اخبار سینما و هالیوودفیلم و سریالمطالب داغ

نامزدهای جشنواره امی 2023: فیلم وراثت صدرنشین پر قدرت!

در جشنواره امی امسال بیشترین افتخار نسیب HBO شد!

نامزدهای جشنواره امی 2023 چندی پیش اعلام شد. شبکه‌ی محبوب HBO طبق معمول به عنوان پیشتاز ظاهر شد. بیشترین نامزدها متعلق به سریال‌ های وراثت (Succession)، آخرین بازمانده از ما (The Last Of Us) و لوتوس سفید (The White Lotus) هستند. در بررسی نامزدهای جشنواره امی 2023 با نیونیوز۱ همراه باشید.

رتبه‌های اول تا سوم نامزدهای جشنواره امی 2023

نامزد امی 2023 سریال وراثت

پرچمدار جشنواره امی امسال، با مجموع ۲۷ نامزدی سریال محبوب وراثت است. هر سه بازیگر اصلی این سریال یعنی جرمی استرانگ (Jeremy Strong)، کیران کالکین (Kieran Culkin) و برایان کاکس (Brian Cox) در بخش بهترین بازیگر مرد درام نامزد هستند. اگرچه این سه بازیگر توانا باید با پدرو پاسکال رقابت کنند، اما طبق پیش‌بینی‌ها عوامل وراثت این جایزه را به خانه خواهند برد. مطلب معرفی سریال وراثت 2023 را نیونیوز۱ بخوانید.

سریال آخرین بازمانده از ما در رتبه‌ی بعدی با ۲۴ نامزدی قرار دارد. نامزدی بهترین سریال در بخش درام و بهترین بازیگر مرد درام برای پدرو پاسکال (Pedro Pascal) و بهترین بازیگر زن درام برای نوجوان سریال، بلا رمزی (Bella Ramsey) از جمله پررنگ‌ترین نامزدی‌های این سریال هستند. همه ما نقش خاطره‌انگیز بلا رمزی در سریال بازی تاج و تخت را به یاد داریم. قابل توجه است که این بازیگر اولین نامزدی خود در جشنواره امی را در سن ۱۹ سالگی تجربه میکند.

نامزدهای جشنواره امی 2023 سریال آخرین بازمانده از ما

فصل دوم سریال لوتوس سفید با ۲۳ نامزدی در جایگاه سوم قرار میگیرد. نامزدی ۵ بازیگر این سریال در بخش بهترین بازیگر مکمل زن از جمله افتخارات این سریال هستند.

سایر سریال‌های راه یافته به جشنواره کدام‌ها هستند؟

در جایگاه چهارم، فصل آخر سریال تد لاسو (Ted Lasso) با ۲۱ نامزدی قرار می‌‎گیرد. از این مرتبه به بعد شاهد افت تعداد نامزدی‌های جشنواره امی 2023 هستیم.

جایگاه پنجم متعلق به سریال خانم میزل شگفت‌انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel) با ۱۴ نامزدی می‍‌باشد. فصل اول سریال ترند و پرطرفدار خرس (The Bear) با ۱۳ نامزدی ورود پرقدرتی به جشنواره امی ۲۰۲۳ داشت. سریال‌های مشاجره (Beef) و دامر (Dahmer) نیز هرکدام ۱۳ نامزدی داشتند، اما سریال خرس به طبع حضور توجه‌برانگیزتری دارد. مطلب معرفی سریال جذاب مشاجره یا Beef از نیونیوز۱ را از دست ندهید.

سریال وندزدی (Wednesday) در مجموع ۱۲ نامزدی دیگر برای نتفلیکس به ارمغان آورد. مهمترین نامزدی‌های این سریال در جشنواره امی 2023 در بخش بهترین سریال کمدی و بهترین بازیگر زن در سریال کمدی بوده‌اند. همانطور که انتظار میرفت، داوران جشنواره بازی متفاوت جنا اورتگا را پسندیدند.

سریال وندزدی

سایر عناوین با حداقل ۵ نامزدی در جشنواره امی 2023

  • فصل پایانی سریال بری (Berry) با ۱۱ نامزدی
  • فقط قتل‌های این ساختمان (Only Murders In the Building) با ۱۱ نامزدی
  • دیزی جونز و شش نفر (Daisy Jones and the six) با ۹ نامزدی
  • ماندالورین (Mandalorian) با ۹ نامزدی
  • برنامه پخش زنده شنبه شب (Saturday Night Live) با ۹ نامزدی
  • دبستان ابوت (Abbot Elementary) با ۸ نامزدی
  • آندر (Andor) با ۸ نامزدی
  • خاندان اژدها (House of Dragon) با ۸ نامزدی
  • فصل آخر سریال بهتر است با ساول تماس بگیری (Better Call Saul) با ۷ نامزدی
  • اوبی-وان کنوبی (Obi-wan Kenobi) با ۵ نامزدی

معرفی بهترین سریال‌های سال 2023 در بخش اول و بخش دوم پیشنهاد جذاب مجله نیونیوز۱ به شما است.

حضور پلتفرم‌های پخش فیلم در نامزدی‌های جشنواره امی 2023

نامزدهای جشنواره امی 2023 شکه hbo

شبکه HBO/Max با حدود ۲۰ اختلاف از بقیه پلتفرم‌ها جلوتر است. تعداد نامزدی‌های جشنواره امی 2023 که تولیدات محشر این شبکه برایش به ارمغان آوردند، ۱۲۷ عدد است. نتفلیکس با ۱۰۳ نامزدی در رتبه دوم قرار میگیرد. این دو غول سریال سازی دنیا، امسال با برتری قابل‌توجهی نسبت به رقیبان خود، وارد مراسم امی می‌شوند.

اپل تی وی پلاس ۴۶ نامزدی، Hulu و پرایم ویدیو هرکدام ۴۲ نامزدی کسب کردند. در رتبه‌آخر دیزنی پلاس با تولیداتی از جمله آندور (Andor)، اوبی-وان کنوبی (Obi-wan Kenobi) و ماندالورین (Mandalorian) توانست ۴۰ نامزدی بدست آورد.

۷۵مین مراسم امی امسال به دلیل اعتصاب نویسندگان و بازیگران عقب افتاده و احتمال میرود در اوایل سال 2024 برگزار شود.

منبع: وب‌سایت نیونیوز۱ و Variety

مشاهده بیشتر

مدیر سایت: امیر بلادی

مدیر سایت و مجله اینترنتی نیونیوز۱، نویسنده و مترجم، زیست شناس دریا، مدیر استدیو مجهز صدا و تولید محتوی، صدابردار، آهنگساز و خواننده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا