فیلم و سریالنقد و بررسی فیلم و سریال

معرفی فیلم اوپنهایمر ۲۰۲۳ Oppenheimer: از تامی شلبی تا پدر بمب اتمی!

آیا تا به حال داستان جی رابرت اوپنهایمر  J Robert Oppenheimer را شنیده‌اید؟

او را در تاریخ به عنوان “پدر بمب اتمی” معرفی می‌کنند. این فیزیکدان باعث توسعه نخستین جنگ افزارهای هسته‌ای در پروژه منهتن، در زمان جنگ جهانی دوم بوده است. در ادامه با معرفی فیلم اوپنهایمر ۲۰۲۳ و تماشای تریلر رسمی همراه نیونیوز۱ باشید. همچنین میتوانید معرفی فیلم پری دریایی کوچک ۲۰۲۳ را بررسی کنید.

فیلم اوپنهایمر ۲۰۲۳

معرفی فیلم اوپنهایمر ۲۰۲۳: Oppenheimer 2023

فیلم اوپنهایمر ۲۰۲۳ به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) ساخته شده است. این بار کریستوفر نولان همگان را شگفت زده کرد. این فیلم در ژانر زندگینامه، درام و تاریخی نوشته شده است. داستان این فیلم کاملاً بر اساس واقعیت می‌باشد. این فیلم محصول مشترک آمریکا و بریتانیا است. ۲۱ جولای سال ۲۰۲۳ (معادل با جمعه ۳۰ تیر سال ۱۴۰۲) تاریخ مقرر پخش فیلم اوپنهایمر ۲۰۲۳ می‌باشد. کریستوفر نولان به همراه کای برد (Kai Bird) و مارتین شروین (Martin Sherwin) نویسندگی فیلمنامه اپنهایمر را برعهده داشتند. هر چند که مارتین شروین در سال ۲۰۲۱ درگذشت.

فیلم اوپنهایمر ۲۰۲۳ نیونیوز۱

کریستوفر نولان به همراه اِما توماس (Emma Thomas) و چارلز روون (Charles Roven) تهیه‌کنندگی فیلم اوپنهایمر رو برعهده داشتند. کمپانی تهیه‌کننده این فیلم جنجالی Universal Pictures  است. فیلم اوپنهایمر ۲۰۲۳ اقتباسی از داستان American Prometheus توسط کای برد و مارتین است. این دو نویسنده بی‌نظیر این کتاب را نوشتند و در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه پولیتزر شدند.

کیلین مورفی در نقش اوپنهایمر می درخشد!

ستاره اول این فیلم کیلین مورفی (Cillian Murphy) در نقش جی رابرت اوپنهایمر درخشش خود را به وضوح نشان می‌دهد. از دیگر هنرمندان حرفه‌ای که در کنار او نقش‌آفرینی کرده‌اند: امیلی بلانت (Emily Blunt)، مت دیمون (Matt Damon) و رامی ملک (Rami Malek) هستند. بودجه ساخت فیلم اوپنهایمر ۲۰۲۳ در حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده است!

فیلم اوپنهایمر ۲۰۲۳

نگاهی به خلاصه داستان فیلم اوپنهایمر ۲۰۲۳ Oppenheimer 2023

داستان فیلم اوپنهایمر ۲۰۲۳ براساس واقعیتی از زندگی شخصیتی به همین نام است. او فیزیکدانی برجسته و استاد دانشگاه در کالیفرنیا که بعد‌ها لقب «پدر بمب اتمی» به او تعلق گرفت. اوپنهایمر در پروژه منتهن در زمان جنگ جهانی دوم نقش کلیدی داشته است. او جایزه مهم انریکو فرمی را توسط جان اف. کندی دریافت کرد. همچنین تلاش بسیاری در جهت جلوگیری از توسعه سلاح هسته‌ای کرده است.

نقد و بررسی فیلم اوپنهایمر ۲۰۲۳ Oppenheimer: اشتباهی تاریخی یا نجاتی اجباری؟

تریلر رسمی فیلم اوپنهایمر ۲۰۲۳

در این بخش از مطلب، تریلر رسمی فیلم اوپنهایمر را برای شما قرار داده‌ایم. امیدواریم از تماشای آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید معرفی سریال الیزابت شدن ۲۰۲۲ و بهترین فیلم های درام نتفلیکس تا به امروز را بررسی کنید. اگر طرفدار سریال تاج و تخت بوده‌اید بررسی سریال جنجالی خاندان اژدها را از دست ندهید!

 

 

منبع: IMDb.com و مجله اینترنتی نیونیوز۱

امتیاز فیلم از نظر نیونیوز1

کارگردانی - 8.4
ایفای نقش - 9.4
فیلم‌نامه - 8.7
تولید، تدوین، ترکیب - 8.1
نوآوری، جذابیت و هیجان - 8.2
بودجه - 8.5
اتمسفر - 7.6
جلوه‌های ویژه - 8.5

8.4

مجله اینترنتی نیونیوز1 امتیازی را براساس پارامترهای کارگردانی، ایفای نقش، فیلم‌نامه، ریتم و ضرب‌آهنگ، تولید، تدوین، ترکیب و جلوه‌های ویژه برای هر اثر سینمایی در نظر می‌گیرد که در این بخش قرار گرفته است. شما می‌توانید امتیاز خود به این اثر را نیز در این بخش وارد نمایید.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا