عمومی

12 راهکار آشکار برای کاهش گازهای گلخانه ای و تاثیرات CO2!

در این مطلب به 12 راه‌کار فوق‌العاده برای کاهش گازهای گلخانه‌ای پرداخته‌ایم. با نیونیوز1 همراه باشید.

آیا تا به حال به دنبال راه‌حل برای کاهش گازهای گلخانه ای بوده‌اید؟ اگر نمی‌دانید چگونه می‌توان این گازها را کاهش داد، با مجله اینترنتی نیونیوز1 همراه باشید. در این مطلب به 12 راه‌کار نسبتا ساده خواهیم پرداخت. با این راه‌کارها می‌توانید به عنوان یک شهروند به سیاره خود کمک کنید. پاکسازی اقیانوس آرام: سیستم جدید در 5 ثانیه به اندازه زمین فوتبال پاکسازی میکند!

 

رفع انتشار و نشت متان راه حلی برای کاهش گازهای گلخانه ای!

کربن دی‌اکسید (CO2) با گرم‌ شدن زمین همراه است. اما متان یک عامل قوی برای گرم شدن سیاره است. متان دومین عامل بزرگ برای گرمایش زمین است. این گاز با انتشار فوق‌العاده ساطع‌کننده‌ای از میدان‌های نفت و گاز در سراسر جهان منتشر می‌شود. داده‌ها در سال 2022 بیش از 1000 ابر فعال و انتشار دهنده متان در کنار سایت‌های استخراج سوخت‌های فسیلی (بمب متان) با پتانسیل انتشار متان در مقیاسی معادل سه دهه از کل گازهای گلخانه ای را در ایالات متحده نشان داد.

کاهش co2

آژانس بین‌المللی انرژی تخمین زده است که حدود سه چهارم از نشت گاز متان 30 درصد از افزایش گرمای زمین را شامل می‌شود. می‌توان با اقداماتی مانند ارتقاء تجهیزات و اجرای سیستم‌های تشخیص نشت گاز، از انتشار متان جلوگیری کرد. مسافر زمان بازگشت: آیا زمین پاکسازی میشود؟

حذف شاسی بلند و خودروهای بزرگ تفریحی SUV!

شاسی بلندها حدود 20 درصد بیشتر از خودروهای سایز متوسط روغن مصرف می‌کنند. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انتشار گاز گلخانه‌ای از خودروهای تفریحی SUV هر سال بیشتر و بیشتر می‌شود. حتی حیوانات نیز در امان نیستند. این خودروها یک وسیله بزرگ است که مواد و انرژی بیشتری برای ساخت نیاز دارد. باید عشق به ماشین‌های شاسی بلند را کنار بگذاریم. این خودروها سیاره زمین را آلوده می‌کنند و این یک فداکاری برای نجات آب و هوا است. پاریس در تلاش است تا نرخ پارکینگ این شاسی بلندها را افزایش دهد.

گازهای گلخانه ای

مالیات سوخت هوایی و ریلی!

مالیات بر ارزش افزوده و عوارض بیش از 50 درصد قیمتی است که ما در پمپ‌های بنزین برای سوخت پرداخت می‌کنیم. آیا این منطقی است که برای سفرهای هوایی نیز مالیات دریافت شود؟ طبق توافق‌نامه‌های بین‌المللی در مدت طولانی، حمل و نقل هوایی از مالیات سوختی معاف است. در بریتانیا 40 درصد از هزینه‌های برق قطارها را عوارض تشکیل می‌دهد. در بسیاری از کشورها نیز بلیط‌های بین‌المللی مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کنند.

سوخت فسیلی

یکی از موسسان وب‌سایت مسافرتی می‌گوید: هیچ بلیط هواپیمایی برای همان سفر وجود ندارد. خطوط هوایی با دریافت تمام نفت سفید بدون مالیات، توانسته پول هنگفتی دریافت کند. اگر بخواهیم مقدار کربن را از سفرهای مردم کاهش دهیم، این امر باید برعکس شود.

از سفر هوایی مکرر پرهیز کنید!

تحقیقات نشان داده‌اند که پروازهای هوایی مکرر باعث انتشار کربن می‌شود. بیش از نیمی از کربن صنعت هواپیمایی منتشر می‌شود و این زیان‌آور است. برای جلوگیری از آن می‌توان از پروازهای غیرضروری خودداری کرد. کشورها بر اساس استراتژی‌های مربوط به بازارکار و کارفرما باید این امر را کنترل کنند. بهتر است مسافران را به حمل و نقل هوایی تشویق نکنند.

12 راهکار آشکار برای کاهش گازهای گلخانه ای!

پروازهای غیرضروری داخلی و کوتاه را ممنوع کنید!

پرواز‌های کوتاه‌پرش عامل اصلی انتشار گازهای گلخانه ای هوانوردی در اروپا به شمار می‌روند. در حالی که حمل و نقل بین شهری می‌تواند بستر مناسبی برای حمل و نقل مردم باشد، پرواز‌های داخلی باعث افزایش گازهای گلخانه ای می‌شوند. در فرانسه یک ممنوعیت کوتاه مدت برای این پروازها صورت گرفت. این ممنوعیت شامل پرواز با جت خصوصی نمی‌شد و در کوتاه مدت با کاهش چشم‌گیری از انتشار گازهای گلخانه ای مواجه شد.

حمل و نقل

انرژی خورشیدی راهی برای فرار از انتشار گازهای گلخانه ای!

انرژی خورشیدی برای محیط زیست، ‌کاهش سوخت و تولید انرژی هوشمند خوب است. شرکت انرژی خورشیدی انگلستان طبق بررسی استانداردهای آینده، تصمیم دارد پنل‌های خورشیدی را اجباری کند‌. این شرکت اعلام کرده است که ساختمان‌ها از سال 2025 ملزم هستند 75 تا 80 درصد از آلاینده‌های خود را کاهش دهند. این دستور زمانی اجرا می‌شود که مردم از انرژی خورشیدی استفاده کنند. اگرچه هزینه بالایی دارد، اما برای چندین دهه انرژی پاک و رایگان در اختیار مردم می‌گذارد. برلین از سال جاری انرژی خورشیدی را آغاز کرده است. تمام ساختمان‌های جدید موظف هستند 30 درصد از فضای سقف خود را به انرژی خورشیدی اختصاص دهند.

انرژی خورشیدی

مزارع بادی را فراموش نکنید!

در سال 2022 دو توربین قدیمی در انگلستان نصب شد و باعث شد این کشور توربین‌های بادی را ممنوع کند. سیاست‌های برنامه‌ریزی این کشور از سال 2015 برای ساخت توربین‌ها دچار مشکل شد. دولت بریتانیا ماه‌ها است که برای تسهیل قوانین برنامه‌ریزی تغییر رویه می‌دهد. طبق یک نظرسنجی، 64 درصد از رای دهندگان در سال 2019 فکر می‌کنند که دولت جدید باید از توربین‌های بادی حمایت کند.

12 راهکار آشکار برای کاهش گازهای گلخانه ای!

زیرساخت ها را بازیافت کنید!

شورای جهانی ساختمان سبز یک گزارش ارائه کرد. طبق این گزارش حدود 40 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در جهان ناشی از ساخت و ساز، گرمایش، سرمایش و برق‌رسانی ساختمان‌ها است. در ساخت مصالح و فرآیند ساخت و ساز ساختمان‌ها CO2 منتشر می‌شود. بازیافت مصالح و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها می‌تواند مفید باشد. 61 درصد از انتشار جهانی گازهای گلخانه ای ناشی از ساختمان‌ها را می‌توان تا سال 2050 کاهش داد. در کشورهای درحال توسعه نیز می‌توان دستاوردهای بزرگ را بازسازی کرد.

بازیافت

از رژیم غذایی سالم پیروی کنید!

سیستم‌های غذایی تقریبا یک سوم انتشار گازهای گلخانه‌ای را در بر می‌گیرند. تغییر رژیم‌ غذایی می‌تواند یک راه حیاتی برای آینده‌ای مثبت باشد. می‌توان بدون حذف کامل گوشت و لبنیات انتشارات مواد غذایی را تا 36 درصد کاهش داد. دانمارک از شهروندان خود تقاضا کرده است که از رژیم غذایی سالم‌تری پیروی کنند. طبق دستورالعمل‌های این دولت، به شهروندان توصیه می‌شود مصرف گوشت را کاهش دهند و مصرف باقالی‌ و حبوبات را به 100 گرم در روز افزایش دهند تا بدنشان پروتئین دریافت کند.

نجات زمین

مزارع را احیا کنید!

کشاورزی فشرده در دهه‌های اخیر افزایش داشته است. احیای مزارع می‌تواند 150 درصد از انتشار جهانی گازها را به زمین بکشاند. احیای مزارع به معنی حذف کود، احیای خاک، توقف شخم زدن، استفاده از محصولاتی که کربن را جذب کند. رها کردن خاک به حال خود برای شبکه‌های قارچی زیرزمینی جذب کربن عالی خواهد بود.

رایانش ابری تاثیر گذار است!

به ساختمان‌های عظیمی فکر کنید که تعداد بی‌شماری هارد دیسک را در خود جای داده‌اند‌. همه این‌ها انرژی دارند و گرما را پمپاژ می‌کنند. هنگامی که عکس دریافت می‌کنید و عکس‌های ناخواسته و تکرار شما حدود 11 کیلوگرم CO2 به ردپای کربن سالانه اضافه می‌کنند. رایانش ابری در انتشار جهانی بین 2.5 تا 3.7 درصد از کل است. این مقدار بیش از صنعت هواپیمایی است. راه‌حل کاهش آن تغییر منبع انرژی به انرژی تجدیدپذیر می‌باشد. گوگل متعهد شده که از سال 2030 از انرژی پاک 24 ساعته و در طول 7 روز هفته استفاده کند‌.

تولید کربن دی اکسید

از قدرت شهروندی خود استفاده کنید!

تمامی مواردی که گفته شد، حرکات بزرگی هستند که می‌توان در جهت پاکسازی سیاره‌ انجام داد‌. اقدامات فردی بسیاری برای کمک به کره زمین وجود دارند. از قدرت خود به عنوان یک شهروند استفاده کنید و از برنامه‌ریزی‌های مسئولان برای کاهش گازهای گلخانه‌ای حمایت کنید. هم‌فکری کنید و با اقدامات کوچک ردپای بزرگ گازهای گلخانه ای را کاهش دهید.

 

مطالب بخش عمومی در نیونیوز1:

صحبت های یک زن فلج برای اولین بار در دنیا توسط هوش مصنوعی رمزگشایی شد!

عرق کردن بدن چه فوایدی دارد: تعریق یک ابر قدرت است!

مردی که به زندگی سگی روی آورد: مرد ژاپنی تبدیل به سگ کالی شد!

دلیل نرمی طلا: بررسی چکش خواری طلا در مقایسه با سایر فلزات!

 

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و positive.news

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا