زندگی

چگونه از شر بوی بد زباله های آشپزخانه خلاص شویم؟

با 7 راه‌کار ساده آشپرخانه خود را در تابستان خوش‌بو نگه دارید.

اکنون که هوا رو به گرم شدن می‌رود، یکی از مشکلات ما بوی بد زباله‌ها است که در اثر گرما این بو بیشتر نیز می‌شود. با کاهش جریان هوا بوها در آشپزخانه باقی می‌ماند و گرما نیز باعث می‌شود غذاها زودتر فاسد شود. اگر دنبال راهی هستید که از شر بوی نامطبوع زباله‌های آشپزخانه‌تان خلاص شوید، با نیونیوز۱ همراه باشید تا با 7 روش به شما کمک کنیم. چگونه در کمتر از یک ساعت اتاق خود را تمیز کنیم؟

1- کیسه زباله خود را مرتب تعویض کنید!

نخستین راه برای رهایی از شر بوی بد زباله‌ها در آشپزخانه این است که تعداد دفعات تخلیه سطل زباله را افزایش دهید. در هوای گرم با افزایش دما ضایعات غذایی بسیار سریع‌تر کپک می‌زند و این می‌تواند منجر به ایجاد بوی بد و نامطبوع شود. سعی کنید همیشه از کیسه زباله استفاده کنید و زباله‌ها را مستقیماً در سطل زباله نریزید. هم‌چنین تلاش کنید کیسه را بیشتر عوض کنید.

اگر خانواده بزرگی دارید بهتر است تعداد دفعات خالی کردن سطل زباله را بیشتر کنید. توجه داشته باشید که غذاهای فاسد بستر مناسبی را برای مگس‌ها به وجود می‌آورد و در این صورت محیط ناخوشایند و غیر بهداشتی برای شما به وجود خواهد آمد. بنابراین، برای دور نگه داشتن بوها و حشرات مطمئن شوید که روال زباله‌های خود را رعایت می‌کنید.

2- از خوشبو کننده استفاده کنید!

می‌توانید برای خوشبو شدن آشپزخانه و از بین بردن بوی بدی که در فضا وجود دارد از خوش‌بو کننده استفاده کنید. هم‌چنین میله پخش کننده نیز پیشنهاد خوبی برای از بین بردن بوی نامطبوع است. این میله‌ها نیاز به تعویض دارند و شما می‌توانید میله قدیمی را در انتهای سطل زباله و زیر کیسه زباله قرار دهید. در این صورت زمانی که سطل را باز کنید بوی بدی نخواهد داد.

3- از اسانس مورد علاقه خود استفاده کنید تا بوی بد را از بین ببرید!

اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خوش‌بو شدن سطل زباله خود کنید، می‌توانید از اسانس موردعلاقه‌تان استفاده کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم که برای خوش‌بو نگه داشتن سطل زباله 3 یا 4 قطره از اسانس و عطر خود را روی یک تکه از حوله آشپزخانه بریزید و در انتهای سطل قرار دهید. با این کار سطل زباله شما نه تنها تمیز می‌ماند، بلکه بوی خوبی نیز خواهد داشت. مگس‌ها از بوی اسانس‌هایی مانند نعناع، لیمو و اسطوخودوس متنفر هستند. می‌توانید با این اسانس‌ها هم از شر بوی بد و هم از شر مگس‌های تابستان خلاص شوید.

4- از جوش شیرین غافل نشوید!

شما می‌توانید از جایگزین‌های مقرون به صرفه برای شست و شوی سطل زباله استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما جوش شیرین است. جوش شیرین بوی تند زباله را از بین می‌برو و رطوبت را جذب می‌کند‌. در مرحله بعدی چند قطره اسانس داخل سطل بریزید تا بوی مطبوعی ایجاد شود. با این کار بدون خرید مواد شیمیایی می‌توانید عطر آشپزخانه را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید.

5- میتوانید از خوشبو کننده سرویس بهداشتی استفاده کنید!

سرویس بهداشتی و سطل‌های زباله نقاط بسیار ناخوشایندی هستند که به توجه بسیاری نیاز دارند. بنابراین منطقی است که بتوانید از خوش‌بو کننده‌های سرویس بهداشتی برای سطل زباله‌ای که در آشپزخانه قرار دارد نیز استفاده کنید. شما می‌توانید به راحتی آن را روی لبه سطل بچسبانید و نیازی نیست به داخل آن دست بزنید‌.

6- سطل زباله فیلتردار گزینه مناسبی برای خرید است!

برخی از سطل‌های زباله دارای فیلتر ضد بو هستند. کیسه غذا نخستین چیزی است که بوی آن نامطبوع است‌. سطل‌های فیلتردار که فیلتر آن قابل تعویض است، گزینه مناسبی برای از بین بردن بوی نامطبوع است‌. آموزش تست بینایی سنجی در خانه برای کودکان و بزرگسالان!

7- نظافت را افزایش دهید!

محصولات شوینده انتخاب مناسبی برای تمیز کردن سطل‌ زباله است، اما در صورتی کارساز است که مرتبا آن را شست و شو دهید. سعی کنید هر هفته با استفاده از محلول‌های شست و شو و با آب گرم آن را بشویید. با دقت داخل سطل را نگاه کنید و هر لکه یا زباله‌ای را که به آن چسبیده است را پاک کنید. هم‌چنین می‌توانید از محصولات شوینده معطر داخل سطل اسپری کنید. سعی کنید پیش از قرار دادن کیسه جدید در سطل، اجازه دهید سطل خشک شود.

منبع: idealhome.co.uk

گرد آورنده
newnews1
منبع
idealhome.co.uk
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا