فیلم و سریالنقد و بررسی فیلم و سریال
موضوعات داغ

معرفی و بررسی سریال خاندان اژدها 2022 House of the Dragon: پیش درآمد شاهکار بازی تاج و تخت و بازگشت به وستروس!

خاندان اژدها سریالی قدرت‌مند و خوش ساخت از HBO به عنوان پیش درآمد بازی تاج وتخت!

سریال خاندان اژدها قسمت اول خود را در تاریخ 30 مرداد از HBO منتشر کرد. این سریال با نمایش یک تولید قدرت‌مند مانند سریال بازی تاج و تخت، که خاندان اژدها داستانی 172 سال پیش از آن را روایت می‌کند، ظاهر شد. این بار داستان یک افسانه‌ی دیگر با تمرکز روی سلسله تارگریان، مجددا خاطرات سریال موفق تاج و تخت را زنده کرد. از مطالب مشابه سینما در مجله اینترنتی نیونیوز1 می‌توانید مطلب بهترین سریال‌های 2022 و مطلب 7 فیلم و سریال جذاب در تابستان 2022 را مطالعه نمایید.

معرفی سریال خاندان اژدها 2022 House of the Dragon: پیش درآمدی موفق برای بازی تاج و تخت!

سریال خاندان اژدها با داستانی حدود 200 سال (172) سال پیش از ماجرای سریال بازی تاج و تخت به نمایش درآمده. تمرکز این سریال روی سلسله تارگریان‌ها و بعد از یک قرن حکومت آن‌ها است. قسمت اول این سریال در تاریخ 21 اوت (30 مرداد 1401) منتشر شده و هر هفته در روزهای یک‌شنبه قسمت جدید خواهد داشت. جورج آر آر مارتین (George R. R. Martin) و رایان کوندال (Ryan Condal) خالقان اصلی این سریال می‌باشند. تا این لحظه انتشار یک فصل و 10 قسمت از این سریال تایید شده است. داستان این سریال برگرفته از کتاب آتش و خون اثر خود جورج آر آر مارتین شکل گرفته است.

معرفی و بررسی سریال خاندان اژدها 2022 House of the Dragon: پیش درآمد شاهکار بازی تاج و تخت و بازگشت به وستروس!
معرفی سریال خاندان اژدها 2022 House of the Dragon: پیش درآمدی موفق برای بازی تاج و تخت!

سریال خاندان اژدها با ژانر فانتزی، درام، ماجراجویی، اکشن و افسانه‌ای پرداخته شده است. موسیقی متن سریال خاندان اژدها مانند سریال بازی تاج و تخت اثر آهنگ‌ساز مشهور ایرانی، رامین جوادی (Ramin Djawadi) است. رامین جوادی موسیقی‌های سریال‌های فرار از زندان، وست ورلد و بسیاری از دیگر آثار معروف سینما را ساخته است. این سریال با انتشار اولین قسمت خود میانگین امتیاز 9.1 را از سوی کاربران IMDB به خود اختصاص داده است. آرای داوران رسانه Rotten Tomatoes نسبت به تماشای این سریال رضایت 83 درصدی را نشان می‌دهد.  در انتهای مطلب امتیاز تخصصی کارشناسان سینما مجله اینترنتی نیونیوز۱ به این سریال را مشاهده نمایید.در ادامه با بررسی آنچه در انتظار مخاطبان است، نقد مختصر این سریال، بررسی خلاصه داستان، تریلر و لیست عوامل تولید و ستارگان همراه نیونیوز1 باشید.

بازگشت به وستروس 3 سال بعد از پایان بازی تاج وتخت با خاندان اژدها!

به وستروس خوش برگشتید! بعد از گذشت سه سال و فاصله از دنیای فانتزی سریال بازی تاج و تخت مجددا به وستروس بازگشتیم. این بار با داستانی حدود 200 سال پیش از بازی تاج و تخت شاهد حظور شخصیت‌های جدید و فضایی قدیمی‌تر خواهیم بود. تفاوت عمده این سریال با سریال بازی تاج و تخت تمرکز روی تنها یک سلسله است نه چندین خاندان. تمرکز بیشتر سازندگان در این مجموعه روی سلسله تارگریان و چالش‌های آنان برای انتخاب جانشین و نبردهای پیش‌رویشان بوده است.

سلسله تارگریان معروف به خاندان اژدها به دلیل داشتن اژدها یک قرن است که در قدرت هستند. داستان این سریال با چگونگی به قدرت رسیدن شاه ویسریس تارگرین به عنوان جانشین آغاز می‌شود. در ادامه داستان ا پا به سن گذاشتن ویسریس نیاز است که او خود جانشین انتخاب کند. در ادامه با بررسی سریال خاندان اژدها، مرور خلاصه داستان، تریلر و لیست عوامل تولید و بازیگران همراه نیونیوز1 باشید.

معرفی و بررسی سریال خاندان اژدها 2022 House of the Dragon: پیش درآمد شاهکار بازی تاج و تخت و بازگشت به وستروس!

بررسی مختصر سریال خاندان اژدها 2022 House of the Dragon

سریال خاندان اژدها با انتشار قسمت اول خود در روز گذشته شروع قدرت‌مندی را به نمایش گذاشت. قسمت اول این سریال همه آن‌چیزی که مورد نیاز برای نمایش در یک شروع خوب بود را در اختیار داشت. از درام قدرت‌مند گرفته تا لحظات پرهیجان نبردهای رو در رو و تصمیمات سیاسی مهم یک خاندان همگی در قسمت اول گنجانده شده بود. نکته قابل توجه دیگر ایفای نقش باورپذیر و قدرت‌مند بازیگران اصلی این سریال بوده است. کارگردانی و هدایت سکانس‌های مختلف سریال خاندان اژدها استادانه بوده است. به طور کلی می‌توان از شروع این سریال به عنوان یک شاهکار دیگر و در سطح و اندازه بازی تاج و تخت یاد کرد. پراکندگی کمتر و تعداد شخصیت‌های محدودتر در سریال خاندان اژدها نسبت به بازی تاج و تخت آن را متفاوت‌تر جلوه داده است.

آیا بدون دیدن سریال بازی تاج و تخت میتوان خاندان اژدها را تماشا کرد؟

جواب این سوال که بدون دیدن بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) می‌توان سریال خاندان اژدها را تماشا کرد مثبت است. زیرا داستان این سریال ارتباط نزدیکی با پیش‌آمدهای سریال قبلی ندارد و در 172 سال قبل اتفاق می‌افتد. مخاطبان بسیاری احساس تماشا کردن خود سریال بازی تاج و تخت را با دیدن سریال خاندان اژدها داشته‌اند. این سریال به خوبی توانست پس از 3 سال جای خالی تاج و تخت را در سینما پر کند. بدون شک کیفیت کارگردانی، ایفای نقش، فیلم‌نامه و تولید این سریال به خوبی بازی تاج و تخت خواهد بود.

بررسی مختصر سریال خاندان اژدها 2022 House of the Dragon

نقد و بررسی سریال خاندان اژدها 2022 House of the Dragon: نگاهی مختصر به تولید!

سریال خاندان اژدها خشونت زیادی را در برخی از سکانس‌های خود به همراه دارد که ممکن است برای تمام اعضای یک خانواده خوشایند نباشد. افسانه اژدها در این سریال ارتباط بیشتری با داستان و خاندان تارگریان دارد. خود این موضوع مخاطبان خاص خود را دارد. برخی از موضوعات در قسمت اول با توضیح ناکافی همراه بود. مثلا مرگ فرزند پسر تازه به دنیا آمده شاه ویسریس بدون توضیح و ساده بیان شد. یا رابطه مرموز دیمون تارگریان با برادرزاده‌اش رینیرا تارگرین از موضوعاتی است که مورد توجه و انتقاد برخی در ابتدای سریال بوده است. نویسندگی فیلم‌نامه این سریال بسیار با دقت و عمیق بوده است. موضوعاتی که در قسمت اول به نمایش درآمد سعی داشت تا تضمینی بر به همراه داشتن همه نوع جذابیت در ادامه سریال باشد.

معرفی و بررسی سریال خاندان اژدها 2022 House of the Dragon: پیش درآمد شاهکار بازی تاج و تخت و بازگشت به وستروس!

طراحی شخصیت‌ها و کارکترهای موجود در سریال کاریزمای بالایی داشته و به سرعت مخاطب را با نوع طرز فکر آنان آشنا می‌کند. خاص بودن هر شخصیت و کشف تصمیمات آنان از سوی مخاطب جلوه خاصی به سریال بخشیده است. ریتم و ضرب آهنگ این سریال نسبتا سریع است و اتفاقات زیادی در طول یک قسمت آن رخ می‌دهد. مخاطب هیچ لحظه از تماشای این سریال خسته نخواهد شد و نمی‌تواند نگاهش را از آن بردارد. طراحی صحنه‌ها و لباس‌های شخصیت‌ها بسیار جذاب بوده و اتمسفر آن دوره تاریخی را به خوبی خلق کرده است. بودجه و هزینه زیادی که برای تولید این سریال شده است به خوبی از کیفیت ساخت آن قابل برداشت است.  جلوه‌های ویژه و طراحی اژدهایان این سریال که پر تعدادتر از سریال تاج و تخت هستند نیز رضایت بخش و قابل قبول بوده است.

خلاصه داستان سریال خاندان اژدها 2022: تارگریان ها بعد از یک قرن حکومت!

داستان سریال خاندان اژدها با انتخاب یک جانشین برای حکومت آغاز می‌شود. در ابتدای سریال یک قرن از حکومت تارگریان‌ها می‌گذرد.  در طول این مراسم انتخاب جانشین ویسریس تارگریان پسر عموی شاه کنونی بر تخت پادشاهی می‌نشیند. با گذشت چندین سال از حکومت او نوبت به انتخاب جانشینش فرا می‌رسد. ویسریس تارگریان پسری نداشته در نتیجه وارثی نیز برای تاج و تخت نخواهد داشت. مگر اینکه برای نخستین بار در تاریخ یک دختر به جای پدر حکومت کند. شاهزاده رینیرا تارگریان دختر شاه ویسریس است. مادر او باردار است و اگر فرزندش پسر باشد او جانشین حکومت پدرش خواهد شد.

در طول قسمت اول شاهد یک رقابت بین شوالیه‌های حکومتی بودیم که در این نبردها دیمون تارگریان (برادر شاه) چندین نفر را شکست می‌دهد اما در نهایت خود از سر کریستون کول شکست می‌خورد.  در طول قسمت اول شاهد خشونت دیمون تارگریان و حمله او به گناهکاران شهر خواهیم بود. او اعضای بدن مجرمان را با بی‌رحمی قطع می‌کند تا هرج و مرج را کاهش دهد. برای این موضوع بدون هماهنگی با پادشاه پیش می‌رود و بسیار بی‌رحم عمل می‌کند.

نقد و بررسی سریال خاندان اژدها 2022 House of the Dragon: نگاهی مختصر به تولید!

ملکه در طول زایمان از دنیا می‌رود و پسر به دنیا آمده چند ساعت بعد از تولد می‌میرد. علاوه بر رینیرا برادر ویسریس که عموی شاهزاده است نیز سودای حکومت را در سر دارد و اکنون فرمانده لشکر تارگریان‌ها است. ویسریس که می‌داند برادرش دردسر ساز و خشن است نمی‌خواهد حکومت را به دست او بدهد. ویسریس در نهایت رینیرا را برای جانشینی انتخاب می‌کند و راز خانوادگی تارگریان‌ها را برای او بازگو می‌نماید. او به دخترش می‌گوید که یک زمستان سخت (مانند بازی تاج و تخت) در راه است و باید آماده شوند.

نقد و بررسی سریال خاندان اژدها 2022 House of the Dragon: نگاهی مختصر به تولید!

تریلر سریال خاندان اژدها 2022 House of the Dragon

در این بخش از مطلب تریلر سریال خاندان اژدها را برای آشنایی بیشتر شما با فضا و اتمسفر سریال قرار داده‌ایم.

 

لیست عوامل تولید و بازیگران سریال خاندان اژدها 2022: ستارگان و چهره های جدید!

جورج آر آر مارتین (George R. R. Martin) و رایان کوندال (Ryan Condal) خالقان اصلی و نویسندگان ارشد سریال خاندان اژدها می‌باشند. این دو از تهیه‌کنندگان اصلی 10 قسمت فصل اول این سریال بوده‌اند. تیم تهیه‌کنندگان این سریال متشکل از میگل ساپوچنیک (Miguel Sapochnik)، گرگ یایتانس (Greg Yaitanes)، کلر کیلنر (Clare Kilner) و گیتا واسانت پاتل (Geeta Vasant Patel) کارگردانان این سریال بوده‌اند. موسیقی متن بسیار زیبای این سریال اثر رامین جوادی (Ramin Djawadi) است. فابیان واگنر (Fabian Wagner) مدیریت فیلم‌برداری سریال خاندان اژدها را برعهده داشته است.

نقد و بررسی سریال خاندان اژدها 2022 House of the Dragon: نگاهی مختصر به تولید!

پدی کانسیدین (Paddy Considine) در نقش شاه ویسریس تارگریان، اما دارسی (Emma D’Arcy) در نقش پرنسس رینیرا تارگریان، مت اسمیت (Matt Smith) در نقش دیمون تارگریان، ریس ایفانس (Rhys Ifans) در نقش اتو های تاور، اولیویا کوک (Olivia Cooke) در نقش آلیسنت های تاور، گراهام مک‌تاویش (Graham McTavish) در نقش سر هارولد وسترلینگ، میلی آلکاک (Milly Alcock) در نقش رینیرا تارگریان جوان، امیلی کری (Emily Carey) در نقش آلیسنت های تاور جوان، استیو توسن (Steve Toussaint) در نقش لرد کورلیس ولاریون، ایو بست (Eve Best) در نقش پرنسس رینیس ولاریون، فابین فرانکل (Fabien Frankel) در نقش سر کریستون کول و سونویا میزونو (Sonoya Mizuno) در نقش میسریا بازیگران اصلی سریال خاندان اژدها می‌باشند.

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و رسانه IMDb

امتیاز سریال از نظر نیونیوز1

کارگردانی - 8.8
ایفای نقش - 9
فیلم‌نامه - 9.2
تولید، تدوین و ترکیب - 9.3
جلوه‌های ویژه - 8.2
بودجه - 8.7
نوآوری جذابیت و هیجان - 9.3
اتمسفر - 8.7
ریتم و ضرب آهنگ - 8.8

8.9

میانگین امتیاز سریال از نظر نیونیوز1

مجله اینترنتی نیونیوز1 امتیازی را براساس پارامترهای کارگردانی، ایفای نقش، فیلم‌نامه، ریتم و ضرب‌آهنگ، تولید، تدوین، ترکیب و جلوه‌های ویژه برای هر اثر سینمایی در نظر می‌گیرد که در این بخش قرار گرفته است. شما می‌توانید امتیاز خود به این اثر را نیز در این بخش وارد نمایید.

امتیاز کاربران: 4.85 ( 3 رای)

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
imdb
مشاهده بیشتر

مدیر سایت: امیر بلادی

مدیر سایت و مجله اینترنتی نیونیوز۱، نویسنده و مترجم، زیست شناس دریا، مدیر استدیو مجهز صدا و تولید محتوی، صدابردار، آهنگساز و خواننده

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا