نقد و بررسی گجت‌ها
موضوعات داغ

بهترین گوشی های پرچمدار 2023 به انتخاب نیونیوز1: قهرمانان در بخش دوم!

با قهرمانان دنیای گوشی‌های هوشمند در سال 2023 به انتخاب نیونیوز1 آشنا شوید!

همیشه بهترین گوشی ساخته‌شده در یک شرکت، با عنوان گوشی‌ پرچمدار یا گل سرسبد محصولات آن شناخته می‌شود. این دستگاه‌ها از بالاترین سطح تکتولوژی روز بهره برده و امکانات خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. انتخاب برترین گوشی پرچمدار در واقع انتخاب یک دستگاه فوق‌العاده‌ از جمع بهترین‌ هاست. بنابراین همیشه این انتخاب سخت بوده و کمی نیز سلیقه‌آمیز است.

هر شرکت ممکن است در بخشی از مشخصات پیش‌رو باشد؛ اما در بخشی دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشد. انتخاب بهترین گوشی در دنیای رنگارنگ موبایل‌های هوشمند، انتخابی بسیار سخت است؛ خصوصاً که این دنیا هرروز بزرگ‌تر و متنوع‌تر می‌شود.

این پرچمداران پس از بررسی‌های مختلف، توسط اعضای تیم تخصصی تکنولوژی در نیونیوز1، در هر بخش انتخاب شده‌اند. صمیمانه مشتاقیم که بخش دوم از لیست ده‌گانه‌ی بهترین موبایل‌های پرچمدار 2023 را برای شما آغاز کنیم. با ما همراه باشید!

پوکو اف 5 پرو: بهترین پرچمدار اقتصادی

پوکو اف 5 پرو: بهترین پرچمدار اقتصادی در سال 2023

“پوکو” قطعاً نامی است که شنیدن آن لرزه به اندام تمام تولیدکنندگان گوشی‌های اقتصادی می‌اندازد! برندهای کمی در بازار وجود دارند که قادر باشند در تولید یک گوشی ارزان قیمت اما همه‌چیز تمام، به‌خوبی پوکو عمل کنند. هرساله تولیدات “سری اف” پوکو بازار پرچمداران اقتصادی را هدف می‌گیرند و عموماً برترین گوشی در این بخش هستند.

در سال 2023 نیز ما شاهد معرفی پوکو اف 5 پرو بودیم. این پرچمدار برخلاف نام اقتصادی خود، از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی آمولد با رزولوشن 1440 در 3200 و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز استفاده می‌کند. این نمایشگر همچنین حداکثر روشنایی 1400 نیت و نمونه برداری لمسی تا 480 هرتز را ارائه می‌کند. بنابراین ماهیت اقتصادی این پرچمدار به بخش نمایشگر آن آسیبی نمی‌زند.

پوکو اف 5 پرو

اما در بخش پردازنده و دوربین‌ها چطور؟ گویا آن‌جا ماجرا تفاوت دارد! پوکو اف 5 پرو با چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 همراه است که نسخه‌ای قدیمی‌تر نسبت به نسل دوم این پردازنده‌ی‌ محبوب محسوب می‌شود. همچنين در بخش دوربین‌ها، این دستگاه دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با سنسور Omnivision مدل OV64B است. تا این بخش امیدوارکننده به‌ نظر می‌رسد اما انتخاب دوربین دوم 8 مگاپیکسلی فوق‌عریض و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی برای یک پرچمدار، یک انتخاب آبرومندانه‌ نیست. البته خوشبختانه دوربین اصلی این دستگاه از OIS+EIS پشتیبانی می‌کند. ویژگی‌ای که معمولاً در دستگاه‌های پوکو در دسترس نیست و این خبر شاید پوکو اف 5 پرو را برای علاقه‌مندان به عکاسی کمی جذاب‌تر کند.

بهترین پرچمدار اقتصادی سال 2023

پوکو برای پرچمدار اقتصادی خود از یک باتری 5160 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. همچنين وجود شارژر سیمی 67 واتی و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم 30 واتی برای یک پرچمدار اقتصادی دلگرم‌کننده به نظر می‌رسد. در نهايت برچسب قیمت 450 دلاری، مهم‌ترین دلیل ما برای انتخاب پوکو اف 5 پرو به‌عنوان برترین گوشی پرچمدار اقتصادی در سال 2023 است.

آیفون 15 پرو: بهترین گوشی کامپکت

آیفون 15 پرو: بهترین گوشی کامپکت در سال 2023

وصف آیفون 15 پرو را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: “کوچک اما بسیار قدرتمند”. اپل از معدود شرکت‌هایی است که هنوز‌ هم هرساله یک گوشی پرچمدار در اندازه‌ای کوچک تولید می‌کند. آیفون 15 پرو تقریباً همان حال و هوای برترین گوشی اپل، یعنی آیفون 15 پرو مکس، را در اندازه‌ای کوچک‌تر دارد. برای شیفتگان گوشی‌های کوچک، چه خبری از این بهتر؟!

صفحه‌ی مشخصات آیفون 15 پرو کاملاً امیدوارکننده به نظر می‌رسد. این موضوع عجیب هم نیست؛ زیرا ما از قدرتی به‌نام اپل صحبت می‌کنیم! استفاده از یک نمایشگر کوچک اما بسیار واضح و پرنور و کمترین حاشیه‌ها در اطراف آن، آیفون 15 پرو را بسیار دوست داشتنی می‌کند. همه‌ی شواهد و ظواهر حاکی از این است که ما با یک طراحی کامل و خاص و متریال درجه یک سروکار داریم! وجود پردازنده‌ی A17 Bionic به عنوان قلب تپنده‌ی آیفون 15 پرو نیز شاید مهم‌ترین نقطه قوت کوپرتینویی‌ها باشد. درنهایت فکر می‌کنم نیازی نیست که به دوربین‌های فوق‌العاده آن اشاره کنم! اپل از ابتدا در این بخش صاحب‌نظر بوده است.

برترین گوشی کامپکت در سال 2023

اما صبر کنید؛ هر قهرمانی یک پاشنه‌ی آشیل دارد! با وجود تمام ویژگی‌های دوست داشتی، آیفون 15 پرو یک باتری نسبتاً کوچک با شارژدهی متوسط دارد که البته با توجه به اندازه‌ی کوچک بدنه‌ی آن توجیه‌پذیر است. اما چیزی‌که نمی‌توان آن را توجیه کرد، سرعت شارژ پایین این دستگاه چه باسیم و چه به‌صورت بی‌سیم است.

درهر صورت، اگر در دنیای اندرویدی‌ها به‌دنبال بهترین گوشی پرچمدار کامپکت و خوش‌دست می‌گردید، که توان رقابت با آیفون 15 پرو را نیز داشته باشد، من شیائومی 13 و یا گلکسی اس 23 را پیشنهاد می‌کنم.

با بهترین برنامه های اندروید در سال 2023 آشنا شوید!

ایسوس راگ فون 7: برترین گوشی گیمینگ

"ایسوس

هرساله وقتی صحبت از یک گوشی پرچمدار گیمینگ می‌شود، به‌سختی می‌توان گوشی مخصوص بازی در سطح گوشی‌های گیمینگ ایسوس یافت. بنابراین بهترین گوشی گیمینگ سال 2023 نیز قطعاً ایسوس ROG Phone 7 است. شکی وجود ندارد که این دستگاه یک سروگردن از تمام رقبای گیمینگ بالاتر است. نام راگ از عنوان “Republic Of Gamers” به‌ معنی “جمهوری بازیکنان” نشأت می‌گیرد. بنابراین جای تعجب نیست که راگ فون 7، به عنوان برترین گوشی گیمینگ 2023، رئیس این جمهوری باشد!

ایسوس راگ فون 7

بیایید به سراغ مشخصات فنی این پرچمدار گیمینگ برویم. راگ فون 7 دارای صفحه نمایش 6.78 اینچی آمولد با رزولوشن 1080 در 2448 است که حتی از مدل قبلی خود با حداکثر روشنایی 1500 نیتی روشن‌تر است. این پنل از نرخ نوسازی متغیر تا 165 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 720 هرتز پشتیبانی می‌کند.

راگ فون 7 دارای اسپیکرهای دوگانه استریو است. اما ایسوس قرار نیست یک پرچمدار عادی بسازد؛ بنابراین دو آمپلی‌فایر نیز در این بخش تعبیه شده تا تجربه‌ی صدای این دستگاه با هر دستگاه دیگری متفاوت باشد.

بهترین گوشی گیمینگ در سال 2023

گوشی گیمینگ ایسوس، دارای یک باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی است. این باتری به دو بخش مساوی 3000 میلی‌آمپر ساعتی تقسیم می‌شود تا از عملکرد خنک در سنگین‌ترین بازی‌ها حتی در هنگام شارژ نیز اطمینان حاصل شود. ایسوس برای غول گیمینگ خود از یک شارژ 65 واتی با استاندارد QC5 استفاده می‌کند. بنابراین این شرکت وعده می‌دهد که باتری بزرگ 6000 میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه، در زمانی کم‌تر از 45 دقیقه، به‌صورت کامل شارژ می‌شود.

بهترین گوشی گیمینگ بازار، در همان نگاه اول حس یک محصول گیمینگ را کاملاً القا می‌کند. بدنه پشتی آن نیز میزبان چراغ‌های LED مخصوص است که در نسخه مشکی و سفید این دستگاه، تفاوت‌های کوچکی دارند. مشخص است ایسوس در جزئیات دقت فراوانی داشته تا کوچک‌ترین خللی در تجربه‌ی لذت‌بخش این دستگاه گیمینگ وجود نداشته باشد.

میزو 20 پرو: بهترین گوشی پرچمدار گمنام

میزو 20 پرو: بهترین گوشی پرچمدار گمنام در سال 2023

نام “میزو” را تاکنون شنیده‌اید؟! در بازار متنوع و رنگارنگ گوشی‌های هوشمند، همیشه تولید‌کنندگانی هستند که برخلاف آوازه کم‌فروغ خود، تولیدات موفق و پرفروغی دارند! یکی از آن‌ها قطعاً برند چینی میزو است. متاسفانه تولیدات این برند خوش‌نام، منحصر به جغرافیای چین است. بنابراین در سایر نقاط دنیا کمتر می‌توان نام آن‌را شنید.

میزو 20 پرو جدیدترین تلاش این شرکت گمنام چینی برای تولید یک گوشی پرچمدار تمام‌عیار (به‌نسبت قیمت خود) است. اگر به مشخصات و قیمت برترین گوشی میزو نگاهی بیاندازید، ذهن شما نیز مانند من با سوال “چطور امکان دارد؟!” پر خواهد شد! و بله میزو حقیقتاً مشخصاتی در سطح سایر پرچمداران را در یک طراحی کاملاً خاص و جذاب، با قیمتی معادل 550 دلار ارائه می‌کند. شاید به‌همین دلیل است که تولیدات این برند به داخل چین محدود هستند. زیرا تولید این پرچمدار در سطح جهانی با برچسب قیمت 550 دلاری ممکن نیست.

میزو 20 پرو

میزو 20 پرو از یک صفحه نمایش تخت 6.81 اینچی اولد LTPO با وضوح 1368 در  3192 پیکسل و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز استفاده می‌کند. مشخصات این نمایشگر عالی به نظر می‌رسند و همان‌طور که در تصاویر مشخص است، حاشیه‌های آن نیز بسیار کم هستند. میزو از پردازنده‌‌ی کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند تا در این بخش نیز هیچ حرفی باقی نماند.

بهترین گوشی پرچمدار گمنام در سال 2023

در بخش دوربین‌ها، انتخاب سنسورهای سه‌گانه 50 مگاپیکسلی با مشخصات قابل قبول، یک انتخاب معقول به نظر می‌رسد. این انتخاب باعث می‌شود میزو بتواند قیمت محصول خود را تا جای ممکن پایین بیاورد. از سایر مشخصات این دستگاه، می‌توان به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز به شارژر سیمی 80 وات و پشتیبانی از شارژ سریع بی‌سیم 50 وات اشاره کرد.

گوگل پیکسل 7 پرو: بدترین در لیست بهترین ها!

گوگل پیکسل 7 پرو: بدترین گوشی پرچمدار در سال 2023

بله درست خواندید! نمی‌دانم بگویم پرچمدار بدترین‌ها! یا بگویم بدترین در لیست بهترین‌ها! درهر صورت در انتهای لیست بهترین گوشی های پرچمدار، ما به‌نوعی یک “تمشک طلایی” هم داریم! شاید در سال‌های گذشته با وجود مشکلات متعدد شرکت‌ها در تامین تراشه و تجهیزات مناسب، انتخاب بدترین پرچمدار سال سخت بود. اما امسال با وجود حجم بزرگ و متنوعی از مشکلات در پیکسل 7 پرو، قطعاً گوگل گوی رقابت را در این بخش از سایرین می‌رباید!

کسی نمی‌داند که لیست مشکلات گوشی هوشمند گوگل در سال 2023، دقیقاً از کجا شروع شد. اما من فکر می‌کنم مشکل نمایشگر پرمصرف، اولین موردی بود که کاربران بلافاصله پس از خرید پیکسل 7 پرو با آن مواجه شدند. پس از آن مشکلات دیگری از جمله مشکل مصرف بیش‌از حد باتری، مشکل دکمه صدا، مشکل شیشه‌ی دوربین و مشکلات صدای گوشی، آرام آرام ظاهر شدند.

گوگل پیکسل 7 پرو

اگر از همه این مشکلات کوچک و بزرگ بگذریم؛ وجود پردازنده‌ی پرچمدار Tensor G2 خود یکی از اساسی‌ترین مشکلات پیکسل 7 پرو است. این پردازنده نه‌تنها نسبت به رقبای خود حرف چندانی برای گفتن ندارد، بلکه از مشکلات مصرف غیربهینه نیز رنج می‌برد.

از نظر مشخصات، پیکسل 7 پرو از یک صفحه‌ نمایش بزرگ 6.7 اینچی با رزولوشن 1440 در 3120 و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز استفاده می‌کند. اما باتری این دستگاه با وجود ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی، به‌دلیل مشکلات پردازنده و به‌طبع صفحه نمایش پرمصرف، به‌سرعت خالی می‌شود. از طرفی با شارژر 23 واتی خود به کندی پرخواهد شد.

بدترین گوشی پرچمدار در سال 2023

البته باید بگویم که تمام مشکلات پیکسل 7 پرو با رسیدن به دوربین‌های آن به پایان می‌رسند! این بخش جایی است که باید گوگل را ستود. دوربین‌های پیکسل 7 پرو، خصوصاً در شب، بسیار عالی بوده و پا‌به‌پای رقبا در سطح بهترین‌ها عمل می‌کنند.

بخش اول از لیست ده‌گانه بهترین گوشی‌های پرچمدار 2023 به انتخاب نیونیوز1 را از دست ندهید!

بهترین گوشی های پرچمدار 2023 به انتخاب نیونیوز1: قهرمانان در بخش اول!

از شما ممنونیم که تا پایان بخش دوم از لیست ده‌گانه بهترین پرچمداران سال 2023 به انتخاب نیونیوز1 با ما همراه شدید. اگر بخش اول را نخوانده‌اید؛ برای آشنایی با تمام این پرچمداران، حتماً به بخش اول این مقاله نیز نگاهی بیاندازید!

شما چه دستگاه‌هایی را در هر بخش شایسته می‌دانید؟ به نظر شما جای چه دستگاهی در این لیست خالی است؟ منتظر دیدگاهتان هستیم!

گردآورنده: رسانه‌ی اینترنتی نیونیوز1

منبع
رسانه‌ی اینترنتی نیونیوز1
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا