زندگی

کدام لباس ها شما را در تابستان خنک نگه میدارند؟

مهم نیست لباس شما مشکی باشد یا سفید، قرار گرفتن در معرض گرما یکسان است!

تمام مردم در این روزهای گرم تابستان با موج شدید گرما مواجه هستند. لباس‌هایی که می‌پوشیم تاثیر بسیاری در خنک ماندن ما دارند. لباس‌ مناسب می‌تواند تا 2 درجه سانتی‌گراد شما را خنک کنند. با این کار در نهایت می‌توانید در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کنید. اما آیا می‌دانید چه لباسی در تابستان شما را خنک نگه می‌دارد؟ با مجله اینترنتی نیونیوز1 همراه باشید تا به شما بگوییم کدام لباس در تابستان مناسب است. مطلب 17 روش برای خنک نگه داشتن اتاق خواب در تابستان را در نیونیوز1 از دست ندهید.

 

رنگ و طرح لباس برای خنک ماندن در تابستان مهم است!

اکثر مردم در فصل تابستان لباس سفید می‌پوشند، زیرا نور را منعکس می‌کنند. رنگ‌های تیره و مشکی نور را جذب می‌کنند و باعث افزایش دمای بدن می‌شوند. اما این نظریه زمانی که درمورد ضخامت لباس صحبت کنیم، کمی پیچیده می‌شود. زیرا گرما نه تنها از خورشید، بلکه از بدن ما نیز خارج می‌شود. در این صورت لباس سفید گرمای بدن را به ما منعکس می‌کند و احساس گرما خواهیم کرد.

حنک ماندن در تابستان

مطالعه‌ای در سال 1980 بر روی بادیه‌نشین‌ها، مردم بومی و کوچ‌نشنین‌هایی که در عربستان و شمال آفریقا زندگی می‌کنند، صورت گرفت. این مطالعه نشان داد که قرار گرفتن در معرض گرما یکسان است. مهم نیست لباس شما سفید باشد و یا مشکی! همیشه ممکن نیست بهترین لباس را برای شرایط گرم پوشید. می‌توانید یک شال و یا پارچه‌ای را مرطوب کنید و در اطراف سر و گردنتان قرار دهید. این کار می‌تواند به خنک ماندن شما کمک کند.

چگونه پارچه های مشکی شما را خنک نگه میدارند؟

پارچه‌های مشکی گرمای ساطع شده از بدن انسان را جذب می‌کنند و باعث خنکی بدن می‌شوند. راز بادیه‌نشین‌ها پوشیدن لباس‌های مشکی و گشاد است. به خصوص در زمانی که باد در هوا باشد. لباس‌های مشکی گشاد فضای بین پارچه و پوست را گرم می‌کنند و جریان هوا را به سمت بالا می‌برند‌. این لباس‌ها مانند دودکش خنک‌کننده عمل می‌کنند.

گرما در تابستان

بنابراین، نوع لباس از رنگ آن مهم‌تر است. اگر می‌خواهید لباس تنگ بپوشید، رنگ سفید بپوشید. اما سعی کنید به جای لباس‌های چسبان، لباس‌های گشاد بپوشید تا خنک بمانید. از لباس‌هایی استفاده کنید که بخار آب از آن عبور کند و جلوی تبخیر تعریق را نگیرد.

در انتخاب پارچه خنک دقت کنید!

انتخاب پارچه بسیار مهم است. اگر جین می‌پوشید، احساس گرمای بیشتری خواهید کرد‌. پارچه‌های سبک مانند ابریشم و پنبه برای خنک ماندن مناسب هستند‌‌. مطلب جذاب و کاربردی فضاسازی باغ در بخش اول و بخش دوم پیشنهاد ما به شما است.

تابستان

بهتر است پارچه‌ای را انتخاب کنید که بخار آب از آن عبور کند. برخی از لباس‌های ورزشی جدید این قابلیت را دارند‌. تشعشعات بدن در هوای سرد به گرم شدن ما کمک می‌کند، اما در روزهای گرم ایده‌آل نیست. بنابراین لباس‌هایی بپوشید که تنفس پوست را ممکن می‌سازند. پنبه و پلی‌استر تشعشعات را جذب و منعکس می‌کند. هم‌چنین اجازه عبور 30 تا 40 درصد از نور مرئی را نیز می‌دهند. در این صورت بدن بیشتر گرم می‌شود. نور مرئی می‌تواند گرما تولید کند.

لباس جدید از جنس بامبو برای خنک ماندن در تابستان!

الیاف نایلونی و پلی‌استر رطوبت را از بین می‌برند و به سرعت خشک می‌شوند. اما بو را حفظ می‌کنند. الیاف نایلونی دارای جذب رطوبت بالاتری نسبت به پلی‌استر هستند، اما دیرتر خشک می‌شوند. این الیاف مصنوعی زمانی که خیس می‌شوند احساس ناخوشایندی ایجاد می‌کنند. یک مطالعه پیشنهاد می‌دهد که لباس‌های ساخته شده از بامبو بپوشید. زیرا رسانای کم گرما است و احساس ناخوشایند نیز ایجاد نمی‌کند.

گرما

درحالی که پوشیدن لباس‌های سفید، تنفس‌پذیر و گشاد پیشنهاد می‌شود، بهتر است در هوای گرم لباس‌های کمتری بپوشید. از پوشیدن چند لباس روی هم خودداری کنید تا خنک بمانید. شاید برایتان جالب باشد که کشاورزی در صحرا ممکن شده است. برای مطالعه این مطلب اینجا کلیک کنید.

تحقیقات جدید برای خنک ماندن در تابستان!

کمپانی‌های ورزشی مانند آدیداس و نایک برای طراحی پارچه‌های هوشمند میلیون‌ها دلار هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کنند. دانشمندان نیز به دنبال منابعی برای تحقیق درمورد پارچه‌هایی هستند که بدن را خنک نگه می‌دارد. در نتیجه آن‌ها دریافتند باید ماده‌ای پیدا کنند که نسبت به نور مرئی مات است، آن را منعکس می‌کند و نور خورشید را جذب نمی‌کند. هم‌چنین تشعشعات بدن را خارج می‌کند. آن‌ها متوجه شدند که با نازک کردن الیاف نایلون و پلی‌استر به قطر حدود یک میکرومتر و بافتن و قرار دادن آن‌ها در نخی با ضخامت 30 میکرومتر می‌تواند کابردی باشد.

خنک ماندن در تابستان

در دانشگاهی در ایالات‌متحده دانشمندان الیاف مصنوعی ساختند که در شرایط بیرونی ساختار خود را تغییر می‌دهد. این الیاف با افزایش دما گرمای بیشتری آزاد می‌کند. فضای میان الیاف تغییر می‌کند و راه تنفس را باز می‌کند و اجازه می‌دهد گرما تابش کند. در نتیجه فرد خنک می‌شود. گروهی دیگر لباسی طراحی کردند که دارای نوار بودند. این نوارها به خنک شدن بیش از 2 درجه سانتی‌گراد کمک می‌کند. در هوای گرم نوارها خم شده و گرما را از بدن دفع می‌کند.

بهترین راه برای خنک ماندن چیست؟

در هر حال، بهترین راه برای خنک ماندن در گرمای تابستان، خیس شدن است. آب برای تبخیر به انرژی گرمایی نیاز دارد و در انتقال مایع به گاز از گرمای بدن استفاده می‌کند. در نتیجه پوست خنک می‌شود و دمای بدن کاهش میابد. انتخاب لباس با پارچه مناسب و سایز متناسب و هم‌‌چنین مرطوب کردن با آب می‌تواند دمای بدن شما را کاهش دهد. چگونه از شر بوی بد زباله های آشپزخانه خلاص شویم؟

گرما

 

منبع: bbc.com و مجله اینترنتی نیونیوز1

گرد آورنده
newnews1
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا