آیفوناپلموبایل
موضوعات داغ

خانواده آیفون 14 چه تاریخی معرفی میشود؟ همه چیز درمورد مشخصات آیفون ۱۴

قیمت و ویژگی های سری آیفون 14 اپل چیست؟ در نیونیوز1 بخوانيد!

خلاصه نوشته
  • مشخصات، تاریخ معرفی و قیمت آیفون 14 اپل چگونه خواهد بود؟ هر آنچه که میدانیم را در نیونیوز1 بخوانید.

خانواده آیفون 14 احتمالاً در 16 شهریور ماه 1401 معرفی خواهد شد. اما در حالی که کمتر از یک هفته تا زمان این رویداد بزرگ باقی مانده است، ما از آیفون 14 چه انتظاراتی داریم؟ در نیونیوز1 پیش از معرفی، با این خانواده بیشتر آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

مشخصات کلی خانواده آیفون 14

نسخه پایه آیفون 14 باید تقریباً شبیه به آیفون 13 باشد. اگرچه ما انتظار داریم کوپرتینویی‌ها برخی ویژگی‌ ها و مشخصات را نسبت به مدل‌‌های فعلی تغییر و ارتقا دهند. گفتی است که علاوه بر آیفون 14 با اندازه‌ 6.1 اینچی، ما احتمالا شاهد آیفون 14 مکس با اندازه 6.7 اینچی نیز خواهیم بود که بسیاری از مشخصات مشابه با نسخه پایه را دارد.

انتظار می‌رود خانواده آیفون 14 پرو طراحی چشمگیرتری را نسبت به نسل‌ های قبلی ارائه دهند. آنها در نهایت بریدگی نمایشگر موسوم به ناچ را کنار می‌گذارند و به جای آن طراحی جدید برش “i” را انتخاب می‌کنند. اگر نام برش i برای شما نیز عجیب است کافیست به بریدگی جدید بالای صفحه خانواده آیفون 14 نگاهی بیاندازید. احتمالا شما نیز در اولین نگاه یک بریدگی به شکل حرف i در زبان انگلیسی خواهید دید.

خانواده آیفون 14 چه تاریخی معرفی میشود؟ همه چیز درمورد مشخصات آیفون ۱۴

حضور دوربین 48 مگاپیکسلی در آیفون 14 پرو و پرو مکس تماشایی خواهد بود

اما اگر از بریدگی بالای نمایشگر که محل قرارگیری سنسور دوربین سلفی و حسگر های تشخیص چهره و مجاورت است فاصله بگیریم، در بخش پشتی بدنه دستگاه شاهد دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی خواهیم بود. بله آمریکایی‌ها در این بخش نیز حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارند. باید دید این دوربین جدید و ناشناخته چگونه رقبای اندرویدی را به چالش خواهد کشید. اما تراشه جدید A16 Bionic نیز یکی از نقاط قوت در بخش پردازشی دوربین این خانواده خواهد بود. البته ممکن است فقط در آیفون 14 پرو و آیفون ​​14 پرو مکس وجود داشته باشد.

حالت حفره یکپارچه در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس

افشای آخرین اطلاعات از آیفون 14 پرو نشان می دهد که اپل برای بریدگی خاص بالای نمایشگر این دستگاه دو حالت مختلف را در نظر می‌گیرد. در حالت اول این بریدگی به شکل i دیده خواهد شد. اما در حالت دوم اپل این امکان را به کاربران آیفون 14 پرو و احتمالا آیفون 14 پرو مکس می‌دهد که انتخاب کنند که فضای بین این دو حفره نیز تیره شود. در این صورت بریدگی بالای نمایشگر به شکل یک کپسول یا بیضی دیده خواهد شد. چرا که نه؟ شاید اینگونه برای کاربران دلپذیرتر باشد!

طراحی سری آیفون 14 چگونه خواهد بود؟

طراحی سری آیفون 14 چگونه خواهد بود؟

خوشبختانه ما از سال گذشته، درست قبل از عرضه آیفون 13، به لطف رندرهای ارسالی توسط افشاگر مطرح، Jon Prosser، نکاتی را در مورد تغییر طراحی برای برخی از مدل‌های سری آیفون 14 شنیدیم. اما همانطور که گفتیم آیفون 14 باید شباهت زیادی به مدل قبلی خود داشته باشد.

در عوض اما خانواده آیفون 14 پرو شامل خود آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، در شایعات نشان می‌دهند که کمی متفاوت‌تر از سایر نسخه‌ها به نظر می‌رسند. در حالی که آنها هنوز طراحی حاشیه‌های مسطح را حفظ می‌کنند، انتظار می‌رود که بریدگی نمایشگر قدیمی موسوم به ناچ را به نفع یک جفت بریدگی جدید حذف کنند. این بریدگی همانطور که اشاره کردیم به بریدگی “i” معروف است که شامل یک حفره دایره‌ای برای دوربین جلو و یک حفره بیضی‌ شکل برای سنسورهای Face ID می‌شود. عکس‌های زنجیره تامین و افشاهای دیگر نیز این ادعاها را تایید می‌کنند.

اپل همچنان اعتقادی به استفاده از تاچ آیدی ندارد

گویا همان‌طور که پیش‌بینی شده بود آمریکایی‌ها برای هیچ یک از مدل‌های آیفون 14 هیچ پشتیبانی از تاچ آی دی را در نظر نگرفته‌اند. البته شما عزیزان در نیونیوز1 باید بدانید که این امر باعث ایجاد دردسر نمی‌شود. زیرا با ارائه iOS 15.4، اپل شاهکاری را انجام داده است تا Face ID بتواند کاربران را حتی زمانیکه ماسک زده‌اند شناسایی کند! این ویژگی به‌طور قابل توجهی خوب کار می کند. بنابراین گویا کوپرتینویی‌ها نیازی به استفاده از حسگرهای بیومتریک اثرانگشت ندارند و آن‌ها را دور زده‌اند.

آخرین شماتیک‌‌های جدید نشان می‌دهند که مدل‌‌های آیفون 14 با ماژول دوربین برجسته‌تری نسبت به خانواده آیفون 13 ارائه می‌شوند. این در حالی است که در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس این ماژول بزرگ‌تر از سایر اعضای خانواده نیز خواهد بود. به گفته تحلیلگر مطرح، Ming-Chi Kuo، این موضوع به این دلیل است که ماژول بزرگتری برای قرار‌دادن یک سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی مورد‌ نیاز است.

آیفون 14 مکس با اندازه‌ای بزرگ جای آیفون 14 مینی با اندازه کوچک را می گیرد

آیفون 14 مکس با اندازه‌ی بزرگ جای آیفون 14 مینی با اندازه کوچک را میگیرد

درحالی که به نظر می‌رسد نسخه‌های پرو جالب‌ترین و جدیدترین طراحی را ارائه دهند، اپل حرکت جسورانه و جدید دیگری را نیز شروع کرده است. در واقع من از آیفون ۱۴ مکس صحبت می‌کنم. انتظار می‌رود این مدل‌ جدید و بی‌سابقه، یک صفحه‌ نمایش ۶.۷ اینچی را ارائه دهد تا کاربرانی که به استفاده از صفحه‌‌نمایش بزرگ‌تر عادت دارند، بدون اینکه مجبور شوند برای آیفون ۱۴ پرو مکس پول زیادی بپردازند، یک صفحه نمایش بزرگ با طعم اپل داشته باشند! استراتژی اپل در این بخش کاربران اقتصادی‌تر که نمایشگر بزرگ را می‌پسندند، قطعاً جذب خواهد کرد.

البته همه مطمئن نیستند که آیا این ایده خوبی است یا خیر. در واقع برخی از کاربران مانند من که دست‌های کوچکی دارند، واقعا آرزو می‌کنند که اپل خانواده آیفون مینی را به نفع آیفون 14 مکس کنار نگذارد. اما متاسفانه در آخرین اخبار نام آیفون 14 مینی دیده نمی‌شود.

خبری از وجود درگاه USB-C در آیفون های 2022 نیست

یکی از شایعاتی که مدت‌ها درحال انتشار بود، افزودن پورت USB-C به خانواده آیفون 14 است. با این حال، به نظر می‌رسد که خانواده آیفون 14 همچنان از درگاه لایتنینگ استفاده می‌کنند. در واقع گویا USB-C تا معرفی خانواده آیفون 15 در اواخر سال 2023 استفاده‌ای برای اپل ندارد. حداقل در بخش گوشی های هوشمند که اینطور است! زیرا در سایر بخش‌ها مدت زیادیست که اپل به این درگاه جدید روی آورده است.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می توانست در خانواده آیفون 14 حذف شود سینی سیم‌کارت است. به نظر می رسد اپل قصد دارد کاربران را تشویق کند که سیم‌کارت خود را کنار بگذارند و به جای آن از آیفون خود با فناوری پشتیبانی از eSIM استفاده کنند. eSIM نوع جدید از خدمات‌دهی اپراتور هاست که در آن نیازی به استفاده از یک سیم‌کارت فیزیکی نیست. کاربران صرفا باید یک پروفایل از اوپراتور خریده و آن را در دستگاه خود نصب کنند. البته ظاهراً هنوز باید سینی سیم‌کارت در مدل‌های آیفون 14 وجود داشته باشد. اما به نظر می‌رسد اپل در تلاش است تا با آیفون 15 کاملاً از شر آنها خلاص شود.

با رنگ های خانواده iPhone 14 آشنا شوید

با رنگ های خانواده iPhone 14 آشنا شوید

بله نوبت به گزینه‌های رنگی گوشیهای پرچمدار 22 اپل می‌رسد. یک منبع گفته است که طبق معمول گزینه‌های رنگ Midnight ،Starlight و Product RED وجود خواهند داشت. البته رنگ آبی فعلی با آبی آسمانی که روشن‌تر است، جایگزین می‌شود.

در مورد آیفون 14 پرو اما یک افشاگر چینی ادعا می‌کند که در کنار رنگ‌های آشنای آیفون که گرافیتی، نقره‌ای و طلایی خواهد بود، گزینه جدید امسال بنفش‌تیره است.

همچنین افشای تصاویر واقعی آیفون 14 پرو، یا حداقل یک واحد پیش‌سازی شده از آن، به ما نگاهی دیگر به رنگ بنفش و همچنین رنگ آبی جدید می‌دهد. آنها به طور قطعی تیره تر از رنگ‌های مشابه استفاده شده در آیفون های قدیمی هستند.

مشخصات نمایشگر آیفون های جدید

مشخصات نمایشگر آیفون های جدید

ما انتظار تغییرات قابل توجهی را در نمایشگرهای مجموعه آیفون 14 داریم. طبق آخرین گزارشات آیفون 14 و آیفون 14 پرو با صفحه نمایش 6.1 اینچی عرضه می‌شوند. در حالی که آیفون 14 مکس(ممکن است آیفون 14 پلاس نیز نامیده شود) با نمایشگر 6.7 اینچی به آیفون 14 پرو مکس می‌پیوندد. البته این گزارشات برای دوستداران نمایشگر کوچک ناامیدکننده است. زیرا بدان معناست که دیگر آیفون مینی با اندازه 5.4 اینچی وجود ندارد.

اطلاعات فاش‌شده از یک افشاگر قابل اعتماد ادعا می‌کنند که آیفون 14 دارای صفحه نمایش 6.08 اینچی (رند شده به 6.1 اینچ) و آیفون 14 مکس دارای صفحه نمایش 6.68 اینچی (رند شده به 6.7 اینچ) خواهد بود.

با توجه به اینکه آیفون 13 پرو و ​​13 پرو مکس دارای نمایشگرهایی با نرخ رفرش (تازه سازی) 120 هرتز هستند، دیدن اینکه همه مدل‌ های آیفون 14 دارای چنین صفحه‌نمایش بسیار خوبی خواهند بود شاید تعجبی نداشته باشد. البته که احتمالاً اپل این‌ بار از پنل LTPO نیز که نسلی تکامل‌یافته در فناوری صفحه‌نمایش است، استفاده می‌کند. این نمایشگر می‌تواند در موارد خاص مانند صفحه نمایش همیشه روشن، تا 1 هرتز نرخ نوسازی تصویر را پایین بیاورد.

آیفون های اپل بالاخره به نمایشگر همیشه روشن مجهز میشوند!

بله همانطور که اشاره شد، استفاده از فناوری LTPO در این پنل به این معنی است که آیفون 14 پرو به نمایشگر همیشه روشن مجهز شده است. مدت‌ها بود که شایعه می‌شد این قابلیت یک ویژگی آتی برای آیفون‌ های نسل بعد خواهد بود. تحیلگر بلومبرگ پا را فراتر نهاده و ادعا کرده است که آیفون 14 پرو بالاخره نمایشگر همیشه روشن خواهد داشت. او معتقد است که اپل از آن برای نمایش آب‌وهوا، تقویم، سهام، فعالیت‌ها و برخی دیگر از داده‌ها استفاده می‌کند. این قابلیت حالا با نرخ تازه‌سازی تصویر پایین، به حفظ انرژی و عمر باتری بهتر کمک می‌کند.

امکان نمایش چنین محتواهایی بر روی صفحه نمایش بدون نیاز به روشن کردن گوشی، به آیفون های نسل بعدی در رقابت با بهترین گوشی های اندرویدی قطعاً کمک شایانی می‌کند.

نسخه پایه آیفون 14 از نمایشگر همیشه روشن بی بهره است

کد های موجود در نسخه بتای iOS 16 نیز ظاهراً ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن را تأیید می‌کنند. اما انتظار می رود نسخه پایه آیفون 14 به جای نمایشگر همیشه روشن، از گزینه ساده lift-to-wake (روشن شدن نمایشگر با برداشتن گوشی) استفاده کند. این برای کاربران نسخه پایه آیفون 14 ناامیدکننده است. اما در عوض کاربران آیفون 14 پرو می‌توانند کاملاً امیدوار باشند که با نرخ تازه‌سازی تطبیقی ​​دستگاه خود، احتمالاً از تمام ویژگی‌ها در صفحه نمایش همیشه روشن برخوردار خواهند بود.

در سمت دیگر اما یک گزارش می‌گوید حداقل یک مدل از خانواده آیفون 14 دارای صفحه نمایش LTPS است. این خبر به این معنی است که یک پنل نمایشگر 60 هرتزی می‌تواند همچنان در این خانواده حضور داشته باشد. این یعنی نسخه پایه آیفون 14 ممکن است نمایشگر 120 هرتزی را از دست بدهد؟! ظاهرا خیر. زیرا شایعه‌ای جدیدتر حاکی از آن است که مدل‌‌های استاندارد آیفون 14 به نمایشگری با نرخ نوسازی 90 هرتز مجهز هستند. این نرخ تازه‌سازی به اندازه نمایشگر 120 هرتزی نسخه های پرو کاملاً سریع نیست. اما نسبت به پنل 60 هرتزی نسل گذشته پیشرفت قابل توجهی خواهد بود.

دوربین های سری آیفون 14 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

دوربین های سری آیفون 14 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، تمامی مدل های آیفون 14 دارای دوربین جلو ارتقا یافته هستند.

در بخش دوربین‌های اصلی اما در جدیدترین شایعات، گویا نسخه پایه آیفون 14 برای ارتقای سخت‌افزار دوربین اصلی آماده نبوده است. طوری که یک منبع آگاه ادعا می‌کند که مدل های پایه (غیر پرو) همچنان از دوربین های 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. با این حال، حتی اگر چنین باشد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اپل در بخش نرم‌افزاری برای بهبود ویژگی‌های عکاسی نسل بعدی آیفون های خود و همچنین تجهیز iOS 16 به ویژگی‌‌های دوربین‌محور بیشتر کار کرده باشد.

اما با آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس می‌توان انتظار بزرگترین تغییرات ممکن در دوربین را داشت. کوپرتینویی‌ها یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌‌های اعجاب‌انگیز با جزئیات بیشتر با کنترل بهتر بر نور و در نتیجه کیفیت کلی ستودنی انتخاب کرده‌اند. این نشان می‌دهد که برخلاف باور عده‌ای از بررسی‌کنندگان و صاحب‌نظران، مگاپیکسل یک بار دیگر حتی برای اپل نیز مهم است!

علاوه بر دوربین اصلی اپل دوربین اولتراواید را نیز تغییر میدهد

در سمت دیگر نیز منابع می‌گویند که دوربین فوق‌ عریض (اولتراواید) آیفون 14 پرو با سنسوری به‌روزتر با اندازه پیکسل های 1.4 میکرومتری ارتقا پیدا می‌کند. این افزایش خوبی نسبت به پیکسل های 1.0 میکرومتری در آیفون 13 پرو است. پیکسل‌ های بزرگ‌تر در گرفتن نور بهتر کارایی دارند و حسگر را در هنگام تاریکی هوا موثرتر می‌کنند. همچنین با کمی کنجکاوی، به نظر می‌رسد از آنجایی که رویداد بزرگ اپل در 16 شهریور ماه 1401 “Far Out” نامگذاری شده است، موضوعی فضایی دارد! شاید ما شاهد ارتقای توانایی دوربین فوق عریض جدید اپل برای شکار عکس های نجومی و عکس های شبانه عالی باشیم.

علاوه بر تمام آنچه گفتیم، در سمت دیگر گزارش های متفاوتی نیز وجود دارد. آیفون 14 پرو با تمام ارتقای شگفت‌ انگیزی که در بخش دوربین دارد، حداقل در شرایطی خاص ممکن است قافیه را ببازد. یک افشاگر خوشنام ادعا می‌کند که با منبعی صحبت کرده است که از آیفون 14 پرو استفاده کرده است. آنها گزارش می‌دهند که در نور کم، مقدار قابل توجهی نویز در تصاویر گرفته‌شده با آیفون 14 پرو وجود دارد. با این حال، ممکن است این مسئله فقط به دلیل عدم پردازش های نهایی در آن نمونه پیش‌تولید باشد. اپل می‌تواند در این زمان باقیمانده، با ارتقای کیفیت مسائل را حل کند.

استفاده از دو چیپست متفاوت در پرچمداران سال 2022 اپل؟

استفاده از دو چیپست متفاوت در پرچمداران سال 2022 اپل؟

مجموعه ای از شایعات جدید حاکی از آن است که نسخه پایه آیفون 14 از تراشه A15 Bionic استفاده می‌کند. در حالی که دو گوشی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس تراشه جدیدتر A16 را استفاده می‌کنند. کاری که ممکن است اپل در سری آیفون 15 نیز انجام دهد.

هرچند میزان قدرت تراشه A16 اپل طبق برخی از معیارها با اختلاف از تراشه A15 ‌Bionic بیشتر خواهد بود، اما ما استدلال می‌کنیم که A15 Bionic آنقدر قدرتمند است که وجود آن در آیفون 14 خبر بدی نخواهد بود. اگرچه اگر شما تراشه A16 را می‌خواهید، باید مدل های استاندارد آیفون 14 را صرفاً به این دلیل که فاقد ارتقاء در بخش تراشه هستند، کنار بگذارید.

شایعات تاکنون ادعا می‌کنند که هر چهار مدل آیفون 14 دارای 6 گیگابایت رم هستند که نسبت به آیفون 13 و آیفون 13 مینی با افزایش خوبی همراه است. با این حال، مدل‌ های پایه از رم LPDDR4X مانند آیفون 13 فعلی استفاده می‌کنند، در حالی که مدل‌ های پرو ظاهراً فناوری رم LPDDR5 سریع‌تر و کارآمدتر را خواهند داشت.

در بخش فضای ذخیره‌سازی، انتظار داریم اپل به گزینه هایی که برای آیفون 13 در نظر گرفته است، ادامه دهد که از 128 گیگابایت شروع می‌شود و برای مدل های پرو تا 1 ترابایت می‌رسد.

از باتری و شارژر سری iPhone 14 چه میدانیم؟

منبعی از شبکه اجتماعی چینی ویبو با ادعای اطلاع از ظرفیت باتری خانواده آیفون 14 نشان می‌دهد که همه مدل‌ها به جز آیفون 14 پرو مکس، اندکی افزایش سایز در بخش باتری خواهند داشت. بله اندازه باتری آیفون 14 پرو مکس در واقع کمی کوچک می‌شود. اما امیدواریم که به اندازه‌ای نباشد که بر عمر باتری کلی این گوشی جذاب تأثیر بگذارد.

به طور خاص، یک افشاکننده ادعا کرده است که آیفون 14 احتمالاً باتری 3279 میلی آمپر ساعتی دارد. در حالی که آیفون 14 پرو احتمالاً باتری 3200 میلی آمپر ساعتی داشته باشد. در سمت دیگر اما آیفون 14 مکس ممکن است با 4325 میلی آمپر ساعت و آیفون 14 پرو مکس ممکن است باتری مشابه 4323 میلی آمپر ساعتی قرار داشته باشند. بنابراین همانطور که گفتیم، همه آنها به‌ جز ظرفیت آیفون 14 پرو مکس، که یک کاهش جزئی به حساب می‌آید، ارتقا می‌یابند.

اپل و شارژر هایی که همچنان خارج از جعبه‌اند!

انتظار می رود که هر دو مدل آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با یک شارژر 30 واتی شارژ شوند. در حالی که آیفون 14 و آیفون 14 مکس از شارژ 20 واتی برخوردار خواهند بود. البته انتظار نداشته باشید که این شارژرها را در درون جعبه این گوشی های آمریکایی ببینید. اپل شارژر های این دستگاه ها را به صورت جداگانه به کاربران خود می‌فروشد.

با تمام این بحث ها در مورد عمر باتری و شارژ، ما در مورد اینکه آیفون های بعدی چقدر عمر باتری خواهند داشت نمی‌توانیم با قطعیت چیزی بگوییم. ما امیدواریم که نه تنها عمر باتری آنها مناسب باشد، بلکه در سرعت شارژ نیز حداقل در مدل‌ های آیفون 14 پرو رقابتی تر ظاهر شوند.

هرچند آیفون‌ های آینده اپل به دنبال خرید کسب‌ و کار مودم اینتل توسط اپل، مودم 5G ساخت اپل را استفاده می‌کنند، اما این مودم ها به خانواده آیفون 14 نمی‌رسند و برای خانواده آیفون 15 پیش‌بینی می‌شوند. آنها احتمالاً به اپل کنترل بیشتری بر عملکرد 5G و تأثیر آن در عمر باتری را می‌دهند. در حال حاضر مودم X65 کوالکام به عنوان راه اتصال آیفون 14 به شبکه های 5G و LTE تلقی می‌شود.

سری آیفون 14 ممکن است به تکنولوژی ارتباط ماهواره‌ای مجهز باشند

در بین همه اطلاعات قابل اطمینان، این روزها یک شایعه قدیمی از دوران آیفون 13 نیز دوباره مطرح می‌شود. این شایعه می‌گوید که آیفون های جدید توانایی اتصال به شبکه های ماهواره‌ای را به دست می‌آورند تا کاربران بتوانند در صورت در دسترس نبودن شبکه های تلفن همراه، پیام های متنی را برای خدمات اضطراری ارسال کنند. این ویژگی به آیفون 13 راه پیدا نکرد، اما اکنون کارشناسان می‌گویند که خانواده آیفون 14 می‌توانند از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی کنند. زیرا اپل به دنبال تقویت ویژگی های اضطراری در تلفن های خود است.

تحلیلگر مطرح، مینگ چی کو، می‌گوید که کار در ابعاد سخت‌افزاری برای آیفون 14 انجام گردیده است. در واقع تنها چیزی که مانع استفاده از این ویژگی در آیفون های 2022 اپل می‌شود، انعقاد قرارداد آمریکایی‌ها با یک ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای است.

قیمت احتمالی نسخه های مختلف آیفون 14

قیمت احتمالی نسخه های مختلف آیفون 14

ما در افشاهای جدید قیمت آیفون 14 را شنیده‌ایم که خوشبختانه به جزئیات هر چهار عضو از این سری جدید نیز اشاره کرده است. با استناد به این افشا، آیفون 14 از 799 دلار شروع می‌شود. آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس اما با افزایش قیمت 100 دلاری نسبت به نسل قبل همراه خواهند بود.

به این ترتیب آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس به ترتیب 1099 دلار و 1199 دلار قیمت خواهند داشت که به این معنی است که هر کدام 100 دلار بیشتر از قیمت اولیه نسخه های قبلی خود خواهند بود. آیفون 14 مکس نیز 100 دلار بیشتر از آیفون 14 قیمت دارد و از 899 دلار شروع می‌شود.

تاریخ عرضه آیفون های 2022

تاریخ عرضه آیفون های 2022

گفته می‌شود اپل اکنون دعوت‌نامه هایی را برای رویدادی در 16 شهریور ماه 1401 ارسال کرده است و ما تقریبا مطمئن هستیم که خانواده آیفون 14 در این زمان عرضه خواهند شد. اما راجع به تاریخ شروع فروش آنها چطور؟ تاریخ شروع فروش آنها تنها 9 روز بعد در 25 شهریور ماه 1401 خواهد بود. اگرچه این تاریخ احتمالاً عرضه همه اعضا این خانواده را شامل نمی‌شود و به طور مثال آیفون 14 مکس ممکن است مستثنی باشد.

شایعات به اخبار تاخیر هایی در فرآیند ساخت تا زمان راه‌اندازی احتمالی دامن می‌زد. اما در ماه های اخیر با شروع تولید آزمایشی ظاهراً روند تولید اپل طبق برنامه است و فشار بر روی این شرکت آمریکایی کاهش یافته است.

اپل ظاهراً در تلاش است تا کار های خود را سرعت ببخشد و از برنامه های تولید خود جا نماند. هرچند منبعی معتبر می‌گوید اپل هنوز در تولید پنل آیفون 14 مکس خیلی عقب مانده است. بنابراین منطقی است که فکر کنیم اوضاع برای آن مدل خوب به نظر نمی‌رسد و عرضه آن با تاخیر همراه خواهد بود.

با تمام این اوصاف، ماه گذشته شنیدیم که اپل قصد دارد 90 میلیون دستگاه آیفون 14 را در سال 2022 تولید کند که مطابق با سال‌ های گذشته است و نشان می‌دهد که هیچ تاخیر بزرگی وجود ندارد.

چهره احتمالی آیفون 14 پرو را در نیونیوز1 ببینید

جمع‌بندی

به طور خلاصه باید بگوییم دیگر آیفون 14 مینی وجود نخواهد داشت. به نظر می رسد این گوشی کوچک با آیفون 14 مکس بزرگتر جایگزین شود. اگرچه یکی از افشاگران معتبر اخیراً ادعا کرده است که یک مدل مینی وجود خواهد داشت اما مدل مکس وجود ندارد، بنابراین هنوز جای اطمینانی در این زمینه وجود ندارد.

در هر صورت طبق اطلاعات موجود، ارتقای اصلی در آیفون 14 پرو مکس و آیفون 14 پرو خواهد بود. این گوشی‌ها دارای طراحی جدید و دوربین های جدید هستند. در حالی که انتظار می‌رود آیفون 14 استاندارد، شباهت زیادی به آیفون 13 سال گذشته داشته باشد.

در حالی که احتمالاً کمتر از یک هفته به رونمایی از برترین گوشی های سال اپل و یکی از بزرگترین رویداد های این شرکت باقی مانده است، ما در نیونیوز1 سعی کردیم تا اطلاعات جامعی از آیفون های 2022 به شما بدهیم. ما رویداد بزرگ معرفی محصولات جدید اپل از جمله خانواده آیفون 14 را برای شما پوشش خواهیم داد. پس با نیونیوز1 همراه باشید!

منبع: نیونیوز1، Techradar و Tomsguide

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
TomsguideTechradar
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا