نرم‌افزار و اپلیکیشن
موضوعات داغ

با بهترین برنامه های اندروید در سال 2023 آشنا شوید!

نیونیوز1 برخی از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندرویدی را به شما معرفی می‌کند!

خلاصه نوشته
  • اگر گوشی اندرویدی جدیدی خریده‌اید و پیدا کردن اپلیکیشن مناسب برای شما سخت است، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم! در این مقاله، ما در تیم نیونیوز1 قصد داریم برخی از برنامه‌های اندرویدی را که باید در سال 2023 داشته باشید، به شما معرفی کنیم.

میلیون‌ها برنامه در فروشگاه Google Play وجود دارد. اما لیست پیش‌روی شما بهترین برنامه اندروید در هر زمینه هستند که ما فکر می‌کنیم شایسته جایگاهی در تلفن هوشمند شما خواهند بود. شاید شما به تازگی یک تلفن اندرویدی جدید خریداری کرده‌اید که آماده راه‌اندازی و استفاده از آن هستید. بنابراین کار بعدی این است که برخی از برنامه‌ها را دانلود کنید تا از گوشی جدید خود نهایت استفاده را ببرید. میلیون‌ها برنامه و بازی در فروشگاه Google Play وجود دارد، اما همه آن‌ها ارزش بررسی ندارند.

بسیاری از این برنامه‌ها جدید هستند، اما بسیاری از آن‌ها نیز نسبتا قدیمی‌تر و در عین حال همچنان محبوب هستند. ما این لیست را با چند انتخاب متفاوت و قابل توجه در هر دسته طبقه‌بندی کرده‌ایم. بعضی از این برنامه‌ها رایگان هستند. اما بعضی نیاز به خرید دارند. البته با توجه به نبود قانون کپی‌رایت دانلود منابع خارجی در ایران، شما به‌راحتی می‌توانید نسخه پولی این برنامه‌ها را نیز از اینترنت جستجو و دانلود کنید. بنابراین به انتخاب خود، هرکدام را که دوست دارید از میان آن‌ها انتخاب، دانلود و نصب کنید. رسانه اینترنتی نیونیوز1 شما را به بازدید از لیستی از بهترین برنامه‌های سال 2023 دعوت می‌کند!

برنامه های اندروید ضروری

ما با برخی از برنامه‌های ضروری برای بهبود تجربه اندرویدی شما، مانند برنامه‌های مدیریت فایل یا برنامه مدیریت گذرواژه، شروع می‌کنیم. این برنامه‌ها در هیچ‌یک از دسته‌هایی که بعداً به آنها اشاره خواهیم کرد جای نمی‌گیرند، اما ما فکر می‌کنیم که بسیار مفید و ضروری هستند. همچنين مطمئناً در بهبود تجربه اندرویدی شما تاثیر دارند. آن‌ها به شما اجازه می‌دهند دستگاه خود را بهتر از گذشته مدیریت کنید. یا کل تجربه اندروید خود را هوشمندتر کنید. پس این موارد قطعا ارزش دیدن دارند. بیایید شیرجه‌ای به درون این برنامه‌ها بزنیم!

Solid Explorer

Solid Explorer

بسیاری از تلفن‌های اندرویدی(و شاید حتی همه‌ی آن‌ها) این روزها با یک برنامه مدیریت فایل پیش‌فرض عرضه می‌شوند. اما اگر یک فایل اکسپلورر مجزا می‌خواهید که به شما امکان دهد به صورت پیشرفته‌تر مرور فایل‌های دستگاه خود را انجام دهید، باید Solid Explorer را بررسی کنید. چیزهای زیادی در مورد این برنامه مدیریت فایل خاص وجود دارد. از جمله پشتیبانی آن از FTP، SFPT، WebDav، SMB/CIFS و حتی سرویس های ابری. همچنين Solid Explorer دارای طراحی متریال ساده‌ای است و تقریباً روی همه دستگاه‌های موجود در بازار بسیار خوب کار می‌کند. این برنامه با یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه ارائه می‌شود؛ اما پس از آن باید برای استفاده هزینه پرداخت کنید. البته با یک جستجوی ساده نسخه کامل آن نیز در اینترنت به رایگان وجود دارد. پس اگر علاقه به هزینه کردن برای یک برنامه مدیریت فایل ندارید، جستجوگر گوگل پیش روی شماست!

Bitwarden

Bitwarden

اگر رمزهای عبور شما زیاد هستند و آن‌ها را اغلب فراموش یا گم می‌کنید و به دنبال یک مدیر رمز عبور قابل اعتماد هستید، بهتر است اپلیکیشن Bitwarden را بررسی کنید. این برنامه یک دستیار مدیریت رمز عبور بدون حاشیه است که به شما امکان می‌دهد بدون پرداخت هزینه به تمام ویژگی‌های اصلی آن دسترسی داشته باشید. این ویژگی‌ها شامل برخی از امکانات ضروری مانند تولید رمز عبور ایمن و همگام‌سازی بین چند دستگاه است. از طرف دیگر، می‌توانید برای دسترسی به ویژگی‌های اضافی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای داخلی، اشتراک‌گذاری فایل و موارد دیگر، هزینه سطح Premium را بپردازید. البته نسخه کامل این برنامه نیز در اینترنت به‌صورت رایگان وجود دارد.

Tasker

Tasker

اپلیکیشن Tasker یکی از پیچیده‌ترین برنامه‌های موجود در لیست ما محسوب می‌شود. زیرا یادگیری آن کمی سخت است. اما هنگامی که آن را درک کردید، به‌سرعت متوجه خواهید شد که یکی از قدرتمندترین برنامه‌هایی است که به شما امکان می‌دهد بسیاری از موارد را در دستگاه خود خودکار کنید. می‌توانید تقریباً تمام جنبه‌های استفاده از تلفن هوشمند خود را خودکار کنید تا آن‌طور که می‌خواهید کار کنند. این‌کار با تنظیم عملکردهای خودکار بر روی پارامترها و شرایط مورد نظر شما، مقدار زیادی از کارهای روزمره و رفتارهای تکراری را کاهش می‌دهد. این برنامه یک ابزار است که به عنوان راه حلی برای افزودن توانایی عملکرد گوشی‌های هوشمند عمل می‌کند. این اپلیکیشن یک برنامه پولی در فروشگاه Google Play است. اما می‌توانید آن را به صورت رایگان با یک جستجوی اینترنتی ساده دریافت کنید.

برنامه های سفارشی سازی

هزاران برنامه سفارشی‌سازی در فروشگاه Google Play وجود دارد که به شما امکان می‌دهند همه چیز را از صفحه اصلی تلفن گرفته تا نمادهای برنامه‌ها تغییر دهید. ما سه مورد از بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های سفارشی‌سازی موجود را به شما معرفی می‌کنیم.

Backdrops

Backdrops

اپلیکیشن Backdrops یکی از بهترین ابزارها برای شخصی‌سازی گوشی هوشمند و تبدیل آن به گوشی هوشمند دلخواه شماست. درواقع این اپلیکیشن یک برنامه تصویرزمینه است که گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از بهترین چیزها در مورد این برنامه خاص این است که والپیپرها در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند و می‌توانید آن‌ها را مستقیماً از برنامه تنظیم کنید. جدای از برخی از مجموعه‌های پولی، استفاده از این برنامه رایگان است تا بتوانید انواع تصویر زمینه‌های با کیفیت بالا را دریافت کنید. تغییر والپیپر کمک زیادی به شخصی‌سازی ظاهر صفحه اصلی گوشی اندرویدی شما می‌کند. برنامه Backdrops یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن گزینه‌های خوب است.

Nova Launcher

Nova Launcher

اپلیکیشن Nova Launcher نیز یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین برنامه‌های این لیست است. این برنامه در طول سال‌ها بهتر و بهتر شده است و اکنون با مجموعه‌ای از ویژگی‌های مطلوب ارائه می‌شود. این ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهند سفارشی‌سازی اندروید را به سطح کاملاً جدیدی ببرید. برخی از ویژگی‌های قابل توجه Nova Launcher عبارتند از: توانایی پشتیبان‌گیری و بازیابی تنظیمات صفحه اصلی و نمادهای تم، سفارشی کردن کشوی برنامه، داک برنامه و موارد دیگر. خوشبختانه بسیاری از ویژگی‌های Nova Launcher به صورت رایگان در دسترس هستند. بنابراین می‌توانید بدون صرف هزینه، در سفارشی‌سازی تلفن هوشمند خود غرق شوید!

Zedge

Zedge

اپلیکیشن Zedge برنامه دیگری است که ممکن است در گذشته نام آن را شنیده باشید. این برنامه در اصل مکانی برای دانلود زنگ اعلان و آلارم برای دستگاه شما است. اگر شما یکی از معدود کاربرانی هستید که هنوز آهنگ‌های زنگ و آلارم خود را دانلود و سفارشی می‌کنند، Zedge برنامه خوبی برای بررسی است. به‌علاوه، این برنامه امکانات دیگری نیز از جمله تصاویر پس‌زمینه را برای تم دستگاه شما ارائه می‌دهد. البته این تنها برنامه سفارشی‌سازی موجود در فروشگاه گوگل، با تصاویر پس زمینه و آهنگ‌های زنگ، نیست اما یکی از قابل اعتمادترین برنامه‌ها با دیتابیسی بزرگ است. Zedge یک برنامه رایگان است. بنابراین حتما آن‌را بررسی کنید.

برنامه های صوتی و تصویری

از لحاظ تعداد و تنوع، هیچ کمبودی در برنامه‌های پخش موسیقی و ویدیو در فروشگاه Google Play وجود ندارد. اما ما می‌خواهیم برخی از گزینه‌های منحصربه‌فرد را برای شما معرفی کنیم. لیست زیر سه انتخاب برتر ما برای برنامه‌های صوتی و تصویری در حال حاضر هستند.

Plex

Plex

اپلیکیشن Plex به‌راحتی یکی از انتخاب‌های برتر در این بخش است. این اپلیکیشن یک برنامه رسانه‌محور همه‌جانبه است که به شما امکان می‌دهد هم ویدیو و هم صدا را در هر حالی پخش کنید. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا به سرور قدرتمند Plex در دستگاه اندرویدی خود دسترسی داشته باشید. به این معنی که می‌توانید کتاب‌خانه فایل‌های رسانه‌ای خود را همه‌جا با خود حمل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سرور Plex را روی رایانه شخصی خود نصب کنید تا زمانی‌که در حال حرکت هستید، از طریق آن استریم کنید. این برنامه با تعداد زیادی ویژگی مفید دیگر ارائه می‌شود که تجربه تماشای شما را به سطح جدیدی می‌برد. با این حال، برای باز کردن قفل تمام ویژگی‌های Plex باید مشترک Plex Pass شوید یا به عبارت دیگر یک بار برای همیشه آن‌را خرید کنید.

VLC Player

VLC Player

پخش‌کننده VLC احتمالاً بهترین برنامه برای تماشای ویدیوهای دانلود شده در تلفن هوشمند شما است. این اپلیکیشن یک برنامه بسیار مشهور در رایانه‌های شخصی است. خوشبختانه نویسندگان آن برای اندروید نیز با مجموعه‌ای از ویژگی‌های مشابه فکرهایی کرده‌اند. این برنامه از پخش طیف گسترده‌ای از فیلم‌ها پشتیبانی می‌کند. من از تعداد بی‌پایانی فرمت تصویربرداری (مهم نیست که چقدر قدیمی یا غیر متداول یا غیر استاندارد باشند) و زیرنویس‌ها (اگر یک فایل زیرنویس جداگانه دارید) صحبت می‌کنم. علاوه بر این‌ها، این برنامه کاملاً رایگان است و هیچ تبلیغاتی برای آسیب رساندن به تجربه بصری شما به‌همراه خود ندارد.

Poweramp

برنامه اندروید Poweramp

اپلیکیشن Poweramp بسیار شبیه به VLC است. با این تفاوت که این یکی برای فایل‌های صوتی به‌جای فایل‌های ویدئویی است. امکان ندارد که عاشق موسیقی باشید و آن‌ها را در دستگاه اندرویدی خود حمل کنید اما نامی از Poweramp نشنیده باشید! این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه‌ها برای پخش فایل‌های صوتی است که در تلفن هوشمند خود ذخیره کرده‌اید. هرچند نویسندگان آن احتمالاً هیچ جایزه‌ای برای طراحی UI دریافت نخواهد کرد(به دلیل رابط کاربری بسیار ساده و ابتدایی آن). اما Poweramp در کیفیت و عملکرد شگفت‌‌انگیز است. این برنامه دارای یک موتور پردازش صوتی بسیار قدرتمند با پشتیبانی از صدای با وضوح بالا، البته برای تعداد انگشت شماری از فرمت‌های موسیقی، یک اکولایزر داخلی، پردازش داخلی 64 بیتی و مجموعه‌ای از تنظیمات تمام‌نشدنی است. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که به‌خوبی شما را در دنیای موسیقی غرق می‌کند! اپلیکیشن Poweramp پولی است اما با جستجو، به‌صورت رایگان نیز وجود دارد.

برنامه های اندرویدی ویرایش تصاویر

یک برنامه خوب دوربین اندروید می‌تواند کنترل بیشتری برروی عکس‌هایی که می‌گیرید به شما بدهد. بعضی برنامه‌ها نیز جلوه‌های فوق‌العاده‌ای به آنچه قبلا گرفته‌اید اضافه می‌کنند. برنامه‌های هنری موجود در Google Play می‌توانند جنبه خلاقانه شما را آشکار کنند. ما در نیونیوز1 سه عدد از بهترینِ آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

Pixtica

برنامه اندروید Pixtica

 

برای جایگزینی دوربین داخلی گوشی اندروید خود با یک برنامه دیگر که پر از ویژگی باشد، Pixtica را امتحان کنید. به کمک این برنامه، بسیاری از ویژگی‌های عکاسی و کنترل‌های دوربین را یک‌جا پیدا خواهید کرد. در Pixtica می‌توانید جزئیاتی مانند ISO، سرعت شاتر و همچنین فوکوس را با استفاده از کنترل‌های دستی دوربین برنامه تنظیم کنید. همچنین می‌توانید به موارد اضافی مانند فیلترهای زنده با پیش‌نمایش‌های آنی، پانوراما و حالت‌های Hyperlapse دسترسی داشته باشید. اگر تبلیغات شما را مورد آزار قرار نمی‌دهند، می‌توانید از این برنامه به صورت رایگان استفاده کنید. اما با ثبت‌نام در اشتراک Pixtica از شر آن تبلیغات خلاص می‌شوید و قفل تمام فیلترها و وضوح عکس‌ها را نیز برای شما باز می‌کند. همچنين واترمارک‌ها را روی فیلترها و GIF‌ های زنده حذف می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا به‌ هر اندازه که می‌خواهید ویدیو ضبط کنید. طبق معمول یک جستجوی گوگل نیز مفید است!

Glitch Lab

برنامه اندروید Glitch

این برنامه‌ که در Google Play نیز موجود است، می‌خواهد جلوه‌های خاصی از خطای دیجیتالی را به عکس‌های شما اضافه کنند. البته برنامه‌های مشابهی در این زمینه هستند، اما تعداد کمی به اندازه‌ی Glitch Lab این کار را به‌طور کامل و ساده انجام می‌دهند. شما بیش از 100 افکت را در این برنامه خواهید دید که در دسته‌بندی‌های مختلف سازمان‌دهی شده‌اند. شما می‌توانید قفل نسخه حرفه‌ای را از طریق خرید درون‌برنامه‌ای 6.49 دلاری باز کنید و جلوه‌های بیشتری به‌علاوه ویژگی‌های ارزشمند از جمله رزولوشن بالاتر و امکان ذخیره‌سازی فایل بدون از دست دادن کیفیت را دریافت کنید.

Canva

اپلیکیشن Canva

چه درحال ایجاد یک کارت و چه درحال ایجاد یک استوری هیجان‌انگیز در اینستاگرام باشید، Canva می‌تواند به شما کمک کند که تصویری به‌ یاد ماندنی تولید کنید. این برنامه طراحی و ویرایش تصویر و ویدیو، می‌تواند تقریباً همه چیز را از پست‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا دعوت‌نامه‌ها، آرم‌ها و کلاژهای تصاویر ایجاد کند. می‌توانید از ابتدا شروع به ساختن قالب خلاقانه و خاص خود کنید یا از یکی از قالب‌های رایگان Canva استفاده کنید. این برنامه کتابخانه‌ای از عکس‌ها و تصاویر برای استفاده شما دارد. البته با این فرض که نمی‌خواهید به تصاویر خود رجوع کنید. همچنين وقتی ویرایش تصاویر و افزودن متن تمام شد، می‌توانید کار تمام شده خود را بلافاصله از طریق ایمیل، واتس‌اپ یا اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

برنامه های ارتباطی

وقتی حرف از برنامه‌های ارتباطی شروع می‌شود، احتمالاً با بسیاری از برنامه‌های ارتباطی مانند واتس‌اپ و تلگرام آشنا هستید. بنابراین ما می‌خواهیم گزینه‌های مختلف دیگری را برای بررسی شما معرفی کنیم. پس اگر قصد دارید چیز جدیدی را امتحان کنید تا با دوستان و عزیزان خود بدون مشکل در ارتباط باشید، حتماً به برنامه‌های زیر نگاهی بیاندازید!

Signal

برنامه اندروید Signal

اگر به امنیت و حریم خصوصی اهمیت می‌دهید، اپلیکیشن Signal بهترین گزینه است. این برنامه‌ از همان پروتکل رمزگذاری واتس‌اپ استفاده می‌کند. بنابراین شما همان رمزگذاری سرتاسری را در این برنامه نیز دریافت می‌کنید. با این حال، سیگنال توسط یک بنیاد غیرانتفاعی به جای یک شرکت تکنولوژی بزرگ حمایت می‌شود. آن‌ها همچنین سیاست حفظ حریم خصوصی کمتر سخت‌گیرانه‌ای برای این برنامه دارند. اگر این چیزی است که به آن علاقه دارید، قطعا این اپلیکیشن ارزش دیدن دارد. اگرچه باید در نظر داشته باشید که اپلیکیشن سیگنال، کاربران بسیار کمتری نسبت به تلگرام یا واتس‌اپ دارد.

Textra SMS

برنامه اندروید Textra

Textra به راحتی یکی از بهترین و قابل اعتمادترین برنامه‌های ارسال پیامک در اندروید است. بنابراین اگر زیاد پیامک می‌فرستید، این یک برنامه پیام‌رسان عالی برای داشتن روی تلفن شماست. این اپلیکیشن بسیار قابل تنظیم و دارای تم‌های زیادی برای سفارشی‌سازی است. از نظر ویژگی‌ها، می‌توانید سربرگ های چت، پیام‌های برنامه‌ریزی شده، امکان کپی بخشی از پیام، پیام‌های گروهی و لیست سیاه را دریافت کنید. Textra به طور قابل توجهی بهتر از بسیاری از سایر برنامه‌های پیامک ساخته‌شده توسط خود تولیدکنندگان موبایلی است. بنابراین اگر به‌دنبال جایگزینی برای برنامه ارسال پیامک پیش‌فرض روی تلفن خود هستید، آن را حتماً امتحان کنید.

Discord

اپلیکیشن Discord

همانطور که احتمالاً می‌دانید، Discord کم کم به یک بازیکن محبوب در فضای رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است. در‌حالی‌که در ابتدا به صورت یک محیط مورد علاقه‌ گیمرها طراحی شده بود، تا سال 2020 بسیار بزرگتر شد و شروع به میزبانی از جوامع مختلف دیگری کرد. این برنامه بسیار انعطاف‌پذیر است و امکان تماس صوتی و تصویری مشابه Google Meet را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید کانال‌های جداگانه ایجاد کنید یا حتی ربات‌هایی را به سرور خود اضافه کنید تا قابلیت‌های مختلف را برای استفاده شما فراهم کنند.

برنامه های اندرویدی کاربردی

درحالی‌که یک گوشی هوشمند نمی‌تواند جایگزین یک کامپیوتر کامل در بخش بهره‌وری شود، اما هنوز کارهای زیادی می‌توانید در تلفن هوشمند خود انجام دهید. برنامه‌های زیادی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند که کارهای زیادی را در تلفن خود انجام دهید. ما در این‌جا مواردی را آورده‌ایم که فکر می‌کنیم ارزش در نظر گرفتن دارند.

Evernote

Evernote

اپلیکیشن Evernote یک برنامه یادداشت برداری قدرتمند است که به شما کمک می‌کند یادداشت‌های مهم خود را در پلتفرم‌های مختلف سازماندهی کنید. این برنامه به شما امکان می‌دهد انواع یادداشت‌ها، از جمله متن، تصویر، صدا یا حتی ترکیبی از آن‌ها را ذخیره کرده و در چندین پلتفرم در دسترس دیگران قرار دهید. یکی از بهترین ویژگی‌های Evernote این است که دارای تشخیص نوری(اسکن) کاراکتر و نوشته است که متن را در تصاویر قابل جستجو می‌کند. اگر تصاویر زیادی را به عنوان یادداشت ذخیره می‌کنید و نیاز به کپی کردن متن از آن‌ها در دستگاه خود داشته باشید، این ویژگی برای‌ شما بسیار مفید خواهد بود.

Business Calendar 2 Planner

Business Calendar 2 Planner

یک برنامه تقویم خوب کمک زیادی به سازمان‌دهی برنامه‌های شما می‌کند. به همین دلیل است که ما فکر می‌کنیم باید دانلود Business Calendar 2 را مدنظر داشته باشید. این اپلیکیشن یک برنامه تقویم قدرتمند است که به عنوان سازمان‌دهنده کامل شخصی شما عمل می‌کند. بنابراین ویژگی‌های تقویم، برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی کارها را به شما ارائه می‌دهد.

Spark Mail

برنامه ایمیل Spark

برنامه ایمیل Spark یکی از بهترین برنامه‌های ایمیل موجود است که دارای بسیاری از ویژگی‌های سودمند است. این برنامه‌ می‌تواند هوشمندانه ایمیل‌های شما را اولویت‌بندی کند. همچنين در مورد اعلان‌ها نیز هوشمندانه عمل می‌کند و حتی به شما این امکان را می‌دهد که در ایمیل‌ها با تیم خود همکاری کنید. برخی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این برنامه ایمیل خاص عبارتند از: جستجوی هوشمند، پاسخ‌های سریع، زمان‌بندی ایمیل، به تعویق انداختن ایمیل‌ها و موارد دیگر.

اپلیکیشن های اندرویدی کتاب‌خوانی

برنامه‌های کتاب‌خوان‌ الکترونیکی یکی دیگر از اپلیکیشن‌های ضروری برای افرادی است که دوست دارند کتاب‌خانه الکترونیکی خود را داشته باشند. می‌توانید هر تلفن هوشمند یا تبلتی را تهیه کرده و با استفاده از این اپلیکیشن‌ها تجربه‌ای بسیار مشابه با کتاب‌خوان‌های الکترونیکی مخصوص داشته باشید. احتمالاً برنامه‌ای را که می‌خواهید به شما امکان دهد به راحتی و بدون دردسر به همه محتوای خود دسترسی داشته باشید، در لیست زیر پيدا خواهید کرد.

Amazon Kindle

Amazon Kindle

نام Kindle قبلاً فقط مخصوص مجموعه‌ای از کتابخوان‌های الکترونیکی آمازون بود. اما اکنون این نام یک برنامه برای دستگاه‌های اندرویدی محسوب می‌شود که بدون داشتن یک کتابخوان الکترونیکی مخصوص، همان عملکرد را در اختیار شما قرار می‌دهد. این برنامه به شما امکان دسترسی به کتاب‌خانه گسترده آمازون را می‌دهد. بنابراین به بسیاری از کتاب‌ها، کمیک‌ها، روزنامه‌ها و مجلات دسترسی خواهید داست. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در هر لحظه آنچه را که می‌خواهید به‌راحتی بخوانید. اگر بیشتر به شنیدن علاقه دارید تا خواندن، برخی از آن‌ها روایت شنیداری نیز دارند. می‌توانید موارد دیگری را نیز در این برنامه کشف کنید.

Lithium

Lithium

اگر ترجیح می‌دهید به جای تکیه بر سرویسی مانند Kindle، کتاب‌های الکترونیکی را به‌صورت دستی روی تلفن خود قرار دهید، ممکن است بخواهید Lithium را بررسی کنید. این برنامه به شما امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی را که به صورت محلی در تلفن شما ذخیره می‌شوند، بخوانید. درواقع این برنامه‌ به شما امکان می‌دهد که کتاب‌های الکترونیکی ذخیره شده در فایل‌های EPUB را بخوانید. این برنامه کتاب‌های الکترونیکی را به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد. همچنين وقتی‌که در حال خواندن هستید، به شما امکان می‌دهد بخشی از متن را برجسته‌سازی کنید، یا یادداشت‌های خود را به کتاب‌ اضافه کنید. برای خواندن آسان‌تر نیز به تم‌های شبانه و روزانه و سایر موارد مجهز است. خوشبختانه این اپلیکیشن بدون تبلیغات بوده و برای یک تجربه خواندن بدون وقفه عالی است. همچنین می‌توانید برای خرید نسخه حرفه‌ای برنامه و دریافت برخی از قابلیت‌های اضافی، مانند تم‌های سفارشی، رنگ‌های مختلف و… هزینه‌ای را برای یک‌بار پرداخت کنید.

Feedly

اپلیکیشن Feedly

اپلیکیشن Feedly مشابه سایر توصیه‌های ما در این دسته نیست. درواقع این برنامه به شما اجازه نمی‌دهد کتاب‌های الکترونیکی بخوانید، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های خبری را دنبال و آن‌ها را در یک مکان بخوانید. این برنامه مقالات را از منابع آنلاین مختلف دریافت، مدیریت و پخش می‌کند. بنابراین شما نیازی به دانلود و نصب چندین برنامه خبری روی دستگاه خود ندارید. استفاده از Feedly بسیار ساده است و برای دانلود رایگان از فروشگاه Google Play در دسترس است.

برنامه‌ اندروید سلامت و تناسب اندام

به یک همراه خوب برای تمرین نیاز دارید؟ یا بیشتر به پیگیری سلامتی خود علاقه دارید؟ تلفن اندرویدی شما می‌تواند هر دو را انجام دهد، البته مشروط بر اینکه برنامه مناسب را خود دانلود کنید. اگر شما اهمیت خاصی برای سلامتی و تناسب اندام خود قائل هستید، ما تعدادی از بهترین برنامه‌های این زمینه را برای دستگاه‌های اندرویدی پیدا کرده‌ایم!

FitNotes

FitNotes

اگر به دنبال گزارش‌نویسی از تمرین‌های خود هستید، FitNotes شاید بهترین چیزی است که وجود دارد. چه به بدنسازی، پاورلیفتینگ یا به طور کلی فقط وزنه‌برداری علاقه داشته باشید، این برنامه می‌تواند همراه همیشگی شما باشد. این اپلیکیشن می‌تواند تعداد تکرارها و انواع وزنه‌ها را(با تمرینات تقسیم شده بر اساس هر عضله) ردیابی کند، که هدف اصلی ساخت آن است. شما همچنین می‌توانید تمرین‌های خود را به آن اضافه کنید. آمارهای خود را یادداشت کنید. نمای تقویمی از کارهایی که در ماه انجام داده‌اید را ببینید و گزارش‌های پیشرفت خود را دریافت کنید. این‌ها فقط بخشی از کارهایی است که FitNotes می‌تواند برای زندگی ورزشی شما انجام دهد. پس حتماً خودتان نیز شخصاً آن را امتحان کنید!

Fabulous

Fabulous

درحالی‌که تعداد زیادی ردیاب ورزشی و برنامه‌های تناسب اندام شخصی در اینترنت وجود دارد، تعداد کمی از آن‌ها روی بهبود کلی عملکرد بدن و ذهن تمرکز می‌کنند. Fabulous یک برنامه خودسازی با هدف ارتقای ذهن و بدن برای کمک به ایجاد احساس خوب است. این برنامه اندروید بر اساس اصول علمی و تحقیقات تخصصی ساخته شده است. Fabulous شما را با اهداف ساده‌ای مانند تلاش برای کاهش وزن، خواب بهتر یا بهبود تمرکز مورد هدف قرار می‌دهد. این برنامه با تمرین‌های ساده، اعلان‌ها و فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده و سایر ابزارهای مربی‌گری که برای ایجاد عادات سالم برای بدن و ذهن طراحی شده‌اند، به شما کمک می‌کند.

Sleep as Android

Sleep As Android

اگر می‌خواهید درک بهتری از نحوه خواب خود در شب داشته باشید، Sleep As Android رویکردی مبتنی بر علم برای ردیابی خواب است. این برنامه اندروید می‌تواند با سنسورهای گوشی هوشمند شما و حتی با سایر گجت‌های پوشیدنی‌، برای نظارت بر کیفیت خواب شما کار کند و زمان بهینه برای بیدار شدن شما در صبح را پیدا کند. ادغام با سایر برنامه‌ها به شما امکان می‌دهد تا لامپ‌های هوشمند خانه را کنترل کنید یا موسیقی های Spotify را در زنگ‌های صبحگاهی خود بگنجانید. خوشبختانه دانلود این برنامه رایگان است. اما پس از دو هفته مهلت آزمایشی، باید هزینه نسخه کامل آن‌را پرداخت کنید.

اپلیکیشن های کاربردی اندروید

سخن پایانی

خب این بخش یعنی ما به پایان مجموعه بهترین برنامه‌های اندرویدی به انتخاب نیونیوز1 رسیده‌ایم! ما تصمیم گرفتیم به‌جای انتخاب‌های معمولی مانند واتس‌اپ، نتفلیکس و دیگر برنامه‌های متداول و معروف، برنامه‌های منحصربه‌فردی را به این فهرست اضافه کنیم. پس حتماً همین حالا آن‌ها را دانلود و امتحان کنید!

راستی اگر پیشنهادی برای هر برنامه دیگری دارید یا فکر می‌کنید ما هر یک از برنامه‌های مورد علاقه‌تان را از دست داده‌ایم، حتماً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید!

شما تجربه استفاده از این اپلیکیشن‌ها را دارید؟ به نظرتان جای کدام برنامه در این لیست خالی است؟!

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و XDA-developers 

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
XDA-developers
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا