فیلم و سریالنقد و بررسی فیلم و سریال
موضوعات داغ

نقد و بررسی فیلم همسایه خوب 2022 The Good Neighbor: روایتی از پارادوکس دو شخصیت در زنجیره اتفاقات ناگوار!

فیلم همسایه خوب: درامی هیجان انگیز که ارزش دیدن را دارد!

فیلم همسایه خوب محصول 2022 در ژانر هیجان‌‎انگیز و درام داستانی را پس از یک حادثه تصادف نشان می‌دهد که پس از آن زنجیره اتفاقات ناگوار ادامه می‌یابد. در این مطلب با معرفی و نقد و بررسی فیلم همسایه خوب در کنار نگاهی به خلاصه داستان، تریلر و لیست عوامل تولید و ستارگان این فیلم همراه مجله اینترنتی نیونیوز1 باشید. از دیگر مطالب مشابه صفحه فیلم و سریال نیونیوز1 مطلب فیلم ترسناک مردان، سریال اکشن پیرمرد، سریال جنایی بادهای تاریک و سریال علمکی تخیلی آسمان شب را پیشنهاد می‌کنیم. با کلیک روی نام رنگی هز مطلب به صفحه مربوطه منتقل خواهید شد.

معرفی فیلم همسایه خوب 2022 The Good Neighbor

فیلم همسایه خوب (The Good Neighbor) محصول مشترک ایالات متحده آمریکا و لتونی می‌باشد. این فیلم در تاریخ 17 ژوئن (27 خرداد 1401) منتشر شده است. این فیلم 1 ساعت و 37 دقیقه‌ای به کارگردانی استفان ریک، کارگردان فیلم‌ نیمه تاریک ماه (The Dark Side of the Moon-فیلمی رازآلود و هیجان‌انگیز) و برنده 5 جایزه بین‌الملی تهیه شده است.

فیلم همسایه خوب میانگین امتیاز 6.2 را از کاربران IMDB دریافت کرده است. آرای داوران Rotten Tomatoes نسبت به این فیلم 40 درصد مثبت بوده است. در انتهای مطلب می‌توانید امتیاز تخصصی کارشناسان سینما مجله اینترنتی نیونیوز1 به فیلم همسایه خوب را مشاهده نمایید. فیلم همسایه خوب فیلمی پرهیجان، چالش‌های دو فرد کاملا متفاوت از نظر شخصیتی را پس از یک حادثه نشان می‌دهد، که زندگیشان به هم گره خواهد خورد. در ادامه با نقد و بررسی، مرور خلاصه داستان، تریلر و لیست عوامل تولید و ستارگان این فیلم همراه نیونیوز1 باشید.

نقد و بررسی فیلم همسایه خوب 2022 The Good Neighbor: روایتی از پارادوکس دو شخصیت در زنجیره اتفاقات ناگوار!

نقد و بررسی فیلم همسایه خوب 2022 The Good Neighbor: درامی هیجانی با کیفیت متوسط!

فیلم همسایه خوب (The Good Neighbor) به عنوان یک فیلم درام متوسط ارزیابی می‌شود. در طول داستان تمرکز نویسندگان بر زنجیره اتفاقت ناگوار پس از یک قتل بوده است. نکته منحصربفرد یا خاصی در فیلم‌نامه فیلم همسایه خوب به چشم نمی‌خورد. کارگردانی این فیلم کیفیت نسبتا خوبی داشته و ایفای نقش بازیگران کاملا در سطح متوسطی است. دیالوگ‌های این فیلم بسیار ساده و سطحی هستند.

ریتم و ضرب‌آهنگ کلی روایت فیلم همسایه خوب سرعت نسبتا متوسطی داشته و سریع نیست. از همین جهت مقداری از هیجان داستان فیلم که پتانسیل‌های بیشتری داشته کاسته شده است. چالش‌هایی که پس از یک تصادف در طول فیلم در مقابل دو همسایه با شخصیت‌های کاملا متفاوت قرار می‌گیرد رضایت‌بخش بوده است. این دردسرها مخاطب را به همراه دو شخصیت اصلی با نام‌های رابرت و دیوید در طول داستان هدایت می‌کند.

نقد و بررسی فیلم همسایه خوب 2022 The Good Neighbor: روایتی از پارادوکس دو شخصیت در زنجیره اتفاقات ناگوار!

فیلم همسایه خوب فیلمی است که می‌تواند تا انتها مخاطب را مشغول تماشا نگه دارد. اما پایانی که در انتظار مخاطبان قرار می‌گیرد تا حدی ناکامل بوده است. پایان‌بندی این فیلم می‌توانست با جزئیات بیشتر و سرانجام بهتری به نمایش برسد. طراحی صحنه‌ها و اتمسفر فیلم همسایه خوب سرد و بی‌روح است. بودجه هزینه شده برای این فیلم نیز اندک بوده اما توانسته فیلمی با کیفیت کاملا متوسط را به تصویر بکشد. توجه به نکات دراماتیک در فیلم همسایه خوب چندان زیاد نیست و در برخی موارد رهاشدگی و پراکندگی در داستان به چشم می‌خورد. با این وجود فیلم همسایه خوب ارزش یک‌بار دیدن را قطعا دارد. در ادامه با بررسی خلاصه داستان، تریلر و لیست عوامل تولید و ستارگان این فیلم همراه نیونیوز1 باشید.

خلاصه داستان فیلم همسایه خوب 2022 The Good Neighbor: زنجیره اتفاقات ناگوار!

داستان فیلم همسایه خوب (The Good Neighbor) با سفر دیوید که یک روزنامه‌نگار است به ریگا پایتخت لتونی آغاز می‌شود. او که به تازگی از یک رابطه عاطفی خارج شده است محل کار خود از نیویورک را ترک کرده و برای شغلی جدید به این منطقه آمده است. او در خانه‌ای ویلایی که توسط شرکت به او داده شده است ساکن می‌شود. یک شب دیوید تصمیم می‌گیرد تا با ماشین قدیمی موجود در آن خانه به گشت و گذار در شهر برود.

اما این ماشین به دلیل نداشتن بنزین و نقص فنی روشن نمی‌شود. دیوید به در خانه همسایه خود که مردی به نام رابرت است می‌رود. او از رابرت بنزین می‌گیرد اما به دلیل نقص فنی بازهم ماشین روشن نمی‌شود. رابرت به خانه دیوید می‌آید و مشکل ماشین را حل می‌کند. آن‌ها با هم به یک کافه می‌روند و نوشیدنی می‌خورند. دیوید در این کافه با دختری به نام جنین آشنا می‌شود و شماره تلفن او را می‌گیرد. در مسیر برگشت به همراه رابرت ناگهان با یک دختر دوچرخه‌سوار تصادف می‌کنند. دیوید بعد از پیاده شدن از ماشین متوجه می‌شود که این دختر همان جنین است.

نقد و بررسی فیلم همسایه خوب 2022 The Good Neighbor: روایتی از پارادوکس دو شخصیت در زنجیره اتفاقات ناگوار!

رابرت که پزشک اورژانس است به دیوید می‌گوید او مرده است و باید فرار کنند. دیوید اصرار دارد تا با اورژانس تماس بگیرند اما رابرت او را متقاعد می‌کند که به دلیل نداشتن حالت طبیعی در هنگام رانندگی، جرم او قتل عمد محسوب می‌شود. در ادامه داستان آن‌ها برای فرار از این حادثه و مضنون به قتل شدن مجبور به انجام کارهایی می‌شوند که رابرت برنامه‌ریزی می‌کند. دیوید در محل کار باید مقاله مربوط به این حادثه را ارائه دهد و در همین مسیر با خواهر جنین که نامش ونسا است آشنا می‌شود.

در ادامه بین او و ونسا رابطه احساسی شکل می‌گیرد. این نزدیکی ممکن است ونسا را از ماجرای واقعی حادثه آگاه کند. شخصیت مرموز رابرت با اقداماتی مجرمانه که او انجام می‌دهد تا از خود و دیوید محافظت کند دنباله داستان این فیلم را روایت خواهد کرد. اما این پوشش بر جرم تا چه جایی پیش خواهد رفت؟ چالش دیوید با رابرت برای جلوگیری از جرایم بیشتر به کجا خواهد کشید؟ این‌ها سوالاتی هستند که در ادامه داستان فیلم باید به آن‌ها پاسح داده شود.

نقد و بررسی فیلم همسایه خوب 2022 The Good Neighbor: روایتی از پارادوکس دو شخصیت در زنجیره اتفاقات ناگوار!

تریلر فیم همسایه خوب 2022 The Good Neighbor

در این بخش از مطلب برای آشنایی بیشتر شما با فضا و اتمسفر فیلم همسایه خوب تریلر آن را قرار داده‌ایم.

 

لیست عوامل تولید و بازیگران فیلم همسایه خوب 2022 The Good Neighbor

فیلم همسایه خوب به كارگردانی و نویسندگی استفان ریک (Stephan Rick) در کنار نویسندگی سیلجا کلمنس (Silja Clemens) و راس پاتریج (Ross Partridge) پرداخته شده است. تهيه‌كنندگان این فیلم دین آلتیت (Dean Altit)، جاناتان گروسمن (Jonathan Grossman) و پل دبلیو. هازن (Paul W. Hazen) می‌باشند. موسيقى متن این فیلم اثر انیس روتوف (Enis Rotthoff) و مديريت فيلم‌بردارى برعهده استفان سیوپک (Stefan Ciupek) بوده است.

بازيگران فیلم همسایه خوب جاناتان ریس مایرز (Jonathan Rhys Meyers) در نقش رابرت، لوک کلینتنک (Luke Kleintank) در نقش دیوید، بروس دیویسون (Bruce Davison)، الویز اسمیت (Eloise Smyth)، ایوا فلورانس (Ieva Florence)، رجینا رازوما (Regina Razuma)، کارلیس آرنولدز آوتس (Karlis Arnolds Avots)، یوریس استرنگا (Juris Strenga)، جوریج جاکونوف (Jurijs Djakonovs) و ایوا سیگلینا (Ieva Seglina) می‌باشند.

نقد و بررسی فیلم همسایه خوب 2022 The Good Neighbor: روایتی از پارادوکس دو شخصیت در زنجیره اتفاقات ناگوار!

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 

امتیاز فیلم از نظر نیونیوز1

کارگردانی - 7.7
ایفای نقش - 7.2
فیلم‌نامه - 6.6
ریتم و ضرب آهنگ - 6
تولید، تدوین و ترکیب - 6.1
بودجه - 5.2
جلوه‌های ویژه - 5.2
اتمسفر و طراحی صحنه‌ها - 6.5
جذابیت - 7.1
موشیق، صدابرداری و فیلم‌برداری - 6

6.4

میانگین امتیاز از نظر نظر نیونیوز1

مجله اینترنتی نیونیوز1 امتیازی را براساس پارامترهای کارگردانی، ایفای نقش، فیلم‌نامه، ریتم و ضرب‌آهنگ، تولید، تدوین، ترکیب و جلوه‌های ویژه برای هر اثر سینمایی در نظر می‌گیرد که در این بخش قرار گرفته است. شما می‌توانید امتیاز خود به این اثر را نیز در این بخش وارد نمایید.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مشاهده بیشتر

مدیر سایت: امیر بلادی

مدیر سایت و مجله اینترنتی نیونیوز۱، نویسنده و مترجم، زیست شناس دریا، مدیر استدیو مجهز صدا و تولید محتوی، صدابردار، آهنگساز و خواننده

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا