اپلنقد و بررسی گجت‌ها
موضوعات داغ

بررسی اپل واچ اولترا: نگاه اولیه به گرانترین ساعت هوشمند اپل تاکنون!

اگر خیلی زود دل‌باخته بهترین ساعت هوشمند اپل شده‌اید، پس بررسی زودهنگام اپل واچ اولترا در نیونیوز1 را از دست ندهید!

خلاصه نوشته
  • دنبال بهترین ساعت اپل می‌گردید؟ هرچند قطعا آن‌را با یک قیمت جذاب و دیدنی نخواهید دید! اما گران‌ترین و بهترین ساعت هوشمند اپل تاکنون، ویژگی‌هایی دارد که به آن ارزش بررسی می‌دهد. پس با بررسی و نگاه اولیه اپل واچ اولترا در نیونیوز1 همراه ما باشید!

اپل واچ اولترا برای کسانی است که خانواده اپل واچ را دوست دارند. اما آن‌ها را بسیار کوچک و سبک وزن می‌دانند؛ بنابراین اغلب اوقات به شارژر نیاز دارند. اپل واچ اولترا از بسیاری جهات یک گنجینه باارزش است. اما بهتر است زود قضاوت نکنیم. به نظر می‌رسد گران‌ترین ساعت هوشمند اپل (با قیمت 800 دلاری!) برخی از ویژگی‌های بدیهی در این قیمت را که واقعاً می‌توانند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کنند، از دست می‌دهد. پس بررسی اولیه اپل واچ اولترا را در نیونیوز1 از دست ندهید!

برای بسیاری از کاربران که می‌خواهند در ساعت‌های هوشمند خود، از سایرین کمی هوشمند‌تر باشند، این همان ساعت رویایی اپل است که منتظر آن بودند. بزرگ‌تر، مقاوم‌تر و با عمر باتری بیش‌تر از هر ساعت دیگری از اپل در گذشته! این ساعت به گونه‌ای طراحی شده است که دستگاهی برای دزدیدن نگاه عاشقان اپل واچ سری 8 باشد! گفتنی است که اپل ساعت‌های جدید خود را در رویداد معرفی بزرگی که هفته گذشته برگزار شد، معرفی کرد. در این رویداد ما شاهد معرفی خانواده آیفون 14، شامل آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس بودیم. حتماً خبر معرفی آیفون 14 و 14 پلاس و آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس را در نیونیوز1 بخوانيد!

بررسی اپل واچ اولترا: نگاه اولیه به گرانترین ساعت هوشمند اپل تاکنون!

اپل واچ اولترا برای چه کسانی است؟

برای دل‌باختگان بهترین ساعت حال حاضر اپل، شاید مهم نباشد که با قیمت بسیار بالاتری نسبت به سایر ساعت‌های این شرکت عرضه می‌شود. آیا به دنبال بهره‌مندی از تمام مزایای ساعتی هستید که می‌تواند واقعاً با آیفون شما ارتباط برقرار کند؟ همچنین می‌خواهید در واقع به شما کمک کند تا به اهداف تناسب اندام خود دست یابید؟ قیمت هم برای شما مهم نیست؟ اگر جواب همه سوالات بالا برای شما “بله” است، پس بدون چون‌وچرا اپل واچ اولترا برای شماست!

قطعاً دلیلی وجود دارد که برندهایی مانند گارمین بر بازار ساعت‌های هوشمند «پریمیوم» تسلط دارند. آنجا ویژگی‌های تناسب اندام و پایش سلامتیِ بسیار پیشرفته‌تری مطرح است. اما آیا اپل واقعاً می‌تواند از آنها عقب بماند؟! پوشیدن این ساعت چه احساسی دارد؟ در ادامه خواهیم فهمید!

بررسی اپل واچ اولترا

طراحی اپل واچ اولترا

اولین چیزی که ممکن است شما نیز در هنگام برداشتن و پوشیدن Apple Watch Ultra راجع‌به آن فکر کنید، بزرگی آن است. در مقایسه با اپل واچ سری 8، این ساعت هوشمند کمی بزرگ‌تر است. اما این دو ساعت هوشمند دیگر چه تفاوتی در بخش طراحی دارند؟ اپل واچ اولترا برآمدگی بزرگی در سمت راست خود نیز دارد. هرچند به لطف طراحی خوب اپل، این برآمدگی آن‌چنان ناخوشایند نیست.

اگر به تفاوت ظاهری ساعت خود با اپل واچ سری 8 اهمیت می‌دهید، اپل واچ اولترا برای شماست! اما در کدام قسمت‌های آن تفاوت را خواهید یافت؟ در واقع در بخش طراحی، بزرگ‌تر بودن اپل واچ اولترا و برآمدگی سمت راست، تقریبا تنها چیزهایی هستند که در نگاه اول تفاوت ایجاد می‌کنند. اگر واقعاً به این ساعت نیاز دارید، باید توجه کنید که در حال حاضر باید 400 دلار بیشتر از اپل واچ سری 8 برای آن هزینه کنید.

اما به سراغ بدنه سمت چپ دستگاه برویم. در سمت چپ این دستگاه، یک دکمه جدید وجود دارد. این دکمه جایی است که یکی از موارد و امکانات جدید اضافه شده است. در واقع اپل یک دکمه قابل برنامه‌ریزی به نام دکمه Action اضافه کرده است. این کلید به شما امکان می‌دهد که تعیین کنید کدام برنامه‌ها با فشار دادن باز شوند. مثلاً با یک ضربه به برنامه Workouts رفته و تمرین خود را انتخاب و شروع کنید. یا به طور مثال با یک ضربه تایمر را باز کرده و زمان را بسنجید! البته متأسفانه در حال حاضر تعداد زیادی عملکرد اختصاصی برای آن وجود ندارد که بتوانید با این دکمه هماهنگ کنید. اما به راحتی قابل دسترسی است؛ و می‌توان از آن برای توقف و شروع موارد مختلف استفاده کرد.

اپل واچ اولترا ساعتی بزرگ با سه دکمه مختلف است

اپل واچ اولترا ساعتی بزرگ با سه دکمه مختلف است

دسترسی به همه کلیدها از جمله کلید چرخنده و دکمه پاور در سمت راست و همچنین دکمه جدید، یک تجربه بسیار روان است. بنابراین به راحتی به شما امکان می‌دهد به سرعت فعالیت‌ها را شروع و متوقف کنید. دقیقاً همانطور و حتی بهتراز چیزی که در هر ساعت دیگر اپل نیز تجربه کرده‌اید. به طور مثال در انجام حرکات خود بدون نیاز به دوبار فشار دادن یک دکمه (چیزی که در اپل واچ معمولی انجام می‌دهید) فقط یک ضربه برای تأیید اینکه یک اجرا را به پایان رسانده‌اید کافیست.

مجموعه بند های جدید، گرانترین ساعت اپل را جذابتر میکند

در مچ دست شما اپل واچ اولترا مطمئناً بزرگتر از سایر ساعت‌های دیگر به نظر می‌رسد. زیرا مدل 49 میلی‌متری دارای صفحه‌نمایش بزرگ 2 اینچی است. بنابراین اگر از یک اپل واچ کوچکتر خداحافظی کرده و سمت اپل واچ اولترا می‌آیید، مطمئن هستیم که این تفاوت را احساس خواهید کرد. هرچند به همان اندازه که این سنگینی و بزرگی به دست شما فشار می‌آورد، باعث می‌شود که توجیه این قیمت بالا نیز برای شما بسیار آسان‌تر شود.

در پشت اپل واچ اولترا یک نمایشگر ضربان قلب با ظاهری آشنا وجود دارد. این نمایشگر به شما امکان می‌دهد نبض خود را در حین دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا یا موارد دیگر ردیابی کنید.

مجموعه بند های جدید، گرانترین ساعت اپل را جذابتر میکند

مجموعه بند های جدید، گرانترین ساعت اپل را جذابتر میکند

اپل مجموعه کاملی از بندهای جدید را نیز برای خرید با Watch Ultra تولید کرده است. همه آن‌ها با درنظر گرفتن فعالیت بیشتر شما تولید شده‌اند. بند دنباله‌دار (Trail Loop) سبک وزن است و به راحتی به مچ شما متصل می‌شود. بند آلپاین (Alpine Loop) دارای یک قلاب تیتانیومی است. البته به نظر ما بستن آن در اندازه مناسب بدون نیاز به کمک یک فرد دیگر، بسیار سخت بود. در آخر نیز بند اقیانوس (Ocean Band) که یک بند فوق‌العاده قوی است، توجه ما را جلب کرد. این بند حتی در ورزش‌های آبی با شدت بالا، مچ دست شما را محکم نگه می‌دارد.

مجموعه بند های جدید، گرانترین ساعت اپل را جذابتر میکند
بند های جدید اپل واچ اولترا

در گران‌ترين ساعت هوشمند اپل، سه حفره میکروفون برای شکل‌ دادن به امواج صدای شما طراحی شده است. بنابراین به این معنی است که شما می‌توانید در شرایط سخت و سروصدای زیاد نیز شنیده شوید. البته بلندگوها نیز ارتقا یافته‌اند. بنابراین به طور مثال شما می‌توانید هنگامی که در کوه در باد شدید گیر کرده‌اید، مکالمه داشته باشید. همچنین این بلندگوها به عنوان یک آژیر بسیار بلند نیز عمل می‌کنند. البته بهتر است در یک مکان عمومی شوخی نامناسب نکنید!

شاید پیش از معرفی، ما در نیونیوز1 انتظار داشتیم که Apple Watch Ultra طراحی بزرگ، درشت و زشتی داشته باشد. همچنین درحالی که روی مچ دست سنگین است و نمای خوبی ندارد، جلوه کند. با این حال این ساعت آنقدرها که ما فکر می‌کردیم بد نیست. پیچ دیجیتالی بزرگتر، با کانال‌های پیشرفته، دکمه‌های قابل فشارتر و صفحه نمایش بزرگ‌تر و پویاتر، همگی برای استفاده دلپذیر هستند. بنابراین درکنار آن‌ها قطعاً می‌توانیم با انگشتان مرطوب یا پوشانده‌شده با دست‌کش، به راحتی کلیدها را فشار دهیم.

صفحه نمایش بهترین ساعت هوشمند اپل چگونه است؟

صفحه نمایش بهترین ساعت هوشمند اپل چگونه است؟

مانند Apple Watch 8، برادر گران‌تر آن، Apple Watch Ultra، نیز از صفحه نمایش OLED استفاده می‌کند. دقیقا با همان نرخ تازه‌سازی کم، که به این معنی است که می‌تواند صفحه نمایش همیشه روشن را بدون ترس از تخلیه شدید باتری ارائه دهد. این نمایشگر برای داشتن حداکثر روشنایی 2000 نیت نیز بهبود یافته است. از این‌رو به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید در نور شدید خورشید چه می‌کنید.

این نمایشگر با لایه‌ای از جنس یاقوت کبود پوشانده شده است. در واقع این لایه بر روی صفحه نمایش ضخامت خوبی دارد تا به‌‌خوبی از خراشیدگی جلوگیری کند. این ماده قطعاً یکی از چیزهایی است که قیمت Watch Ultra را افزایش می‌دهد. بله درست است که آن‌را قوی‌تر می‌کند؛ اما هزینه آن‌را نیز بسیار بیشتر می‌کند.

اپل واچ اولترا در کنار اپل واچ سری 7
اپل واچ اولترا در کنار اپل واچ سری 7

صفحه‌ نمایش واچ اولترا واضح‌ترین نمایشگر در هر ساعت اپل است. وضوح بیشتر در این نمایشگر به این معنی است که پیروی از دستورالعمل‌ها یا خوانش اطلاعات در حرکت بدون نیاز به دقت زیاد آسان‌تر از همیشه است. اگرچه اختلاف وضوح با سایر تولیدات اپل زیاد مشهود نیست. اما حداکثر روشنایی اپل واچ اولترا چیزی است که تقریباً به طور قطع در روشن‌ترین شرایط نوری نیز راضی‌کننده به نظر می‌رسد.

ویژگی های تناسب اندام گرانترین ساعت اپل

خب، بیایید به سایر بخش‌های گران‌ترین ساعت اپل بپردازیم. Apple Watch Ultra طوری طراحی شده است که برای کسانی که دوست دارند هر روز از خانه بیرون بیایند و ورزش کنند لذت‌بخش باشد. آنها از کارهایی که در هنگام ورزش می‌توانند انجام دهند لذت می‌برند. در عين حال برای دنبال‌کردن و دست‌یابی به اهداف سلامتی خود نیز روی ویژگی‌های هوشمند ساعت جدید اپل، حساب باز می‌کنند.

ویژگی های تناسب اندام گرانترین ساعت اپل

بدیهی است که در زمان محدودی که با اپل واچ اولترا سپری کردیم، این فرصت را نداشتیم که با آن بدویم و آن را کاملاً آزمایش کنیم. بنابراین موارد ذکرشده توسط اپل در حال حاضر تئوری و آزمایش‌نشده هستند. اما برخی پیشرفت‌ها نسبت به ساعت‌های دیگر اپل وجود دارد که بر روی کاغذ مشخصات نیز مشهود است. این ویژگی‌ها قطعاً برای علاقه‌مندان به تناسب اندام جذاب خواهد بود.

ساعت هوشمند جدید اپل در چه بخش هایی پیشرفت داشته است؟

به نظر می‌رسد یکی از بزرگ‌ترین این ویژگی‌ها در زمینه غواصی است. ساعت جدید اپل با تشخیص خودکار غواصی، به شما امکان می‌دهد فوراً عمق خود را در حالی که شناور هستید، ببینید. صادقانه بگویم باورش سخت است؛ اما عمق‌سنج جدید این ساعت، دارای گواهینامه EN 13319 است. بنابراین به این معنی است که با یک سنجش دقیق و قانونی طرف هستيم!

Apple Watch Ultra همچنین دارای گواهینامه WR100 است. بنابراین برای همه کسانی که غواص حرفه‌ای نیستند، ابن خبر خوب خواهد بود. اپل برای این ساعت یک برنامه Oceanic Plus جدید نیز در اواخر سال عرضه می‌‌کند که به شما امکان می‌دهد تمام معیارهای مهم غواصی را مشاهده کنید.

ویژگی های تناسب اندام گرانترین ساعت اپل

نکته قابل تأمل در مورد Watch Ultra این است که برای دویدن پیشرفت چندانی نداشته است. هرچند به اندازه کافی خوب به نظر می‌رسد. به طور مثال در داشتن معیارهای جدید عالی است، اما همه این‌ها با همان watchOS 9 عرضه می‌شوند. چیزی که در بسیاری از مدل‌های دیگر اپل واچ نیز خواهید یافت.

اپل واچ اولترا دارای بیشترین باندهای GPS در بین سایر Apple Watchها است. درواقع فرکانس جدید (L5) اضافه می‌شود تا ردیابی را در شهرهایی با ساختمان‌های مرتفع آسان‌تر کند. بنابراین از اطلاعات محاسباتی جدید برای ارزیابی جایی که ممکن است باشید استفاده می‌کند. البته این‌که آیا می‌توانید قفل GPS را در واچ اولترا ببینید یا نه مسئله دیگری است. زیرا اپل به طور سنتی این کار را انجام نمی‌دهد.

به طور خلاصه هنگامی که صحبت از ویژگی‌های تناسب اندام به میان می‌آید، به نظر می‌رسد Apple Watch Ultra بیشتر به سمت قوی بودن و پایداری در شرایط سخت مایل است؛ تا اینکه برای همه نوع ردیابی ورزشی مناسب باشد.

عمر باتری و سرعت شارژ Apple Watch ultra

عمر باتری و سرعت شارژ Apple Watch ultra

عمر باتری در اپل واچ اولترا سرانجام پس از هشت سال استفاده از ارائه دستگاه های جدید، مرز‌ها را شکسته است. دوام باتری ساعت جدید و گران اپل از مرز 18 ساعت گذشته است. طبق ادعای اپل، در واقع در اکثر موارد بیشتر از آن نیز دوام می‌آورد. در واقع طبق این ادعا باید با هر بار شارژ از 18 تا 36 ساعت، بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد.

این ظرفیت اضافی تا حدی از تراشه جدید S8 در داخل این ساعت هوشمند ناشی می‌شود. اما بیشترین تاثیر در این دستاورد را باتری بزرگ ایفا می‌کند. البته این باتری بزرگ به ضخامت اضافی دستگاه منتهی می‌شود. اپل واچ اولترا قطعاً در مچ دست چاق به نظر می‌رسد و سنگین احساس می‌شود.

از نظر سرعت شارژ نیز اپل واچ اولترا، تفاوت چندانی با اپل واچ سری 8 ندارد. البته اپل واچ سری 8 هم از شارژر سریعی مشابه واچ سری 7 استفاده می‌کند.

بنابراین اگر ردیابی خواب شما برایتان مهم است و مانند من هستید، باید یک زمان معین در طول روز، برای هر بار شارژ این ساعت در نظر بگیرید. بهتر است یک شارژر را در کنار لپ‌تاپ یا مبل قرار دهید تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی Watch Ultra را مجدداً شارژ کنید. البته در این بخش ذکر یک نکته لازم است. شما مطمئناً می‌توانید این ساعت را برای یک یا دو شب در تخت‌خواب بپوشید. اما فکر می‌کنم بسیاری از مردم برای استفاده از ساعتی به این بزرگی در تخت‌خواب از شب سوم مشکل خواهند داشت!

قیمت و تاریخ عرضه اپل واچ اولترا در بازار

قیمت و تاریخ عرضه اپل واچ اولترا در بازار

اگر به این فکر می‌کنید که این ساعتی خواهد بود که به قیمت ارزان وارد زندگی شما می‌شود و آن را متحول می‌کند و به شما یک تناسب اندام کاملاً جدید می‌دهد، خب قبل از ادامه بهتر است در تفکر خود تجدید نظر کنید. قیمت اپل واچ اولترا اصلاً ارزان نیست. در واقع اپل واچ اولترا با قیمت 799 دلار برای نسخه 49 میلی‌متری عرضه می‌شود.

اما اپل این ساعت گران‌قیمت خود را چه زمانی برای کاربران به ارمغان می‌آورد؟! خب در این مورد ما خبرهای خوبی داریم. تاریخ عرضه Apple Watch Ultra برای جمعه اولین روز از مهر ماه سال 1401 تعیین شده است. همچنین همانطور که انتظار می‌رفت پیش‌فروش‌ها نیز از قبل شروع شده است.

نقاط قوت و ضعف

قبل از پایان بررسی، بیایید نگاهی به نقاط قوت و ضعف گران‌ترین ساعت هوشمند اپل تاکنون بیاندازیم.

نقاط قوت

1️⃣🔹عمر باتری بیشتر نسبت به سایر ساعت‌های اپل

2️⃣🔹نمایشگر شفاف و روشن با محافظت عالی

3️⃣🔹ویژگی‌های غواصی متنوع و عالی

4️⃣🔹طراحی، زیبایی و کیفیت ساخت ستودنی

نقاط ضعف

1️⃣🔸عمر باتری نسبتاً پایین در رده قیمتی خود

2️⃣🔸وزن نسبتاً زیاد روی مچ دست

3️⃣🔸قیمت بسیار بالا

بررسی Apple Watch Ultra

جمع بندی

اپل واچ اولترا تقریبا چیزی است که خیلی از شما مدت‌زمان زیادی خواستار آن بوده‌اید. یک دستگاه ردیابی تناسب اندام مناسب از اپل، البته با قیمت بالایی که بهای آن است! (برای یادآوری: اپل واچ اولترا در نسخه 49 میلی‌متری حدوداً 800 دلار قیمت دارد).

احساس کلی اپل واچ اولترا بسیار شبیه به سامسونگ Galaxy Watch 5 Pro است. احساس کلی این است که این مجموعه به اندازه کافی برای رقابت با گارمین پر از امکانات تناسب اندام نیست. چیزی که قدرت عظیم گارمین و سایر شرکت ها را در ارائه ساعت‌های اختصاصی‌تر و مخصوص دویدن نشان می‌دهد. هرچند واقعاً به نظر نمی‌رسد که بازاری که اپل سراغ آن می‌رود با بازار برندهایی مانند گارمین هم‌پوشانی داشته باشد. گارمین نیازی به رقابت با اپل ندارد زیرا دونده‌های حرفه‌ای بدون چون‌وچرا به سمت تجهیزات سطح بالای گارمین می‌روند.

اما در سمت دیگر، اپل واچ اولترا نیز به گونه‌ای طراحی می‌شود که جذابیت ساعت‌های اپل را برای کاربران علاقه‌مند، بیشتر کند. کسانی‌که در مورد تناسب اندام خود جدی‌تر از افراد عادی هستند؛ اما حرفه‌ای و سخت‌گیر هم نیستند. برای کسانی که ساعت 4:30 صبح از خواب بیدار می‌شوند تا فواصل دقیق 14 در 400 متر را با اندازه‌گیری لحظه‌ای ضربان قلب انجام دهند، بهتر است نگاهی به ساعت‌های گارمین داشته باشند. مشخصا باید گفت اپل واچ اولترا برای کسانی است که 6 صبح بیدار می‌شوند تا ورزش صبح‌گاهی خود را قبل از رفتن به محل کار شروع کنند!

اپل واچ اولترا در کنار گارمین Fenix
اپل واچ اولترا در کنار گارمین Fenix

اپل واچ اولترا برای افرادی است که:

این ساعت هوشمند برای افرادی است که همه ویژگی‌های یک ساعت هوشمند خوب را یکجا می‌خواهند. اما یک کاربر حرفه‌ای و سخت‌گیر نیستند. یا برای افرادی است که به شدت به هماهنگی ساعت خود با گوشی آیفونی که استفاده می‌کنند، اهمیت می‌دهند. افرادی که قیمت برای آن‌ها اهمیتی ندارد. با این حساب برای انتخاب بهتر باید از خود سوالاتی بپرسید. آیا ساعتی می‌خواهید که در شرایط نامناسب، ارتباطات مناسب را ارائه دهد؟ یا سلامت شما و خطراتی که آن را تهدید می‌کنند را کنترل کند؟ یا به شما اجازه دهد سریع با خدمات اورژانس تماس بگیرید؟ خب در اینجاست که اپل واچ اولترا برتری دارد.

این ساعت برای کسانی است که می‌خواهند دستگاه قدرتمندی روی مچ دست خود داشته باشند که آن‌ها را به هر قیمتی یاد استیو جابز بی‌اندازد! کسانی‌که هنوز هم این ایده او را دوست دارند که یک آیفون کوچک روی دست خود داشته باشند!

نظر شما چیست؟ در رده قیمتی 800 دلاری ساعت هوشمندی بهتر از اپل واچ اولترا برای شما وجود دارد؟ اصلا تاکنون به خرید یک ساعت هوشمند با این هزینه که معادل قیمت یک گوشی هوشمند خوب است، فکر کرده‌اید؟! دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید!

منبع: نیونیوز1 و Techradar

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
Techradar
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا