زندگی

چای سبز نوشیدنی معجزه آسا برای کاهش وزن و لاغری!

اگر به دنبال یک نوشیدنی برای لاغر شدن هستید، با نیونیوز۱ همراه باشید تا معجون معجزه‌آسا را به شما معرفی کنیم.

امروزه داروها و نوشیدنی‌های بسیاری برای لاغری و چاقی وجود دارند. برخی از بلاگرها و افراد مشهور نیز دمنوش‌هایی برای لاغری معرفی می‌کنند. از آب‌لیمو تا سرکه سیب تعداد بی‌شماری نوشیدنی وجود دارد. چای‌های لاغری نیز جای مخصوص خود را در بازارهای کاهش وزن دارند. اما باید بگوییم که یک غذا و نوشیدنی به تنهایی نمی‌تواند منجر به لاغری شود‌. پیروی از عادات غذایی سالم، قرار دادن سبزیجات در بشقاب وعده‌های غذایی و ورزش منظم از عوامل مهم برای داشتن تناسب اندام هستند. در ادامه این مطلب یک نوشیدنی لاغری را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌تواند در روند کاهش وزن به شما کمک کند. با مجله اینترنتی نیونیوز1 همراه باشید.

کاهش وزن

اگر می‌خواهید لاغر شوید و در برنامه‌تان از رژیم غذایی سالم پیروی می‌کنید، انتخاب مواد غذایی مغذی در کنار حداکثر کالری مصرفی می‌تواند برایتان مفید باشد. نوشیدنی‌های قندی کالری بالایی دارند اما برخلاف میوه‌ها و سبزیجات ارزش غذایی کمی دارند. این نوشیدنی‌ها مانند وعده‌های غذایی نیستند و احساس سیری در شما ایجاد نخواهند کرد. راه‌کارهای عملی برای ورزش کردن بدون رفتن به باشگاه!

چگونه چای میتواند به کاهش وزن کمک کند؟

برای کاهش و یا افزایش وزن باید توجه ویژ‌ه‌ای به بشقاب غذایی خود کنید. نوشیدنی نیز نقش مهمی دارد. باید با انتخاب نوشیدنی مناسب بدن خود را دهیدراته نگه دارید و به هدف خود برسید. پیشنهاد ما به شما مصرف چای است. پس از آب، چای دومین نوشیدنی پرمصرف جهان شناخته می‌شود. چای به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود: چای واقعی و چای گیاهی! چای واقعی شامل چای سبز، سیاه و سفید است. دسته دوم نیز از برگ گیاهان غیر چای، آرد و ادویه‌ها تهیه می‌شود. مصرف کدام داروها میتواند باعث کم آبی بدن شود؟

لاغری

چای سبز می‌تواند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌های پرکالری مانند قهوه باشد، به شرطی که شیرین نشود و آن را با قند مصرف نکنید! مصرف چای می‌تواند کالری دریافتی شما را کاهش دهد. براساس آمار مرکز ملی سلامت در آمریکا، مردم به طور متوسط روزانه 145 کالری از نوشیدنی‌های شیرین دریافت می‌کنند. براساس یک تحقیق در مجله بین‌المللی علوم مولکولی چای‌های واقعی حاوی کاتچین است، یک پلی فنول که با افزایش متابولیسم بدن و تحریک آن برای تجزیه چربی مرتبط است. در چای سبز مقدار آن بسیار بالا است و می‌تواند برای لاغری مورد استفاده قرار گیرد.

نوشیدنی شماره 1 برای کاهش وزن چیست؟

پیشنهاد ما برای انتخاب یک نوشیدنی مناسب کاهش وزن، چای سبز است. اگرچه همه چای‌ها مزایای بسیاری دارند، اما چای سبز به دلیل ایجاد متابولیسم بالا و تحرک بدن باعث چربی‌سوزی بدن شما خواهد شد. و این یک ویژگی خوب چای سبز است که آن را در میان مردم پرطرفدار کرده است. چای سبز میزان متابولیسم را افزایش می‌دهد و با تقویت چربی‌سوزی برای کاهش وزن مناسب است. ترکیب چای سبز و ورزش منظم چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد.

لاغری

میزان متابولیسم شما تعداد کالری‌هایی است که بدن در حین انجام فعالیت روزانه می‌سوزاند و با چای سبز این کار راحت‌تر صورت می‌گیرد. یک مطالعه نشان می‌دهد زنانی که پیش از آغاز ورزش یک فنجان چای سبز می‌نوشیدند، در مقایسه با زنان دیگر چربی بیشتری می‌سوزاندند. یک مطالعه جدید در سال 2022 نشان داد که نوشیدن روزانه چهار فنجان چای سبز با 44 درصد کاهش خطر چاقی در قسمت شکم مرتبط است. اما این ارتباط فقط در زنان دیده شده است. چگونه از افزایش وزن پیش از یائسگی جلوگیری کنیم؟

از مصرف شکر خودداری کنید!

طبق تحقیقات مصرف شکر و نوشیدنی‌های شیرین مضر هستند. بهتر است چای سبز را جایگزین این نوشیدنی‌های قندی کنید. چای سبز یک راه حل مناسب برای کاهش مصرف شکر است. نوشیدن دو تا سه فنجان چای سبز در روز علاوه بر کاهش وزن فواید دیگری برای سلامتی مانند کاهش خطر بیماری قلبی، سکته و دیابت نوع 2 دارد.

کاهش وزن

چای سبز حاوی کافئین نیز می‌باشد که یکی از دلایل ویژه و مفید برای کاهش وزن است. کافئین یک محرک طبیعی است که به شما کمک می‌کند تا هوشیاری بیشتری داشته باشید و عملکرد ورزشی خود را افزایش دهید. یک مطالعه نشان داد که عصاره چای سبز زمانی برای چربی‌سوزی تاثیرگذار است که روزانه با 80 تا 300 میلی‌گرم کافئین ترکیب شود.

آیا چای سبز عوارض دارد؟

چای سبز در بین ورزشکاران نیز محبوب است. اما مکمل‌های چای سبز با عوارض همراه هستند. عوارضی مانند یبوست، حالت‌تهوع، ناراحتی کبد و افزایش فشارخون همراه است. با این حال، هیچ گزارشی از عوارض چای سبز به عنوان یک نوشیدنی ساده گزارش نشده است.

چای سبز برای کاهش وزن

آیا مصرف چای سبز بر خواب و جذب آهن تاثیر میگذارد؟

یک فنجان چای سبز حاوی حدود 30 میلی‌گرم کافئین است. در صورتی که این مقدار بسیار کم‌تر از 90 تا 100 میلی‌گرم کافئین موجود در یک فنجان قهوه معمولی است. با این حال، اگر به کافئین حساسیت دارید، چای سبز بدون کافئین می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد‌. خواب کافی برای تندرستی یک فرد چقدر است؟

چای سبز

در رابطه با جذب آهن نیز به نظر می‌رسد چای سبز در جذب آهن اختلال ایجاد می‌کند. ترکیبات چای سبز می‌تواند جذب آهن با یک وعده غذایی کاهش دهد. مطالعات به طور قطعی نشان نداده‌اند که آیا افرادی که چای سبز مصرف می‌کنند با کمبود آهن مواجه هستند یا خیر! اگر به دنبال دهیدراته ماندن و تامین انرژی هستید، چای سبز نوشیدنی مناسبی برای شما است. بهترین زمان مصرف ویتامین ها و مکمل ها چه زمانی است؟

 

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و eatingwell

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا