نرم‌افزار و اپلیکیشن

گوگل کروم به روز رسانی می شود: سیستم امنیتی جدید در راه است!

سیستم امنیت گوگل کروم قوی تر از قبل می شود!

از شاهکار تلسکوپ جیمز وب خبر دارید؟ آیا می‌دانید ضریب هوشی زنبور‌ها چقدر است؟ آیا می‌دانید شهر ارواح وجود دارد؟ از فاجعه شکسته شدن یخچال طبیعی اطلاع دارید؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم آخرین اخبار به روز دنیا را در نیونیوز۱ دنبال کنید. در ادامه با معرفی آخرین آپدیت گوگل کروم و تغییر در سیستم امنیت کاربران همراه ما باشید.

قدرت رمز عبور (Password Strength) خود را در گوگل کروم بررسی کنید. داشتن رمز عبور قوی یکی از توصیه‌های عمومی بوده است. اما به نظر می‌رسد که گوگل کروم فراتر از این خواهد رفت. در آخرین آپدیت خود سیستم جدیدی قرار می‌گیرد.
طبق بررسی‌های انجام شده مرورگر در حال به روز رسانی ویژگی‌های جدید است.

به روز رسانی امنیت گوگل کروم-نیونیوز۱

جزئیات ورود کاربران ایمن خواهد شد؟

سیستم امنیت جدید فورا نشان خواهد داد که رمز عبور شما قوی است یا خیر. گوگل کروم امیدوار است که بتواند به کاربران درباره امنیت ورودشان کمک کند. یعنی نگرانی کاربران درباره جزئیات ورودشان را برطرف کند. با استفاده از ابزار بررسی رمز عبور به طور مستقیم کمک خواهد کرد. در نتیجه دیگر نیازی به استفاده از سرویس شخصی ثالث نمی‌باشد.

آپدیت امنیت گوگل کروم-نیونیوز۱

جستجوگر رمز عبور گوگل کروم: Google Chrome Password Checker

این ابزار جدید در ChromeBooks (در برگه جدید که باز می‌شود) قرار دارد. یک ساختار جدید ChromeOs خواهد داشت. قسمتی که قدرت رمز عبور را توضیح می‌دهد. هنگام نوشتن رمز عبور، تغییر رمز عبور یا ثبت نام این سیستم فعال می‌شود. این ابزار صرفا برای کاربرانی است که رمز عبور جدید می‌گذارند یا تغییر گذر واژه می‌دهند. این ویژگی با عنوان تایید شده (approved) در یک برگه جدید ذکر می‌شود. به معنی آن که در حال آزمایش و توسعه یافتن است.

آپدیت امنیت گوگل کروم-نیونیوز۱

گوگل کروم رمز عبور کاربران در حالت آنلاین را ایمن خواهد کرد!

گوگل کروم در گذشته نسبت به انجام یک ویژگی تعهد داده است. این ویژگی که به کمک ابزارهای مرتبط با رمز عبور کاربران را در حالت آنلاین ایمن نگه دارد. علاوه بر ذخیره کردن رمز عبور این سیستم یک قابلیت دیگر هم دارد. برای کاربران رمز عبور‌های قوی و منحصر به فرد حساب کاربریشان را ایجاد می‌کند. حتی می‌توانید یادداشتهای خود را با این سیستم ایمن نگه دارید. از سیستم یادآوری آن استفاده کنید. همچنین بین حساب شخصی و کاری شما تمایز قائل می‌شود.

آپدیت امنیت گوگل کروم-نیونیوز۱

گوگل Duplex و گوگل Assistant به کمک کاربران می آیند!

کروم برای کاربران اندروید هم دست به کار شده است. کاربران اندروید با استفاده از گوگل Duplex می‌توانند از امنیت رمز عبورشان مطمئن شوند. این سیستم به طور خودکار گذر واژه‌هایی که ضعیف هستند را تغییر می‌دهد. اگر گذر واژه قابلیت هک شدن داشته باشد یا ضعیف باشد را با اعلان به کاربر خبر می‌دهد. با استفاده از دستیار گوگل (Google Assistant) به صفحه تغییر رمز عبور بروید. هرگاه احساس کردید می‌خواهید رمز خود را تغییر دهید از دستیار گوگل استفاده کنید.

گرداورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱
منبع: وب سایت خارجی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا