عمومی

کاهش درد نوزادان با موسیقی: تاثیر مثبت لالایی موتزارت!

آیا از تاثیرات مثبت کاهش درد نوزادان با موسیقی در هنگام انجام آزمایش خون اطلاع دارید؟

برخی محققان از کاهش درد نوزادان با موسیقی هنگام آزمایش خون می‌گویند. به نظر می‌رسد گوش دادن به لالایی موتزارت در هنگام تست‌های خون درد کودکان را کمتر می‌کند. اما تاثیرات موسیقی به همین نقطه ختم نمی‌شود؛ مطلب ما درباره درمان میگرن با موسیقی را حتماً بررسی کنید. همچنین اگر صاحب فرزند هستید، تست بینایی سنجی را در خانه برای او امتحان کنید.

کاهش درد


کاهش درد نوزادان با موسیقی امکان‌ پذیر است!

برخی منابع تحقیقاتی استدلال می‌کنند که پخش کردن موسیقی مانند لالایی موتزارت، باعث کاهش رنج نوزادان، در هنگام مراحل دردناک می‌شود. اما برخلاف این موضوع برخی افراد نظر متفاوتی دارند و می‌گویند مغز نوزادان به اندازه‌ای رشد نکرده که درد را متوجه شوند. اما آیا به نظر شما همچین چیزی ممکن است؟

کاهش درد نوزادان با موسیقی ممکن است؟

همگان می‌دانند که روش‌های پزشکی مثل تزریقات یا آزمایش‌های خون بر روی نوزادان تازه متولد شده صورت می‌گیرد. تحقیقات هم نشان می‌دهد که آن‌ها دقیقاً همانند بزرگسالان درد را تجربه می‌کنند.

آزمایش خون

به نظر شما کاهش درد نوزادان با موسیقی امکان‌پذیر است؟
دکتر سامیناتان، متخصص نوزادان و عضو دانشگاه توماس جفرسون، در این زمینه تحقیقات مهمی را رهبری می‌کند. این متخصص می‌گوید: تجربه‌های اولیه درد، در واکنش و پاسخ دادن به رنج، در مراحل بعدی زندگی تاثیرگذار است و پیامدهای منفی طولانی مدتی دارد. در نتیجه یافتن یک روش راحت برای کاهش تجربه درد نوزادان بسیار مهم می‌باشد.

کاهش درد نوزادان با موسیقی ممکن است؟


درمان فوری کمر درد با انجام دادن ۳ حرکت کششی!

لالایی موتزارت باعث کاهش درد در نوزادان میشود!

دکتر سامیناتان و تیم تحقیقاتی‌اش تست جالبی انجام دادند. برای انجام یک آزمایش خون به گروهی از نوزادان دوز کمی از قند پیش از آزمایش داده شد. در صورتی که برای ۵۴ نوزاد دیگر ۲۰ دقیقه قبل، در حین آزمایش و ۵ دقیقه بعد از آن، لالایی موتزارت پخش شد.

کاهش درد

سپس از یک سیستم امتیازدهی استاندارد برای اندازه‌گیری سطح درد نوزادان استفاده شد. این مکانیزم حالات چهره، گریه، الگوهای تنفسی، حرکات اندام و هوشیاری را با دقت ارزیابی می‌کند. نتیجه این تحقیق در Pediatric Research منتشر شد. بله حدس شما درست است کاهش درد نوزادان با موسیقی ممکن است!

کاهش درد

میانگین نمره درد نوزادانی که به لالایی موتزارت گوش کردند، در مقایسه با کودکانی که موسیقی را نشنیدند، کمتر بود. نمره سطح درد نوزادانی که به لالایی موتزارت گوش می‌کردند در حین آزمایش خون ۴ بود و یک دقیقه بعد از آن صفر شد. در مقابل میانگین نمرات درد نوزادان گروه دیگر، در هنگام تست ۷ بود و یک دقیقه بعد ۵.۵ و پس از دو دقیقه به ۲ رسید.

کاهش درد


افزایش تمرکز برای نقص توجه یا adhd: درمان عدم تمرکز با ۱۰ تکنیک ساده!

آیا صدای مادر درد نوزاد را کمتر میکند؟

کاهش درد نوزادان با موسیقی یک راه کم هزینه، آسان و قابل تکرار می‌باشد. مطالعات اخیر بر روی صدای والدین به جای لالایی موتزارت تمرکز دارد. تحقیقات به دنبال روش‌هایی برای کم اثر کردن سطح درد در نوزادان می‌باشد. تحقیقات جدید بر روی نوزادان نارس نشان می‌دهد که صدای مادر، در حین انجام تست‌های پزشکی، باعث افزایش سطح اکسی‌توسین می‌شود. به علت قابلیتی که هورمون اکسی‌توسین دارد، (نقش داشتن در فرایند دلبستگی) به کم کردن اثرات درد کمک می‌کند.

افزایش تمرکز با موسیقی را تجربه کنید!

استاد علوم اعصاب کودکان در دانشگاه آکسفورد، ربکا اسلیتر مطالعاتی بر روی درک درد نوزادان انجام داد. ربکا اسلیتر در این زمینه می‌گوید: پیدا کردن روش‌هایی که باعث کاهش درد نوزادان می‌شود بسیار حائز اهمیت است. کاهش درد نوزادان با موسیقی یکی از راه‌های تاثیرگذاری است که میانگین نمره سطح درد آن‌ها را کمتر می‌کند. نوزادان با گوش کردن به موسیقی، مانند لالایی موتزارت، آرام می‌شوند.


درمان اضطراب بدون دارو: از ۱۰ تکنیک ساده برای کاهش اضطراب استفاده کنید!


منبع: The guardian

گردآورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا