زندگی

چگونه از ماشین ظرفشویی به درستی استفاده کنیم؟

در این مطلب به نحوه صحیح شست و شوی ظروف در ماشین ظرفشویی و مشکلات رایج آن پرداخته‌ایم.

در این مطلب قصد داریم نحوه صحیح استفاده از ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم. هم‌چنین به حل مشکلات شست و شو ظروف مانند کدر شدن لیوان‌ها و تمیز نشدن کامل ظروف پرداخته‌ایم. اگر نمی‌دانید چگونه بیشترین بهره را از دستگاه خود ببرید و به سرعت ظرف‌ها را بشویید، در ادامه این مطلب با مجله اینترنتی نیونیوز1 همراه باشید. ما در نیونیوز1 7 اشتباه رایج در شست و شوی ملحفه با ماشین لباسشویی را نیز بررسی کرده‌ایم. به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

ماشین ظرفشویی

چگونه از ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

  1. ظروف را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید. مراقب باشید که بازوهای چرخان مانعی برای حرکت نداشته باشند و ظروف به درستی در قفسه‌ها قرار دارند.
  2. یک قرص ماشین ظرفشویی در نگهدارنده قرار داده و درب آن را ببندید. اگر از قرص استفاده نمی‌کنید، از مواد شوینده و نمک استفاده کنید.
  3. ماشین ظرفشویی خود را با استفاده از دکمه پاور روشن کنید.
  4. برنامه شست و شو را انتخاب کنید.
  5. در صورت نیاز می‌توانید از تایمر تاخیر استفاده کنید.
  6. درب دستگاه را ببندید و ماشین به طور خودکار روشن خواهد شد.

ظروف

چگونه ظروف را به درستی در ماشین ظرفشویی قرار دهیم؟

برخی مدل‌های ماشین‌ ظرفشویی دارای یک سینی برای کارد و چنگال است. برخی دیگر دارای سبد هستند. اکنون ما چند نکته درمورد قرار دادن کارد و چنگال در آن‌ها را بررسی می‌کنیم. چگونه از شر بوی بد زباله های آشپزخانه خلاص شویم؟

سبد

  • کارد و چنگال را طوری قرار دهید که دسته آن‌ها رو به پایین باشد. در این صورت به خوبی شسته خواهند شد.
  • سعی کنید همیشه چاقوهای تیز را با دست بشویید‌. زیرا ماشین ظرفشویی باعث کند شدن آن‌ها می‌شود.
  • چاقوها، چنگال‌ها و قاشق‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید تا در زمان خارج کردن آن‌ها راحت باشید.
  • لوازمی که دسته بلند دارند را روی قفسه بالایی قرار دهید تا مانع از چرخش بازوهای اسپری‌دار نشوند.
  • پیش از شست و شو، تکه‌های بزرگ غذا را از روی ظروف بردارید.
  • چاقو‌ها و ظروفی که نقره‌ای هستند را با ماشین ظرفشویی نشویید. زیرا مواد شوینده سطح نقره را سوراخ می‌کند. هم‌چنین چاقوها و لوازمی که دسته آن‌ها از جنس استخوان و یا دست‌ساز هستند را نیز در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. زیرا گرما به دسته آن‌ها آسیب می‌رساند.

چگونه از ماشین ظرفشویی به درستی استفاده کنیم؟

سینی

  • کارد و چنگال را در جای مشخص آن قرار دهید تا در مکان خود نگه داشته شوند. در این صورت کاملا شسته می‌شوند و تکان نمی‌خورند.
  • موارد مشابه را در کنار هم قرار دهید. برای مثال، تمامی قاشق‌ها را کنار هم بگذارید تا در آخر راحت‌تر آن‌ها را خارج کنید.
  • پیش از شست و شو تکه‌های بزرگ غذا را بردارید.
  • مانند ماشین ظرفشویی دارای سبد، شست و شوی ظروف نقره‌ای در این ماشین ظرفشویی نیز پیشنهاد نمی‌شود.

شست و شو با ماشین ظرفشویی

 

آیا ظروف را قبل از شست و شو با ماشین ظرفشویی آبکشی کنیم؟

امروزه دستگاه‌های جدید بسیار کارآمد هستند. سال‌های قبل که ماشین ظرفشویی برای نخستین‌بار وارد بازار شد، لازم بود ظروف را پیش از قرار دادن درون آن آبکشی کنیم. اما اکنون دیگر نیازی به آبکشی نیست. دستگاه‌های جدید دارای حس‌گر هستند و ذرات غذا را شناسایی می‌کنند. فیلتری نیز در آن‌ها وجود دارد که تکه‌های غذا را پیش از پایین رفتن می‌گیرد.

شست و شو ظروف

تنها کافی است پیش از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی تکه‌های بزرگ غذا را بردارید و مابقی کارها را به دستگاه خود بسپارید. در حقیقت، آبکشی پیش از شست و شو با ماشین می‌تواند آب بیشتری را نیز هدر دهد. از آبکشی ظروف خودداری کنید.

آموزش عیب یابی ماشین ظرفشویی: بررسی سوالات رایج!

چرا ظرفشویی ظروف را تمیز نمیکند؟

در رابطه با تمیزشویی ماشین ظرفشویی چند نکته وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. در کمتر از یک ساعت اتاق خود را تمیز کنید!

  • ابتدا توجه کنید که ظروف را به درستی درون ظرفشویی قرار داده‌اید. اگر سینی، دیس و یا ظرف بزرگی درون آن قرار دارد، مانع بازوهای چرخان می‌شود. در نتیجه آب و مواد شوینده به ظروف نخواهد رسید.
  • توجه کنید که ظروف روی هم انباشته نشوند‌. می‌توانید از دفترچه راهنما کمک بگیرید که چگونه ظروف را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید. مطمئن شوید که به بهترین نحو آن‌ها را درون آن چیده‌اید.
  • اگر بازوهای چرخشی کثیف شده‌اند، می‌توانید آن‌ها را جدا کرده و تمیز کنید. با این کار شست و شوی ظروف نیز بهبود میابد.
  • آیا محفظه قرص و یا مواد شوینده باز می‌شود؟ اگر درب باز نشود، دستگاه مجبور است ظروف را فقط با آب خالی شست و شو دهد.
  • آیا تنظیمات به درستی کار می‌کند؟ اگر در دمای آب مشکلی ایجاد شود و یا آب به اندازه کافی وارد دستگاه نشود، ظروف تمیز نخواهد شد.
  • آیا بخش آبکشی به درستی کار می‌کند؟ سعی کنید تمام موارد را بررسی کنید.
  • مطمئن شوید که فیلتر ظرفشویی را تمیز کرده‌اید. هرگونه باقی‌مانده غذای چرب می‌تواند بر شست و شوی شما تاثیر منفی بگذارد.

چگونه از ماشین ظرفشویی به درستی استفاده کنیم؟

چرا ماشین ظرفشویی ظروف را خشک نمیکند؟

بخش کمک شست و شو برای خشک کردن بشقاب‌ها و شست و شو به دستگاه شما اضافه می‌شود. این بخش برای کمک به فرآیند خشک شدن طراحی شده است. از بالا بودن سطح آن مطمئن شوید. ظروف پلاستیکی مانند ظروف سرامیکی و یا شیشه‌ای به خوبی خشک نمی‌شود‌. زیرا گرما را در خود نگه نمی‌دارد. نگهداری گرما باعث تبخیر قطرات شده و به خشک شدن کمک می‌کند. برخی از ظرفشویی‌ها دارای خشک کن فعال هستند که پلاستیک را بهتر خشک می‌کنند.

با رعایت نکات زیر می‌توانید خشک کن خود را بهبود ببخشید:
  • مطمئن شوید که در زمان قرار دادن ظروف درون ظرفشویی بین آن‌ها فضای خالی وجود داشته باشد. در این صورت ظروف موثرتر خشک می‌شوند.
  • سطح کمک شست و شو را در بالاترین نقطه قرار دهید.
  • در پایان شست و شو درب دستگاه را باز کنید تا بخار آن خارج شود.
  • قفسه پایینی را پیش از بالایی خالی کنید تا آب از بالا روی ظروف پایینی نریزد.

شست و شو

چرا ماشین ظرفشویی لیوان ها را کدر میکند؟

اگر ماشین ظرفشویی شما لیوان‌ها را کدر می‌کند، ممکن است مشکل از آب شهری باشد. رسوبات آهکی و یا سایش تدریجی می‌تواند لیوان‌ها را کدر کند‌ و احساس کنید تمیز نیستند. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب سختی دارید، باید رسوب آهک را برطرف کنید. می‌توانید به راحتی این مشکل را حل کنید‌. از نمک ماشین ظرفشویی و شوینده برای مبارزه با رسوبات معدنی استفاده کنید.

ظروف

اگر لیوان‌های شما کهنه و رنگ و رو رفته شده‌اند، دیگر نمی‌توان کاری برای آن‌ها انجام داد. اما می‌توان از بروز این مشکل برای لیوان‌های دیگر جلوگیری کرد. در دستگاه تنظیماتی طراحی شده که اقلام ظریف را با آن بشویید. می‌توانید از آن استفاده کنید تا از لیوان‌های خود مراقبت کنید.

آیا ماشین ظرفشویی چاقوها را کند میکند؟

مواد شوینده ماشین ظرفشویی ساینده هستند و لبه‌های تیز چاقو را کند می‌کند. توصیه ما به شما این است که چاقوهای سرآشپز و سایر چاقوهایی که می‌خواهید تیز بمانند را با دست شست و شو دهید. 8 اشتباه رایج در تهیه نان که باید بدانید!

چگونه از ماشین ظرفشویی به درستی استفاده کنیم؟

منبع: amica-international

گرد آورنده
newnews1
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا