فیلم و سریالنقد و بررسی فیلم و سریال
موضوعات داغ

معرفی و بررسی فیلم سیزده زندگی 2022 Thirteen Lives: روایتی واقعی و پرهیجان با تولیدی جذاب و باکیفیت!

فیلم سیزده زندگی روایتی واقعی از تلاش برای نجات جان سیزده کودک و مربیشان!

فیلم سیزده زندگی با داستانی براساس یک حادثه واقعی و شخصیت‌های واقعی به تصویر کشیده شده است. این فیلم محصول کشور بریتانیا است و در تایلند فیلم‌برداری شده است. از مطالب مشابه ما در دسته سینما مطلب بهترین سریال‌های 2022 و بررسی مینی سریال نفس بکش را از دست ندهید. همچنین در ژانر اکشن فیلم مرد خاکستری را بررسی نموده‌ایم. در ادامه با معرفی، نقد و بررسی، مرور خلاصه داستان، تریلر و لیست عوامل تولید و ستارگان فیلم سیزده زندگی (Thirteen Lives) همراه مجله اینترنتی نیونیوز1 باشید.

معرفی فیلم سیزده زندگی 2022 Thirteen Lives: داستانی واقعی و پرهیجان!

معرفی فیلم سیزده زندگی ۲۰۲۲ Thirteen Lives

فیلم سیزده زندگی (Thirteen Lives) در ژانر ماجراجویی، هیجان‌انگیز، درام و بیوگرافی به کارگردانی ران هاوارد (Ron Howard) پرداخته شده است. ران هاوارد یک جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد. مدت زمان این فیلم 2 ساعت و 27 دقیقه می‌باشد. فیلم سیزده زندگی از شبکه آمازون پرایم ویدیو انتشار پیدا کرده است. ویلیام نیکلسون (William Nicholson) نویسنده فیلم‌نامه براساس داستان نوشته شده توسط دان مک فرسون (Don MacPherson) بوده است. داستان این فیلم به گرفتار شدن یک تیم فوتبال کودکان به همراه مربیشان در یک غار اشاره دارد. غاری که با شروع باران‌های موسمی مملو از آب می‌شود و راه‌های خروج آن بسته خواهد شد. موضوعی که 5000 نفر را از سراسر جهان گردهم آورد تا در عملیات نجات این سیزده زندگی شرکت کنند.

فیلم سیزده زندگی در تاریخ 5 اوت (14 مرداد 1401) منتشر شده است. این فیلم میانگین امتیاز 7.8 را از کاربران IMDB دریافت کرده است. 88 درصد داوران رسانه Rotten Tomatoes این فیلم را پسندیده‌اند. در انتهای مطلب می‌توانید امتیاز تخصصی کارشناسان سینما مجله اینترنتی نیونیوز1 به این فیلم را مشاهده نمایید. Metro-Goldwyn-Mayer و Bron Creative از کمپانی‌های تولید کننده این فیلم بوده‌اند. در ادامه با نقد و بررسی، مرور خلاصه داستان، تریلر و لیست عوامل تولید و ستارگان فیلم سیزده زندگی همراه نیونیوز1 باشید.

نقد و بررسی فیلم سیزده زندگی 2022 Thirteen Lives: از بهترین فیلم های 2022 تا به امروز!

نقد و بررسی فیلم سیزده زندگی 2022 Thirteen Lives: از بهترین فیلم های 2022 تا به امروز!

فیلم سیزده زندگی (Thirteen Lives) از بهترین فیلم‌های سال 2022 به شمار می‌رود. این فیلم با هیجان بالا و کارگردانی بسیار قوی و گیرا به نمایش درآمده است. هیجان در تمام مدت دو ساعت و 27 دقیقه فیلم همراه مخاطب خواهد بود. داستانی واقعی که به جزئیات دقیقی به نمایش درآمده کاملا مخاطب را درگیر خواهد کرد. این فیلم شاید بهترین فیلم ران هاوارد باشد. مردی که می‌داند چه‌طور یک نمایش بقا را به تصویر بکشد. فیلم‌برداری نسبتا قدرت‌مند با اتمسفر خاص اطراف یک غار چهره واقعی‌تری به فیلم سیزده زندگی داده است.

از بهترین امتیازات فیلم فیلم‌برداری باکیفیت آن زیر آب است. بیشتر سکانس‌های پرهیجان فیلم سیزده زندگی زیر آب فیلم‌برداری شده و عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته است. صدابرداری این فیلم با درنظر گرفتن جزئیات از قبیل برخورد کلاه‌های غواصی با سنگ، تنظیم سیلندرهای اکسیژن یا صدای پخش شدن قطرات آب در ایجاد یک اتمسفر گیرا نقش مهمی داشته است. موسیقی متن اثر بنجامین والفیش (Benjamin Wallfisch) بسیار تاثیرگذار و هماهنگ با موضوع فیلم می‌باشد.

نقد و بررسی فیلم سیزده زندگی 2022 Thirteen Lives: از بهترین فیلم های 2022 تا به امروز!

نمایش باورها و فرهنگ مردم تایلند در طول یک عملیات نجات بین المللی!

ایفای نقش بازیگران این فیلم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و بسیار باورپذیر و خارج از کلیشه‌ها بوده است. ریتم و ضرب‌آهنگ پیشرفت داستان فیلم نیز سرعت خوبی داشته و اصلا کند نیست. ماموران عملیات نجات درست مانند ابرقهرمان‌ها در دنیای واقعی جلوه کرده‌اند که در حقیقت این حادثه ‌هم همین‌طور بوده است. فیلم‌نامه فیلم سیزده زندگی که براساس این حادثه واقعی بوده است، کیفیت خوبی داشته و جزئیات رها شده کمی دارد.

معرفی و بررسی فیلم سیزده زندگی 2022 Thirteen Lives: روایتی واقعی و پرهیجان با تولیدی جذاب و باکیفیت!

در طول این فیلم تمام احساسات و تنش‌های موجود در یک عملیات نجات بین‌المللی به خوبی به تصویر کشیده شده است. چاشنی درام فیلم چندان مورد توجه سازندگان نبوده و بیشتر روی هیجان و مستندسازی روایت تمرکز شده است. از دیگر نکات مورد توجه سازندگان، فرهنگ مردمان تایلند و آن منطقه بوده است. عقاید مذهبی و باورهای آنان از موضوعات مورد توجه فیلم‌نامه نویسان بوده است. در ادامه با بررسی خلاصه داستان، تریلر و لیست عوامل تولید و بازیگران فیلم سیزده زندگی همراه نیونیوز1 باشید.

نقد و بررسی فیلم سیزده زندگی 2022 Thirteen Lives: از بهترین فیلم های 2022 تا به امروز!

خلاصه داستان فیلم سیزده زندگی 2022 Thirteen Lives

داستان فیلم سیزده زندگی (Thirteen Lives) در تایلند آغاز می‌شود. یک تیم فوتبال پسرانه متشکل از 12 نفر به همراه مربی خود برای گشت و گذار به درون یک غار می‌روند. باران‌های موسمی زودتر از موعد شروع به باریدن می‌کند و دسترسی برای ورود و خروج از غار محدود می‌شود. عملیات نجات این سیزده نفر آغاز می‌شود و مردم از سراسر جهان برای کمک به تایلند می‌آیند. 5000 نفر از مردم به همراه غواصان حرفه‌ای از کشورهای خارجی برای این عملیات گردهم می‌آیند. این عملیات روزها طول خواهد کشید و ادامه بارندگی کار را دشوارتر می‌کند. همچنین اکسیژن موجود در غار درحال کاهش است و جان این سیزده نفر هر لحظه بیشتر در خطر است. در ادامه روایت با برنامه‌ریزی و تصمیم‌های سخت تیم نجات همراه خواهید شد.

معرفی و بررسی فیلم سیزده زندگی 2022 Thirteen Lives: روایتی واقعی و پرهیجان با تولیدی جذاب و باکیفیت!

تریلر فیلم سیزده زندگی 2022 Thirteen Lives

در این بخش از مطلب تریلر فیلم سیزده زندگی (Thirteen Lives) را جهت آشنایی بیشتر شما با فضا و اتمسفر این فیلم قرار داده‌ایم.

 

لیست عوامل تولید و ستارگان فیلم سیزده زندگی 2022 Thirteen Lives

فیلفم سیزده زندگی به کارگردانی ران هاوارد (Ron Howard) و نویسندگی ویلیام نیکلسون (William Nicholson) به عنوان فیلم‌نامه‌نویس و دان مک فرسون (Don MacPherson) به عنوان نویسنده داستان اصلی پرداخته شده است. موسیقی متن این فیلم اثر بنجامین والفیش (Benjamin Wallfisch) می‌باشد. ران هاوارد، برایان گریزر (Brian Grazer)، ویلیام ام کانر (William M. Connor) از تهیه‌کنندگان تیم چندین نفره تهیه‌کنندگی این فیلم می‌باشند. Sayombhu Mukdeeprom مدیریت فیلم‌برداری فیلم سیزده زندگی را برعهده داشته است.

معرفی و بررسی فیلم سیزده زندگی 2022 Thirteen Lives: روایتی واقعی و پرهیجان با تولیدی جذاب و باکیفیت!

ویگو مورتنسن (Viggo Mortensen) در نقش ریک استانتون، کالین فارل (Colin Farrell) در نقش جان ولنتن، جوئل ادگرتون (Joel Edgerton) در نقش هری هریس، تام بیتمن (Tom Bateman) در نقش کریس جول و پل گلیسون (Paul Gleeson) در نقش جیسون مالینسون بازیگران اصلی فیلم سیزده زندگی بوده‌اند.

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و رسانه IMDB

 

امتیاز فیلم از نظر نیونیوز۱

کارگردانی - 8.9
ایفای نقش - 8.7
فیلمنامه - 8.1
نوآوری، جذابیت و هیجان - 8.1
اتمسفر و فضاسازی - 8
جلوه‌های ویژه - 7.5
تولید، تدوین و ترکیب - 7.4
بودجه - 7.8
ریتم و ضرب آهنگ - 9.2

8.2

میانگین امتیاز از نظر نیونیوز۱

مجله اینترنتی نیونیوز1 امتیازی را براساس پارامترهای کارگردانی، ایفای نقش، فیلم‌نامه، ریتم و ضرب‌آهنگ، تولید، تدوین، ترکیب و جلوه‌های ویژه برای هر اثر سینمایی در نظر می‌گیرد که در این بخش قرار گرفته است. شما می‌توانید امتیاز خود به این اثر را نیز در این بخش وارد نمایید.

امتیاز کاربران: 4.55 ( 1 رای)

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
imdb
مشاهده بیشتر

مدیر سایت: امیر بلادی

مدیر سایت و مجله اینترنتی نیونیوز۱، نویسنده و مترجم، زیست شناس دریا، مدیر استدیو مجهز صدا و تولید محتوی، صدابردار، آهنگساز و خواننده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا