عمومیکنسول‌ها و بازی‌ها
موضوعات داغ

9 بازی و وبسایت برای تقویت مغز: مغز خود را با این برنامه ها تمرین دهید!

9 بازی، برنامه و وب‌سایت برای بهبود عملکرد و سلامت مغز!

همه ما دوست داریم مغزی هوشیار و تیز داشته باشیم. مغز مانند هر عضو دیگری نیاز به پرورش و مراقبت دارد. بازی‌ها و وب‌سایت‌های بسیاری برای تقویت مغز وجود دارند. در سری مقالات مشابه برای بهبود عملکرد مغز 13 تمرین برای تقویت مغز را قبلا در نیونیوز1 بررسی کرده‌ایم. در ادامه با معرفی 9 بازی، برنامه و وب‌سایت برای بهبود عملکرد و سلامت مغز همراه مجله اینترنتی نیونیوز1 باشید.

9 بازی و وبسایت برای تقویت مغز: مغز خود را پرورش و تمرین دهید!

تمرین دادن مغز باعث تقویت آن می‌شود. تقویت مغز با بازی و تمرین به معنای بهبود حافظه، زمان پاسخ‌دهی، بهبود مهارت‌های منطقی در ذهن و بهبود عملکرد شناختی پیچیده است. در ادامه این مطلب 9 بازی و وب‌سایت را معرفی می‌کنیم که این موارد را تقویت می‌کند و تمرکز ذهنی شما را افزایش می‌دهد.

9 بازی و وبسایت برای تقویت مغز: مغز خود را پرورش و تمرین دهید!

سودوکو بازی مناسب برای تقویت مغز و بهبود حافظه کوتاه مدت!

سودوکو بازی قرار دادن اعداد مختلف در جایگاه مناسب است. این بازی به حافظه کوتاه مدت متکی است. برای تکمیل یک جدول سودوکو باید به مسیرهای مختلف حل مسئله و عواقب آن‌ها بیاندیشید. برای مثال برای حل یک ردیف از جدول برنامه‌ریزی خواهید کرد که اگر 6 را در این خانه قرار دهید باید آن یکی 8 باشد و دیگری 4 خواهد بود. این نوع برنامه‌ریزی‌ها به بهبود حافظه کوتاه مدت و تمرکز کمک می‌کند.

سودوکو را می‌توانید آنلاین، از طریق یک برنامه یا اپلیکیشن یا حتی روی کاغذ بازی کنید. گاها جدول سودوکو در روزنامه‌ها قابل پیدا کردن است. همچنین برنامه‌های رایگان زیادی برای این بازی وجود دارد. بازی سودوکو درجه سختی متفاوتی دارد. از سودوکو آسان شروع کنید و تا درجه‌های سخت‌تر پیش بروید. از آن‌جایی که باید اعداد را در خانه‌‌های جدول آن قرار داد اگر از کاغذ استفاده می‌کنید با مداد خانه‌ها را پر کنید تا در صورت اشتباه بتوانید آن را تصحیح کنید.

سودوکو بازی مناسب برای تقویت مغز و بهبود حافظه کوتاه مدت!

وبسایت و برنامه لوموسیتی Lumosity: پلتفرم تقویت مغز!

لوموسیتی (Lumosity) با پیش از 14 سال سابقه و 100 میلیون کاربر پلتفرمی کاربردی برای تقویت مغز و بهبود عملکرد آن است. در این وب‌سایت امکان عضویت رایگان و انجام تمرینات آمادگی ذهنی وجود دارد. با این وجود در صورت عضویت رایگان تنها می‌توانید تا سه بازی در روز انجام دهید که البته می‌تواند کافی باشد. برای بیشتر بازی کردن و تمرین‌های ذهنی بیشتر می‌توانید اشتراک این سایت را تهیه کنید. نسخه اندروید و IOS این پلتفرم نیز در دسترس است. لوموسیتی دارای یک برنامه دیگر برای مراقبه و تمرکز حواس به نام لوموسیتی ذهن (Lumosity Mind) است.

جدول کلمات انتخابی کلاسیک برای تقویت مغز!

جدول کلمات یا معروف به جدول کلمات متقاطع به عنوان یک تعلیم دهنده کلاسیک مغز شناخته می‌شود. حل کردن جدول با به کارگیری حافظه و چالش ابعاد مختلف دانش شما، ذهن و مغزتان را آماده نگه می‌دارد. جدول‌های کلمات در روزنامه‌ها یا حتی کتاب‌های مخصوص حل جدول در دسترس هستند. در ایران که مجلات بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند. از نمونه وب‌سایت‌های خارجی، وب‌سایت AARP جدول‌های رایگان روزانه ارائه می‌کند. همچنین می‌توانید برنامه‌های حل جدول رایگان بسیاری را در فروشگاه‌های برنامه پیدا کرده و روی گوشی خود نصب کنید.

9 بازی و وبسایت برای تقویت مغز: مغز خود را پرورش و تمرین دهید!

برنامه بالا بردن یا Elevate: برنامه ای پرتنوع برای بهبود عمکلرد و سلامت مغز!

یکی از برنامه‌های بسیار کاربردی برای پرورش و آموزش مغز است. این برنامه با بیش از هزاران نقد مثبت و دارا بودن 5 ستاره برای اندروید و IOS در دسترس است. Elevate بیش از 35 بازی و تمرین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بازی‌های Elevate روی مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و ریاضی متمرکز هستند. در این برنامه امکان انتخاب نوع فعالیت بسته به سلیقه شما وجود دارد. مانند بسیاری از برنامه‌های دیگر می‌توانید عملکرد و پیشرفت خود را در داده‌های این برنامه به مرور بررسی و مشاهده نمایید.

برنامه Peak: برنامه تقویت مغز برای اندروید و IOS!

برنامه Peak یکی از گزینه‌هایی است که فقط به صورت اپلیکیشنی در دسترس است. یعنی وب‌سایت ندارد و از طریق اندروید و IOS باید آن را نصب کنید. این برنامه بازی‌های مغزی بسیاری دارد که به بهبود عملکرد تمرکز، حافظه، حل مسئله، چابکی ذهنی و عملکردهای شناختی کمک می‌کند. اگر فردی اهل رقابت هستید با مقایسه عملکرد خود با سایر کاربران در این برنامه می‌توانید انگیزه بیشتری پیدا کنید. استفاده از برنامه Peak رایگان است اما تهیه اشتراک امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

9 بازی و وبسایت برای تقویت مغز: مغز خود را پرورش و تمرین دهید!

برنامه نورون شاد Happy Neuron: برنامه ای پولی برای تقویت مغز!

برنامه نورون شاد یا Happy Neuron مشابه با وب‌سایت Lumosity تمرکز فعالیت خود را روی تعلیم و آموزش مغز قرار داده است. این برنامه تمرین‌های خود را برای تقویت و بهبود 5 موضوع ارائه می‌کند. دسته‌بندی فعالیت‌ها در این برنامه به حافظه، توجه و تمرکز، زبان، عملکردهای اجرایی و بصری-فضایی تقسیم می‌شود. برای استفاده از این برنامه باید هزینه اشتراک ماهانه را پرداخت کنید. با این وجود نسخه ساده شده این برنامه برای اندروید در دسترس است. همچنین پیشنهاد امتحان آزمایشی این برنامه در دسترس است. می‌توانید آن را بسنجید و سپس اقدام به خریدن آن نمایید.

وبسایت رایگان برینگل Braingle: بزرگترین مجموعه بازی فکری جهان!

وب‌سایت برینگل یا Braingle با ادعای داشتن بزرگترین مجموعه بازی‌های فکری جهان به صورت رایگان در دسترس است. این وبسایت مجموعه‌ای با بیش از 15 هزار بازی فکری و معمایی به همراه پازل‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین در این وب‌سایت جامعه آنلاین گسترده‌ای از افراد وجود دارد. تنوع بسیار زیاد وب‌سایت برینگل آن را با یک گزینه خوب برای جستجو بازی مورد علاقه شما تبدیل کرده است. در این وب‌سایت حتی امکان ساخت پازل شخصی شما نیز وجود دارد.

9 بازی و وبسایت برای تقویت مغز: مغز خود را پرورش و تمرین دهید!

وبسایت ملکه یا Queendom: مجموعه ای از هزاران آزمون و ابزارهای تقویت مغز!

وب‌سایت ملکه یا Queendom با مجموعه‌ای گسترده از هزاران تست و آزمون‌های شخصیت سنجی به همراه ابزارهایی برای تقویت مغز در دسترس است. برخی از ابزارهای این وبسایت برای تقویت مغز شامل معماهای منطقی، کلامی، فضایی و ریاضی است. این وب‌سایت نتایج و آمارهای فعالیت‌های شما را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. با این وجود برای دسترسی داشتن به اطلاعات کامل و بررسی‌های دقیق‌تر نیاز به تهیه اشتراک دارید.

9 بازی و وبسایت برای تقویت مغز: مغز خود را پرورش و تمرین دهید!

سیستم تمرین مغز نیتندو یا Brain Age Concentration Training: پلتفرم تقویت مغز برای کنسول نیتندو!

سیستم تمرین تمرکز و سن مغز نیتندو (Brain Age Concentration Training) یک پلتفرم در دسترس برای نتیندو 3DS و نیتندو Wii U است. این سیستم تعداد زیادی بازی برای افزایش تمرکز، بهبود حافظه، محاسبه و تقویت سایر مهارت‌های مغزی را دارا است. این یک سیستم سرگرم‌کننده قابل حمل در این کنسول است. لازم به ذکر است که این برنامه برای نسخه Switch در دسترس نیست.

9 بازی و وبسایت برای تقویت مغز: مغز خود را با این برنامه ها تمرین دهید!

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و verywellmind.com

 

 

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
verywellmind.com
مشاهده بیشتر

مدیر سایت: امیر بلادی

مدیر سایت و مجله اینترنتی نیونیوز۱، نویسنده و مترجم، زیست شناس دریا، مدیر استدیو مجهز صدا و تولید محتوی، صدابردار، آهنگساز و خواننده

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا