گوگل

ویژگی های گوگل پیکسل 8: هرآنچه که از پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو تاکنون می‌دانیم!

در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعات خانواده پیکسل 8 را برای شما به طور خلاصه مرور کنیم!

با نزدیک شدن به پاییز که معمولاً گوگل پرچمداران جدید خود را عرضه می‌کند، هیجان طرفداران گوگل بیشتر و بیشتر می‌شود. هرچه به این تاریخ نزدیک‌تر می‌شویم بازار شایعات نیز داغ‌تر می‌شوند. ما اکنون به اندازه‌ی کافی درمورد ویژگی‌های گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو که در پاییز امسال عرضه می‌شوند اطلاعات داریم. بنابراین هرآنچه که از این دو پرچمدار جذاب گوگل می‌دانیم را به‌طور خلاصه در این مقاله به شما خواهيم گفت. بیایید در ابتدا از تاریخ معرفی سری گوگل پیکسل 8 شروع کنیم.

تاریخ معرفی سری گوگل پیکسل 8

تاریخ معرفی سری گوگل پیکسل 8

چند سالی می‌شود که گوگل به برگزاری رویداد معرفی در پاییز برای سری پیکسل پایبند بوده است و این روند برای سال 2023 نیز ادامه خواهد داشت. گوگل رویداد معرفی گوشی‌های خود را در نیویورک و برای 12 مهر ماه (4 اکتبر) برنامه‌ریزی کرده است.

برای یادآوری، گوگل پیکسل 7 را در 6 اکتبر 2022 معرفی کرد و این گوشی یک هفته بعد به بازار عرضه شد. با فرض اینکه گوگل به این برنامه پایبند باشد، انتظار می‌رود که گوشی‌های جدید در حدود 11 اکتبر در قفسه‌های خرده فروشی عرضه شوند.

طراحی گوگل پیکسل 8

طراحی گوگل پیکسل 8

باتوجه به اینکه گوگل در سال 2021 طرح جدیدی را برای گوشی‌های پرچمدار خود معرفی کرد، بعید به نظر می‌رسد که در پاییز امسال شاهد تغییرات اساسی در بخش طراحی باشیم. همچنین رندرهای پیکسل 8 پرو نیز تلفنی را نشان می‌دهند که شباهت زیادی به پیکسل 7 پرو دارد. البته گوشه‌های این تلفن جدید گردتر هستند و به نظر می‌رسد یک سنسور جدید در نوار افقی دوربین وجود دارد. طبق آخرین شایعات، این سنسور می‌تواند برای اندازه‌گیری دما باشد. رندرهای لو رفته از قاب این گوشی‌ها نیز تا آن‌جایی‌که به نوارهای دوربین مربوط می‌شود، فرم فاکتور مشابهی با نسل‌های قبلی دارند.

تصویر افشا شده از پیکسل 8 پرو در دستان یک کاربر

بزرگ‌ترین تغییر ممکن در طراحی پیکسل 8 پرو، این است که به نظر می‌رسد این دستگاه صفحه نمایش تخت دارد. دقیقاً برخلاف پیکسل 6 پرو و پیکسل 7 پرو که دارای نمایشگر‌های خمیده بودند. تصویر لو رفته بالا از یک نمونه آزمایشی، گوشه‌های گردتر گوشی را نیز به وضوح نشان می‌دهد.

رندرهای فاش شده از پیکسل 8 نشان می‌دهند که این گوشی هوشمند می‌تواند به طور قابل توجهی کوچکتر از پیکسل 7 باشد. رندرها همچنین نشان می‌دهند لنز تله‌فوتو همچنان به مدل پرو محدود می‌شود. درمورد رنگ‌های سری پیکسل 8 نیز ما انتظار داریم که آن‌ها سبز، سفید، سیاه و آبی، به همراه دو‌رنگ مرموز دیگر باشند.

نمایشگر خانواده پیکسل 8

نمایشگر خانواده پیکسل 8

ظاهراً پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو هر دو دارای نمایشگرهای کوچک‌تر و روشن‌تر با نرخ رفرش 120 هرتز هستند. بنابراین پیکسل 8 در این بخش یک ارتقاء خوب برای نسل قبل خواهد بود. جهت یادآوری پیکسل 7 دارای صفحه نمایش 90 هرتزی بود.

طبق شایعات، اندازه صفحه نمایش پیکسل 8 حدوداً 6.17 اینچ است که نسبت به 6.31 اینچ در پیکسل 7 کاهش یافته است. در همین حال، صفحه نمایش پیکسل 8 پرو همان 6.7 اینچ باقی خواهد ماند.

درمورد رزولوشن صفحه نمایش، پیکسل 8 از همان رزولوشن 1080 در 2400 استفاده می‌کند. درحالی‌که وضوح پیکسل 8 پرو اندکی کاهش می‌یابد. درواقع رزولوشن از 1440 در 3120 برای پیکسل 6 پرو و پیکسل ​​7 پرو، به 1344 در 2992 در پیکسل 8 پرو کاهش می‌یابد.

عملکرد پردازنده Tensor در سری پیکسل 8

عملکرد پردازنده Tensor در سری پیکسل 8

مطمئناً گوگل از چیپست جدید Tensor G3 (با اسم رمز زوما) برای تقویت سری پیکسل 8 استفاده خواهد کرد. برخی حدس می‌زنند که Tensor G3 بر اساس پردازنده سامسونگ اگزینوس 2300 با مودم G5300 5G ساخته خواهد شد. گزارش‌های اخیر می‌گویند که تراشه Tensor G3 افزایش عملکرد جدی خواهد داشت. ما امیدواریم آن‌ها حقیقی باشند و گوگل بتواند کاستی‌های گذشته را برطرف کند.

اگر به گذشته برگردیم، پیکسل 7 به 8 گیگابایت رم و پیکسل 7 پرو به 12 گیگابایت رم مجهز شده بودند. ما انتظار داریم که گوگل پیکربندی مشابهی را در پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو حفظ کند. همچنین وقتی صحبت از فضای ذخیره‌سازی به میان می‌آید، به‌نظر نمی‌رسد سری پیکسل 8 تغییری در این زمینه داشته باشد. بنابراین گوگل برای مدل‌های پایه پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو از 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده خواهد کرد.

دوربین های گوگل پیکسل 8

دوربین‌ها همیشه در موفقیت گوشی‌های گوگل نقش کلیدی داشته‌اند. بنابراین ما انتظار داریم که گوگل بار دیگر برای پرچمداران خود گلی در دوربین‌ها بکارد! مشخصات آن‌ها را در تصویر شماتیک زیر می‌بینید.

دوربین های خانواده Pixel 8

افشاگران می‌گویند این دستگاه‌ها به قابلیت Staggered HDR دربرابر HDR معمولی مجهز هستند. بنابراین بجای عکس‌برداری یکی پس از دیگری، این دو دستگاه عکس‌های نوردهی طولانی و کوتاه را به طور همزمان می‌گیرند. این ویژگی باید به ناهماهنگی‌های عکاسی مانند بهبود جلوه‌های تاری در تصویر کمک کند. از آن‌جایی‌که سنسور دوربین فعلی 50 مگاپیکسلی سامسونگ GN1 نمی‌تواند از پس این‌کار برآید، این بدان معناست که پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو ممکن است از سنسور دوربین اصلی جدیدی استفاده کنند.

رندر لو رفته از قاب پیکسل 8 حضور دو لنز را در ناحیه بزرگ نوار دوربین این گوشی تایید می‌کند. بنابراین به‌نظر نمی‌رسد که گوگل قصد داشته باشد دوربین سومی را برای پرچمدار پایه خود به ترکیب اضافه کند. اما اطلاعات پیکسل 8 پرو یک بریدگی قرصی شکل بزرگ‌تر را نشان می‌دهد که می‌تواند یک لنز دیگر (در مجموع سه لنز دوربین) را در خود جای دهد.

آخرین اطلاعات حاکی از آن است که پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو از سنسور Samsung ISOCELL GN2 در دوربین اصلی خود استفاده می‌کنند. این سنسور یک نمونه 50 مگاپیکسلی است که مستقیماً نسخه ارتقاء یافته سنسور GN1 محسوب می‌شود که در سری پیکسل 6 و پیکسل 7 به‌کار رفت. این سنسور بزرگ‌تر است و حدود 35 درصد نور بیشتری را جذب می‌کند. بنابراین عکس‌های شما در نور کم باید بسیار بهتر از قبل به‌نظر برسند.

در نهایت ظاهراً بزرگ‌ترین تغییر در این بخش، به دوربین فوق عریض خواهد رسید. این دوربین از سنسور 12 مگاپیکسلی در پیکسل 7 پرو به 64 مگاپیکسل در پیکسل 8 پرو تغییر خواهد کرد.

Pixel 8 leak

باتری و شارژر گوگل پیکسل 8

طبق آخرین اطلاعات، ما انتظار داریم باتری‌های این دو دستگاه مانند نسل قبل باشند. با این‌حال، ممکن است شاهد کاهش کوچکی در ظرفیت باتری پیکسل 8 پرو باشیم. درواقع این ظرفیت می‌تواند از 5000 میلی آمپر ساعت به 4950 میلی آمپر ساعت کاهش یابد. البته این یک کاهش بسیار ناچیز است. اما ما دوست داریم ظرفیت باتری پیکسل‌های گوگل افزایش یابد. دستگاه‌های گوگل از لحاظ تاریخی، عموماً عمر باتری ضعیفی داشته‌اند.

منبع ادعا می‌کند که ما در پیکسل 8 پرو پشتیبانی از شارژ 27 واتی را مشاهده خواهیم کرد. این رقم کمی سریع‌تر از توان 23 واتی است که در پیکسل 7 دریافت می‌کنید. همچنین به نظر می‌رسد که پیکسل 8 با شارژ بی‌سیم 12 واتی همراه خواهد بود.

نرم‌افزار در خانواده پیکسل 8

انتظار داریم پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو در زمان عرضه از اندروید 14 بهره ببرند. این به‌روزرسانی نرم‌افزار گوگل، درحال حاضر به‌صورت بتا (غیرعمومی) در دسترس است و پس از آماده شدن پیکسل‌های جدید در دسترس عموم خواهد بود.

در اقدامی دلگرم‌کننده، گوگل می‌تواند در خانواده پیکسل 8 پشتیبانی نرم‌افزاری بیشتری را ارائه دهد. تلفن‌های پیکسل قبلی، پنج سال پشتیبانی امنیتی و سه به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید را به‌همراه داشتند. اما یک گزارش جدید ادعا می‌کند که گوگل پشتیبانی نرم‌افزاری را تا پنج سال تمدید می‌کند‌.

از خانواده Pixel 8 چه انتظاراتی داریم؟

جمع‌بندی: از پیکسل 8 چه انتظاراتی داریم؟!

در این‌جا چند چیز وجود دارد که می‌خواهیم در گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو شاهد بهبود آن‌ها باشیم.

عمر باتری بهتر

به زبان ساده، پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو، باتوجه به ظرفیت باتری، عمر باتری نسبتاً پایینی دارند. رقبای دیگر مانند خانواده گلکسی اس 23 همگی اعداد بهتری را در دوام روزمره باتری ثبت می‌کنند. وقت آن رسیده است که گوگل به عمر باتری پیکسل 8 بپردازد!

به‌روز‌رسانی های طولانی‌تر

گوگل نرم‌افزار اندروید و اکنون به لطف طراحی تراشه‌های Tensor خود، سخت افزار پیکسل را نیز تحت کنترل دارد. با این‌حال این سازنده محبوب، تاکنون تنها 3 سال به‌روزرسانی اندروید را وعده داده است. سامسونگ اکنون با وعده چهار ساله خود در ارائه به‌روزرسانی‌های بلندمدت بهتر از گوگل است. باتوجه به این‌که پیکسل را می‌توان معادل آیفون‌های اندرویدی فرض کرد، می‌خواهیم شاهد آن باشیم که پیکسل 8 نیز مانند آیفون‌های اپل، پنج سال آپدیت اندروید و حداقل پنج سال وصله‌های امنیتی را ارائه دهد.

نمایشگرهای روشن‌تر

البته که پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو نمایشگرهای تقریباً خوبی دارند. آن‌ها ارقام حدود 1000 نیت روشنایی را در آزمون‌ها ثبت می‌کنند که رکوردهای خوبی محسوب می‌شود. اما رقبای آن‌ها این‌روزها بسیار پیشرفت کرده‌اند. زمانی‌که سامسونگ و اپل در مرز 1500 نیت حضور دارند، ما امیدواریم که شاهد استفاده گوگل از نمایشگرهای روشن‌تر در پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو باشیم.

عملکرد بهتر پردازنده Tensor

پردازنده Tensor G2 در همه زمینه‌ها، مخصوصا عملکرد، پیشرفت‌های جدی نسبت به نسل قبل خود داشت. با این‌حال هنوز هم از کوالکام و به‌خصوص اپل عقب‌تر و همچنين دچار برخی مشکلات در مصرف انرژی است. مسلماً Tensor قرار نیست قدرتمندترین چیپست در دنیای گوشی‌های هوشمند باشد! اما ما امیدواریم شاهد بهبود عملکرد و مصرف انرژی در Tensor G3 باشیم تا پیکسل 8 بتواند در این بخش نیز رقابتی‌تر عمل کند.

عکس‌برداری تله‌فوتو بهتر

پیکسل 7 پرو به زوم اپتیکال 5 برابری در لنز تله‌فوتو خود مجهز است. این زوم در دنیایی که گلکسی اس 23 اولترا وجود ندارد، بسیار چشمگیر است. اما رقیب گوگل در شرکت سامسونگ، زوم 10 برابری اپتیکال را ارائه می‌دهد. همچنين ما متوجه شدیم که رنگ‌ها در عکس‌های تله‌فوتو پیکسل 7 پرو نسبتاً کم‌رنگ هستند. این موضوع به‌خصوص زمانی که Super Res Zoom شروع به‌کار می‌کند مشهود است. بنابراین پیکسل 8 پرو برای رقابت بهتر در بخش دوربین، نیاز دارد تا تصاویر تله‌‌فوتوی بهتری ثبت کند.

بهترین گوشی های میانرده در بازار ایران با قیمت زیر 300 دلار در شهریور ماه 1402

نظر شما درباره‌ ویژگی‌های خانواده پیکسل 8 چیست؟ شما از این دو دستگاه چه انتظاراتی دارید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات به ما بگویید!

منبع: Tomsguide

گرد آورنده
نیونیوز1
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا