نقد و بررسی فیلم و سریال

بررسی فیلم خالق ۲۰۲۳ The Creator: بهترین فیلم علمی تخیلی سال!

فیلم خالق ۲۰۲۳ ما را فرای نبرد بین انسان و هوش مصنوعی خواهد برد!

با فیلم خالق ۲۰۲۳ شاهد نبرد بین بشر و ربات‌های ارباب خواهیم بود. به نظر می‌رسد که گرت ادواردز شاهکار بی‌نظیری را رقم زده است. حدس و گمان شما چیست به نظرتان این کارگردان آمادگی ورود به فیلم‌های علمی تخیلی تکان‌دهنده را دارد؟ شاید لازم باشد کمی مکث کنیم تا هیاهوها محو شوند. به هر حال قرار است شاهد اربابان ماشینی آینده باشیم! نظر شما چیست آیا هوش مصنوعی می‌تواند بشریت را شکست دهد؟

فیلم خالق ۲۰۲۳

فیلم خالق ۲۰۲۳ The Creator: چه کسی پیروز نبرد می‌شود انسان یا هوش مصنوعی؟

پیش از هرگونه بررسی منصفانه فیلم خالق ۲۰۲۳، استودیو قرن بیستم، این امکان را به مخاطبانش داده است تا نظرات خود را توییت کنند. با جمع آوری نظرات منتقدان می‌توان حدس زد که The Creator 2023 بهترین فیلم علمی تخیلی سال باشد. طبق گفته هواداران انتظار می‌رود کار ادواردز در سطح فیلم‌هایی همچون ماشین سابق از الکس گارلند یا من مادرم از گرانت اسپوتور همتراز باشد. یا انتظار داریم فیلمی مانند منطقه ۹ از بلو مکمپ با تصاویر هیجان‌انگیز و غنی از جزئیات آینده بی‌پایان را مشاهده کنیم. شاید وجه مشترک تمام فیلم‌های علمی تخیلی دنباله‌های بی‌پایان و و جهان‌های بی‌نهایت باشد. اما چرا اکنون از گرت ادواردز تا این اندازه انتظار داریم؟

فیلم خالق ۲۰۲۳ نبرد انسان و هوش مصنوعی

The Creator 2023: رازهای مرموز هوش مصنوعی فاش میشود!

این کارگردان در سال ۲۰۱۰ خود را با عنوانی به نام مرد علمی تخیلی آینده معرفی کرد. بعدها او در سال ۲۰۱۴ با فیلم پرهزینه خود یعنی گودزیلا ظاهر شد. اما تفاوت فیلم خالق ۲۰۲۳ با دیگر فیلم‌های کارنامه‌کاری او، موضوع تامل برانگیزش است. The Creator با یک جنگ در آینده همراه با پس‌زمینه‌ای بین انسان‌ها و نیروهای هوش مصنوعی خود را معرفی می‌کند. فیلم بر روی جاشوا که مامور اسبق نیروهای ویژه بوده است، تمرکز می‌کند. جان دیوید واشنگتن در نقش ماموری سرسخت که سوگوار و در شوک ناپدید شدن همسرش است، داستان را به نمایش می‌گذارد. این مامور ویژه در تلاش برای یافتن و نابود کردن خالق The Creator است. خالق، سازنده و معمار هوش مصنوعی پیشرفته می‌باشد، که با داشتن سلاحی مخفی قدرت تمام کردن جنگ و بشریت را دارد.

فصل دوم سریال ریچر Reacher: بازگشت کارکتر محبوب جک ریچر!

فیلم خالق ۲۰۲۳: تقابل بین انسان و هوش مصنوعی ترسناک است!

برخی از منتقدان فیلم خالق ۲۰۲۳ را اینگونه توصیف می‌کنند:

  • داستانی سرگرم‌کننده، لذت‌بخش، جسورانه و پر از تصاویر خیره‌کنند‌ه‌ی اکشن و جذاب حماسی است.
  • فیلمی بسیار تاثیرگذار، اصیل، غیر قابل مقایسه، سطح بالا و کاری بی‌نظیر از گرت ادواردز است.
  • انعکاسی از قلب و روح انسان همراه با سوگیری‌ها، ترس‌ها، ناامنی‌ها و باورهای ما در مواجهه با اتفاقات غیرمنتظره می‌باشد.
    فریم و سکانس‌های متحیرکننده با جلوه‌های بصری فوق‌العاده و بی‌نظیر، فیلم خالق را منحصربفرد می‌کند.
  • بدون شک the Creator یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی سال و شاهکاری تمام عیار است. نبرد بین انسان و هوش مصنوعی در سطح گسترده‌ای پوشش داده شده است. در هر قسمت مکث خواهید کرد و متعجب از آنچه گذشت می‌شوید.

The creator 2023

در هر صورت مخاطبان سینمای علمی تخیلی انتظار یک فیلم به یاد ماندنی را دارند. شاید این کارگردان بتواند بسیار زیرکانه، زوال بشریت را به تصویر بکشاند. تقابل بین بشریت و هوش مصنوعی در عین حال که سرگرم‌کننده می‌باشد، کاملا الهام‌بخش فناوری‌هایی می‌باشد که تمدن بشری تا به امروز ارائه کرده است. نقش‌آفرینی جان دیوید واشنگتن در کنار جِما چان، جذابیت فیلم خالق ۲۰۲۳ را چندین برابر می‌کند. تاریخ نهایی انتشار the Creator در ۲۹ سپتامبر مصادف با جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ می‌باشد.

بررسی سریال کانتیننتال Continental 2023: دنیای جان ویک و بهشت قاتلان!

منبع: TheGuardian
گردآورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا