زندگی

چگونه احساس شادی را افزایش دهیم: با چند راهکار ساده همیشه احساس خوب داشته باشید!

با تکرار چند تمرین راحت همیشه احساس خوب و مثبتی داشته باشید!

هر چقدر هم سخت بنظر برسد اما بله امکان پذیر هست با هر شرایطی احساس مثبت داشته باشید. اگر شما بتوانید با خود حقیقیتان به صلح برسید آرامش تمام وجودتان را فرا خواهد گرفت. اما بستگی دارد این آرامش را در چه چیزی پیدا می‌کنید. اینکه دوستان قابل اعتماد دارید که پذیرای شما هستند یا می‌توانید کاری برای رسیدن به رویاهایتان انجام دهید. صرف نظر از هر شرایطی که دارید می‌توانید با چندین عادت روزانه این احساس خوب را حفظ کنید. بهتر از هرکس دیگری می‌دانید که چقدر ترک عادت‌های بد سخت است.

اما بجای ترک عادت بد آن را با جایگزین کردن عادت‌های خوب جبران کنید. در این مطلب برای شما عادت‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه آورده‌ایم که می‌توانید در روند تغییراتتان مفید باشد. در نظر داشته باشید که هر رفتاری متناسب با شخصیت شما می‌تواند کار ساز باشد. مسیر خوشحالی و شاد بودن برای هر فردی کاملا متفاوت است. تنها کافی است که شروع کنید و با امتحان کردن هر یک به نتیجه دلخواه برسید. با کمی تمرین و انرژی گذاشتن می‌توانید مفیدترین راه برای داشتن احساس خوب و شادی را پیدا کنید. همچنین می‌توانید مقاله سبک زندگی سالم ما را مطالعه کنید.

لبخند بزنید!

هنگامی که خوشحال هستیم و اتفاق مثبتی افتاده است ناخودآگاه لبخند بر صورتمان می‌نشیند. لبخند زدن که به علت شادی است و باعث ترشح هورمون دوپامین می‌شود. ترشح این هورمون باعث تغییر سیستم بدن از احساس منفی به احساس مثبت می‌شود. البته بدین معنی نیست که باید همیشه لبخند مصنوعی بزنید! اما سعی کنید وقتی احساس ناامیدی می‌کنید با لبخندی عمیق مسئله را در ذهن خود تغییر دهید. شاید در برهه اول تغییری احساس نکنید اما با گذشت زمان متوجه تغییر احساسات خود می‌شوید. هروز صبح پس از بیدار شدن به زندگی لبخند بزنید تا روز خود را شاد کنید!

ورزش را جدی بگیرید!

ورزش کردن تنها باعث حفظ سلامت بدنی نمی‌شود! ورزش مرتب باعث افزایش عزت نفس، کاهش استرس، کاهش افسردگی می‌شود. حتی ورزش در کنترل اضطراب هم موثر است می‌توانید در این زمینه مقاله مرتبط ما به کنترل اضطراب را مطالعه کنید. در نتیجه تمامی این تغییرات باعث ایجاد احساس شادی در شما می‌شود.

اصلا مهم نیست که چطور شروع می‌کنید فقط شروع کنید! کافی است ورزشی را شروع کنید که انجام آن به شما احساس لذت و حس خوب بدهد. سعی نکنید که خود را در یک روتین سخت و شدید قرار دهید قدم به قدم پیش بروید مطمئن باشید از پسش برمی‌آیید. اگر امکان رفتن به باشگاه ورزشی را ندارید از اپلیکیشن‌های تمرین در خانه شروع کنید. همیشه راهی برای خوشحال شدن وجود دارد.

خواب کافی داشته باشید!

خواب از مقوله‌های بسیار مهم در داشتن انرژی خوب در طول روز است. سعی کنید که تحت تاثیر عوامل محیطی کمتر قرار بگیرید و به میزان لازم استراحت کنید. امروزه به دلیل تغییر وضعیت جوامع خواب افراد کمتر از حد معمول شده است. در نظر داشته باشید خواب کافی در داشتن احساس شادی، روابط عاطفی و عملکرد مغز شما بسیار تاثیر گذار است.

هر فرد بزرگسالی به میزان ۶ تا ۸ ساعت خواب در طول شب نیازمند است. احساس چرت یا خستگی شدید و گیجی می‌تواند هشدار بدن شما برای استراحت بیشتر باشد! سعی کنید پیش از خوابیدن غذای سبک میل کنید. محل خواب شما باید تاریک و با هوای خنک باشد. اگر نیاز به چرت زدن دارید حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در طول روز می‌تواند مفید باشد. خواب با کیفیت احساس خوب در شما ایجاد می‌کند و احساس شادی را حفظ می‌کند.

با احساس خوب غذا بخورید!

قطعا می‌دانید که انتخاب غذا‌ها می‌تواند در روحیه شما تاثیر بگذارد. به این معنی که هر نوع ماده غذایی در سیستم مغزی شما اثر گذار است. برای مثال کربوهیدرات‌ها باعث ترشح سروتونین می شوند. البته سعی کنید که از کربوهیدرات‌های ساده استفاده کنید. زیرا افزایش انرژی آن‌ها کوتاه مدت است. مواد غذایی مثل سبزیجات، میوه‌ها، غلات، لوبیا‌ها، حبوبات، مرغ، گوشت بدون چربی، لبنیات‌های کم چرب می‌توانند در ترشح دوپامین تاثیر بگذارند. که این امر باعث افزایش تمرکز و انرژی شما می‌شود. سعی کنید در طول روز تنوع غذایی برای خود ایجاد کنید.

هروز سپاس گزاری کنید!

یکی از معجزه‌های بهتر شدن زندگی و حال خوب شکرگزاری است. شکرگزاری روزانه آن هم در اول صبح بدون شک باعث معجزه در زندگی شما می‌شود. نه تنها احساس شادی خواهید داشت حتی می‌توانید زندگی خود را تغییر دهید! هروز بابت یک چیز سپاس گزاری کنید. در طول روز سعی کنید مراقب هر آنچه که باعث احساس خوب در شما می‌شود باشید.

دقت کنید هر چیزی چه کوچک یا بزرگ باعث احساس شادی در شما می‌شود. دانستن اینکه کسی شما را دوست دارد یا در کار خود پیشرفت خواهید داشت می‌تواند باعث احساس خوب در شما شود. البته آن‌ها می‌توانند چیزهای کوچیکی مثل نوشیدن یک فنجان قهوه با دوستتان یا حتی لذت بردن از خنکی هوا باشد! برای داشتن احساس شادی نسبت به داشته‌های خود باید آگاه شوید.

از دیگران تعریف کنید!

تعریف و تمجید از دیگران به صورت شگفت‌انگیزی می‌تواند در روحیه خود شما تاثیر بگذارد. این اتفاقات باعث احساس مثبتی در وجودتان می‌شود. حتی تعریف و تمجید باعث بوجود آوردن احساس خوب در فرد دیگری می‌شود. این عمل حتی روز شخص دیگری را هم تغییر می‌دهد. البته برای تعریف کردن از دیگران یا حتی خودتان حتما از کلمات محترمانه استفاده کنید.

تنفس عمیق داشته باشید!

یکی از راه‌های آرام کردن ذهن و افکارتان تنفس‌های عمیق است. سعی کنید مکان مناسبی را پیدا کنید که در آن آرام باشید و شروع به دم و بازدم عمیق کنید. این عمل را برای خود تمرین کنید و بدانید که در کاهش استرس شما موثر است.  تنفس عمیق باعث ایجاد آرامش می‌شود و شادی را جایگزین استرس می‌کند. برای انجام این تمرین کافی است که در فضای مناسبی بنشینید. سپس از طریق بینی خود سعی کنید دم و بازدم عمیق داشته باشید. سعی کنید تصویر یک مکان دوست داشتنی یا اتفاقی که دوست دارید رقم بخورد را ببینید. این عمل را انجام دهید تا آرام شوید.

احساسات خود را بپذیرید!

داشتن ذهنیتی مثبت همیشه به احساس شادی شما کمک می‌کند. اما در برخی موارد اتفاقات ناخواسته و ناخوشایندی هم می‌افتد. که این اتفاقات قسمتی جدا ناپذیر از زندگی است. باید نسبت به آن‌ها آگاه شوید و درس آن‌ها را درک کنید. اگر خبری ناراحت‌کننده شنیدید یا نسبت به موضوعی دلخورید سعی نکنید تظاهر کنید که حالتان خوب است. شما باید به ناراحتی خود فضا دهید و آن را بروز دهید. پس از ابراز ناراحتی آن را بپذیرید. پس از درک آن به دنبال راه حل باشید و تمرکز خود را از موضوع ناراحت کننده بردارید. با به دنبال گشتن راه حل احساس شادی به شما برمی‌گردد. نیازی نیست همیشه خوشحال باشید فقط کافی است احساس خوبی داشته باشید.

افکار و احساسات خود را یادداشت کنید!

سعی کنید هر آنچه که در ذهنتان می‌گذرد را بنویسید. با خودتان صادق باشید و هر احساسی که در حال تجربه آن هستید را بنويسید. عمل نوشتن باعث تخلیه احساسات  افکار شما می‌شود. بعد از آن می‌توانید هر یک را تجزیه تحلیل کنید. یادتان باشد هرگاه مشکلی پیش می‌آید حتما راه حل به همراه آن هست. سعی کنید آرام باشید و فقط بنويسید. این اتفاق شما را زودتر به احساس مثبت و شادی می‌رساند.

گرداورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱
منبع: وب سایت خارجی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا