فیلم و سریالنقد و بررسی فیلم و سریال
موضوعات داغ

نقد و بررسی فیلم مرد خاکستری 2022 The Gray Man: اکشنی تماشایی از نتفلیکس!

نبرد رایان گوسلینگ و کریس ایوانز برای کشتن یک‌دیگر در فیلم مرد خاکستری!

خلاصه نوشته
  • فیلم مرد خاکستری از بهترین اکشن‌های 2022 از نتفلیکس!

فیلم مرد خاکستری در ژانر اکشن و هیجان‌انگیز از شبکه نتفلیکس منتشر شده است. در این فیلم ستارگان مشهوری مثل رایان گوسلینگ، کریس ایوانز و آنا در آرماس ایفای نقش کرده‌اند. در مطالب مشابه دسته سینما برای شما گلچین بهترین سریال های 2022 به انتخاب نیونیوز1 را تهیه کرده‌ایم. همچنین می‌توانید مطلب سریال اکشن پیرمرد را اینجا ببینید. در ادامه با معرفی، نقد و بررسی، مرور خلاصه داستان، تریلر و لیست عوامل تولید و ستارگان فیلم مرد خاکستری همراه نیونیوز1 باشید.

معرفی فیلم مرد خاکستری 2022 The Gray Man

فیلم مرد خاکستری (The Gray Man) با ژانر اکشن و هیجان‌انگیز در تاریخ 22 ژوئیه 2022 (31 تیر 1401) از نتفلیکس منتشر شد. رایان گوسلینگ ستاره نقش اصلی این فیلم از سن 13 سالگی با باشگاه میکی موس (The Mickey Mouse Club) وارد عرصه سینما شد. سپس ایفای نقش‌های تاثیرگذاری از او را در دفترچه یادداشت (The Notebook) و لالالند (La La Land) دیدیم. این بازیگر کانادایی در فیلم محبوب اکشنی دیگر به نام بلید رانر (Blade Runner 2049) در نقش کی ایفای نقش کرده بود. حتما به یاد دارید که این فیلم برنده دو جایزه اسکار شده بود.

نقد و بررسی فیلم مرد خاکستری 2022 The Gray Man: اکشنی تماشایی از نتفلیکس!

این بار حضور رایان گوسلینگ در قالب شخصیت اصلی فیلم مرد خاکستری با ایفای نقش مامور سیرا شش، بار دیگر نام او را به تیتر اخبار سینما آورد. در فیلم مرد خاکستری او به عنوان یک قاتل فوق حرفه‌ای با مهارت‌های رزمی و نظامی جالب توجه به عنوان مامور گم‌نام و با هویت تغییر یافته سازمان سیا حاضر شده است. نقش مقابل او در این فیلم کریس ایوانز است؛ که تلاش می‌کنند یک دیگر را بکشند!

آنا د آرماس به این دو بازیگر سرشناس ملحق شده تا وزنه بازیگران مشهور و محبوب این فیلم را سنگین‌تر کند. برادران روسو خالقان اصلی فیلم مرد خاکستری هستند. این فیلم میانگین امتیاز 6.5 را از کاربران IMDB دریافت کرده است. داوران رسانه Rotten Tomatoes رضایت 46 درصدی نسبت به تماشای این فیلم داشته‌اند. در انتهای مطلب می‌توانید امتیاز تخصصی کارشناسان سینما نیونیوز1 به این فیلم را مشاهده نمایید. در ادامه با نقد و بررسی و مرور خلاصه داستان، تریلر و لیست عوامل تولید و بازیگران فیلم مرد خاکستری همراه نیونیوز1 باشید.

نقد و بررسی فیلم مرد خاکستری 2022 The Gray Man: اکشنی تماشایی از نتفلیکس!

نقد و بررسی فیلم مرد خاکستری 2022 The Gray Man: اکشنی پرهیجان اما با اغراق!

فیلم مرد خاکستری (The Gray Man) با سکانس‌های اکشن جذاب و پرهیجان با فیلم‌نامه‌ای با کیفیت متوسط می‌باشد. فیلم‌نامه این فیلم رخنه‌های زیادی دارد که می‌توانست بهتر پوشش داده شود. ریتم و ضرب‌اهنگ این فیلم سرعت بالایی دارد و مخاطب از دیدن آن اصلا خسته نخواهد شد. گیرایی و هیجان فیلم مرد خاکستری بالاست و مخاطب به دنبال ادامه آن باقی می‌ماند. کارگردانی این فیلم کیفیت متوسطی دارد. ایفای نقش بازیگران فیلم قابل قبول و رضایت‌بخش می‌باشد. وجود خلاءها و منافذی در داستان بخصوص درمورد پشت پرده‌های سازمان سیا در داستان کمی در ذوق می‌زند.

نقد و بررسی فیلم مرد خاکستری 2022 The Gray Man: اکشنی تماشایی از نتفلیکس!

نبردهای اکشن و مبارزات درطول فیلم با اندکی اغراق به نمایش درآمده می‌باشد. این مبارزات به شخصیت مامور شش چهره ابرقهرمانی داده که خارج از حد یک فیلم صرفا اکشن است. بودجه هزینه شده برای فیلم مرد خاکستری نسبتا زیاد بوده و کیفیت تولید خوبی را به نمایش گذاشته است. اتمسفر و طراحی صحنه‌های این فیلم جذاب و گیرا می‌باشد. امتیازات رسانه‌های مختلف به این فیلم می‌توانست مقداری بیشتر باشد. دیالوگ‌های این فیلم ساده و بدون جلوه خاصی هستند. جای خالی چاشنی درام و توجه به روابط در داستان و فیلم‌نامه احساس می‌شود.

خلاصه داستان فیلم مرد خاکستری 2022 The Gray Man

داستان فیلم مرد خاکستری در سکانس ابتدایی‌اش در زندان ایالتی فلوریدا و در سال 1995 آغاز می‌شود. جایی که یک قاتل حرفه‌ای به اسم کورتلند زندانی شده است. او محکومیتی تا سال 2031 دارد. بازپرس پرونده به او پیشنهاد تخفیف مجازات می‌دهد در صورتی که با سازمان سیا همکاری کند. از این پس هویت او خاکستری خواهد بود. نام مرد خاکستری نیز به همین علت برای این فیلم انتخاب شده است. چرا که او دیگر از هیچ نامی نمی‌تواند استفاده کند و تحت عنوان مامور سیرا شش (با بازی رایان گوسلینگ) برای سازمان فعالیت خواهد کرد. ماموران سیرا زیر مجموعه‌ای از سازمان سیا هستند که در برخی پرونده‌ها به کار گرفته می‌شوند. سپس داستان به 18 سال بعد پرش می‌کند. در بانکوک مامور سیرا شش را می‌بینیم که ترور یک فرد خطرساز برای امنیت ملی در آن‌جا است.

نقد و بررسی فیلم مرد خاکستری 2022 The Gray Man: اکشنی تماشایی از نتفلیکس!

او در طول این علمیات متوجه می‌شود فردی که قرار است از میان بردارد خود یک سیرا چهار است. سیرا 4 به مامور شش می‌گوید که در پشت پرده سازمان دنی کارمایکل جنایاتی انجام داده است. او پیش از مرگش یک گردنبند حاوی فلش مموری اطلاعات مربوط به دنی کارمایکل را به مامور شش می‌دهد. مامور شش پس از آن‌که متوجه جنایات کارمایکل می‌شود خود به هدف سازمان برای ترور تبدیل می‌شود. کارمایکل فردی حرفه‌ای و بی‌رحم به نام لوید هانسن (با بازی کریس ایوانز) را برای کشتن او مامور می‌کند. از این پس مامور شش به همراه دنی میراندا (آنا د آرماس) باید در برابر این سازمان بجنگند. آنان باید از آن فلش مخفی شده در گردنبند نیز محافظت کنند. لحظات بسیاری مامور شش با مرگ دست و پنجه نرم خواهد کرد. در ادامه با بررسی تریلر و لیست عوامل تولید و بازیگران فیلم مرد خاکستری همراه نیونیوز1 باشید.

نقد و بررسی فیلم مرد خاکستری 2022 The Gray Man: اکشنی تماشایی از نتفلیکس!

تریلر فیلم مرد خاکستری 2022 The Gray Man

در این بخش از مطلب تریلر فیلم مرد خاسکتری را برای آشنایی شما با فضای فیلم قرار داده‌ایم.

 

لیست عوامل تولید و بازیگران فیلم مرد خاکستری 2022 The Gray Man

آنتونی روسو (Anthony Russo) و جو روسو (Joe Russo) کارگردانان فیلم مردخاکستری می‌باشند. نویسندگان فیلم‌نامه این فیلم براساس کتابی از مارک گرینی (Mark Greaney)، جو روسو، کریستوفر مارکوس (Christopher Markus) و استفن مک فیلی (Stephen McFeely) بوده‌اند. تهیه‌کنندگان این فیلم جیک اوست (Jake Aust)، کریس کاستالدی (Chris Castaldi) و جفری هیلی (Geoffrey Haley) می‌باشند. موسیقی متن این فیلم اثر هنری جکمن (Henry Jackman) و مدیریت فیلم‌برداری آن برعهده استیون اف ویندون (Stephen F. Windon) بوده است.

رایان گوسلینگ (Ryan Gosling) در نقش سیرا شش، کریس ایوانز (Chris Evans) در نقش لوید هانسن، آنا د آرماس (Ana de Armas) در نقش دنی میراندا، بیلی باب تورنتون (Billy Bob Thornton) در نقش فیتزروی، جسیکا هنویک (Jessica Henwick) در نقش سوزان برویر، دانوش (Dhanush) در نقش آویک سان، آلفر وودارد (Alfre Woodard)، رژ-ژان پیج (Regé-Jean Page) و واگنر مورا (Wagner Moura) بازیگران اصلی فیلم مرد خاکستری می‌باشند.

نقد و بررسی فیلم مرد خاکستری 2022 The Gray Man: اکشنی تماشایی از نتفلیکس!

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و IMDB 

امتیاز فیلم از نظر نیونیوز1

کارگردانی - 7
ایفای نقش - 7.8
تولید، تدوین و ترکیب - 7.5
فیلم‌نامه - 6.1
جلوه‌های ویژه - 7.2
ریتم و ضرب آهنگ - 8.8
بودجه - 8.1
اتمسفر - 7.5

7.5

میانگین امتیاز از نظر نیونیوز1

مجله اینترنتی نیونیوز1 امتیازی را براساس پارامترهای کارگردانی، ایفای نقش، فیلم‌نامه، ریتم و ضرب‌آهنگ، تولید، تدوین، ترکیب و جلوه‌های ویژه برای هر اثر سینمایی در نظر می‌گیرد که در این بخش قرار گرفته است. شما می‌توانید امتیاز خود به این اثر را نیز در این بخش وارد نمایید.

امتیاز کاربران: 3.75 ( 1 رای)

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
IMDB
مشاهده بیشتر

مدیر سایت: امیر بلادی

مدیر سایت و مجله اینترنتی نیونیوز۱، نویسنده و مترجم، زیست شناس دریا، مدیر استدیو مجهز صدا و تولید محتوی، صدابردار، آهنگساز و خواننده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا