منتخب سردبیرنقد و بررسی گجت‌ها
موضوعات داغ

20 گجت جذاب در سال 2023: در نیونیوز1 ببینید!

اگر به دنبال برخی از گجت‌های جالب می‌گردید، لیست پیش‌رو برای شماست!

خلاصه نوشته
  • از اتاق خواب گرفته تا حمام آن‌ها همه‌جا یاریگر شما خواهند بود! بله اگر به‌دنبال آشنایی با برخی از ابزارهای جذاب و خاص هستید، لیست 20 گجت جالب در سال 2023 را در نیونیوز1 از دست ندهید.

ما در دنیایی از نوآوری‌های باورنکردنی، دستگاه‌های هوشمند و انواعی از گجت های جذاب زندگی می‌کنیم. آن‌ها‌ در هرجایی با ما همراه و یاریگر ما هستند. هرروز با پیشرفت‌های جدید در دنیای فناوری، گجت‌های واقعاً جالبی عرضه می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید هرچیزی را از بلندگوهای بی‌سیم با امکانات مختلف گرفته تا حسگرهای زیستی و هرچیز دیگری را انتخاب کنید. ما در عصر طلایی گجت‌ها و فناوری زندگی می‌کنیم.

بیایید در نیونیوز1 با برخی از آن گجت های جذاب آشنا شویم! راستی اگر دنبال برنامه‌های جالب و کاربردی برای گوشی اندرویدی خود می‌گردید، خبر بهترین برنامه‌های اندروید در سال 2023 را از دست ندهید!

در ادامه گزینه‌های ما برای بهترین ابزارها و تکنولوژی‌های جدید که می‌توان در سال 2023 خریداری کرد، آورده شده است. برای خرید گجت و خرید گجت کاربردی، ایران گیزمو را فراموش نکنید. برای خرید گجت های هوشمند کلیک کنید! (روی کلمات رنگی جمله قبل)


20 گجت جالب در سال 2023

اسپیکر حمام Ikea Vappeby

اسپیکر حمام Ikea Vappebyبله درست خواندید. این اسپیکر بلوتوث کوچک برای کسانی که می‌خواهند به آهنگ‌های خود حتی در زیر دوش نیز گوش دهند! بنابراین به‌نظر عاشقان دنیای موسیقی حتماً یک گجت ایده‌آل است! این گجت کاملا ضدآب و در سه رنگ مختلف عرضه می‌شود. حتی می‌توانید برای شنیدن صدای استریو، دو عدد از آن‌ها را باهم جفت کنید.

بلندگوی حمام Ikea Vappeby با صدای 50 درصد، تا 80 ساعت عمر باتری را با یک‌بار شارژ کامل وعده می‌دهد. همچنین استاندارد ضد آب IP67 نیز بسیار دلگرم‌کننده خواهد بود. این اسپیکر مطمئناً سروصدای زیادی در مجیط کوچک حمام بپا می‌کند. البته اگر فکر آب‌بازی با آن‌را در سر نداشته باشید!

Canon Powershot V10

Canon Powershot V10اگر می‌خواهید کانال YouTube خود را توسعه دهید و به فیلم‌های باکیفیت 4K مجهز کنید، Canon Powershot V10 می‌تواند دوربین مناسب شما باشد.

این گجت یک نیروگاه ضبط فیلم جیبی و سبک است و تنها 211 گرم وزن دارد. بنابراین به‌دلیل ساختار کوچکش، می‌توانید آن‌را تقریباً در هرجایی با خود به همراه داشته باشید تا هرزمان که به آن نیاز پیدا کنید.

این گجت می‌تواند در فرمت 19 میلی‌متری با زاویه دید عریض در رزولوشن 4K UHD به مدت 55 دقیقه فیلم‌برداری کند. همچنين دارای میکروفون‌های استریو داخلی با محافظ الکترونیکی باد است. در نهايت شیشه‌های جلوی فیزیکی مینیاتوری زیبا، صفحه نمایش و پایه جمع شونده و موارد دیگر به جذابیت‌های این گجت می‌افزاید.

چراغ کف اتاق Philips Signe

گجت چراغ کف اتاق Philips Signe اگر به‌ دنبال یک چراغ خاص و جدید هستید، چراغ کف اتاق Philips Signe می‌تواند همان چیزی باشد که به دنبالش بوده‌اید. به‌ دلیل طراحی ساده و استفاده از نور کاملاً قابل کنترل، لامپ Signe یک کیت جالب است.

با استفاده از برنامه Hue، یا دستورات صوتی و یا لوازم جانبی هوشمند، می‌توانید نور لامپ خود را کنترل کنید. مثلاً به آن بگویید که از کدام رنگ‌ها در طول طیف نور خود استفاده کند. شما می‌توانید رنگ‌ها را برای ظاهری طبیعی ترکیب کنید. یا به دنبال نورهای خاص و دراماتیک باشید. حتی می‌توانید صحنه‌های پویا را تنظیم کنید که به آرامی در یک چرخه تنظیم شده به دلخواه شما حرکت می‌کنند تا هر جلوه بصری را که می‌خواهید ایجاد کنند.

اپل واچ اولترا

اپل واچ اولترااپل در‌حال‌ حاضر چند سالی است که سری‌های ساعت خود را می‌سازد، که اکثر آن‌ها تقریباً از یک فرمول ثابت پیروی می‌کنند. اما اپل واچ اولترا تمام قسمت‌های خوب طراحی‌های قبلی را می‌گیرد. همچنین تا آن‌جا که ممکن است بی‌نقص به‌نظر می‌رسد.

بنابراین نتیجه یک ساعت هوشمند است که به هیچ وجه ارزان نیست. اما این همه وسواس منجر به دستگاهی عالی برای ورزشکاران در هر تمرین شده است. اپل غواصان، کوهنوردان، تنیس بازان، رزمی کاران و به‌طور خلاصه، تقریباً همه را در ذهن خود درنظر گرفته است.

اپل واچ اولترا با مقاومت تا عمق 100 متر در برابر آب اطمینان‌بخش است. همچنين می‌تواند با دماهای بسیار پایین و بالا مقابله کند. در نهايت عمر باتری چشمگیر 36 ساعته دارد و دارای برنامه‌های دقیقی برای ردیابی و پیگیری تناسب اندام و سلامتی شما است.

بیوسنسورهای تعریق Nix

گجت بیوسنسورهای تعریق Nix

حسگرهای زیستی Nix Hydration برای کسانی ضروری است که دویدن، دوچرخه سواری یا هرنوع ورزش دیگری را جدی می‌گیرند و می‌خواهند حداکثر بهره را از تمرین‌های خود ببرند.

این حسگر زیستی سطح تعریق را تجزیه و تحلیل می‌کند و داده‌های تعریق را به‌صورت آنلاین در قالب اعلان‌های شخصی به تلفن هوشمند یا ساعت شما ارائه می‌دهد. بنابراین دقیقاً به شما گفته می‌شود که چه زمانی باید مایعات بنوشید، چه چیزی باید بنوشید و چه مقدار باید بنوشید تا از حداکثر آب‌رسانی به بافت خود مطمئن شوید.

برای ورزش‌کاران حرفه‌ای، حتی کم آبی خفیف می‌تواند بر عملکرد مطلوب تأثیر بگذارد. بنابراین حسگرهای زیستی Nix Hydration می‌توانند قدم مثبتی در راستای بهبود چرخه آب در بدن این ورزش‌کاران باشند.

Apple Airpods Gen 2

Apple Airpods Gen 2برای طرفداران اپل، ایرپادها احتمالاً هرسال انتخاب ساده‌ای برای لذت بردن از یک تجربه جدید در موسیقی هستند. اگر به دنبال جدیدترین و بهترین گزینه هستید، نسل دوم Apple Airpods Pro برای شما خواهد بود.

آن‌ها اگرچه ارزان نیستند، اما یکی از بهترین قابلیت‌های حذف نویز فعال اپل را به‌نسبت قیمت خود ارائه می‌کنند. همچنین عمر باتری خوبی ارائه می‌دهند تا با یک بار شارژ، خیالتان تا 6 ساعت راحت باشد.

مهم‌ترین ارتقا در این‌جا تراشه جدید H2 است. این پیشرفت‌ها به حذف نویز کمک می‌کنند و به هدفون اجازه می‌دهند آهنگ‌ها را برای ارائه بیس غنی و نت‌های بلند تمیز بهینه کند.

سامسونگ گلکسی زد فولد 4

سامسونگ گلکسی زد فولد 4درحالی‌که بقیه به‌سرعت از ایده تولید گوشی‌های تاشو خسته شدند، سامسونگ در دنیای گوشی‌های هوشمند تاشو یک تحول واقعی ایجاد کرده است. اکنون در نسخه چهارم، Samsung Galaxy Z Fold 4 چشمگیرترین گوشی هوشمند تاشو سامسونگ تا به امروز است.

این دستگاه در برابر آب مقاوم است، تا 20 هزار بار برای تا شدن و بسته شدن آزمایش شده است و با وجود یک لولای پیچیده و خاص، یکی از بهترین نمایشگرهای سامسونگ را دارد. چه بخواهید از آن به شکل تبلت استفاده کنید، چه در صفحه نمایش کاور آن، نمایشگر 120 هرتزی آن، هم شیک به نظر می‌رسد و هم پاسخگو است. این بهترین دستگاه تاشو موجود در بازار، مسلماً قیمت بالایی نیز دارد!

DJI Osmo Mobile 6

گجت DJI Osmo Mobile 6

وقتی صحبت از تجهیزات دوربین به میان می‌آید، DJI خود را در سراسر این صنعت مطرح می‌کند. این برند مجموعه‌ متنوعی از دوربین‌های اکشن، پهپادها و لوازم جانبی را تولید می‌کند. یکی از جدیدترین دستگاه‌های آنها DJI Osmo Mobile 6 است. این لرزش‌گیر را می‌توانید به‌راحتی با گوشی‌های هوشمند خود استفاده کنید. این گجت جذاب، حرکت شما را هنگام فیلم‌برداری متعادل می‌کند. بنابراین به شما امکان می‌دهد حتی زمانی که درحال دویدن، رانندگی یا حتی درحال پرت شدن هستید، ویدیویی بدون لرزش بگیرید.

همچنین با استفاده از یک نرم‌افزار مخصوص، می‌توانید یک سوژه را به آرامی ردیابی کنید و آن‌ها را در کادر نگه دارید، حتی زمانی‌که درحال حرکت هستند. این گیمبال شامل مجموعه‌ای از دکمه‌ها برای بزرگ‌نمایی، ایجاد جلوه تاری‌ سینمایی و سایر جلوه‌های مشابه است.

Nothing Phone 1

Nothing Phone 1نام تجاری Nothing دنیایی از علاقه‌مندان به طراحی و امکانات یکتا را در حوزه فناوری هدف می‌گیرد. بنابراین Nothing Phone 1 نیز از این قانون بی‌بهره نیست. پشت این دستگاه خاص، شفاف است و به شما امکان می‌دهد تا عملکرد داخلی دستگاه را مشاهده کنید. علاوه بر آن، دارای تعدادی چراغ LED است که این شرکت آن را “Glyphs” می‌نامد. این چراغ‌ها به روش‌های مختلف چشمک می‌زنند تا شما را از تماس‌های دریافتی، پیام‌های متنی، اعلان‌های رسانه‌های اجتماعی و بسیاری از هشدارهای دیگر روی دستگاهتان مطلع کنند.

تیم Nothing از نظر باتری، عملکرد دوربین و نمایشگر نیز خوب عمل کرده است.

آینه تناسب اندام VAHA S

گجت آینه تناسب اندام VAHA Sمطمئناً، برای تناسب اندام شما می‌توانید به باشگاه بروید. اما اگر بتوانید مربی باشگاه را به خانه‌ی خود بیاورید چه؟! بله این ایده آینه تناسب اندام Vaha S است. این ایده به شما یک آینه تمام عیار می‌دهد که می‌تواند بیش از 850 کلاس تمرینی را اجرا کند و حتی شما را به‌صورت آنلاين به مربیان شخصی متصل کند.

این گجت خاص، یک صفحه نمایش لمسی 32 اینچی فول اچ دی، با بلندگوهای 30 واتی و روکش فلزی برس خورده است. در‌حالی‌که بدون شک این آینه یکی از چشمگیرترین گزینه‌های تمرین خانگی است، اما به نوبه خود بسیار گران محسوب می‌شود.

Sony Linkbuds

Sony Linkbudsسونی همیشه در فناوری هدفون‌ها پیشرو بوده است. این شرکت با جدیدترین هدفون خود، کاری نسبتاً منحصر به فرد انجام می‌دهد. این هدفون دارای یک حفره در طراحی خود است. این حفره بدان معنی است که می‌توانید از محیط اطراف خود و افرادی که تا پیش ‌از این ناامیدانه سعی می‌کردند توجه شما را جلب کنند آگاه شوید. درحالی‌که در تجربه لذت‌بخش موسیقی شما خللی وارد نمی‌شود. ویژگی‌های هوشمند دیگری مانند کنترل‌های لمسی خاص و حجم صدا که مطابق با محیط شما تنظیم می‌شود از دیگر جذابیت‌های این گجت هستند.

+Skydio 2

گجت +Skydio 2 درحال حاضر پهپادهای زیادی در بازار وجود دارد. با این حال، +Skydio 2 دارای یک ویژگی منحصر به فرد است که ما در جای دیگری ندیده‌ایم و این ویژگی واقعاً به مطرح شدن آن کمک می‌کند.

درواقع از طریق فناوری معروف به Keyframe، شما می‌توانید مسیرهایی را که +Skydio 2 دنبال می‌کند، برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید حرکات پیچیده دوربین را تعریف کنید و سپس انتخاب کنید که پهپاد با چه سرعتی به این مسیرها نزدیک شود.

هدف Skydio از این ویژگی این بود که بتواند به هر کسی بدون توجه به سطح مهارتش، توانایی گرفتن عکس‌های تمیز با پهپاد را بدهد. به‌همین ترتیب، اگر کسی را ندارید که از شما به کمک پهپاد فیلم‌برداری یا عکس‌برداری کند، می‌توانید از این ویژگی خاص، برای فیلم‌برداری از خود استفاده کنید.

دفتر یادداشت هوشمند Rocketbook

دفتر یادداشت هوشمند Rocketbookاین دفتر یادداشت هوشمند دارای 32 صفحه برای یادداشت نویسان حساس به محیط زیست است. دفتر یادداشت Rocketbook با جفت شدن با خودکارهای Pilot Frixion به‌خوبی کار می‌کند. اما هرچه که نوشته باشید، به‌راحتی با یک پارچه مرطوب پاک می‌شود. آن‌ها ادعا می‌کنند که این اولین دفترچه یادداشت قابل استفاده مجدد در نوع خود است.

این گجت در اندازه‌های مختلف موجود است. همچنین با برنامه Rocketbook سازگار است. درنتیجه به شما امکان می‌دهد یادداشت‌های خود را اسکن و سپس در محل انتخابی خود ذخیره کنید. بنابراین هرگز کار خود را از دست نخواهید داد و می‌توانید به راحتی هر طرح، یادداشت و لیستی را در دراز مدت دوباره مشاهده کنید.

پروژکتور جیبی KODAK Luma 150

گجت پروژکتور جیبی KODAK Luma 150 پروژکتور قابل حمل KODAK Luma 150 نیز یکی دیگر از گجت‌ های جذاب این لیست به‌شمار می‌رود. شما در صورت نیاز به ارائه یک نمایش برای کار، یا اگر می‌خواهید فیلمی را تماشا کنید یا تجربه بازی خود را بزرگتر کنید، کافیست آن‌را در کیف خود قرار دهید. پروژکتور قابل حمل KODAK Luma 150 خیالتان را راحت می‌کند که می‌تواند محتوایی تا 150 اینچ درحالی‌که تصاویر آن روشن و واضح هستند ارائه کند.

از نقاط قوت این پروژکتور وجود بلندگوهای داخلی، تکنولوژی صدای فراگیر و جک هدفون برای خروجی صدای‌ خصوصی است. همچنين با مدت زمان کارکرد باتری تا 2.5 ساعت، فکر می‌کنم دیدن یک فیلم سینمایی در نمایشگر 150 اینچی تجربه‌ای خیلی خاص باشد!

تیشرت TrinoXO

تیشرت TrinoXO

یک تیشرت ضدبو ساخته شده از خرچنگ بازیافتی! بله شما آن‌را درست خواندید. این تیشرت از کیتوزان ساخته شده است. ماده‌ای که از اسکلت بیرونی صدف‌ها و خرچنگ‌ها به‌دست می‌آید.

این ماده یکی از فراوان‌ترین مواد تشکیل دهنده روی کره زمین است. بنابراین تیم Allbirds، تصمیم گرفتند از آن برای تولید برخی از لباس‌های خود استفاده کنند. به گفته Allbirds، این ترکیب ویژه دارای خواص مبارزه با بو است. به عنوان یک عاشق فصل تابستان، امیدوارم به این معنی باشد که شما باید کمتر آن‌را بشویید! بنابراین احتمالاً ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت!

تشک Hybrid Luxe سیمبا

گجت تشک Hybrid Luxe سیمبا خواب خوب شبانه یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی و تندرستی خود انجام دهید. این‌روزها تشک‌های مموری فوم  بسیار متداول هستند، اما آغوش اسفنجی آن‌ها برای همه مناسب نیست. شرکت سیمبا موادی شبیه فوم حافظه‌دار ساخته‌ است که به تشک اجازه می‌دهند گرما را پخش کند. همچنين نشستن یا خوابیدن روی یک بخش از تشک، سایر بخش‌های آن‌را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد. بنابراین این تکنولوژی اطمینان می‌دهد که دو نفری که در یک تخت می‌خوابند، حرکت یکدیگر را احساس نمی‌کنند. در نهایت این تشک خنک‌تر از مموری فوم است.

بلندگوهای Transparent

گجت بلندگوهای Transparentبه‌غیر از تورهای شب‌گردی در کویر، چیزهای کمی در زندگی ما وجود دارند که با شفاف بودن بهتر نمی‌شوند! یک نمونه خوب برای اثبات این ادعا، این اسپیکر شفاف است که از بدنه‌ای با جنس شیشه سکوریت استفاده می‌کند.

خالق آن، استودیوی طراحی سوئدی Transparent، می‌گوید که بلندگوهای آن‌ها از مواد بادوام و قابل بازیافت استفاده می‌کنند. هر یک از این دستگاه‌ها را می‌توان به تنهایی به عنوان یک بلندگوی بلوتوث استفاده کرد. اما به عنوان یک سیستم صوتی استریو باهم جفت نیز می‌شوند.

هدفون NuraLoop

هدفون NuraLoopاگر هدفون شما یک روز بتواند یک تست شنوایی از شما بگیرد و اکولایزر خود را تنظیم کند تا فرکانس‌هایی را که بیشتر یا کمتر به آن حساس هستید تولید کند، چه؟ نه این یک فکر بیهوده قبل از خواب نیست! این ایده عملی شده و پشت هدفون Nuraphone است.

در حین راه‌اندازی، Nuraphone طیفی از فرکانس‌ها را درون گوش شما زمزمه می‌کند. سپس پاسخ گوش شما را به هریک از آن‌ها اندازه گیری می‌کند. خب از این‌جا به بعد، کار خیلی راحت است! پس گجت خوش‌صدای شما یک پروفایل صوتی مخصوص گوش‌های شما ایجاد می‌کند. بنابراین خروجی این هدفون با شنوایی شما کاملاً مطابقت دارد. این شرکت اکنون فناوری هوشمندانه خود را اقتصادی‌تر کرده و آن‌را به مجموعه‌ای از هدفون‌های بلوتوثی به نام NuraLoop تبدیل کرده است.

آن‌ها مملو از تمام فناوری‌ های دیگری هستند که به‌طور معمول از یک هدفون خوب انتظار دارید. من از حذف نویز فعال و کنترل‌های لمسی صحبت می‌کنم. البته در این‌جا چند امکان کم‌یاب دیگر نیز وجود دارد. مانند جک آنالوگ مغناطیسی که به شما امکان می‌دهد با سیم به هدفون خود متصل شوید. یا قابلیت روشن/خاموش هوشمند که وقتی هدفون را دور سر خود قرار می‌دهید یا برمی‌دارید عمل می‌کند.

اما مهم‌تر از همه این‌ آب و رنگ‌های جذاب برای یک هدفون، رنگ صداست که اهمیت دارد! مانند سایر بخش‌ها Nuraphone در این بخش نیز می‌درخشد. با وجود تکنولوژی‌هایی که گفتیم، صداهایی که حتی نمی‌دانستید در یک آهنگ وجود دارند، در ترکیب موسیقی قرار می‌گیرند.

البته، ذهن کنجکاو من می‌گوید که احتمالاً به محض اینکه به پروفایل صدای شخص دیگری گوش دهید، همه این‌ تعریف‌ها پوچ می‌شوند. زیرا همه ما گوش‌های متفاوتی داریم و به فرکانس‌های متفاوتی پاسخ می‌دهیم. خصوصاً اگر صاحب هدفون یک عاشق موسیقی راک مثل من باشد! بنابراین بهتر است به‌دنبال NuraLoop خاص خود باشید!

Flare Calmer

گجت Flare Calmer آزاردهنده ترین صداهایی که می توانید به آن‌ها فکر کنید چیست؟ ناخن‌هایی که روی تخته سیاه می‌خراشند؟ صدای دزدگیر ماشین؟ حتی فکرکردن به بعضی از آن‌ها نیز ممکن است ناخوشایند باشد. گوش‌های ما در طول هزاران سال تکامل، به‌ نوعی طراحی شده‌اند که این صداها را ناخوشایند بدانند. شاید هم برای اجداد باستانی ما برخی از آن‌ها لازم بودند. اما برای ما انسان‌های امروزی فقط آزاردهنده هستند. در واقع، به گفته متخصصان صدا در شرکت Flare، این اعوجاج تحریک‌کننده می‌تواند بر سلامت ذهنی و جسمی ما تأثیر بگذارد.

ایده پشت گوش‌گیرهای Flare Calmer این است که شکل پرده گوش را تغییر می‌دهند تا فرکانس‌های اعوجاج آزاردهنده‌ای را بین 2000 تا 8000 هرتز قطع کنند. با انجام این کار، آن‌ها ادعا می‌کنند که خستگی گوش، سردردهای ناشی از صدا و سطح کلی استرس را کاهش می‌دهند. جذاب به نظر می‌رسد نه؟!

اما آیا این گجت واقعاً به‌خوبی کار می‌کند؟ خب، سخت است دقیقاً بگوییم که گوش‌گیرها چقدر می‌توانند استرس کلی شما را در بحبوحه یک بیماری همه‌گیر جهانی، سروصدا در خیابان‌ها و سایر موارد کاهش دهند. اما آن‌چه مسلم است این است که پس از استفاده از آن‌ها به طور مداوم برای چند هفته، قطعا مزایایی برای داشتن آن‌ها وجود دارد.

یکی دیگر از تغییرات جانبی که توسط کاربران ذکر شده است، که من نمی‌توانم آن را تأیید یا رد کنم و توسط گجت Flare کاملاً غیرمنتظره است، این است که صدای زنگ ثابتی را که افراد مبتلا به وزوز گوش تجربه می‌کنند، کاهش می‌دهد.

Ember Mug 2 و Travel Mug 2

Ember Mug 2 و Travel Mug 2شاید هیچ چیز بیشتر از فکر یک فنجان چای داغ روح یک ایرانی را تحریک نمی‌کند. حتی اگر در گرم‌ترین روز‌های تابستان باشیم! با این حال، یک فنجان سردشده عملا توهین به چای است. Ember Mug 2 یک راه حل بسیار زیبا (البته اگر از قیمت آن چشم‌پوشی کنیم!) برای این مشکل مشخص است.

شاید برای یک چای ساده یکم زیاده‌روی باشد اما با اتصال لیوان Ember به تلفن هوشمند خود از طریق برنامه همراه، زمانی که دمنوش شما به دمای عالی رسیده است، اعلان دریافت می‌کنید! “من را بنوش تا سرد نشدم!” همچنین برای جلوگیری از سرد شدن، یک بخش گرم کننده در پایین لیوان آن را تا پایان آخرین قطره گرم نگه می‌دارد.

دوست من اگر تا اینجا پیش رفتی، باید واقعاً گجت‌ها رو دوست داشته باشی! بنابراین ما سعی می‌کنیم بازهم فهرستی از گجت‌ های جذاب برای تو تهیه کنیم. پس تو هم حتماً برای ما نظر بگذار و اگر دوست داری آخرین اخبار فناوری رو دنبال کنی، خبرهای نیونیوز1 رو سفت بچسب!

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و Sciencefocus

گرد آورنده
نیونیوز1
منبع
Sciencefocus
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا