سامسونگموبایلنقد و بررسی موبایل
موضوعات داغ

بررسی سامسونگ گلکسی اس 22: پرچمداری مناسب برای پوشش همه نیاز ها

اگر در کلاس پرچمداران هزینه برای شما مهم است، بررسی سامسونگ Galaxy S22 را در نیونیوز1 از دست ندهید!

خلاصه نوشته
  • سامسونگ گلکسی اس 22 جدیدترین تلاش این شرکت کره‌ای برای ساخت یک گوشی هوشمند پرچمدار با قیمت مناسب است. اما آیا سامسونگ موفق به دستیابی به اهداف خود در این دستگاه شده است؟ ما در بررسی سامسونگ گلکسی اس 22 به این سوال پاسخ خواهیم داد.

شاید در نگاه اول این قضاوت درست باشد که سامسونگ گلکسی اس 22 فاقد ویژگی های برتر گلکسی اس 22 اولترا و صفحه نمایش بزرگتر گلکسی اس 22 پلاس است. اما اگر روی چیزهایی که گلکسی S22 ندارد بیش از حد تمرکز نکنیم، می‌بینیم این پرچمدار کره‌ای جذاب، چیز هایی در خود دارد که آن‌را برای یک بررسی مفصل ارزشمند می‌کند. گفتنی است که در انتهای این بررسی، تیم نقد و بررسی نیونیوز1 با در نظر گرفتن جوانب مختلف و قیمت این دستگاه، به بخش های مختلف آن امتیازاتی داده است. پس با نیونیوز1 در بررسی مفصل سامسونگ گلکسی اس 22 تا انتها همراه ما باشید!

یک راه بهتر برای فکر کردن در مورد گلکسی S22 این است که ارزش هایی که توسط آن ارائه می‌شود را در نظر بگیرید. مثلاً اگر این مدل را با قیمت مناسب آن انتخاب کنید، همان چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 را دریافت خواهید کرد که در گزینه های درخشان‌تر خانواده اس 22 سامسونگ پیدا می‌شود. در سمت دیگر شما حتی می‌توانید انتظار صفحه نمایش شفافُ روشن و همان تنظیمات دوربین چشمگیر Galaxy S22 Plus را داشته باشید. اما مهم‌تر از همه اینها، این است که گلکسی اس 22 در بسته‌ای عرضه می‌شوند که قیمتی کمتر از 800 دلار دارد! این یعنی 200 دلار ارزان‌تر از مدل گران‌تر در خانواده اس 22 سامسونگ.

گلکسی اس 22 برای آن‌ها که می‌خواهند تمام ویژگی‌‌ های ممتاز را در یک گوشی داشته باشند، مدل مناسبی نخواهد بود. اما در بررسی سامسونگ گلکسی اس 22 ما با دستگاهی آشنا شدیم که به اندازه کافی ویژگی‌ های سطح بالایی دارد که به‌ عنوان یکی از بهترین گوشی‌ های سامسونگ، به‌خصوص با این قیمت، قرار بگیرد. اگر تاحدودی به‌ دلیل افزایش قیمت دستگاه‌ های پرچمدار در تعویض گوشی خود صبر کرده‌اید، گلکسی اس 22 به شما یادآوری می‌کند که برای تهیه یک گوشی ممتاز نیازی به هزینه‌ های گزاف نیست. پس بیایید ببینیم سامسونگ چگونه با گلکسی اس 22 جذابیت می‌آفریند! بیایید از بخش طراحی شروع کنیم.

طراحی گلکسی اس 22

پس از آزمون و خطای سامسونگ با بدنه پشتی از جنس پلی‌کربنات برای گلکسی اس 21، حالا گلکسی اس 22 از نظر جنس‌بدنه ارتقا می‌یابد. این دستگاه جذاب، با یک نوار آلومینیومی در وسط و یک بدنه پشتی شیشه‌ای که از گوریلا گلس ویکتوس پلاس ساخته شده است، روانه بازار می‌شود. بنابراین قطعاً در این بخش بسیار امیدوارکننده‌تر از نسل پیشین خود عمل می‌کند. این مواد باید دوام دستگاه را تقویت کنند، اگرچه انداختن هر نوع شیشه روی سطوح سخت می‌تواند منجر به عواقب فاجعه‌باری شود. بنابراین توصیه می‌کنیم یکی از بهترین قاب‌ های گلکسی S22 را برای محافظت از گوشی جدید و ارزشمند خود تهیه کنید. این مواد جدید باعث می‌شود گلکسی اس 22 نسبت به گلکسی اس 21 FE (با جنس پلاستیکی) که با 100 دلار کمتر در دسترس است، گوشی پیچیده‌تری به نظر برسد.

بررسی سامسونگ گلکسی اس 22: پرچمداری مناسب برای پوشش همه نیازات

در سمت دیگر هرچند جنس‌ بدنه ممکن است متفاوت از پرچمدار سال گذشته (گلکسی اس 21) باشد، اما گویا طراحی تقریبا یکسان است. برای اثبات این ادعا دقیقاً می‌توان به ظاهر برش ماژول برای آرایه دوربین عقب اشاره کرد. در آن سه لنز عمودی روی‌هم در پشت تلفن در یک برآمدگی قرار دارند؛ که این ماژول با فریم دستگاه ترکیب می‌شود. تفاوت در این است که آرایه دوربین گلکسی S21 رنگ متفاوتی با بقیه قسمت های پشتی گوشی داشت. اما در گلکسی اس 22، سامسونگ این‌بار رنگ‌ها را مطابقت می‌دهد.

در مورد رنگ‌ها اگر صحبت کنیم، باید گفت که گزینه‌ های رنگی مشابهی با گلکسی اس 22 پلاس در دسترس است. ما از رنگ های مشکی‌فانتوم، سفیدفانتوم، سبز و صورتی‌طلایی و همچنین رنگ گرافیت، کرم، آبی‌آسمانی و بنفش صحبت می‌کنیم.

البته در اواخر ماه جولای، سامسونگ رنگ جدید بنفش‌بورا را نیز برای گلکسی S22 معرفی کرد که رنگ بسیار چشمگیری در این دستگاه محسوب می‌شود.

اگرچه Galaxy S22 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است (کوچکتر از پنل 6.2 اینچی در Galaxy S21) با‌ این‌ حال شما از جمع‌وجور و خوش‌دست بودن این گوشی شگفت‌زده می‌شوید. بنابراین مطمئناً استفاده از آن با یک دست آسان است و به اندازه کافی راحت در جیب قرار می‌گیرد. اگر شما نیز مانند من از گوشی‌ های بزرگ دوری می‌کنید، حالا به هر دلیلی مثل داشتن دست های کوچک و…، مطمئناً مشکلی در مورد Galaxy S22 وجود ندارد.

نمایشگر گلکسی اس 22

در ابتدا باید بدانید که سامسونگ به‌دنبال بهبود روشنایی صفحه نمایش در سری گلکسی S22 بود. اما درحالی که گلکسی اس 22 پلاس و اس 22 اولترا با حداکثر روشنایی 1750 نیت به رقم بسیار بهتری دست پیدا می‌کنند، اوج روشنایی 1300 نیتی گلکسی اس 22 جای افتخارکردن ندارد. در فضای رنگی SDR، با استفاده از نورسنج برای اندازه‌گیری حداکثر روشنایی اقدام کردیم. طی آن نتیجه نوری 672 نیتی بدست آمد. اگرچه با روشن بودن HDR، این میزان به 1152 نیت می‌رسد که تقریبا با رقم ادعایی سامسونگ برابری می‌کند. برای مقایسه این اعداد باید بگوییم روشنایی آیفون 13 هنگام آزمایش نمایشگر به 795 نیت رسید.

نمایشگر گلکسی اس 22

از نظر عملی، برای دیدن صفحه نمایش گلکسی اس 22 در زیر نور شدید خورشید مشکلی نخواهید داشت. اگرچه ممکن است مجبور باشید برای دریافت تمام جزئیات، روشنایی را تا آخر افزایش دهید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، فناوری Vision Booster سامسونگ نه تنها روشنایی، بلکه کنتراست رنگ را نیز تنظیم می‌کند. در نتیجه رنگ‌ها به دلیل ارائه تصاویر قابل مشاهده‌تر آسیب نمی‌بینند. این ویژگی مطمئناً به شما این امکان را می‌دهد که نمونه‌ عکس‌ هایی را که در یک روز روشن و آفتابی می‌گیرید بدون اشتباه در دیدن رنگ‌ها، بارها بررسی کنید.

وقتی صحبت از رنگ‌ها می‌شود، باید بگوییم که آن‌ها در پنل AMOLED گلکسی S22 بسیار واضح هستند. هنگامی که نمایشگر روی حالت طبیعی تنظیم می‌شود، صفحه نمایش گلکسی S22 حدوداً 110 درصد از طیف رنگی sRGB را نشان می‌دهد که با خروجی آیفون 13 مطابقت دارد. با انتخاب حالت Vivid می‌توانید حتی رنگ‌‌های بیشتری را در صفحه نمایش S22 دریافت کنید. هرچند که این به قیمت کاهش دقت‌رنگ تمام می‌شود. در حالت طبیعی، امتیاز 0.25 برای رقم Delta-E سامسونگ گلکسی S22 ثبت می‌شود. برای مقایسه، این رقم از امتیاز 0.26 آیفون 13 بهتر است. بنابراین از آنجایی که اعداد نزدیک به صفر دقیق‌تر هستند، می‌توان در این بخش نماینده سامسونگ را کمی بهتر دانست. مطمئناً هنگام تماشای ویدیوها نیز بر روی صفحه نمایش گلکسی اس 22 ناامید نخواهید شد.

گلکسی اس 22 یک برتری دیگر نیز نسبت به گوشی‌ های در محدوده قیمتی خود دارد. البته منظور از رقبا دستگاه هایی مانند آیفون 13 با قیمت 799 دلار و پیکسل 6 با قیمت 599 دلار هستند (در این مقایسه از این دو دستگاه استفاده شد). این برتری در بخش نوسازی تصویر وجود دارد. سامسونگ نرخ تازه‌سازی تصاویر 120 هرتز را برای پرچمدار خود انتخاب کرده است که به معنای اسکرول نرم‌تر در مقایسه با گوشی هایی مانند آیفون 13 است که در نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی ثابت مانده‌اند.

نمایشگر گلکسی اس 22

حتی نرخ تازه‌سازی 90 هرتز پیکسل 6 با آنچه که گلکسی اس 22 ارائه می‌کند هم‌خوانی و یارای رقابت ندارد. همچنین باید گفت که رقم تازه‌سازی تصویر Galaxy S22 می‌تواند تا 48 هرتز نیز کاهش یابد. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که عملکرد دستگاه در یک تصویر ثابت باشد. شرکت‌ها از این ترفند به عنوان راهی برای حفظ عمر باتری دستگاه استفاده می‌کنند.

عملکرد دوربین های گلکسی اس22

گلکسی اس 22 دارای همان تعداد دوربینی است که سامسونگ برای گلکسی اس 21 استفاده کرد. اما با برخی بهبود‌ های قابل توجه در سخت‌افزار، دوربین اصلی به جای رزولوشن 12 مگاپیکسلی که در گوشی سال گذشته بود، اکنون دارای رزولوشن 50 مگاپیکسلی است. این سنسور 23 درصد بزرگتر است تا نور بیشتری را وارد خود کند. زیرا سامسونگ برای بهبود عملکرد دوربین در نور کم تلاش می‌کند.

برای اینکه ببینم دوربین‌ های گلکسی S22 چقدر خوب عمل می‌کنند، گوشی جدید سامسونگ را در مقابل Google Pixel 6 و iPhone 13 قرار دادیم.

Galaxy S22
Galaxy S22
iphone 13
iphone 13

گلکسی S22 مطمئناً توانست جزئیات زیادی را در این عکس‌ها ثبت کند. جزئیاتی که دوربین آیفون 13 قادر به تشخیص آن نبود. با این حال، یک مشکل در رنگ های تصاویر این دستگاه وجود دارد. به طور مثال می‌توان به مسائل مربوط به تعادل رنگ سفید اشاره کرد. اگرچه آنقدر مهم نیست، اما عکس آیفون 13 تعادل بهتری با رنگ‌ های واقعی‌تر دارد.

Galaxy S22
Galaxy S22
Pixel 6
Pixel 6

گلکسی اس 22 زمانی که آن‌را در برابر پیکسل 6 آزمایش کردیم، کمی بهتر عمل کرد. تصویر این میوه‌فروشی یک عکس چالش‌برانگیز است که فضای سرپوشیده در پیش‌زمینه با نور پس‌زمینه یک روز روشن و آفتابی در دنیای بیرون، دوربین این دو دستگاه را با ایجاد تناقض به چالش می‌کشد. پیکسل 6 در تلاش برای متعادل کردن نوری که از پس‌زمینه وارد می‌شود، شفافیت پیش‌زمینه را از دست می‌دهد. در واقع نتیجه یک تصویر سایه‌دار است که در آن میوه‌ها از شفافیت‌رنگ لازم برخوردار نیستند. این میوه‌ها در عکس گلکسی S22 بسیار واضح‌تر هستند و پس‌زمینه آفتاب‌گرفته کنتراست خوبی را برای عکس ایجاد می‌کند.

عکسبرداری گلکسی اس 22 در شب چگونه است؟

Galaxy S22
Galaxy S22
Pixel 6
Pixel 6

تمرکز گلکسی اس22 روی چیزی که سامسونگ آن را «شب نگاری» می‌نامد، به حالت شب نیز جلوه خوبی می‌دهد. در یک عکس از چند حیوان عروسکی نشسته روی یک نیمکت، با تنها نور ایوان نزدیک که صحنه را روشن می‌کند، کره‌ای‌ها وظيفه تصویربرداری را خوب انجام می‌دهند. شما می‌توانید هر عروسکی را در این سه‌گانه با نور ضعیف تشخیص دهید، حتی خرس سیاه در عکس Galaxy S22 از تاریکی بیرون می‌آید. اما تلاش پیکسل 6 خرس را در سایه رها می‌کند. همانطور که گفتیم، گلکسی S22 در اینجا نیز با رنگ‌ها مشکل دارد. خانه در پس‌زمینه در عکس سامسونگ بیش از حد درهم است. یا به‌طور مثال، رنگ سبز درخشش بسیار روشنی دارد که پیکسل 6 این‌گونه نیست.

طبق بررسی، به طور کلی عملکرد دوربین های Galaxy S22 در نور کم و بدون نور راضی‌کننده است. اما این عکس‌ها با یک فاصله قابل تشویق، بهتر از عکس‌ هایی نیستند که سایر تلفن‌ های دوربین‌دار تولید می‌کنند. همچنین مشکلات شایع سامسونگ در مورد رنگ‌ های بیش‌ازحد فاقد دقت، در Galaxy S22 نیز وجود دارد.

مشکل دقت رنگ مانند سایر دستگاه های سامسونگ، در گلکسی اس 22 نیز وجود دارد

Galaxy S22
Galaxy S22
iphone 13
iphone 13

به عنوان نمونه، این عکس مجسمه قورباغه‌ای که در روز روشن عکاسی شد را ببینید. هر دو مدل Galaxy S22 و iPhone 13 عکس‌ها به اندازه کافی قوی هستند. اما آیفون 13 کمی بهتر از رنگ های مختلف استفاده می‌کند. گیاهان سبز اطراف قورباغه به اندازه‌ای اشباع نشده است که آزاردهنده باشد و گل های بنفش تا حدی روشن‌تر هستند. این قورباغه همچنین در عکس گلکسی اس 22 در مقایسه با رنگ‌ های عمیق‌تری که آیفون 13 موفق به ثبت آن‌ها شده است، کمی کدر به نظر می‌رسد.

لنز تله‌فوتو با زوم 3 برابری، شاید خاص ترین ویژگی در گلکسی اس 22 باشد

لنز اصلی تنها لنزی نیست که تغییرات را در گلکسی S22 تجربه می‌کند. سامسونگ با لنز تله‌فوتو نیز تغییراتی را ایجاد کرد و رزولوشن سنسور را از 64 مگاپیکسل به 10 مگاپیکسل کاهش داد. اما برای قضاوت زود است. زیرا سامسونگ به جای زوم هیبریدی که در گلکسی اس 21 استفاده کرد، از زوم اپتیکال 3 برابری در این دستگاه استفاده می‌کند. بنابراین هنگامی که برای مشاهده دقیق‌تر زوم می‌کنید، نتیجه عکس‌ هایی واضح‌تر و دقیق‌تر هستند.

Galaxy S22
Galaxy S22
Pixel 6
Pixel 6

این عکس از خط افق را در نظر بگیرید که با حداکثر زوم اپتیکال 3 برابری برای Galaxy S22 و با استفاده از زوم دیجیتال برای پیکسل 6 گرفته شده است، زیرا تلفن Google به لنز تله‌فوتو مجهز نیست. در واقع، قابلیت زوم در گلکسی اس 22 خاص‌ترین ویژگی آن است. زیرا گوشی های زیادی با لنز تله‌فوتو با این کیفیت و با این قیمت پیدا نخواهید کرد.

عکس Galaxy S22 به طور قابل درکی واضح‌تر است. در‌حالی‌که Pixel 6 فقط می‌تواند قایق‌ها را در پیش‌زمینه در فوکوس نگه دارد. اما همه چیزهای دیگر کمی مبهم است.

Galaxy S22
Galaxy S22
Pixel 6
Pixel 6

اما تفاوت‌ها با بزرگ‌نمایی بیشتر خود را نشان می‌دهند. پیکسل 6 در زوم 7 برابری به حداکثر توانایی خود می‌رسد و در حالی که عکس خوبی است، باید با نویز زیاد و نبود جزئیات مطمئن بسازید. اما گلکسی S22 یک بار دیگر جزئیات بیشتری دارد. برای مثال می‌توانید حروف را در ساختمان تا حدی مشخص کنید. همچنین آسمان آبی به اندازه عکس پیکسل 6 دانه‌دانه نیست.

Galaxy S22

اگر بخواهید، می‌توانید زوم در گلکسی اس 22 را ادامه دهید و با کمک قابلیت زوم سوپر رزولوشن گوشی، تا 30 برابر جلو بروید. البته در این حالت بهتر است از سه‌پایه برای گرفتن عکس ثابت استفاده کنید. زیرا این نمای‌نزدیک با دستانی که میلرزند احتمالاً نتیجه قابل توجهی ایجاد نمی‌کند.

دوربین اولتراواید گلکسی S22 از خجالت رقبا در می آید!

Galaxy S22
Galaxy S22
iphone 13
iphone 13

دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض گلکسی اس 22 بدون تغییر به نظر می‌رسد. هرچند شاید فکر می‌کنید عدم تغییر در این بخش نگران‌کننده باشد. اما فکر می‌کنم اگر عکس هایی مانند عکسی که می‌بینید گرفته باشد، از دوربین اولتراواید نیز شکایتی نخواهید کرد. احتمالا این عکس همان نمونه نادری است که در آن گلکسی اس 22 با رنگ بهتر از آیفون 13 می‌درخشد! گویا آمریکایی‌ها رنگ آبی و به طور کلی تصویر دوربین اولتراواید را کمی بیش‌ از حد کدر کرده‌اند. البته این فقط یک نمونه‌ عکس است که در آن نماینده سامسونگ از میدان دید 120 درجه موجود در لنز فوق عریض عالی استفاده می‌کند. بنابراین شاید در شرایط دیگر داستان طور دیگری رقم بخورد و تمام شرایط را مساوی با نتیجه بالا درنظر نگیرید!

کیفیت عکاسی پرتره در Galaxy S22 راضی کننده است

Galaxy S22
Galaxy S22
iphone 13
iphone 13

سامسونگ یک قابلیت تشخیص نقشه عمق استریو توسط هوش‌مصنوعی را برای عکس‌ های حالت پرتره که در آن هوش‌مصنوعی سوژه را از پس‌زمینه بهتر جدا می‌کند، معرفی می‌کند. بنابراین ما قابلیت‌ های پرتره گلکسی اس 22 را در این حالت با چندین گوشی رقیب آزمایش کردیم تا ادعای سامسونگ را بسنجیم. اما عکس این دختر به اندازه کافی گویای چیزی است که سامسونگ روی میز آورده است. از آنجایی که قضاوت در تصاویر پرتره سخت است، کار آن را به شما می‌سپاریم! اما با این حال برای اطلاع شما، باید بگویم من از رنگ پوست گرم‌تر در عکس آیفون بیشتر قدردانی می‌کنم.

Galaxy S22
Galaxy S22
iphone 13
iphone 13

هنگام تست سلفی گرفته شده توسط دوربین جلوی 10 مگاپیکسلی گلکسی اس 22، جلوه پرتره را روشن کردیم. باز هم، دوربین سامسونگ کار را به‌ خوبی انجام می‌دهد و سوژه را به خوبی از پس زمینه جدا می‌کند. اما تصویر بیشتر از چیزی که نماینده رقیب تولید می‌کند، کدر شده است.

با تمام اینها باید گفت که دوربین‌ها به وضوح در گلکسی S22 بهبود یافته‌اند. به خصوص در مورد عکس‌ها در نور کم و عکس های پرتره این پیشرفت دیده می‌شود. اما مشکل سامسونگ این است که در این بازه قیمتی رقبای زیادی در بخش دوربین تلفن همراه دارد که فقط آیفون 13 و گوگل پیکسل 6 نیستند. اما همانطور که گفتیم به طور کلی دوربین‌ های گلکسی اس 22 خوب هستند. سامسونگ هنوز هم در مجموع از نظر رنگ‌ها پیشرفت‌ هایی دارد که بخواهد از رقبای خود پیشی بگیرد.

مرور قابلیت های فیلم برداری گلکسی اس 22

اما به قابلیت های فیلم‌برداری گلکسی اس 22 برسیم. این گوشی می‌تواند فیلم‌برداری 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه و ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه را ضبط کند. تثبیت‌کننده تصویر دیجیتال ویدئو، ضبط ثابت با حداقل لرزش را نوید می‌دهد. همچنین قابلیت قاب‌بندی خودکار می‌تواند حداکثر 10 نفر را شناسایی و ردیابی کند و به طور خودکار فوکوس را تغییر دهد.

فیلمبرداری گلکسی اس 22

یک نکته جالب در مورد عکاسی گلکسی اس 22 این است که به دلیل چیپست‌های متفاوتی که سامسونگ استفاده می‌کند، کیفیت فیلم‌ها به دلیل این موضوع، تفاوت اندکی در بین کشورها دارد. البته این تفاوت با حجم اندک در بخش تصویربرداری نیز دیده می‌شود.

همچنین شایان ذکر است که سامسونگ به‌روزرسانی‌ های نرم‌افزاری خوبی را منتشر می‌کند. این آپدیت‌ها می‌توانند پردازش عکس گوشی‌ هایش را همراه با موارد دیگر تنظیم کنند. به‌عنوان مثال، به‌روزرسانی نرم‌افزاری ژوئن 2022، وضوح و کنتراست بهتر عکس‌ها را نوید می‌دهد. حالت پرتره نیز بهتر می‌شود. همچنین سامسونگ می‌گوید که استفاده از حافظه را هنگام فیلمبرداری بهبود بخشیده است.

عملکرد پردازشگر گلکسی اس 22 در مقایسه با رقبا چطور است؟

در این بررسی نماینده سامسونگ از اسنپدراگون 8 نسل 1 پشتیبانی می‌کند که همان چیپست موجود در سایر مدل های اس 22 است. اما در ایران شاید اکثر افراد نسخه‌ی دیگر با تراشه اگزینوس را در بازار بيابند. گفتنی است که در بسیاری از نقاط جهان، سامسونگ از چیپست های Exynos 2200 خود استفاده می‌کند. البته این شرکت اشاره می‌کند که در خانواده گلکسی اس 23 این رویکرد تقریبا پایان یافته و کاربران تقریبا در سرتاسر جهان از چیپست های ساخت آمریکایی‌ها استفاده خواهند کرد. این خبر به‌نظر خوب است. زیرا تراشه های اسنپدراگون که تولید کوالکام است، برخی از بهترین عملکرد هایی را که از یک گوشی اندرویدی انتظار می‌رود، ارائه می‌دهند.

بیایید به سراغ بنچمارک‌ها برویم. در Geekbench 5 که عملکرد کلی را اندازه‌گیری می‌کند، گلکسی S22 امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای را به ترتیب 1204 و 3348 به دست آورد. این ارقام مشخصا بهتر از گوگل پیکسل 6 مجهز به تراشه تنسور با ثبت نتایج 1029 و 2696 آن در همین اپلیکیشن است.

اما مشکل سامسونگ و در واقع همه سازندگان تلفن های اندرویدی این است که تراشه موبایل های اپل عموماً عملکرد بهتری در بنچمارک‌ها دارند. به طور مثال در Geekbench، آیفون 13 امتیاز تک هسته‌ای 1684 و نتیجه چند هسته‌ای 4129 را ثبت کرد. بگذارید در اینجا از گلکسی اس 22 دیگر حرفی نزنیم و به سراغ بخش دیگر برویم!

عملکرد پردازشگر گلکسی اس 22 چطور است؟

به بخش گرافیکی که برسیم، نتایج در تست های گرافیکی بسیار بهتر است. جایی‌که گلکسی S22 در تست Wild Life Unlimited 3DMark نتیجه 60 فریم‌درثانیه را تولید کرد. این رقم بهتر از نتیجه 56 فریم‌درثانیه ثبت شده توسط آیفون 13 است. همچنین بسیار جلوتر از 34 فریم‌درثانیه که پیکسل 6 تولیدکرده محسوب می‌شود.

بیایید در محله بعد به طور سنتی با یکی از آزمایش های دنیای واقعی نماینده کره‌ای‌ها را با اپلیکیشن Adobe Premiere Rush برای تبدیل یک ویدیوی 4K به رزولوشن 1080p تست کنیم. گفتنی است که گلکسی اس 21 سال گذشته بیش از 1 دقیقه طول کشید تا این کار را به پایان برساند. اما گلکسی اس 22 این زمان را به 47 ثانیه ارتقاء می‌دهد. البته این زمان هنوز بسیار بیشتر از زمان 26 ثانیه‌ای آیفون 13 است. اما باید بگوییم که سریعتر از نتیجه 49 ثانیه‌ای است که پیکسل 6 ثبت می‌کند.

احتمالاً می‌دانید که گوشی پرچمدار سامسونگ مجهز به تکنولوژی 5G است. گلکسی اس 22 می‌تواند به هر دو شبکه mmWave و زیر 6 گیگاهرتز متصل شود. گلکسی اس 22 از مودم اسنپدراگون X65 استفاده می‌کند که تا زمانی که X70 در پایان سال 2022 عرضه شود، برترین مودم کوالکام محسوب می‌شود.

عمر باتری و سرعت شارژ اس 22

اندازه صفحه نمایش تنها چیزی نیست که از Galaxy S21 به Galaxy S22 کوچک می‌شود. در واقع باتری کوچکتری نیز در مدل امسال وجود دارد. سامسونگ از باتری 3700 میلی آمپر ساعتی به‌جای باتری 4000 میلی آمپر ساعتی نسل گذشته استفاده می‌کند. شاید سامسونگ امیدوار بود که چیپست کارآمدتر و یک ارتقاء دیگر در نمایشگر تطبیقی ​​عمر باتری گلکسی S22 را بهبود ببخشد. اما مشخصا این تصمیم سامسونگ، تقریبا یک اشتباه محاسباتی بزرگ بود. منظور ما را در بخش نقاط قوت و ضعف و نمرات تیم نیونیوز1 به این دستگاه بهتر متوجه خواهید شد!

عمر باتری و شارژر اس 22

صفحه نمایش گلکسی اس 22 را روی 150 نیت تنظیم کردیم و آن را با روشن کردن اینترنت از طریق داده های تلفن همراه (در این مورد 5G) آزمایش کردیم. آن‌قدر گشت‌وگذار کردیم تا زمانی‌که شارژش تمام شود. گلکسی اس 22 زمان 7 ساعت و 51 دقیقه عمر باتری را ثبت کرد. این نتیجه کمی بیشتر از دو ساعت فاصله با یک تلفن هوشمند معمولی محسوب می‌شود. هرچند نتایج با نرخ تازه‌سازی تطبیقی ​​با زمان 8 ساعت و 2 دقیقه کمی بهبود پیدا می‌کند. اما در هر دو حالت نتايج هنوز از چیزی که ما از گوشی ممتازی مانند گلکسی S22 انتظار داریم کمتر است.

از نظر استفاده روزمره، گلکسی اس 22، شما را در طول روز تقریبا راضی می‌کند. چند ساعت آزمایش فشرده که شامل بازی، پخش ویدئو و سایر فعالیت‌ هایی بود که نرخ تازه‌سازی گوشی را آزمایش می‌کرد، میزان شارژ باتری را از 97 درصد به 77 درصد کاهش داد. خب به نظر همه چیز درست است. اگرچه تلفن های اپل عموماً عمر باتری بیشتری دارند. به طور مثال آیفون 13 در تست باتری ما 10.5 ساعت دوام آورد.

گلکسی اس 22 پیشرفت های بزرگی را که اس 22 پلاس در بخش شارژر از آن بهره می‌برد، ندارد. برادر بزرگتر از شارژر سیمی 45 واتی پشتیبانی می‌کند، در‌حالی‌ که گلکسی اس 22 با شارژر 25 وات کار می‌کند. در نتیجه، یک گلکسی S22 با باتری خالی می‌تواند پس از نیم ساعت به 60 درصد شارژ برسد. این درحالی است که S22 Plus با وجود باتری بزرگ‌تر در این زمان نیم ساعته، حوالی 70 درصد شارژ می‌شود. البته این نتیجه هنوز سریعتر از آیفون است که پس از 30 دقیقه تنها می‌تواند به 51 درصد شارژ برسد.

نرم افزار و ویژگی های خاص Galaxy S22: کم نظیر در پشتیبانی! 

گلکسی اس22 با رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ بر روی اندروید 12 عرضه می‌شود. البته برنامه بتا برای One UI 5 برای دارندگان گلکسی S22 از زمان نگارش این مقاله در دست اجرا است. این به‌روزرسانی، مبتنی بر اندروید 13 بوده و باید اواخر سال 2022 منتشر شود. اگر شما تکرار های قبلی One UI سامسونگ را دوست دارید، این نسخه به‌خوبی برای شما مناسب است. به‌خصوص که سامسونگ ویژگی های شخصی‌سازی و حفظ حریم خصوصی را اضافه کرده است. بنابراین می‌توانید ببینید کدام برنامه‌ها مجوز درخواست می‌کنند و به این ترتیب مدیریت دسترسی به آن مجوزها کمی ساده‌تر است.

نرم افزار و ویژگی های خاص Galaxy S22

داستان اصلی اما در این بخش افزایش پشتیبانی نرم‌افزاری سامسونگ است که با خانواده Galaxy S22 شروع می‌شود. این سازنده گوشی در حال حاضر وعده چهار سال به‌روزرسانی نرم‌افزار اندروید را به اضافه پنج سال پشتیبانی امنیتی داده است. این موضوع گلکسی اس 22 را به سطح پشتیبانی طولانی مدت اپل می‌رساند که مدت زیادی یکتا بوده است. همچنین از هر سازنده گوشی اندرویدی دیگری، حتی اگر گران‌تر هم باشند، پیشی می‌گیرد. نکته خوشحال‌‌کننده‌تر این است که سامسونگ آن چهار سال به‌روزرسانی اندروید را به پرچمداران سال گذشته نیز تعمیم می‌دهد. بنابراین از قضا دارندگان گلکسی S21 که کمتر تمایلی به ارتقا به مدل امسال خواهند داشت نیز با شنیدن این خبر خوشحال می‌شوند.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کرد، حسگر اثر انگشت در گلکسی اس 22 است که دقیقاً در زیر نمایشگر مانند مدل های قبلی سامسونگ قرار دارد. این حسگر را باید بسیار پاسخ‌گو نامید و به‌‌راحتی می‌توان آن‌را مکان‌یابی کرد. تقریبا هیچ تأخیر یا اشتباه‌خوانی‌ مکرری مانند آنچه که هنگام استفاده از Pixel 6 باید تحمل کرد، وجود ندارد. این یعنی یک امتیاز دیگر برای سامسونگ! البته در این بخش از اپل حرفی نمی‌زنیم. در آیفون‌‌ها اصلاً حسگر خواننده اثر انگشت پیدا نخواهید کرد. بنابراین سامسونگ واقعاً و واقعاً در اینجا از یک مزیت ستودنی برخوردار است.

قیمت و ارزش خرید

فروش گلکسی S22 از فروردین ماه سال جاری در بازار ایران آغاز شده است. بنابراین پس از چندین ماه چه در بازار جهانی و چه در بازار ایران، قیمت این دستگاه در حال حاضر در یک محدوده تعادلی قرار دارد. اما بیایید با بررسی قیمت جهانی این دستگاه در زمان معرفی و مقایسه آن با رقبا شروع کنیم.

قیمت گلکسی اس 22 در بازار جهانی و برای مدل پایه با 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، از 799 دلار شروع می‌شود. اما کاربران می‌توانند آن را با 50 دلار دیگر به نسخه 256 گیگابایتی تبدیل کنند. درست همان نسخه‌ای که ما برای این بررسی انتخاب کردیم.

برای در نظر گرفتن قیمت گلکسی S22 در برابر رقبا، باید گفت که قیمت پرچمدار سطح پایه سامسونگ برابر با آیفون 13 است. اما تلفن‌ های اندرویدی مشابه مانند پیکسل 6 با هزینه 599 دلاری و وان پلاس 10 تی با هزینه 649 دلاری، با قیمت کمتری در دسترس هستند. اما به سراغ بازار ایران که بیاییم، ماجرا کمی تفاوت دارد. در بازار ایران با توجه به وجود رقبای اقتصادی‌تر چینی، کار سامسونگ گلکسی اس 22 کمی گره می‌خورد. با این وجود این دستگاه در ایران و در زمان نگارش این بررسی (1401/6/16) قیمتی در حدود 28 تا 32 میلیون تومان با توجه به نسخه های مختلف حافظه و گارانتی های مختلف دارد.

آیا گلکسی اس 22 به نسبت قیمت خود ارزش دارد؟

نقاط قوت و ضعف

بیایید ببینیم کره‌ای‌ها در این دستگاه چگونه نتیجه گرفته و در چه نقاطی ضعیف و در چه نقاطی قدرتمند عمل کرده‌اند.

نقاط قوت

1️⃣🔹کیفیت ساخت عالی در یک طراحی زیبا با اندازه‌ای کوچک

2️⃣🔹نمایشگر شفاف و روشن 120 هرتزی با دقت رنگی ستودنی

3️⃣🔹دوربین هایی که در هر زمینه‌ای حرفی برای رقابت دارند

4️⃣🔹وعده دلگرم کننده پشتیبانی حداقل 4 ساله توسط سامسونگ

5️⃣🔹عملکرد قابل اعتماد و مناسب با وجود پردازنده پرچمدار

نقاط ضعف

1️⃣🔸عمر باتری نسبتاً پایین در مقایسه با گلکسی S21

2️⃣🔸نبود شارژر در جعبه و سرعت پایین شارژر 25 واتی

3️⃣🔸تراشه اگزینوس دارای بعضی از مشکلات عملکردی و تولید گرما در برخی موارد است

جمع بندی

هرچند تقریبا هیچ‌کس گلکسی S22 را یک جهش بزرگ برای گوشی های سامسونگ نمی‌داند، اما سامسونگ واقعاً یک دستگاه قابل احترام ساخته است. یک دستگاه که واقعاً ارزش بررسی مفصل در نیونیوز1 را دارد! باید گفت این واقعیت که سامسونگ پشتیبانی نرم‌افزاری را برای یک سال دیگر تمدید می‌کند، نشان می‌دهد که این سازنده کره‌ای تلفن همراه، می‌داند که مردم مدت بیشتری از گوشی‌ های خود استفاده می‌کنند. سامسونگ می‌داند که بعید است کسانی که گلکسی S21 سال گذشته را دارند، به ارتقاء آن و جایگزینی با گلکسی S22 چشم دوخته باشند.

گلکسی اس 22 در رنگ خاص بنفش

در عوض به نظر می‌رسد که گلکسی S22 برای افرادی است که تلفن‌ های قدیمی‌تری دارند. افرادی که هنوز از گوشی‌ های سال 2019 یا قبل از آن استفاده می‌کنند، با ارتقاء به گلکسی S22 بزرگترین پیشرفت‌ها را مشاهده خواهند کرد. با تمام پیشرفت هایی که در صفحه نمایش و دوربین به‌ویژه قابل توجه است، این دستگاه یک گام محکم و روبه‌جلو برای سامسونگ محسوب می‌شود.

گلکسی اس 22 یک گوشی پرچمدار برای افرادی است که نمی‌خواهند 1000 دلار یا بیشتر برای گوشی بعدی خود خرج کنند. کسانی که با این قیمت، همچنان به دنبال یک دستگاه ممتاز برای رفع سطحی یا حتی شاید در برخی نقاط، رفع کلی نیازات خود هستند. مطمئن باشید در این زمینه، سامسونگ چیزی بیش‌از آنچه شما می‌خواهید، به شما ارائه می‌دهد!

بررسی نیونیوز1 از سامسونگ گلکسی اس 22 را پسندیدید؟ در پایان نظر شما را به امتیازات این دستگاه در بخش های مختلف که توسط تیم نیونیوز1 پس از بررسی های مختلف اعطا شده‌اند، جلب می‌کنم. شما چه امتیازی به این دستگاه می‌دهید؟

منبع: نیونیوز1 و Tomsguide

امتیاز موبایل از نظر تیم نیونیوز1

کیفیت نمایشگر - 8.5
دوربین - 7.9
پردازشگر و سخت‌افزار - 8.2
باتری و شارژدهی - 7.4
طراحی و ظاهر - 8.9
کیفیت ساخت - 8.7
قیمت و ارزش خرید - 8

8.2

ميانگين امتیاز از نظر نیونیوز1

تیم تکنولوژی و بررسی گجت‌ها در نیونیوز۱ بر اساس پارامترهای متفاوت امتیازی را برای هر گجت و دستگاه هوشمند در نظر می‌گیرد. این پارامترها شامل کیفیت دوربین، متریال ساخت و کیفیت بدنه، قدرت و بهینگی پردازنده، ظاهر و زیبایی، کیفیت تصویر و نمایشگر، رابط کاربری و... می‌باشد.

امتیاز کاربران: 4.33 ( 2 رای)

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
Tomsguide
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا