زندگی

بهترین شهرها برای تعادل میان کار و زندگی کجا هستند؟

با نیونیوز1 همراه باشید تا بهترین شهرها برای تعادل میان کار و زندگی را به شما معرفی کنیم.

خلاصه نوشته
  • اگر به دنبال لیستی از بهترین شهرها برای تعادل میان کار و زندگی هستید، این مطلب را مطالعه کنید. اسلو یکی از بهترین شهرهایی است که توجه ویژه‌ای به زندگی و رفاه کارمندان می‌شود.

کار یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی ما است. در واقع ما بیشتر زمان خود را صرف کار کردن می‌کنیم و بیشترین تاثیر را نیز بر زندگی ما دارد. از زمانی که بیماری کرونا همه‌گیر شد، بخشی از مردم به دورکاری و یا کار در منزل روی آوردند. این برای برخی سودآور و برای شغل‌های دیگر زیان‌آور بود. محققان تلاش کردند تا شهرهایی که بهترین گزینه برای تعادل میان کار و زندگی هستند را شناسایی کنند. در ادامه این مطلب با مجله اینترنتی نیونیوز1 همراه باشید.

اندازه‌گیری تعادل میان کار و زندگی یک شهر کار بسیار دشواری است. در این تحقیق تنها 100 شهر مورد بررسی قرار گرفتند که این تعداد یکی از نقص‌های اساسی تحقیق به شمار می‌رود. اما با این حال نتایج جالبی را نیز در پی داشت.

الگوبرداری از بهترین شهرها برای ایجاد تعادل میان کار و زندگی!

با تلاش محققان، آن‌ها لیستی از بهترین شهرها برای تعادل میان کار و زندگی را ارایه دادند. انجام این ایده به هدف شناسایی این شهرها برای برجسته کردن کار درستی که انجام می‌دهند و همچنین یادگیری از اصول و روش آن‌ها است. اسلو ذر نروژ، برن در سوئیس، هلسینکی در فنلاند، زوریخ در سوئیس و شهر کپنهاگ در دانمارک در 5 رتبه نخست لیست محققان به عنوان بهترین شهرها برای تعادل میان کار و زندگی هستند.

همچنین بهترین شهرها در بریتانیا به ترتیب لیورپول در رده بیست و چهارم، گلاسکو در رده بیست و پنجم و لندن در رده بیست و هفتم قرار دارند. برترین شهر آمریکا نیز سیاتل با رتبه سی و دوم می‌باشد. دبی در امارات متحده عربی، هنگ کنگ در چین، کوالالامپور در مالزی، سنگاپور و مونته‌ویدئو در اروگوئه به عنوان پنج شهر پرکار شناسایی و معرفی شده‌اند.

 

کمپانی کیسی مجری انجام تحقیق میان 100 شهر بود!

کمپانی فناوری با عنوان کیسی (Kisi) با دسترسی به محل‌های کاری، این تحقیق را انجام داده است. آن‌ها در ابتدا 100 شهری که بیشترین تقاضا برای کار را داشتند را شناسایی کردند. سپس این شهرها را از نظر شدت کاری بر اساس عواملی مانند کمک هزینه تعطیلات، مرخصی والدین، درصد مشاغلی که به صورت دورکاری انجام می‌شوند، ارقام بیکاری و نرخ تورم بررسی کردند. این تحقیق نقش دولت و نهادها در ایجاد محیط زندگی مفید و سازنده را نیز بررسی کرد. برای مثال برابری جنسیتی، میزان کیفیت مراقبت‌های بهداشتی و دسترسی به حمایت‌های سلامت روان به تعیین امتیاز این شهرها کمک کردند.

توجه به نیازهای کارمندان باعث تعادل میان کار و زندگی میشود!

مدیرعامل این کمپانی فناوری اعلام کرده است که در سال‌های اخیر ساختارهای حمایتی برای کارمندان در سراسر جهان را آزمایش کرده‌اند. این مطالعه شهرهایی که به شهروندان بهترین دسترسی به حمایت‌های سلامت روانی با کیفیت بالا و شهرهایی که بیشترین تعطیلات و همچنین تعطیلات تشویقی به کارمندانشان می‌دهند را نشان می‌دهد. آن‌ها امیدوار هستند کشورهایی که در این زمینه‌ها عقب مانده‌اند بتوانند از این شهرها الهام بگیرند و پیشرفت کنند.

مدیرعامل کمپانی کیسی گفت نرخ بالای تورم ممکن است به کارمندان و مقابله آن‌ها با استرس ضربه بزند. شرکت‌ها و دولت‌ها با در نظر گرفتن این موضوع باید توجه ویژه‌ای به کارمندان و نیازهای آن‌ها داشته باشند. آن‌ها می‌توانند با ممنوعیت اضافه کاری، پیشنهاد تعطیلات برای سلامت روان و توجه به نیازهای کارمندان، تعادل میان کار و زندگی را برای آن‌ها فراهم کنند.

 

سلامت روان و پیشرفت اجتماعی بخش دیگری از مطالعه بود!

مطالعه‌ای برای شناسایی بهترین شهرها از نظر سلامت روان شهروندان انجام شد. در این تحقیق اسلو، برن، هلسینکی و کپنهاگ در 10 رتبه نخست قرار گرفتند. تحقیق دیگری برای شناسایی و رتبه‌بندی بهترین کشورهای دارای پیشرفت اجتماعی صورت گرفت. در این مطالعه کشورهای نروژ، سوئیس، فنلاند، دانمارک، آلمان و کانادا رتبه‌های نخست را از آنِ خود کردند.

بهترین شهرها برای تعادل میان کار و زندگی!

طبق تحقیقات، کمپانی کیسی لیست زیر را به عنوان بهترین شهرها برای تعادل میان کار و زندگی معرفی کرد.

1. اسلو (نروژ)

2. برن (سوئیس)

3. هلسینکی (فنلاند)

4. زوریخ (سوئیس)

5. کپنهاگ (دانمارک)

6. ژنو (سوئیس)

7. اتاوا (کانادا)

8. سیدنی (استرالیا)

9. اشتوتگارت (آلمان)

10. مونیخ (آلمان)

11. استکهلم (سوئد)

12. ملبورن (استرالیا)

13. آمستردام (هلند)

14. توکیو (ژاپن)

15. لیپزیک (آلمان)

16. ونکوور (کانادا)

17. اوکلند (نیوزلند)

18. هامبورگ (آلمان)

19. تورنتو (کانادا)

20. فرانکفورت (آلمان)

 

منبع: positive.news و مجله اینترنتی نیونیوز1

 

مطالب مرتبط را در نیونیوز1 دنبال کنید:

سبک زندگی سالم را با 9 نکته کلیدی تجربه کنید!

پرکاربردترین زبان های جهان: چه زبانی را یاد بگیریم و یادگیری زبان چه فوایدی دارد؟

چرا در خیابان های شهر پونتودرا دیگر هیچ تصادف مرگباری رخ نمیدهد؟

 

 

 

گرد آورنده
newnews1
منبع
positive.news
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا