هوش مصنوعی

دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت معرفی شد: با مایکروسافت Copilot آشنا شوید

دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت Copilot برای ویندوز 11 معرفی شد!

مایکروسافت در آخرین روزهای تابستان 1402 رویدادی برگزار کرد که عمدتاً به منظور تبلیغ دستیار هوش مصنوعی جدیدی با نام Copilot در به‌روزرسانی بعدی ویندوز 11 بود. البته در این رویداد ما شاهد بروزرسانی لپ‌تاپ سرفیس جدید همراه با تغییراتی در مشخصات و یک واحد پردازش عصبی جدید اینتل نیز بودیم. بنابراین مایکروسافت گام دیگری در جهت ادغام فناوری هوش مصنوعی (AI) در محصولات خود برداشته است.

در روز 21 سپتامبر، شرکت مایکروسافت Copilot را معرفی کرد که سیستم عامل ویندوز را با هوش مصنوعی ادغام می‌کند تا شما را وارد مرحله جدیدی از دنیای آینده کند.

دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت Copilot

دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت Copilot معرفی شد

مایکروسافت می‌گوید Windows Copilot به عنوان یک “دستیار شخصی” عمل خواهد کرد و جایگزین بخش جستجوی موجود در نوار وظیفه ویندوز 11 نخواهد شد. در عوض، شما یک دکمه Copilot جداگانه در کنار نوار جستجو خواهید داشت. دستیار دیجیتال سابق این شرکت، مایکروسافت Cortana را در ويندوز 10 به یاد دارید؟ مایکروسافت Copilot نیز دقیقاً به همان منوال جایگاه خاص خود را در نوار وظیفه ویندوز 11 دارد. بنابراین طبق اعلام این شرکت، دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت Copilot نیز به عنوان یک برنامه مجزا در درون ویندوز 11 کار می‌کند. البته این دستیار هوشمند در برنامه‌های محبوبی مانند Paint ،Photos و Snipping Tool نیز در دسترس خواهد بود.

مایکروسافت Copilot هم یک برنامه مستقل است و هم همراه شما در مجموعه گسترده‌ای از سایر برنامه‌های ویندوزی کار می‌کند تا در انجام انواع کارها کمک کند. بنابراین این‌طور که به نظر می‌رسد، مایکروسافت قصد دارد دستیار Copilot را به گونه‌ای با ویندوز عجین کند که استفاده از آن به امری طبیعی و متداول برای کاربران تبدیل شود. مایکروسافت در بیانیه معرفی این دستیار هوش مصنوعی می‌گوید:

“ما وارد عصر جدیدی از هوش مصنوعی می‌شویم؛ دورانی که اساساً نحوه ارتباط و بهره‌مندی ما از فناوری را تغییر می‌دهد!” این شرکت گفت که نسخه اولیه Copilot در یک به‌روزرسانی رایگان ویندوز 11، از تاریخ 26 سپتامبر در دسترس خواهد بود. دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت Copilot بر روی انواع دستگاه‌های ويندوزی مانند رایانه‌های شخصی، لپ تاپ‌ها و تبلت‌های ويندوزی کار می‌کند. بنابراین به‌زودی خودتان می‌توانید آن‌را امتحان کنید!

دستیار Copilot نام جدیدی نیست اما حالا وظایف جدیدی دارد!
رابط کاربری دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت Copilot

Copilot نام جدیدی نیست اما حالا وظایف جدیدی دارد!

بله مایکروسافت به نوعی نسخه محدود این دستیار هوشمند را قبلاً با نام Microsoft 365 Copilot معرفی کرده بود. این دستیار برای کمک به کاربران و شرکت‌ها در انجام کارهای تکراری، مانند نوشتن اسناد، خلاصه‌نویسی و ارائه‌ها طراحی شده بود. بنابراین این دستیار هوشمند فقط در درون مجموعه‌ برنامه‌های آفیس مانند Word و Excel کار می‌کرد. اکنون اما دستیار Copilot کاملاً عمومی‌ و مجزا شده و تقریباً درمورد هر موضوعی به سوالات شما پاسخ می‌دهد و به شما کمک می‌کند.

یکی دیگر از افزودنی‌های هوش مصنوعی جالب توجه در برنامه‌های موجود مایکروسافت، Windows Ink Anywhere است. این برنامه به شما امکان می‌دهد یک مسئله ریاضی که با دست نوشته شده است را به درون ویندوز منتقل کنید تا به شما در حل آن کمک کند. این برنامه همچنین به شما کمک می‌کند تا متن دست‌نویس خود را شخصی سازی کنید و می‌تواند به اصلاح یا خلاصه کردن آن کمک کند.

هوش مصنوعی Copilot و مرورگر Bing با يکديگر در ارتباط خواهند بود

مایکروسافت ویژگی‌های مرورگر Bing را با پاسخ‌های شخصی سازی شده ارتقا می‌دهد. به گفته این شرکت، مدل‌های هوش مصنوعی آن می‌توانند از تاریخچه چت شما با هوش مصنوعی آموزش ببینند تا نتایج جدید و دقیق‌تری را برای شما به ارمغان بیاورند. برای مثال، از سابقه جستجوی شما، هوش مصنوعی متوجه می‌شود که تیم فوتبال مورد علاقه شما چه تیمی است و در ادامه تاریخ بازی‌های این تیم را به شما نشان خواهد داد. همچنين بینگ هنگام خرید آنلاین از کاربران خود سؤالات بیشتری می پرسد که از آن اطلاعات برای ارائه نتایج متناسب‌تر استفاده می‌کند.

به‌زودی موتور جستجوی مایکروسافت، بینگ، که از فناوری ChatGPT استفاده می‌کند، با همکاری Copilot کار خواهد کرد. برای مثال اگر خرید آنلاینی دارید، می‌توانید عکس آن‌را بدهید تا این دو ابزار به شما کمک کنند که سریعاً نزدیک‌ترین فروشگاه آن‌را پیدا کنید. اکنون برنامه Bing Image Creator نیز برای تولید تصویر با هوش مصنوعی، به مدل DALL-E 3 ارتقا یافته است. خبر خوب اینکه هر کسی می‌تواند با یک حساب مایکروسافت به صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشد!

آموزش نصب ویندوز 11 روی کامپیوتر های قدیمی و پشتیبانی نشده

آیا دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت Copilot می‌تواند یک موفقیت بزرگ باشد؟

من فکر می‌کنم دستیار هوش مصنوعی Copilot وقت لازم دارد تا خودش را ثابت کند. مایکروسافت از قبل تجربه یک شکست با دستیار Cortana را دارد. اما این شرکت زمان زیادی را در طول رویداد اخیر خود به معرفی و تبلیغ دستیار Copilot اختصاص داد. این برنامه از نظر فیزیکی محصول پر زرق و برقی نیست، اما وعده انجام کارهای مهمی را می‌دهد. این دستیار هوش مصنوعی، اگر به همان اندازه قدرتمند و مفید باشد که مایکروسافت می‌گوید، همان چیزی است که می‌تواند به رهبر بعدی در دستیارهای هوش مصنوعی تبدیل شود. امروز همه افراد، ویرایشگرهای متن را با برنامه Word و جستجوگرهای اینترنتی را با Google می‌سنجند. روزی ممکن است ما تمام دستیارهای هوش مصنوعی را با Copilot بسنجیم! زمان آن‌را نشان خواهد داد.

مهمترین ترند های هوش مصنوعی در 2024: آماده انقلاب هوش مصنوعی شوید!

مایکروسافت آپدیت بعدی ویندوز 11 را در تاریخ چهارم مهر ماه 1402 منتشر خواهد کرد. این آپدیت شامل Copilot، یک مرورگر فایل بازطراحی شده، ارتقاء برنامه Paint و سایر ویژگی‌های جدید می‌شود. بنابراین آن‌را از دست ندهید!

گرد آورنده
نیونیوز1
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا