زندگی

یک ساعت هوشمند با هشدار خود جان صاحبش را نجات داد!

ساعت هوشمند اپل نشان داد که قلب صاحبش 138 بار از کار ایستاده است!

یک ساعت هوشمند اپل جان مردی را نجات داد. قلب این مرد بسیار کند میزد و حتی 138 بار در 48 ساعت متوقف شده بود. در ادامه این مطلب با مجله اینترنتی نیونیوز1 همراه باشید تا جزئیاتی از خوش شانسی این مرد را مطالعه کنید.

 

ساعت هوشمند با نشان دادن ضربان قلب زندگی این مرد را نجات داد!

در ماه آوریل دیوید لست برای تولد 54 سالگی‌اش یک ساعت هوشمند اپل از همسرش سارا هدیه گرفت. بلافاصله پس از اینکه دیوید از ساعت استفاده کرد این ساعت نشان داد که ضربان قلب او در حالت استراحت به 30 ضربه در دقیقه می‌رسد. این یک هشدار برای او بود چرا که ضربان قلب در حالت استراحت برای یک مرد بالغ معمولاً بین 60 تا 100 درمان در دقیقه می باشد.

سارا پس از دیدن ساعت هوشمند از دیوید درخواست کرد که به پزشک مراجعه نماید، اما دیوید تصور می کرد که ساعت خراب است. سرانجام او تصمیم گرفت که به یک متخصص قلب در بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ مراجعه کند. او برای ام آر آی وقت گرفت و آن را انجام داد. دو ماه بعد نتایج آزمایشات دیوید مشخص شد و او برای اسکن نوار قلب مجدداً به بیمارستان رفت.

 

زنده ماندن دیوید یک معجزه بود!

یک روز دیوید متوجه شد که پنج تماس از دست رفته از سوی بیمارستان دریافت کرده است. پزشکان از او درخواست کردند که فوراً به بیمارستان مراجعه کند. پس از مراجعه دیوید به بیمارستان، مشخص شد که او بلوک قلبی درجه سوم را داشته است و در معرض خطر مرگ ناگهانی با مشکل قلبی بوده است.

دیوید تحت عمل جراحی قرار گرفت و این عمل برای او نجات‌بخش بود. ضربان قلب او تنظیم شد و دستگاهی که ضربان قلب را با ریتم نگه می‌دارد می‌گوید که احساس آرامش و انرژی بیشتری دارد. دیوید می‌گوید که همسرش مدام به او یادآوری می‌کند که او زندگی‌اش را نجات داده است و قطعاً سارا اشتباه نمی‌کند. اگر او برای تولد دیوید آن ساعت هوشمند اپل را خریداری نکرده بود، ممکن بود دیوید جان خود را از دست بدهد. وی ادامه داد که او برای همیشه از همسرش سپاسگزار خواهد بود. اکنون دیوید به جز زمانی که ساعت خود را به شارژ متصل می‌کند، همیشه آن را روی مچ دست خود دارد.

چه چیزی باعث مرگ ناگهانی قلبی میشود؟

مرگ ناگهانی قلبی از ماهیچه‌ قلبی بر اثر ژنتیک ناشی می‌شود، که گروهی از بیماری‌ها را تشکیل می‌دهد. این بیماری‌ها به طور ژنتیکی و با شانس 50/50 به فرزندان منتقل می‌شوند و باعث می‌شوند که ژن‌های معیوب ایجاد شوند و در نتیجه نارسایی قلبی به وجود می‌آید. در بریتانیا روزانه حدود 12 نفر بر اثر مرگ ناگهانی قلبی جان خود را از دست می‌دهند که این افراد زیر 35 سال هستند.

دیوید گفت که مشاور پیش از جراحی به او توضیح داد که مورد او غیرعادی است و پزشکان جلسات گسترده‌ای در مورد کاری که قرار است با قلب او انجام دهند، داشتند. طبق توضیح پزشکان، دیوید چیزی به نام بلوک قلب داشت که جعبه اتصال در قلب کار نمی‌کرد و نمی‌توانست پالس‌های الکتریکی را منتقل کند.

با ساعت هوشمند دیوید هدیه ای فراتر از چیزی که انتظارش را داشت دریافت کرد!

قلب دیوید 138 بار در فواصل 10 ثانیه‌ای در یک بازه زمانی 48 ساعته ایستاده بود. این بازه عمدتاً زمانی بود که او خواب بود. این امر باعث می‌شود که قسمت دیگری از قلب او قبل از تکرار روند جریان خون را آغاز کند. اکنون ضربان‌ساز هر ریتم غیرطبیعی را حس می‌کند و به هر دو بطن قلب دیوید کمک می‌کند تا خون را هماهنگ کنند.

دیوید تایید کرد که اکنون حال او خیلی بهتر است و به محل کار خود بازگشته است. او مردی فعال است و گفت که سابقه عوارض قلبی نداشته است. دیوید در خانه زیاد پیاده‌روی می‌کند و از تردمیل استفاده می‌کند. او از این اتفاق بسیار شوکه بود. پس از عمل جراحی دیوید گفت سارا واقعا مراقبش بوده است و زندگی‌اش را نجات داده است.

اگر به ساعت هوشمند اپل علاقه‌مند شده‌اید، مطالعه مطلب بررسی اپل واچ اولترا: نگاه اولیه به گرانترین ساعت هوشمند اپل تاکنون! را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

منبع: goodnewsnetwork و مجله اینترنتی نیونیوز1

مطالب مرتبط  را در نیونیوز1 از دست ندهید:

قرنیه جدید میتواند بینایی را به افراد نابینا و کم بینا بازگرداند!

بیماران هموفیلی B با درمان تحول آفرینی بهبود میابند!

کبدی که سه روز در خارج از بدن قرار داشت پیوند زده شد!

گرد آورنده
newnews1
منبع
goodnewsnetwork
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا