پیشرفت و موفقیت

نحوه فروش آنلاین محصولات: 10 مرحله برای یادگیری کسب و کار آنلاین!

در این مطلب با استفاده از 10 مرحله می‌توانید به راحتی محصول خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید.

تجارت الکترونیک و آنلاین امیدی برای کسب و کارهای کوچک است تا محصولاتشان را به فروش برسانند. با همه‌گیری ویروس کرونا فروش آنلاین رشد قابل توجهی داشته است. در سال 2020 در ایالات‌متحده آمریکا فروش آنلاین محصولات رشد 44 درصدی داشته است. اگر قصد دارید فروش آنلاین را آغاز کنید و یا به دنبال شروع یک کسب و کار هستید، با مجله اینترنتی نیونیوز1 همراه باشید تا راه‌ کسب و کار آنلاین را بیاموزید. مطلب 8 نکته برای یادگیری زبان را در مجله اینترنتی نیونیوز۱ از دست ندهید‌. با کلیک بر روی بخش رنگی این مطلب را مطالعه کنید.

کسب و کار اینترنتی در ابتدا کار آسانی به نظر می‌رسد. شما باید در ابتدا تحقیق کنید و محصولاتی که قصد فروش آن‌ها را دارید پیدا کنید. باید بدانید که مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه می‌توانید محصولات را به دست آن‌ها برسانید. با این آماده‌سازی شما پایه و اساس یک تجارت الکترونیک موفق را فراهم خواهید کرد. هنگامی که به نحوه راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین فکر می‌کنید، دانستن نحوه فروش آن‌ها نیز مهم و ضروری است. در ادامه این مطلب راهنمای 10 مرحله‌ای برای فروش آنلاین محصولات را برای شما قرار داده‌ایم.

 

فهرست دسترسی به سرفصل‌های این مطلب

1- برای فروش آنلاین محصولات ابتدا محصول مناسب را پیدا کنید!

بیشتر فروشندگان محصولات خود را از 3 راه تهیه می‌کنند. راه نخست این است که آن‌ها خودشان محصول را تهیه می‌کنند. در راه دوم آن‌ها محصولات را از عمده‌فروشان خریداری می‌کنند و در راه آخر فروشندگان کالا را از شخص یا فروشگاه دیگری خریداری می‌کنند. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. هر کدام از این روش‌ها را که انتخاب کردید، به دنبال محصولاتی باشید که به آن علاقه دارید و می‌‌توانید نیاز بازار را با فروش آن رفع کنید. در ادامه به جزئیاتی از سه روش تهیه محصولات خواهیم پرداخت.

چگونه خودمان محصولات را تهیه کنیم؟

می‌توانید محصولاتی که خودتان می‌سازید را به فروش برسانید. این می‌تواند یک سرگرمی کوچک برای شما باشد که آن را به کسب و کار تبدیل کنید. حتی می‌توانید چاپ سه‌بعدی انجام دهید. معمولاً اقلام دست‌ساز گران‌ترین محصولات برای تولید هستند. اما اگر به انجام آن علاقه دارید و برایتان لذت‌بخش است، گزینه خلاقانه و مناسبی است.

محصولات را به طور عمده خریداری کنید و به مشتریان بفروشید!

در مدل سنتی خرده‌فروشی، می‌توانید اقلام و محصولات را به صورت عمده در تعداد زیاد از تولیدکننده و یا عمده‌فروش خریداری کنید و سپس آن‌ها را به فروش برسانید. همچنین می‌توانید به جای رفتن به بازارهای شلوغ، اقلام خود را از سایت‌های معتبر تهیه کنید و حتی تولیدکنندگان را نیز پیدا کنید. حتما از صحت سایت مطمئن شوید و نظرات کاربران را مطالعه کنید. می‌توانید پیش از نهایی کردن سفارش، سوالاتتان را از فروشنده بپرسید. مطمئن شوید محصولاتی که خریداری می‌کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و با مشخصاتی که به صورت حضوری به فروش می‌رسند نیز مطابقت داشته باشند.

کالاها را از شخص دیگری خریداری کنید و با سود کم بفروشد!

راه سوم برای تهیه محصول این است که کالا را از فروشگاه‌ها و یا شخص دیگری خریداری کنید. در این راه محصولات را با سود کم به فروش می‌رسانید، اما بازار رقابت سختی را در پیش دارید. با فروش زیاد سود کم را نیز جبران می‌کنید. بهترین راه برای رقابت در این بازارها، انتخاب یک فهرست منسجم از محصولات و فروش آن‌ها به افراد خاص است.

2- بازار خاص خود را شناسایی کنید‍!

برای یک فروشنده آنلاین، بازار بزرگ و رقابتی است. بهترین راه برای خاص بودن، یافتن جایگاه مناسب است. در ادامه به سه راه برای تفاوت با دیگر فروشندگان پرداخته‌ایم. چه زبانی را یاد بگیریم و یادگیری زبان چه فایده‌ای دارد؟ برای دانستن جواب این سوالات اینجا کلیک کنید.

محصول خود را منحصر به فرد کنید!

سعی کنید با دیگران متفاوت باشید. برای مثال اگر قصد دارید تشک یوگا بفروشید، در مقابل برندهایی قرار می‌گیرید که در بازار محبوب هستند. اگر می‌خواهید تشک‌های یوگایی که برای سفر خریداری می‌شوند را بفروشید، می‌توانید از طرح‌هایی که با دست نقاشی شده‌اند، استفاده کنید. این طرح‌ها از دیگر نمونه‌ها گران‌تر هستند، اما مخاطبان خاصی دارند. برای مثال بانوان جهان‌گرد 40 تا 55 ساله تمایل زیادی برای خریداری این محصول دارند.

 به جایگاه مختص خودتان فکر کنید!

یکی از راه‌های شروع بازاریابی تخصصی این است که به حوزه‌هایی که قبلاً در آن حضور داشتید و یا به آن علاقه‌مند بودید، فکر کنید. شاید بازار مختص شما جایی است که قبلاً در آن مشارکت داشته‌اید. اگر عضو گروه‌های رسانه‌‌های اجتماعی و یا گرده‌مایی‌های آنلاین هستید، به طوری که مردم شما را می‌شناسند، زمان مناسبی است تا کار خود را شروع کنید.

مطمئن شوید کاری که میخواهید انجام دهید قابل اجرا است!

اطلاع از بازار کار بخش مهمی از یک کسب و کار است. باید از حوزه‌ای که در نظر دارید در آن فعالیت کنید شناخت کافی داشته باشید.

  • از Google Trends استفاده کنید تا ببینید چه چیزهایی محبوب هستند.
  • عضو گروه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و جوامع آنلاینی که با بازار کارتان مرتبط است شوید تا ببینید مردم درباره آن چه می‌گویند.
  • در سایت‌ها و رسانه‌ها چیزهای ترند و جدید را کنترل کنید.
  • رقابت خود را با رقیبان بررسی کنید و فاصله خود را با آن‌ها کم کنید.
  • ازGoogle Ads Keyword Planner برای بررسی میزان بزرگی جایگاه فعالیت خود استفاده کنید.

3- تحقیقات بازاری انجام دهید!

هنگامی که مشتریان خود را پیدا کردید، باید ببینید که آیا آ‌ن‌ها محصول شما را خریداری می‌کنند یا خیر. اگر خریداری می‌کنند، حاضراند چقدر برای آن پول بپردازند. شما باید ارزشمندی محصولی که در بازار ارائه می‌دهید را ارزیابی کنید. در ادامه سوالات تحقیق درمورد نحوه فروش آنلاین یک محصول قرار دارند.

  • آیا بازار محصولات شما در حال رشد است یا در حال کاهش؟
  • میزان رضایت مردم از بازار محصولات شما چقدر است؟
  • کدام نیازها برآورده نمی‌شوند؟
  • مردم به چه ویژگی‌هایی توجه می‌کنند و برای آن‌ها ارزش قائل‌اند؟
  • میانگین قیمت محصولات رقیبان شما چقدر است؟
  • دردسر مشتریان بالقوه شما چیست؟

بازار کار رقیبانتان را بررسی کنید!

شما باید تحقیق کنید که آیا تقاضای پایدار برای محصولی که می‌خواهید به بازار ارائه دهید با قیمتی که مدنظر دارید وجود خواهد داشت یا خیر. با بررسی و نگاهی دقیق به رقیبان شروع کنید. آیا رقیبان شما خوب کار می‌کنند و در راه توسعه و گسترش هستند، یا کار آن‌ها کاهش پیدا کرده و از کار افتاده‌اند؟ موفق‌ترین رقیبان چه کاری را درست انجام می‌دهند و رمز موفقیت آن‌ها در چیست؟ بازار فروش محصولات آنلاین چه کمبودی دارد؟

نظرسنجی کنید و از مخاطبان درمورد محصول خود سوال بپرسید!

به صورت رسمی و غیررسمی نظرسنجی انجام دهید تا ببینید واکنش مردم به ایده شما در مورد محصولتان چگونه است. ایده خود را توصیف کنید و آن را در رسانه‌ها پست کنید و از مردم بخواهید تا نظراتشان را به شما بگویند. همچنین می‌توانید در محل کارتان افرادی را بیابید و به صورت حضوری با آن‌ها صحبت کنید. از آن‌ها در مورد نیازهایشان و محصولاتی که دوست دارند استفاده کنند سوال بپرسید و ایده‌های خود را نیز مطرح کنید.

هنگامی که ایده شما توسعه یافت، یک راه ساده و کارآمد برای درک اینکه مردم در بازار محصولات شما به چه چیزی نیاز دارند، استفاده از نظرسنجی‌های آنلاین است. همچنین می‌توانید با این راه اطلاعات تماس آن‌ها را جمع‌آوری کنید و مخاطبان را افزایش دهید. سپس هنگامی که محصولاتتان آماده فروش شد، برای پیگیری به آن‌ها اطلاع دهید.

قیمت درست را برای محصولاتتان تعیین کنید!

هنگامی که به قیمت محصولات رقیبانتان نگاه می‌کنید، این اشتباه را مرتکب نشوید که محصولاتتان را ارزان‌تر از آن‌ها بفروشید. مردم تمایل دارند برای محصولات باکیفیت هزینه بیشتری بپردازند. از سوی دیگر، اگر مشتریان شما احساس می‌کنند که محصولات رقیبان گران هستند، می‌توانید برای فروش محصول جایگزین اقتصادی‌تر وارد عمل شوید.

4- شخصیت مشتری را تصور کنید!

شخصیت خریدار را به عنوان یک فرد خاص در بازار کارتان تصور کنید. تصور شخصیت یک مشتری راهی برای اصلاح تفکر شما درمورد نحوه فروش آنلاین محصولات و بازاریابی است.

بازاریابی را برای یک زن خاص تصور کنید!

با استفاده از مثال تشک‌های یوگا که با دست طراحی شده‌اند و گزینه مناسبی برای بانوان بالای 40 سال هستند، بازاریابی را برای این زن تصور کنید. او کیست؟ تصور کنید که نام او بتسی است و به تناسب اندام علاقه دارد. او ثروتمند است و می‌خواهد با دوستانش به سفر برود. بتسی می‌خواهد یک تشک یوگای بی‌نظیر را خریداری کند که حمل آن آسان باشد. او می‌خواهد تشک یوگا کیفیت خوبی داشته باشد و دوستانش آن را تحسین کنند.

اکنون این زن را به عنوان لوسی تصور کنید. او برای سفرهای تجاری تا دیروقت کار می‌کند و یک تشک یوگا با طراحی زیبا دلیلی است تا او برای خودش وقت بگذارد و از تمرینات آرامش‌بخش لذت ببرد. در این دو مثال، این افراد خیالی بودند تا شما با تجسم شخصیت خریدار، بازاریابی وابسته و انسانی را انجام دهید.

افراد بسیاری با شخصیت های متفاوت به سراغتان می آیند!

ممکن است تصاویر، زبان بیان و قیمتی که برای لوسی استفاده می‌کنید با تصاویری که به بتسی ارائه می‌دهید متفاوت باشد. احتمالا بتسی به تشکی با تصاویر استراحت‌گاه با ردیف‌هایی از تشک‌های رنگارنگ و متمایز با بقیه تمایل داشته باشد. با این حال، لوسی نیز ممکن است به تصویر اتاق یک هتل که در گوشه‌ای از آن شمع و زنی درحال مدیتیشن تمایل نشان دهد. کسب و کار شما می‌تواند بیش از یک شخصیت و خریدار داشته باشد. باید تبلیغات و محصول مناسب برای هریک، آن‌ها را راهنمایی کنید. جزئیات هر شخصیت با دیگری متفاوت است که برخی از آن‌ها در ادامه قرار دارند.

  • سن
  • جنسیت
  • درآمد
  • سرگرمی
  • علاقه
  • خانواده/ روابط
  • ارزش
  • اولویت
  • رسانه‌های اجتماعی موردعلاقه
  • عضویت در باشگاه

5- برند خود را راه اندازی کنید!

هویت برند شما براساس لوگو، وب‌سایت، تبلیغات بازاریابی و سایر ارتباطات شما با مشتریان ساخته می‌شود. اگر سنجیده و حساب شده عمل کنید، می‌توانید هویت برند خود را طوری شکل دهید که برای مخاطبان و مشتریان منحصر به فرد و جذاب به نظر بیاید. بهترین راه برای آغاز این فرایند این است که ویژگی‌هایی که می‌خواهید برندتان به مخاطبان برساند را خلاصه کنید. برای مثال می‌توان برای تشک یوگای مسافرتی طراحی شده از کلماتی مانند هنری، منحصر به فرد و نشاط‌آور استفاده کرد.

از برندتان یک شخصیت بسازید!

یکی از راه‌های تشخیص هویت برندتان این است که به آن شخصیت بدهید. برند خود را به عنوان یک شخصیت کارتونی در نظر بگیرید. چگونه به نظر می‌رسد؟ چند سال دارد؟ جنسیت آن چیست؟ هویت نماد تجاری شما در نحوه استفاده از زبان، لوگو، تصاویر و رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید بیان می‌شود. اگر این انتخاب‌ها را بدون برنامه انجام دهید، تشخیص برندتان برای مشتری‌ها سخت خواهد بود. در ادامه به شما خواهیم گفت برای داشتن یک برند قوی روی چه چیزهایی تمرکز کنید.

خصوصیت دیداری برند مهم است!

هر برندی دارای ظاهری قابل تشخیص و ثابت است که با رنگ، لوگو و تصاویر محصول شما گره خورده است. از مجموعه رنگ‌ها یک رنگ اصلی و دو یا سه رنگ ثانویه انتخاب کنید. این رنگ‌ها هویت برند شما را بیان می‌کنند. برای مثال قرمز به عنوان جلب توجه، آبی به عنوان لوکس و سبز به عنوان ارگانیک درک و مشاهده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. به یاد داشته باشید که از نظر فرهنگی پیوند رنگ‌ها خاص هستند و آنچه برای مشتریانی در یک بخش از جهان جذاب است، ممکن است برای افراد مکانی دیگر مشابه نباشد.

لوگوی شما باید ساده و گویا باشد. هنگامی که طرح‌های پیچیده در فضاهای کوچک چاپ می‌شوند و یا به صورت سیاه و سفید تولید می‌شوند، به خوبی عمل نمی‌کنند و مناسب نیستند. از آن‌جایی که لوگو را بر روی تمامی محصولات خود ثبت می‌کنید، باید به دقت ساخته شود تا هویت برند شما را منتقل کند. می‌توانید با استفاده از برنامه لوگو مانند Canva لوگوی برند خود را طراحی کنید.

تصاویری که برای وب‌سایت، تبلیغات و رسانه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنید باید ثابت باشند و تصویر برند شما را به وضوح بیان کنند. به عنوان مثال برند تشک یوگا برای 2 شخصیت خود با تصاویری در یک زمینه خاص با توجه به محصول خود بازاریابی می‌کند. این یک نوع تصویر ثابت است که می‌تواند با نام تجاری مرتبط شود و هویت برند را منتقل کند.

صدای برندتان را درست انتخاب کنید!

کلمات شما باید طوری با دقت انتخاب شوند که هویت برند شما را به مخاطبان نشان دهد. این صدای برند شما است. هنگام نوشتن کپی، شخصیت خریدار و شخصیت برند خود را در نظر داشته باشید. با چه کسی صحبت می‌کنید و چگونه صحبت می‌کنید؟ آیا شما یک دوست سرگرم‌کننده هستید؟ این به شما کمک می‌کند صدای برند خود را تقویت کنید و آن را از طریق مختلف مانند ایمیل، کپی محصول، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات ثابت نگه دارید. ممکن است برای ادامه راه از فهرست کلمات خاصی استفاده کنید. برای مثال برای فروش تشک یوگا، کلمات ممکن است هنرمندانه، ظرافت و بی‌نظیر باشند. در اینجا زمینه‌هایی قرار دادیم که می‌توانید صدای برند خود را در آن‌ها نشان دهید.

  • سرفصل‌ها
  • کپی آگهی
  • کپی سایت
  • نام محصولات
  • ایمیل‌های خودکار
  • پست‌های رسانه‌های اجتماعی
  • تلفن

6- برای تجارت الکترونیکی خود وب سایت بسازید!

درست کردن یک فروشگاه آنلاین هرگز آسان نیست. برای برند خود یک وب‌سایت بسازید و عناصر هویت برند خود را در آن قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که طراحی وب‌سایت طوری باشد که یافتن محصولات برای خرید در آن آسان باشد. تصاویر محصولات را در وب‌سایت آپلود کنید، مشخصات را بنویسید و جزئیات دقیق حمل و نقل را در آن قرار دهید تا مشتریان به راحتی خرید خود را انجام دهند. علامت خرید را به وب‌سایت جدید اضافه کنید و اکنون وب‌سایت شما آماده فروش محصولاتتان است.

اگر برای ایجاد یک وب‌سایت گسترده آمادگی کافی را ندارید، می‌توانید برای فروش آنلاین محصولات خود از صفحات فرود (Landing Pages) استفاده کنید. می‌توانید این ایده را آزمایش کنید و یا تبلیغاتی را اجرا نمایید.

7- فرآیندهای پرداخت و حمل و نقل محصولات را تنظیم کنید!

پیش از شروع فروش آنلاین محصولات، باید سیستم‌هایی برای جمع‌آوری، پرداخت و ارسال محصولات و کالاهایتان داشته باشید. اگر خودتان حمل و نقل را انجام می‌دهید، برای تنظیم گزینه‌های حمل و نقل در سایت به اعداد دقیق نیازمند هستید. مشتریان عاشق حمل و نقل رایگان هستند. اگر قصد دارید ارسال محصول را رایگان کنید، این هزینه را در قیمت محصول لحاظ کنید. همچنین فراموش نکنید که هنگام تنظیم قیمت و نرخ حمل و نقل کالا، هزینه جعبه‌ها و مواد بسته‌بندی را نیز محاسبه و اضافه کنید.

هنگامی که فردی محصولی را از شما خریداری می‌کند، مطمئن شوید که اطلاعات او با استفاده از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری ذخیره شود. به این ترتیب می‌توانید اعلانات سفارش را برای او ارسال کنید و پس از خرید آن‌ها را پیگیری کنید. برای ایجاد وفاداری با مشتری، بهتر است با آن‌ها در تماس باشید.

8- محتوای محصولاتتان را با کیفیت بالا تولید کنید!

در حالت ایده‌آل، کپی‌رایترهای باتجربه، عکاسان و متخصصان بازاریابی سایت شما را مونتاژ می‌کنند. اما اکثر مشاغل و کسب و کارهای کوچک اینگونه عمل نمی‌کنند. اگر تمام این کارها را خودتان انجام می‌دهید، در ادامه چند نکته برایتان قرار داده‌ایم‌.

میتوانید به راحتی با تلفن همراه خود از محصولات جدیدتان عکاسی کنید!

تصاویر شما باید محصول را مطلوب جلوه دهد و با تصویر برند شما هماهنگ باشد. اگر کسی که محصول را به شما عرضه کرده است، عکس‌های حرفه‌ای را در اختیارتان قرار داده است، با رعایت قوانین و گرفتن اجازه می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. آن‌ها را برش دهید و لوگوی خود را اضافه کنید تا آن‌ها را برای سایت خود منحصر به فرد کنید‌. اگر قصد دارید خودتان از محصولات عکاسی کنید، به بهترین و گران‌قیمت‌ترین تجهیزات نیاز ندارید. تلفن‌های هوشمند جدید و امروزی عکس‌های شگفت‌انگیزی می‌گیرند‌. برای گرفتن عکس‌های خوب این موارد را در نظرتان داشته باشید.

  • روشنایی نور را تنظیم کنید. از چراغ‌های مغازه استفاده کنید، سایه‌ها را از روی لامپ‌ها بردارید و آن‌ها را به یکدیگر نزدیک کنید و یا از نور طبیعی استفاده کنید. اگر از وسایل کوچک‌تر زیادی عکاسی می‌کنید، یک جعبه نور ارزان قیمت تهیه کنید.
  • به محصول نزدیک شوید. اگر به آن نزدیک‌تر شوید، نتایج بسیار بهتری خواهد داشت.
  • به جای اینکه از بالا از محصول خود عکس‌ بگیرید، با آن هم‌سطح شوید‌ و سپس عکس بگیرید.
  • لازم نیست کل محصول را در هر تصویر عکس بگیرید. از جزئیات خاصی عکس بگیرید که نشان دهند چرا بینندگان باید این محصول را خریداری کنند.
  • هزاران عکس بگیرید. حتی عکاسان حرفه‌ای نیز صدها عکس می‌گیرند تا به یک عکس عالی برسند. می‌توانید دوربین‌ها و گوشی‌های مختلف را امتحان کنید و از زوایای مختلف و در نورهای مختلف عکس بگیرید.
  • برای هر محصول یک تصویر کلی و چندین تصویر دقیق از جزئیات آن انتخاب کنید. برای بهینه‌سازی موتورهای جست و جو، بهتر است که نام فایل‌های تصویری خود را شامل کلمات کلیدی موردنظر باشد.

توضیحات مفیدی برای محصول ارائه کنید!

توضیحات محصول شما برای فروش آنلاین محصولات باید کامل باشد، اما برای افرادی که مشغله دارند و زمان کافی برای مطالعه توضیحات محصول ندارند، توضیحاتی قرار دهید که در یک نگاه آسان باشند.

  • فضای تیتر را هدر ندهید و از نام‌های توصیفی محصول استفاده کنید تا به مردم و موتورهای جست و جو بگویید که کالای شما دقیقاً چیست. برای مثال تشک یوگا سفری طرح لوتوس نقاشی شده با دست.
  • با یک مرور کلی مطلب خود را شروع کنید. در بالای صفحه، در یک و یا دو جمله به مردم بگویید که چرا باید به محصول شما اهمیت دهند و این محصول چگونه نیازهای افراد را برآورده می‌کند‌.
  • نوشته خود را به چند پاراگراف کوتاه محدود کنید. به صورت مختصر توضیحات را بنویسید، چراکه اغلب افراد پرمشغله زمان کاری برای خواندن آن ندارند.
  • از سرفصل‌های مفید استفاده کنید. برخی از افراد تنها سرفصل‌های مطلب شما را مرور می‌کنند و متن زیر را نمی‌خوانند. سعی کنید کلمات مناسب و توصیفی برای عنوان خود استفاده کنید و کلمات کلیدی را در آن بگنجانید.
  • جزئیات را خلاصه کنید و لیستی جذاب و خوانا از آن‌ها بسازید.
  • مشتریان را تشویق کنید تا نظراتشان را بنویسند. برای دریافت اولین نظرات در صفحه خود، محصولات رایگانی را برای گروه محدودی در نظر بگیرید تا نظراتشان را ارائه دهند.

9- محصولات خود را تبلیغ کنید!

هنگامی که وب‌سایت و یا صفحات فرود خود را ساختید، محصولات شما آماده فروش آنلاین هستند. راه‌های زیادی برای ارائه محصول و تبلیغ آن به مشتریان بالقوه وجود دارند.

  • رسانه‌های اجتماعی راهی برای تبلیغ هستند. از هشتگ‌ها و تبلیغات پولی برای معرفی محصول خود به دیگران استفاده کنید.
  • نمونه‌های رایگانی از محصولات خود را برای سلبریتی‌ها ارسال کنید تا محصول شما را تبلیغ کنند.
  • در پلتفرم فیسبوک با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید.
  • محصولات خود را در سراسر وب قرار دهید تا در گوگل در معرض دید قرار گیرند.
  • برای آوردن ترافیک به سایت خود، پست‌های وبلاگ را منتشر کنید و بازاریابی محتوا انجام دهید.
  • از تبلیغات حضوری استفاده کنید. مشتریان خود را تشویق کنید تا محصولاتتان را به دیگران نیز معرفی کنند.
  • از یوتیوب بهره ببرید و کانالی برای نمایش محصولات خود در یوتیوب راه‌اندازی کنید.

اگرچه می‌توانید به صورت مستقیم محصولات خود را در صفحات رسانه‌های اجتماعی به فروش برسانید، اما ورود ترافیک به وب‌سایت بسیار مفید است. مخاطبان را ترغیب کنید تا به لیست ایمیل‌تان بپیوندند و در نهایت ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کنید. انتقال ترافیک به وب‌سایت شما به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که با ایمیل‌های مربوط به سبد خرید و سایر تبلیغات مفید راحت‌‌تر خرید کنند. همچین می‌توانید با Google Ads برای ترغیب بازدیدکنندگانی که سایت شما را ترک کرده‌اند، محصولات را نشان دهید تا برای خرید به سایت شما مراجعه کنند.

10- به اصلاح روش خود ادامه دهید!

ممکن است تمام جزئیاتی که درمورد نحوه فروش آنلاین محصول وجود دارند، به نظرتان ترسناک باشند‌. علاوه بر خود محصول، شما به هویت برند، مشتری هدف، فروشگاه اینترنتی و راه‌حل‌هایی برای پردازش پرداخت‌ها و حمل و نقل نیاز دارید. تمام این مراحل باید پیش از شروع بازاریابی محصولتان انجام شود.

اگر قدم به قدم این مراحل را طی کنید، می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید. به خاطر داشته باشید که می‌توانید به طور مداوم روش خود را در حین حرکت تغییر دهید و اصلاح کنید. نکته اول این است که اولین قدم را بردارید. در ادامه پیش از اینکه متوجه شوید، به سمت اهداف خود حرکت خواهید کرد. با استفاده از پلتفرم‌های بازاریابی می‌توانید بسیاری از عناصر، از برندسازی تا تبلیغات و مدیریت ارتباط با مشتری را به یکدیگر متصل کنید.

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز۱ و Mailchimp.com

 

 

 

گرد آورنده
newnews1
منبع
Mailchimp.com
مشاهده بیشتر

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا