربی 2023

گرتا گرویک کارگردان باربی است. او و همسرش نوآ بامباخ (Noah Baumbach) نویسندگان فیلم‌نامه این کمدی جذاب هستند. از بازیگران این اثر مارگوت رابی، ایسا رائه( Issa Rae)، کیت مک‌کینون (Kate McKinnon) و اما مکی (Emma Mackey) در نقش‌‌های باربی، رایان گاسلینگ، سیمو لیو (Simu Liu)، اسکات ایوانز (Scott Evans) و جان سینا (John Cena) در نقش کن در دنیای باربی‌لند هستند.

گلچینی از 10 عنوان بهترین سریال های سال 2023: بخش اول!

گلچینی از 10 عنوان بهترین سریال های سال 2023: بخش دوم!

 

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و IMDb

گرد آورنده
newnews1
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا