فیلم و سریالنقد و بررسی فیلم و سریال
موضوعات داغ

بررسی فیلم اکولایزر ۳: اختتامیه دنزل واشنگتن با شخصیت محبوب مک‌کال!

آخرین قسمت از مجموعه اکشن و جذاب اکولایزر: آخرین بار است که رابرت مک‌کال به دل مافیاها می‌زند!

مجموعه فیلم اکولایزر در سال ۲۰۲۳ سومین دنباله خود را منتشر خواهد کرد‌. اولین اکولایزر در سال ۲۰۱۴  سپس دومین فیلم در ۲۰۱۸ منتشر شد. علاوه‌بر تهیه‌کنندگی، کارگردان هر سه فیلم، آنتوان فوکوا (Antoine Fuqua) می‌باشد. دنزل واشنگتن ستاره نام آشنای سینما هالیوود برای سومین بار در نقش کاریزماتیک و محبوب رابرت مک‌کال حضور خواهد یافت. واشنگتن در تهیه‌کنندگی سه فیلم همراه فوکوا بود. The Equalizer 3 در روز ۳۰ آگوست (۸ شهریور) اکران شد. در ادامه مطلب با معرفی این فیلم اکشن جذاب همراه نیونیوز۱ باشید.

اکولایزر ۳

معرفی فیلم اکولایزر ۳: آخرین بار است که رابرت مک‌کال را می‌بینیم!

دنزل واشنگتن (Denzel Washington)، بازیگر محبوب و ماهر هالیوودی برند رسمی The Equalizer است. نباید از عملکرد خوب گروه تولید، کارگردانی و نویسندگی در دو فیلم قبلی غافل شد. به‌نظر می‌توان منتظر اکشنی جذاب و دیگر بود. این بار داکوتا فنینگ به دنزل واشنگتن پیوسته تا کفه‌ی ترازوی بازیگران درجه یک هالیوودی این فیلم سنگین‌تر شود! علاوه‌بر اینکه کارگردانی ثابت مانده، تیم نویسندگان نیز مجددا متشکل از ریچارد لیندهایم (Richard Lindheim)، مایکل اسلون (Michael Sloan)، ریچارد ونک (Richard Wenk) می‌باشد. خبر بد برای طرفداران شخصیت مک‌کال و مجموعه فیلم اکولایز، اختتامیه بودن اکولایزر ۳ است.

باتوجه به تازه بودن زمان اکران، این فیلم موقتا توانسته امتیاز ۷.۱ را از کاربران IMDB دریافت نماید. آرای داوران رسانه Rotten Tomatoes رضایت ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد. در انتهای مطلب می‌توانید امتیاز تخصصی کارشناسان نیونیوز۱ به این فیلم را مشاهده نمایید. آنتوان فوکوا فیلم‌ساز، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی متولد ۱۹۶۵ است. آنتوان فوکوا آثار محبوبی از جمله The Resident، Mayor of Kingstown، شاه آرتور (King Arthur) و شوتر (Shooter) را در در کارنامه هنری خود دارد. فوکوا علاوه‌بر سینما، آثار جذابی را در دسته موزیک ویدئوها دارد. او برای بسیاری از خوانندگان مشهور، مثل Usher و Prince تهیه‌کنندگی و کارگردانی نموده است. داکوتا فنینگ (Dakota Fanning) در نقش اما، گایا اسکودلارو (Gaia Scodellaro)، دیوید دنمن (David Denman)، اوجنیو ماستراندرا (Eugenio Mastrandrea) سایر بازیگران The Equalizer 3 می‌باشند‌.

درخشش دنرل واشنگتن در قسمت نهایی اکولایزر

داکوتا فنینگ – Dakota Fanning: ستاره‌ای که از کودکی می‌درخشید، دیگر پخته شده!

فنینگ اکنون ۲۹ ساله (متولد ۱۹۹۴)‌ است. او با حضور در فیلم روزی روزگاری هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood) به کارگردانی کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino)‌ شهرت چند برابری پیدا کرد. فنینگ برای نقش‌آفرینی در این فیلم حتی به عنوان نامزدی دریافت جایزه اسکار، دست پیدا کرد. ۱۷ جایزه رسمی در کارنامه او کاملا نشان می‌دهد که بازیگر توانمندی است. داکوتا جایزه‌های زیادی در کودکی و نوجوانی برای نقش‌آفرینی‌هایش در سنین پایین‌تر دریافت کرده است. همکاری پیشین فنینگ و واشنگتن در فیلم مرد در آتش (Man on Fire) را به‌خاطر داریم. سال 2004 نخستین بار بود که این دو کنار یک‌دیگر به ایفای نقش پرداختند. اتفاقا تصویر داکوتا فنینگ ۱۰ ساله کنار واشنگتن مشهور در Man on Fire در ذهن‌ها ماندگار شد! بار دیگر ۱۹ سال بعد این تصویر جذاب در اکولایزر ۳ تکرار خواهد شد. اگر به دنبال سریال جنایی خوب هستید روی مطلب زیر کلیک کنید!

بهترين سریال‌های جنایی ۲۰۲۳: بخش اول سفر معمایی!

بررسی فیلم اکولایزر ۳: اختتامیه‌ای تاثیرگذار از مجموعه سه‌گانه فیلم The Equalizer

The Equalizer 2023: حفظ کیفیت و اصالت با نوآوری کمتر!

همکاری دنزل واشنگتن و آنتوان فوکوا در فیلم اکولایزر ۳، برای بار سوم توقعات را برآورده خواهد کرد. Equalizer 3 با حفظ اصالت دو فیلم قبلی همان حس را مجددا در مخاطبان علاقه‌مندش ایجاد می‌کند‌. این قسمت اخرین قسمت از مجموعه اکولایزر است. ضرب‌آهنگ پیشرفت داستان سریع نیست و قابل پیش‌بینی بنظر می‌رسد. نبرهای تن به تن، اکشن و جذاب در قسمت سوم کم‌رنگ‌تر شده یا نوآوری ندارد‌. همچنین حضور دنزل واشنگتن در سکانس‌های اکشن کوتاه بوده است. این موضوع می‌تواند به دلیل افزایش سن او باشد! به‌ هرحال واشنگتن همیشه مسلط و گیرا در نقش خود ظاهر می‌شود. کاریزمای ایفای نقش او در فیلم سوم نیز حس می‌شود. او با تایمر، ابزار و زور بازو خوب آشناست. واشنگتن در قالب مک‌کال، به نوع خود، رابین هودی در جلد مهندس کشتار است!

بررسی اکولایزر ۳

فیلم اکولایزر ۳ را می‌توان یک فیلم رابین هودی مدرن نام‌گذاری کرد.

همکاری در سومین فیلم، مجموعا پنجمین همکاری مشترک واشنگتن و فوکوا محسوب می‌شود. واشنگتن در نخستین همکاری خود با فوکوا در فیلم روز تمرین (Training Day) برنده جایزه بهترین بازیگر در آکادمی اسکار شد. او یک جایزه دیگر اسکار با عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم گلوری (Glory 1990) را در کارنامه دارد. دنزل در قالب رابرت محبوب‌ترهم شد. او در هر دو اکولایزر قبلی با شخصیت‌های متعددی رو‌به‌رو می‌شد که به آنان یاری می‌رساند. این‌بار نیز در اکولایز ۳ حفظ اصالت کارکتر مک‌کال را می‌بینیم.

مک‌کال علاوه‌بر مهارت‌های تحلیل و ارزیابی صحنه‌های نبرد رودرو و پرمخاطره، در تولید و استفاده از ابزارهای مختلف خبره است. رابرت بارها مافیاهای با ملیت‌های مختلف را زمین زده و از هیچکس نمی‌ترسد. او از دلالان دختر و فروشندگان انسان بیزار است! قسمت سوم اکولایزر نکته‌ای بسیار نوآورانه یا جذاب‌تر از دو فیلم قبلی ارائه نمی‌کند. با این وجود طرفدارانش را با کیفیت تولید خوب و ایفای نقش گیرا، راضی خواهد نمود. The Equalizer 3 بدون شک با تیم تولید و ستارگان ماهر خود یکی از بهترین اکشن‌های ۲۰۲۳ است. هرچند مجموع سکانس‌های اکشن با هیجان بالا نسبت به دو فیلم قبل، کاهش داشته است.

بررسی فیلم

خلاصه داستان فیلم اکولایزر ۳: تریلر The Equalizer 3

رابرت مک‌کال که عضو سابق نیرو دریایی آمریکاست پس از آخرین ماموریت‌هایش زندگی روزمره و عادی بی‌حاشیه‌ای را سپری می‌کند. مک‌کال باتوجه به مهارت‌های فنی، رزمی و ویژه‌ای که دارد همیشه به بی‌گناهان و نیازمندان یاری می‌رساند. رابرت یا ابزار کشتار می‌سازد یا خود تبدیل به سلاح قتلی برای انتقام‌ ظلم به بیگانگان می‌شود. او اکنون در جنوب ایتالیا ساکن است.

طولی نمی‌کشد که متوجه ربوده شدن دوستان جدیدش توسط مافیا محلی می‌شود. زمانی که پای مافیا و تروریست‌ها در میان باشد مک‌کال می‌داند چگونه ایستادگی کند! رابرت برای خود در مافیا جایگاهی مهیا کرده تا نفوذ برای نجات دوستانش را آغاز کند. او مرد تخمین ثانیه کشتار و بررسی تایمر است. اشتباه نمی‌کند و همیشه برنامه‌ای دارد! این فیلم از بهترین فیلم‌های اکشن و جذاب ۲۰۲۳ است که نباید از دست دهید. با تماشای تریلر اکولایزر ۳ اتمسفر آن را بیشتر بشناسید. پس از این مطلب با کلیک روی نام رنگی اوپنهایمر و باربی وارد مطالب بررسی این دو فیلم شوید! لیام نیسن دیگر بازیگر محبوب هالیوودی فیلم‌های اکشن در فیلم قصاص ۲۰۲۳ حضور یافته که بررسی کردیم.

مطلب اخبار جدید باکس آفیس این فیلم، فیلم باربی، اوپنهایمر و گرن توریسم و سایر آثار را با کلیک روی عنوان زیر دنبال کنید!

اکولایزر ۳ به درآمد ۴ میلیارد دلاری میرسد: اوپنهایمر پرفروش ترین فیلم سال میشود!

منبع: نیونیوز۱ و اطلاعاتی از IMDB

امتیاز تخصصی نیونیوز۱

کارگردانی - 8.1
ایفای نقش - 8.3
فیلم‌نامه - 6.5
تولید، تدوین، ترکیب - 7.1
نوآوری، جذابیت و هیجان - 6.7
بودجه - 6.5
اتمسفر - 7.4
جلوه‌های ویژه - 6.8

7.2

میانگین امتیاز

نیونیوز۱ به هر اثر براساس ریز پارامترهای تخصصی امتیازی تعلق می‌دهد.

امتیاز کاربران: 4.59 ( 4 رای)

مشاهده بیشتر

مدیر سایت: امیر بلادی

مدیر سایت و مجله اینترنتی نیونیوز۱، نویسنده و مترجم، زیست شناس دریا، مدیر استدیو مجهز صدا و تولید محتوی، صدابردار، آهنگساز و خواننده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا