آیفوناپلموبایل
موضوعات داغ

آیفون 14 و آیفون 14 پلاس معرفی شدند: نام جدید برای تراشه و طراحی قدیمی!

آیفون 14 و 14 پلاس دو دستگاه به قیمتی مناسب‌ از اپل با تلفیقی از امکانات قدیمی و جدید هستند. معرفی آنها را در نیونیوز1 از دست ندهید!

خلاصه نوشته
  • آیفون 14 و آیفون 14 پلاس دو دستگاه با قیمتی رقابتی‌تر در خانواده آیفون 14 برای دو طیف مختلف از سلیقه‌ها هستند. چه طرفدار گوشی‌های کوچک باشید و چه گوشی‌های بزرگ، اپل با این دو دستگاه و ارائه قیمتی مناسب، شما را هدف گرفته است! پس با معرفی دوگانه آیفون 14 در نیونیوز1 همراه باشید!

اپل بالاخره آیفون 14 و 14 پلاس را معرفی کرده است. این دو دستگاه بسیاری از ویژگی‌ها مانند چیپست A15 Bionic و طراحی آیفون 13 را حفظ کرده‌اند. همانطور که در خبر جمع‌بندی ویژگی‌های خانواده آیفون 14 در نیونیوز1 گفتیم، امسال هیچ مدلی با نام Mini وجود ندارد. بنابراین گزینه‌های دردسترس شما با اندازه‌ی متوسط مانند آیفون 14 و یا بزرگ مانند آیفون 14 پلاس هستند. گفتنی است که مدل‌های آمریکایی آیفون 14 سینی سیم‌کارت فیزیکی را نیز حذف می‌کنند. بنابراین آنها ارتباطات خود را از طریق سیم‌کارت های الکترونیکی برقرار می‌کنند. این اولین‌باری است که آیفون‌ها از چنین امکانی برخوردارند. اما این تنها “اولین” در خانواده آیفون 14 نیست. پس بیایید در ویژگی‌های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس بیشتر کاوش کنیم!

حالا که نسخه مینی دیگر وجود ندارد، آیفون 14 با اندازه 6.1 اینچی کوچک‌ترین و ارزان‌ترین گزینه موجود در خانواده جدید آیفون‌های اپل است. این سری همچنین دارای عضوی جدید، با اضافه شدن یک مدل 6.7 اینچی غیر پرو است. اپل نام آن را آیفون 14 پلاس انتخاب می‌کند.

آیفون 14 پلاس عمر باتری 26 ساعته را ارائه می‌دهد!

آیفون 14 پلاس عمر باتری 26 ساعته را ارائه میدهد!

همانطور که گفتیم، آیفون 14 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است. درحالی که آیفون 14 پلاس دارای صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی است. اپل ادعا می‌کند که آیفون 14 پلاس بهترین عمر باتری را در بین هر آیفونی تاکنون ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توانید تا 26 ساعت ویدیو را در آیفون 14 پلاس تماشا کنید! این درحالی است که در آیفون 14 این زمان تا 20 ساعت می‌رسد. در آیفون 13 اما این زمان پخش مداوم ویدیو، 19 ساعت بود. اندازه بزرگ آیفون 14 پلاس همچنین به اپل اجازه می‌دهد تا سیستم خنک‌کننده را برای ارائه عملکرد بهتر، بهبود بخشد. البته کمی ناامیدکننده است که هردو مدل آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، همچنان به ارائه چیپست A15 Bionic سال گذشته ادامه می‌دهند.

آیفون 14 و 14 پلاس برخلاف دو عضو گرانتر از تراشه A15 استفاده میکنند

آیفون 14 و 14 پلاس برخلاف دو عضو گرانتر از تراشه A15 استفاده میکنند

این یک تغییر بزرگ و رو به عقب برای اپل محسوب می‌شود که معمولاً هرسال یک پردازنده جدید را برای تمام دستگاه‌های جدید خود معرفی می‌کند. اما یک نکته خوب برای صحبت درمورد این چیپست نیز وجود دارد. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که این نسخه با پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای بروزرسانی شده است. اپل به‌جای نسخه‌های 4 هسته‌ای در خانواده آیفون 13، در آیفون 14 از بخش گرافیکی پنج هسته‌ای استفاده می‌کند. بنابراین 18 درصد عملکرد گرافیکی بهتر را نسبت به مدل‌های نسل قبل ارائه می‌کند.

اما در سمت دیگر، امسال کدام اعضا در مجموعه آیفون 14 از تراشه جدید A16 Bionic برخوردار هستند؟ اپل تصميم گرفته است که فقط آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را به این تراشه جدید و قدرتمند، مجهز کند. برای اطلاع کامل از مشخصات این دو دستگاه، به خبر معرفی دوگانه آیفون 14 پرو در نیونیوز1 نگاهی بیاندازید.

دوربین ها در iPhone 14

دوربین های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس چه تغییراتی دارند؟

اما به سراغ بخش دوربین که برویم، آیفون14 و آیفون14 پلاس همچنان از دوربین‌های 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. دوربین اصلی از سنسور بزرگ‌تری با پیکسل‌های 1.9 میکرومتری (نسل قبل 1.7 میکرومتری بود) و دیافراگم f/1.5 روشن‌تر (نسل قبل f/1.6 بود) استفاده می‌کند. نتیجه نهایی این است که درمقایسه با دوربین آیفون 13، این دوربین جدید، 49 درصد نور بیشتری را جذب می‌کند.

اما این فقط مزیت سخت‌افزاری خام نسبت به مدل‌های سال گذشته است. در سمت دیگر اپل در بخش پردازش نرم‌افزار چیزی را به ارمغان می‌آورد که “موتور فوتونیک” نام دارد. این فناوری جدید بر پایه فناوری Deep Fusion بنا شده است. موتور فوتونیک به‌طور چشمگیری عکس‌های گرفته‌شده در نور کم را در مقایسه با آیفون 13، بهبود می‌بخشد. به‌طور خلاصه باید گفت که اپل حساب بزرگی بر روی عکس‌برداری در شب باز کرده‌ است. کوپرتینویی‌ها وعده افزایش نورگیری 2 برابری در دوربین سلفی، 2 برابری در دوربین اولتراواید و 2.5 برابری در دوربین اصلی جدید را می‌دهند.

حالت فیلمبرداری جدید اپل جالب به نظر می‌رسد!

در رویداد اپل حالت فیلمبرداری اکشن (Action Mode) جدیدی نیز معرفی شد. آیفون‌ها در این حالت به نوعی مانند یک دوربین اکشن کار کرده و تثبیت‌کننده بهتری را برای کاربر فراهم می‌کنند. بنابراین اپل می‌گوید شما نیازی به ابزارهای لرزشگیری ندارید. این حالت همچنین از فیلم‌برداری Dolby Vision و HDR پشتیبانی می‌کند. همچنين با وجود حداکثر وضوح 4K و 60 فریم در ثانیه باید راضی‌کننده باشد.

تغییرات دوربین سلفی در iPhone 14

دوگانه آیفون 14 هنوز از طراحی ناچ برای دوربین TrueDepth سلفی استفاده می‌کنند. با این حال، اکنون برای اولین‌بار آنها دارای فوکوس خودکار هستند. همچنین، پیشرفت‌های سخت‌افزاری به این دوربین اجازه می‌دهد تا 38 درصد نور بیشتری را برای عملکرد بهتر در نور کم جذب کند. بخشی از آن به لطف دیافراگم روشن‌تر f/1.9 (در مقایسه با دیافراگم f/2.2 در آیفون 13) است.

اولین آیفون ها با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای و eSIM!

خب، صحبت درمورد دوربین ها کافی است. بیایید درباره دو مورد از اولین‌ها در خانواده آیفون 14 صحبت کنیم. اپل در مراسم امسال دو بمب خبری منفجر کرد! اولین آن‌ها اتصالات و پیام‌رسانی ماهواره‌ای بود. و دومین خبر، تولید آیفون‌هایی بود که به‌جای سیم‌کارت فیزیکی، فقط از تکنولوژی eSIM استفاده می‌کنند. البته این آیفون‌ها درحال حاضر فقط محدود به خاک آمریکا هستند.

بله! همه آیفون‌های سال 2022 از Emergency SOS پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی پیام‌رسانی اضطراری را از طریق ماهواره‌های ارتباطی فراهم می‌کند. در زمانی که شما خارج از محدوده آنتن‌های مخابراتی هستید، آنتن‌های گوشی می‌توانند به فرکانس‌های ماهواره‌ای متصل شوند. اپل می‌گوید ارسال پیام از این طریق در آب‌وهوایی مناسب و محوطه باز، کمتر از 15 ثانیه طول می‌کشد. اما اگر درختان بالای سرتان وجود داشته باشد ممکن است چند دقیقه طول بکشد. این قابلیت کاربران را راهنمایی می‌کند تا تلفن خود را در مسیر درست قرار دهند. همچنین آنها را طی مراحل ارتباط با ارائه‌دهندگان خدمات اضطراری، راهنمایی می‌کند.

ارتباط ماهواره‌ای در خانواده آیفون 14

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 چگونه عمل میکند؟

اپل می‌گوید ویژگی ارتباط ماهواره‌ای مستلزم طراحی سخت‌افزار سفارشی و نرم‌افزار سفارشی کاملاً جدید بود. تمام این هماهنگی‌ها انجام شد تا ارسال پیام به ماهواره‌ها بدون آنتن‌های حجیم امکان پذیر شود. البته این سرویس فقط متنی است و بیشتر برای مواقع اضطراری استفاده خواهد شد. اما قابل تقدیر است که از ارتباط دوطرفه پشتیبانی می‌کند. بنابراین زمانی‌که تیم نجات در راه است به شما اطلاع داده می‌شود. گفتنی است که برنامه Find My می‌تواند موقعیت مکانی شما را نیز با دوستان به اشتراک بگذارد. بنابراین آنها می‌توانند شما را زیر نظر داشته باشند. این سرویس ماهواره‌ای در ماه نوامبر برای کاربران ایالات متحده و کانادا راه‌اندازی می‌شود. خریداران خانواده آیفون 14 در این کشورها، یک اشتراک 2 ساله رایگان دریافت می‌کنند.

خبر معرفی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را در نیونیوز1 خوانده‌اید؟ اگر خوانده باشید، می‌دانید که اپل قابلیت تشخیص تصادف جدیدی را نیز با آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس معرفی کرده است. دوگانه آیفون 14 نیز به لطف شتاب‌سنج جدیدی که اپل به‌کار می‌گیرد، دارای این قابلیت هستند. درواقع این شتاب‌سنج قادر است گرانشی تا 256 برابر گرانش طبیعی زمین را اندازه بگیرد!

خدمات eSIM در iphone 14 فعلاً محدود به آمریکا است

در جای‌جای خبر درمورد آیفون‌هایی که در آمریکا از eSIM استفاده می‌کنند، گفتیم. اما eSIM چیست؟ eSIM نوع جدید از خدمات‌دهی اپراتور هاست که درآن نیازی به استفاده از یک سیم‌کارت فیزیکی نیست. کاربران صرفا باید یک پروفایل از اپراتور خریده و آن را در دستگاه خود نصب کنند. البته این نسخه‌ها درحال حاضر فقط برای ایالات متحده ساخته می‌شوند. اپل توانایی تعویض سریع بین چندین eSIM و اضافه کردن اپراتورها را بدون مراجعه به یکی از دفاتر آنها تبلیغ می‌کند. همچنین برای هر دستگاه از دو eSIM پشتیبانی می‌شود.

قیمت آیفون 14 و آیفون 14 پلاس چقدر است؟

قیمت آیفون 14 و آیفون 14 پلاس چقدر است؟

کاربران آمریکایی از جمعه 18 شهریور ماه 1401 می‌توانند آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را به صورت پیش‌سفارش تهیه کنند. خوشبختانه آیفون 14 قیمت 799 دلاری نسل قبل خود را ثابت نگه می‌دارد. این دستگاه در 25 شهریور ماه 1401 در فروشگاه‌ها در دسترس عموم خواهد بود. در سمت دیگر قیمت آیفون 14 پلاس از 899 دلار شروع می‌شود. این دستگاه چند هفته بعد، در 15 مهر ماه 1401 در فروشگاه‌ها دردسترس عموم خواهد بود. البته این قیمت‌ها برای مدل‌های پایه با حافظه 128 گیگابایتی است. گوشی های 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی نیز با قیمت‌های بالاتر وجود دارند.

رنگ های iPhone 14 و iPhone 14 Plus

آیفون‌ 14 و آیفون 14 پلاس در پنج رنگ متفاوت به بازار عرضه خواهند شد. این پنج رنگ جدید مشکی نیمه‌شب، سفید استارلایت، آبی، بنفش و قرمز خواهند بود. آن‌ها را می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید.

نظر شما راجع‌به آیفون 14 و آیفون 14 پلاس چیست؟ کدام‌یک از آن‌ها را می‌پسندید؟

گرد آورنده
نیونیوز1
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا