عمومی

یخچال طبیعی مارمولادا کوه‌ های آلپ شکسته شد!

کشته شدن 9 نفر بر اثر شکسته شدن یخچال طبیعی در کوه‌های آلپ!

مارمولادا (Marmolada) کوهی در آلپ ایتالیا است. یک یخچال طبیعی در مارمولادا وجود دارد که یکشنبه گذشته این یخچال شکسته شد. دلیل شکسته شدن آن هنوز مشخص نشده است و مقامات فکر می‌کنند که آب و هوای گرم باعث شکسته شدن آن شده است. در ادامه این مطلب با مجله اینترنتی نیونیوز۱ همراه باشید.

افراد بسیاری بر اثر شکسته شدن یخچال طبیعی مفقود شده اند!

یخچال طبیعی مارمولادا روز یکشنبه شکسته شد. یخ و سنگ‌ها از کوه ریزش کردند و سقوط بهمن باعث کشته شدن 9 نفر شد. تعدادی از افراد نیز مصدوم شدند. طبق گفته اورژانس افرادی زیادی مفقود شده‌اند. کسی اطلاعی از تعداد کوهنوردان ندارد و تلاش‌ها برای نجات همچنان ادامه دارد. امدادگران با هلیکوپتر به دنبال ردی از آن‌ها هستند. به دلیل بد بودن شرایط هوا، امدادگران مجبور هستند که کار نجات را متوقف کنند.

مقامات دلیل شکسته شدن یخچال را نمیدانند!

مقامات اعلام کرده‌اند که دلیل قطعی و دقیق شکسته شدن یخچال مارمولادا را نمی‌دانند. ماریو دراگی (Mario Draghi) نخست‌وزیر ایتالیا گفته است که آن‌ها فکر می‌کنند که یکی از دلایل شکسته شدن یخچال گرما است. آب و هوا در کوه‌های آلپ هر سال گرم‌تر از سال گذشته است و تغییرات آب و هوایی با شکسته شدن یخچال مرتبط است. گرما باعث ذوب شدن و حرکت سریع یخچال‌‌ها می‌شود.

یخچال طبیعی مارمولادا

دانشمندان می‌گویند که از سال 1850 نیمی از توده‌های یخ را از دست داده‌اند. از سال 1800 میزان آب شدن و شکسته شدن یخچال‌های طبیعی افزایش پیدا کرده است و اکنون وضعیت آن‌ها ناپایدار است. طوفان در چین باعث شکسته شدن یک کشتی و جان‌باختن چند تن شد. با کلیک بر اینجا جزئیات این مطلب را در نیونیوز۱ از دست ندهید.

منبع: newsinlevels.com و مجله اینترنتی نیونیوز1

گرد آورنده
newnews1
منبع
newsinlevels.com
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا